Co za BZDURA [mbank]

Data: 2009-08-19 01:29:23
Autor: SP1 QXL
Co za BZDURA [mbank]
Matka moja założyła sobie e-konto w mbanku, skorzystała z elektronicznego formularza i odbioru umowy w oddziale (m-punkt).

Wszystko OK, formularz wypełniony, zaakceptowany, odbierz umowe w... bla bla bla, Mattka moja idzie do punktu, podpisuje co trzeba, wracamy do domu, i chcemy aktywowac konto. Wpisujemy ID tymczasowe, hasełko, i następuje weryfikacja tożsamości, w formularzu jest pytanie o podany podczas rejestracji numer komórki. Nie podawaliśmy, o czym zresztą poinformowała nas pani w m-punkcie, więc zonk, dzwonimy do konsultanta, no, jak Pani nie podawała, to ja nie wiem co teraz...

Podaliśmy aktualny numer na wszelki nieokreslony, błąd, drugi ekran weryfikacji tożsamości, nie ma już pytania o komórkę, wypełniamy wszystko tak jak we wniosku i kolejny raz niepowodzenie. W końcu nastąpiła blokada. Rodzicielka dzwoni na mlinie, weryfikuje sie ładnie, i po aktywacji konta, oraz zalogowaniu się, okazuje się, UWAGA!!!! Że ma 2 konta 'e-konto' pod swoim ID.

Patrzymy na dodatek, ze drugie konto ma -1,67zł jako saldo, czyli niedobór pieniędzy na koncie. pytam Mamę, czy miała kiedykolwiek konto w mbanku, no nie. Okazało się, ze konto z ujemnym saldem należy do mojego brata, zaś Rodzicielka była pełnomocnikiem dla tego konta. I wyjaśniło się wówczas czemu nie można było się zweryfikować przez internet: otóż, system nie zauważał danych z aktualnego wniosku, tylko, UWAGA, z podanych danych sprzed kilku lat, kiedy brat ustanowił Matkę pełnomocnikiem (inny e-mail, wpisany numer komórki, itp.).

Takiej BZDURY to ja już dawno nie widziałem!!!

TLZ

Data: 2009-08-19 00:11:48
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
Osobnik posiadający mail sp1qxl@sp1qxl.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Takiej BZDURY to ja już dawno nie widziałem!!!

mam wrazenie ze kazdy troche namieszał :)))
Mama nie wiedziała, ze ma juz jakis login i hasło?

"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2009-08-19 00:18:55
Autor: Jarek Andrzejewski
Co za BZDURA [mbank]
On Aug 19, 2:11 am, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
Osobnik posiadający mail sp1...@sp1qxl.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> Takiej BZDURY to ja już dawno nie widziałem!!!

mam wrazenie ze kazdy troche namieszał :)))
Mama nie wiedziała, ze ma juz jakis login i hasło?

A jakie to ma znaczenie? Przecież podała aktualne dane, a za to
zamieszanie można jedynie obciążyć bank, którego system nie potrafi
skojarzyć danych.
Dlaczego system nie wydrukował jej potwierdzenia ze starym loginem i
hasłem?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-08-19 09:36:05
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
A czemu system miał to zrobić ?
Wydaje mi sie że to nie system namieszał tylko pamięc mamy !

Przemek

Data: 2009-08-19 10:17:48
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
Osobnik posiadający mail phpsuse@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

nie przesadzajmy - wina banku jest bezsprzeczna.
Oczywistym jest, ze to bank powinien skojarzyc, podac, PODPOWIEDZIEC.
Nie zmienia to faktu, ze niestety wiadomoym jest, iz systemy komputerowe czesto nie sa dostosowane do tak niestandardowych sytuacji i dla wlasnego dobra trzeba o tym pamietac.

Tak wiec wine za zamieszaniem oceniłbym jako: 65% bank, 20% mama, 15% - posiadasz konta do ktorego mama była pełnomocnikiem :)

Na szczescie, jak rozumiem, sprawe udało sie dociągnąć szczesliwie do konta.
Parafrazując pewien sitcom (piwo jak ktos zgadnie ktory:):
Witamy w mbanku. jest do bani. Spodoba ci sie.
(Welcome in mbank. It sucks. You gonna love it.) --
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
między nimi. I cóż ty na to fizyko???

Data: 2009-08-19 12:33:08
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 19 Sie, 12:17, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:

nie przesadzajmy - wina banku jest bezsprzeczna.
Oczywistym jest, ze to bank powinien skojarzyc, podac, PODPOWIEDZIEC.

Ooooo, to dopiero by było. Znając część Twoich danych wypełniam
formularz i dzięki temu dowiaduję się, że masz konto w Banku i mam na
to podkładkę - oficjalną informację od Banku. Ciekawe co na to GIODO i
Prawo Bankowe?

Data: 2009-08-19 20:45:18
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
Osobnik posiadający mail tomek_z_wawy@tlen.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

no, ide do banku, mowie ze chce zalozyc konto a w banku mowia mi ze przeciez juz korzystam z ich usług - nooo, to by dopiero było...

"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
Winston Churchill

Data: 2009-08-20 07:40:16
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
Bank zanim sprawdzi wymagać będzie dowodu osobistego w celu potwierdzenia tożsamości.

Przemek

Data: 2009-08-20 08:00:18
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

Przypominam, że watkotwórca był w banku.
I jakoś nikt nie sprawdził. --
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2009-08-20 01:25:47
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 20 Sie, 10:00, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:

Przypominam, że watkotwórca był w banku.
I jakoś nikt nie sprawdził.

Mylisz się, nie był w banku. Był w mPunkcie, gdzie nie ma ani jednej
osoby zatrudnionej w BRE Banku.

Poza tym dane które podałeś całkowicie nie wystarczają. Mogą być
chociażby dwie siostry urodzone w tym samym dniu, o tym samym imieniu
i co się czasem zdarza w Polsce, jednakowym PESELu.

Data: 2009-08-20 09:15:16
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

rozumiem...
to moze równiez moga posługiwac sie tym samym dowodem?

W mPukcie nie pracuja byc moze pracownicy mBanku ale na pewno maja tegoz banku pełnomocnictwa.
A co do numerów PESEL - pytanie czy lepiej sprawdzac po tym numerze, nawet biorac poprawke na to, ze jeszcze jakas grupa ludzi (choc juz coraz mniejsza) ma zły PESEL, niz opierac sie na numerze dowodu, ktory to zmienia sie zdecydowanie czesciej.
A moze najlepiej było by... uwaga... fanfary... spojrzec na klienta całosciowo (czyli zarówno na pese, nr dowodu, imie i nazwisko, date urodzenia itd)??? Moze wtedy bank zorientowałby sie ze wydał jednemu klintowi 2 numery ID?

"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2009-08-20 02:33:09
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 20 Sie, 11:15, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:

[...]

No tak, ale wydał ID, który i tak nie działał :) Ale ubawiła mnie
sugestia, że ta klientka powinna na kartce dostać... swój poprzedni ID
i aktualne hasło. Świetny pomysł!!! Powiedzcie kiedy to wprowadzą,
żeby co rozsądniejsi zdążyli pozamykać rachunki.

Jakaś procedura jednak zadziałała, co do jej logiki to można się
spierać czy to tak powinno wyglądać, ale efekt końcowy jest ok.

Data: 2009-08-20 09:45:16
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

no, no.
A twoim zdaniem, co ma zrobic klient który zgubił swoje ID?

Jakaś procedura jednak zadziałała, co do jej logiki to można się
spierać czy to tak powinno wyglądać, ale efekt końcowy jest ok.

Ta, zadziałała procedura, ze to klientka musiała wskazac bankowi, ze zrobił cos, czego klientowi nigdy nie powinno sie udac uzyskac.
Bo rozumiem, ze zgodnie z procedurami mbanku - klient nie moze posiadac dwoch ID?
To fajne te procedury, ktore umozliwiaja takie rzeczy.

"Początek i koniec zawsze są jednością."
Frank Herbert

Data: 2009-08-20 11:47:49
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]

A twoim zdaniem, co ma zrobic klient który zgubił swoje ID?

Zapytać jakie jest ID ?

Data: 2009-08-20 10:30:16
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

powyzej masz wypowiedz Tomka z Wawy - dla niego taka sytuacja jest niedopuszczalna...

"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson

Data: 2009-08-20 03:54:35
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 20 Sie, 12:30, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:

> Zapytać jakie jest ID ?

powyzej masz wypowiedz Tomka z Wawy - dla niego taka sytuacja jest
niedopuszczalna...

Klient który zapomni swojego ID zgodnie z procedurą jest
identyfikowany poprzez podanie serii losowo wybranych jego danych
przez system ,następnie dostaje na ostatni znany mBankowi adres
zameldowania tymczasowe ID i hasło, które pozwala mu odzyskać dostęp
do konta po weryfikacji kolejnej porcji danych.

Tymczasowo klient może posiadać dwa ID, jedno tymczasowe (krótsze, nie
umożliwia robienia żadnych operacji) i to właściwe.

Data: 2009-08-20 12:45:22
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
> [...]

Tymczasowo klient może posiadać dwa ID, jedno tymczasowe (krótsze, nie
umożliwia robienia żadnych operacji) i to właściwe.

czyli jednak mozna uzyskac ID. To co, lecisz zamykac konto?
Czy jednak zgodzisz sie, ze po wizycie w mPunkcie mama watkotwórcy powinna wyjsc z informacja ze ma juz Id i procedura umozliwiajaca jego odzyskanie?

Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2009-08-20 06:14:11
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 20 Sie, 14:45, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:

czyli jednak mozna uzyskac ID. To co, lecisz zamykac konto?
Czy jednak zgodzisz sie, ze po wizycie w mPunkcie mama watkotwórcy powinna
wyjsc z informacja ze ma juz Id i procedura umozliwiajaca jego odzyskanie?

Sugerowane było, że bank wydrukuje mi na kartce moje ID klienta /nie
tymczasowe/ z moim aktualnym hasłem. Więc co ma piernik do wiatraka?

Nie wiem czy powinna, bo nie wiem czym różniły się dane te od
posiadanych przez Bank, ale widocznie  w momencie "produkcji"
dokumentów Bank jeszcze nie był przekonany, że to ta sama mama.

Data: 2009-08-20 13:30:16
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

Sugerowane było, ze powinno to zostac sprawdzone.
Sugestia o karteczne rzeczywiscie tez sie pojawiła, ale zwróc uwage, kto ja spłodził... :)

Nie wiem czy powinna, bo nie wiem czym różniły się dane te od
posiadanych przez Bank, ale widocznie  w momencie "produkcji"
dokumentów Bank jeszcze nie był przekonany, że to ta sama mama.

Zakładam, ze ta sytuacja nie była "jedna na milion, aaaaaa" i PESEL sie nie zmienil.
A ty sugerujesz ze bank nie był pewny...

"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
 że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"

Data: 2009-08-20 12:57:59
Autor: Robert Kois
Co za BZDURA [mbank]
Dnia Thu, 20 Aug 2009 03:54:35 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

następnie dostaje na ostatni znany mBankowi adres
zameldowania tymczasowe ID i hasło, które pozwala mu odzyskać dostęp
do konta po weryfikacji kolejnej porcji danych.

A jak ktoś ten adres zmienił, znaczy już tam nie mieszka? ;)
--
Kojer

Data: 2009-08-20 04:07:44
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 20 Sie, 12:57, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

A jak ktoś ten adres zmienił, znaczy już tam nie mieszka? ;)

Tak to umie już tylko Cejrowski:

<http://www.joemonster.org/filmy/13399/
Wojciech_Cejrowski_Wkurzajaca_Rozmowa>

i to nie jest problem mBanku.

Dla pocieszenia to mBank i takim pomaga, a procedura jest o tyle
kłopotliwa, że trzeba tyłek z domu ruszyć.

Data: 2009-08-20 13:17:20
Autor: Robert Kois
Co za BZDURA [mbank]
Dnia Thu, 20 Aug 2009 04:07:44 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

A jak ktoś ten adres zmienił, znaczy już tam nie mieszka? ;)
i to nie jest problem mBanku.

Zgadza się.

Dla pocieszenia to mBank i takim pomaga, a procedura jest o tyle
kłopotliwa, że trzeba tyłek z domu ruszyć.

No włąśnie jestem ciekaw jak to załatwiają. Teraz już są mkioski ale jak
nie było to mółby być duży problem, podejrzewam, ze wszystko wtedy
należałoby załatwiać przez pocztę weryfikując wzór podpisu, a jak ktoś nie
pamięta wzoru to w centrali BRE ;). --
Kojer

Data: 2009-08-20 15:13:52
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Co za BZDURA [mbank]
On 20 Sie, 13:07, Tomek z Wawy <tomek_z_w...@tlen.pl> wrote:
> [...]

i to nie jest problem mBanku.

Dla pocieszenia to mBank i takim pomaga, a procedura jest o tyle
kłopotliwa, że trzeba tyłek z domu ruszyć.

W zadnym bank na swiecie Cejrowski nie dokonalby podobnej operacji
kontaktujac sie telefonicznie bez znajomosci swoich hasel.
W niektorych (np. HSBC, mozliwe, ze Citi ) moglby pofatygowac sie do
lokalnej placowki w kraju pobytu, jesli by byla, i sprobowac tam
zalatwic sprawe.

Data: 2009-08-20 23:49:11
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 21 Sie, 00:13, "krzyszto...@wp.pl" <krzyszto...@wp.pl> wrote:

[...]

Nigdzie nie twierdziłem, że Bank miał mu pomóc :) Bardzo dobrze, że go
wysłał na drzewo. Tylko chciałem pokazać, że dalsze zagłębianie się w
temat tu poruszany prowadzić może i do takich absurdów, ja nic nie
wiem, nie wiem kim jestem, nie wiem co robię, wypełniam sobie jakieś
wnioski jednego roku tu, jednego tam, podaję różne dane, gubię kody,
zapominam, że mam już konto w danym Banku i nagle wylewam pomyje na
cały świat za swoją ułomność...

Data: 2009-08-20 23:43:27
Autor: MarekZ
Co za BZDURA [mbank]
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości news:d75a1719-2355-4eb8-a6c8-b3b1b8ef07ceq14g2000vbi.googlegroups.com...

Tak to umie już tylko Cejrowski:

<http://www.joemonster.org/filmy/13399/
Wojciech_Cejrowski_Wkurzajaca_Rozmowa>

Biedna konsultantka, która trafiła na tego buca. :)

Data: 2009-08-20 12:56:04
Autor: Robert Kois
Co za BZDURA [mbank]
Dnia Thu, 20 Aug 2009 11:47:49 +0200, Przemek napisał(a):

A twoim zdaniem, co ma zrobic klient który zgubił swoje ID?
Zapytać jakie jest ID ?

A to już nie jest takie trywialne, szczególnie jak na dodatek nie pamiętasz
telekodu, numer telefonu ci się po drodze parę razy zmienił i nie pamiętasz
który podawałeś (a bank nie ma na co oddzwonić w takim przypadku), na
dodatek masz nowy dowód osobisty i zmieniłeś miejsce zamieszkania :).

Aż jestem ciekaw jakie mają na taki przypadek procedury :) (bo podstawowe
dane które w tym momencie bank ma to w zasadzie może znać każdy twój
znajomy który miał w ręku twój dowód).
--
Kojer

Data: 2009-08-20 15:40:40
Autor: scholastyk
Co za BZDURA [mbank]

[...]

Ja miałem taką sytuację w mBanku. Konto założyłem w 2004 i do 2009 się na nie nie logowałem a właściwie o nim zapomniałem (Bogu dzięki że nie wprowadzono w międzyczasie opłat za konto).
Papiery - umowę rachunku i login zgubiłem, hasło zapomniałem. Przez te 5 lat zmieniłem 2 razy dowód, miejsce zameldowania i zamieszkania i kilka razy numer telefonu.
Pani na mLinii kazała mi iść do mKiosku, pokazać nowy dowód i wypełnić formularz zmiany danych. Potem na nowy adres przysłali mi ID (niestety nie wiem czy nowe czy stare). A i tak tego konta nie używam :))

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-08-20 11:38:31
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
[...]

A tu może pojawić się problem. Dotyczący odszukiwania danych, założeń rozwojowych systemu bankowego.
Inaczej wygląda podanie numeru ID i odszukanie a inaczej wygląda filtrowanie całej bazy danych czy klient ma już inne konta podając do tego tyle danych.
Banki pracują wtedy na tz hurtowniach danych gdzie pewne operacje wykonują sie w nocy. Jeśli klient nie pamięta ze miał konto i chce je założyć to może pojawić np. online (na poczekaniu) to taka sytuacja może się pojawić.
Troche trzeba poczytać od dużych bazach danych. Czasach i przeszukiwaniu danych.
Popatrz na to ze strony banku. Bank ma 2 000 000 użytkowników. Załóżmy że 1 użytkownik może mieć kilka kont. Ja mam kilka 3 w walucie polskiej 3 w walutach. Przyjmijmy średnio 4 konta (doliczając konta kredytowe, kart,itp) Mamy więc ok 8 000 000 rekordów w bazie do przeszukania. Pamiętajmy że klient nie pamięta czy ma konto czy go nie ma.
Dlatego banki w większości nie zakładają kont odrazu tylko po upływie pewnego czasu z reguły 1 dnia gdzie takie wyszukiwanie zapuszczone jest na noc. (pamiętajmy że przeszukiwanie poledać będzie na sprawdzeniu peselu, imienia, nazwiska, adresu, miejscowości, kodu pocztowego i innych) Czyli 8 000 000 x najmniej 6 co daje liczbę do odszukania.

I jak to ma się odbywać w mKiosku ?

Ale to tylko teoria.
W gruncie wg mnie i tak dobrze sie stało że konto działa, odrazu przypięte jest konto gdzie mama jest pełnomocnikiem itp.

Data: 2009-08-20 10:00:17
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

po pierwsze jednak nie 8 milionów rekordów a 2 miliony bo przeciez bank nie bedzie szukał klienta w tabeli z kontami tylko w tabeli z klientami, prawda?
Po drugie, ja nie twierdze, ze ta informacja powinna pojawic sie na stronie (co prawda nie widze wielkiego niebezpieczenstwa, ze ktos dowie sie iz mam gdzies konto, niemniej wskazano ze moznaby tak to sprawdzic).
Ale zwracam uwage, ze klietka złozyła wniosek przez net, po czym pojechała do mPunktu i ta weryfikacja powinna odbyc sie gdzies pomiedzy. I jest czas na sprawdzenie, na przetwarzanie nocne itd.
Zreszta nie przesadzajmy - select na bazie majacej 2 miliony rekordów to nie jest znowu jakies wielkie wyzwanie dla dzisiejszych systemów.

"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

Data: 2009-08-20 12:10:36
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
Po bazie nie idzie jeden SELECT bo oddziałów które zadają takie zapytania może być wiecej i idą jeszcze inne operacje nie tylko wyszukanie pani mamy. (kolejka)

Może być klient który miał konto i zostało zamknięte więc trzeba sprawdzić czy takie ma konta. Więc najpierw w "tabeli" użytkownicy potem konta.

A spróbuj zapuścić sobie w takiej 2 000 000 tabeli wyszukiwanie użytkownika po tylu danych. Zeby zwiększyć prawdopodobieństwo prawidłowego wyszukiwania podobnych dorzuć LIKE (bo może literówka) i bedziesz troche czekał a pamiętaj że jeden nie jesteś. Bazy są w oddali i dobijających wielu)

Dla mnie to szkoda tematu. Sprawa załatwiona tylko klient piszący posta strasznie nerwowo zareagował zupełnie bez sensu. Przecież to też jego wina.

Data: 2009-08-20 10:30:16
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

rozbudowujesz problem a tak naprawde sprawa jest prosta - 99% takich przypadków rozwiaze zwykłe sprawdzenie po peselu.
Osób z błednym peselem jest stosunkowo niewiele i coraz mniej (obecnie takie sytuacje juz sie nie zdarzaja)

Dla mnie to szkoda tematu. Sprawa załatwiona tylko klient piszący
posta strasznie nerwowo zareagował zupełnie bez sensu. Przecież to też
jego wina.

Takie prawo klienta - bank powinien wziac to pod uwage, ze kazde takie niedopracowanie moze spowodowac strate klienta.

P.S. Naprawde, polecam pocytac o zasadach panujacych w usenecie.

Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2009-08-22 11:26:58
Autor: Marcin Wasilewski
Co za BZDURA [mbank]
Użytkownik "Przemek" <phpsuse@gmail.com> napisał w wiadomości news:h6j5nc$ob1$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

    A o czymś takim jak indeksy to ty słyszał? PESEL jest prawie polem unikalnym, do tego jest liczbą a więc baaaardzo
dobrze się indeksuje, a nawet jak system znajdzie 10 rekordów z tym samym nr PESEL, to przeszukanie ich nie stanowi już żadnego problemu.

Data: 2009-08-19 10:38:37
Autor: cyklista
Co za BZDURA [mbank]
Użytkownik Przemek napisał:
A czemu system miał to zrobić ?
Wydaje mi sie że to nie system namieszał tylko pamięc mamy !

Przemek

a co ma pamięć mamy do tego?, czy ktokolwiek poinformował ją że system łączy konta i daje wspólne logowania dla wszystkich kont jej i jakichkolwiek w których jest pełnomocnikiem?,

założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

więc JA uważam, że w tym przypdaku to bank dał ciała a nie mama

Data: 2009-08-19 02:39:00
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Co za BZDURA [mbank]
On 19 Sie, 10:38, cyklista <a...@b.pl> wrote:
> [...]

założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej
skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

więc JA uważam, że w tym przypadku to bank dał ciała a nie mama

Dalejj jest pelnomocnikiem - dlatego widzi z poziomu swojego konta
konto, do ktorego ma pelnomocnictwo (ale nie wykona z niego zadnej
operacji, jesli nie zaloguje sie loginem i haslem zwiazanym z tamtym
kontem))

Wg mnie jest blad w logice banku, poniewaz poniewaz zakladajac nowe
konto powinno sie zaktualizowac dane wg ostatniego wniosku,
wprowadzone wczesniej pozostawiajac jedynie w chrakterze edytowalnej
podpowiedzi. Jesli mBank wysyla starter, powinien najlepiej sam
dokonac powyzszego,.

Data: 2009-08-19 09:22:19
Autor: witek
Co za BZDURA [mbank]
cyklista wrote:
[...]

nie ma konta do  jej konta i konta do nie jej konta.

jest login dla konkretnej osoby. JEDEN. I za jego pomocą widzi wszystkie konta bankowe do których ma dostęp.

Skoro go już miała to wystarczyło się zalogować.

Data: 2009-08-19 16:46:58
Autor: PiotRek
Co za BZDURA [mbank]
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h6h1qr$55u$1inews.gazeta.pl...

nie ma konta do  jej konta i konta do nie jej konta.

Co to za bełkot???

Piotr

Data: 2009-08-19 11:40:37
Autor: SDD
Co za BZDURA [mbank]

Użytkownik "cyklista" <a@b.pl> napisał w wiadomości news:h6gegi$cu9$1nemesis.news.neostrada.pl...

założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

Ale to jest standard w mBanku. I tak powinno byc!
Jedna osoba fizyczna dostaje *jeden* login!!!!!!
Z systemu transakcyjnego ma wglad i dostep do wszystkich rachunkow, ktorymi moze (jako wlasciciel, wspolwlasciciel lub pelnomocnik) zarzadzac. Nie widze w tym nic nienormalnego.
Natomiast system powinien od razu po PESEL-u skojarzyc, ze ma juz login i haslo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-19 12:37:21
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
> Natomiast system powinien od razu po PESEL-u skojarzyc, ze ma juz login i haslo

Tak na 100% to żaden bank nie opiera sie na numerach PESEL i jeszcze długo nie będzie. Są to zaszłości z dawnych czasów. Gdzie wypisywane karty z numerami pesel miały błędy. Bo jeden pisał 7 a drugi czytał 1 bo podobnie napisane.
Miałem wykłady na temat numeru pesel i podobno dużo liczba osób z dawniejszych czasów ma błednie nadany pesel. Nie pamiętam dokładnie ale była to duża liczba. Dlatego do końca nie ma sie co opierać na tym numerze.

Wykład z baz danych pole unikalne.

Data: 2009-08-19 11:30:19
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
> [...]

ale była to duża liczba. Dlatego do końca nie ma sie co opierać na tym
numerze. Wykład z baz danych pole unikalne.

To prawda, ze wiele osób ma zły PESEL.
Niemnije jednak na ktoryms szczeblu powinna nastapić weryfikacja.

Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2009-08-19 17:13:08
Autor: Tomek Głowacki
Co za BZDURA [mbank]
Budzik pisze:

To prawda, ze wiele osób ma zły PESEL.
Niemnije jednak na ktoryms szczeblu powinna nastapić weryfikacja.

Np. niektóre weryfikatory mojego PESELu nie uważają :-) Pisze, że błędny :)

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-08-19 16:30:19
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
Osobnik posiadający mail t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

To prawda, ze wiele osób ma zły PESEL.
Niemnije jednak na ktoryms szczeblu powinna nastapić weryfikacja.

Np. niektóre weryfikatory mojego PESELu nie uważają :-) Pisze, że
błędny :)

a moze masz błedny (nie byłbys pierwszy)?
Sprawdz sobie według algorytmu.

"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert

Data: 2009-08-19 22:22:20
Autor: Tomek Głowacki
Co za BZDURA [mbank]
Budzik pisze:

a moze masz błedny (nie byłbys pierwszy)?
Sprawdz sobie według algorytmu.

Ok, na piechotę dobrze jest - podzielny przez 10. W takim razie te
weryfikatory co sprawdzałem uwalone są (ten co ktoś na grupę wrzucał na
przykład...)

Tomek

Data: 2009-08-19 20:45:16
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
Osobnik posiadający mail t_gl_towytnij@totezwytnij-o2.pl.zx napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

hmmm, jak ci sie to czesciej powtarza to jednak zaczałbym sie zastanawiac, bo to troche dziwna powtarzalnosc błedu.

"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2009-08-19 11:59:08
Autor: Robert Kois
Co za BZDURA [mbank]
Dnia Wed, 19 Aug 2009 10:38:37 +0200, cyklista napisał(a):

założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

Błąd w rozumowaniu. Podstawą weryfikacji jest tu "klient", rachunki są
podczepiane pod niego i jest to jak najbardziej rozsądne. Błąd banku jest
taki, że założył drugiego "klienta" dla tej samej osoby. Pewnie system
weryfikuje po dowodzie tożsamości a twoja mama nie zmieniła w starych
danych numeru dowodu na nowy. Powinni weryfikować po PESELu jeszcze.
--
Kojer

Data: 2009-08-19 12:16:09
Autor: Marcin Lubojański
Co za BZDURA [mbank]
Robert Kois wrote:
[...]

W czeskim mBanku od niedawna można założyć konto nie posiadając czeskiego odpowiednika PESELu. Czyżby te zmiany miały wpływ też na polski mBank :D ?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2009-08-19 12:32:41
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
> a co ma pamięć mamy do tego?, czy ktokolwiek poinformował ją że system
> łączy konta i daje wspólne logowania dla wszystkich kont jej i
> jakichkolwiek w których jest pełnomocnikiem?,

A od kiedy banki mają szkolić klientów ?
Mama wiedział że konto już ma (powinna wiedzieć)

> założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej
> skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

Zaraz samowolnie. Miała konto to zakładając konto ma kolejne. To chyba logiczne. Widzi je razem. W firmie do jednego programu tez dostajesz 2 loginy ?

> więc JA uważam, że w tym przypdaku to bank dał ciała a nie mama

A ja że mama. Trafił sie szczególny przypadek ale ktoś winny musi być na pewno nie Ja (czyli mama).

I coś złego sie stało z tego tytułu ? Ktoś ucierpiał ?
Bo sprawa opisana strasznie gorączkowo.

Data: 2009-08-19 11:30:17
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
> [...]

> jakichkolwiek w których jest pełnomocnikiem?,

A od kiedy banki mają szkolić klientów ?
Mama wiedział że konto już ma (powinna wiedzieć)

sposób myslenia mamy (2 loginy) watkotwórca juz przedstawił.
Czy bank jest od szkolenia klientów? W zakresie swoich procedur, swojego systemu komputerowego itp - oczywiscie!

> [...]

Zaraz samowolnie. Miała konto to zakładając konto ma kolejne. To chyba logiczne. Widzi je razem. W firmie do jednego programu tez dostajesz 2 loginy ?

tak, ja mam 2.

Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
Frank Herbert

Data: 2009-08-19 14:28:48
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
Budzik pisze:
> Czy bank jest od szkolenia klientów? W zakresie swoich procedur, swojego systemu komputerowego itp - oczywiscie!

Chciałbym wiedzieć jaki bank szkoli ze sposobu obsługiwania się kontem.

tak, ja mam 2.
To dla mnie to bez sensu.
Że jeden program i 2 loginy na jedno nazwisko.
I pewnie na jednym mogę robić to a na drugim inne.
I skąd wiedzieć co na którym loginie mam robić.
Raczej słabo rozbudowany system uprawnień w programie dlatego 2 loginy ?

Przemek

Data: 2009-08-19 12:45:19
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

idz do mkiosku, powiedz ze nie wiesz jak posługiwac sie kontem, panienka ci pokaze.

tak, ja mam 2.
To dla mnie to bez sensu.

no i? Nie mowie ze to ma sens, tylko ze mnogosc rozwiazan informatycznych jest taka, ze trudno od klienta oczekiwac, zeby dokładnie wiedział jak co ma działac.

Że jeden program i 2 loginy na jedno nazwisko.
I pewnie na jednym mogę robić to a na drugim inne.
I skąd wiedzieć co na którym loginie mam robić.
Raczej słabo rozbudowany system uprawnień w programie dlatego 2 loginy ?

nie wazne dlaczego.
wazne, ze takie sytuacje sie zdarzaja, dlaczego wiec klient nie miałby sadzic, ze taka sytuacje zastanie w mbankku przy otwarciu konta?

Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2009-08-19 12:18:20
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
wrote:

> [...]

skojarzyć danych.
Dlaczego system nie wydrukował jej potwierdzenia ze starym loginem i

To bardzo proste, jako klientka banku od dawna powinna bankowi
przekazywać informacje o wszelkich zmianach tak by bank był w stanie
ją zidentyfikować, skoro tego nie zrobiła to nie może mieć pretensji
do banku że ten ją częściowo rozpoznał, ale do systemu nie wpuścił
tylko zmusił do kontaktu i uaktualnienia danych co pozwoliło na
powiązanie podglądu obu kont i scalenie dwóch Bytów w jeden. Gdzie
bank zrobił błąd?

Data: 2009-08-19 20:45:17
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
Osobnik posiadający mail tomek_z_wawy@tlen.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Gdzie
bank zrobił błąd?

majac odpowiednia ilosc danych nie skojarzył ze osoba zakładajaca konto jest juz ich klientem...
(tak, pesel, imie, nazwisko, data urodzenia sa wystarczajace...)

"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
że jego więzienna cela jest taka obszerna."  Anthony de Mello SJ

Data: 2009-08-20 02:33:24
Autor: Jarek Andrzejewski
Co za BZDURA [mbank]
On Aug 19, 9:18 pm, Tomek z Wawy <tomek_z_w...@tlen.pl> wrote:
> [...]

To bardzo proste, jako klientka banku od dawna powinna bankowi
przekazywać informacje o wszelkich zmianach tak by bank był w stanie

IMHO mylisz się. Klientka przyszła, pokazała dowód osobisty. Skoro
bank miał w systemie dane starego, to dlaczego po prostu nie
uaktualnił (przecież dwóch d.o. mieć nie można).

powiązanie podglądu obu kont i scalenie dwóch Bytów w jeden. Gdzie
bank zrobił błąd?

nie uaktualnił posiadanych danych, gdy klientka okazała mu nowy
dokument tożsamości (jedyne, co się zmieniło).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-08-20 02:41:24
Autor: Tomek z Wawy
Co za BZDURA [mbank]
On 20 Sie, 11:33, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:

> [...]

bank miał w systemie dane starego, to dlaczego po prostu nie
uaktualnił (przecież dwóch d.o. mieć nie można).

Bo nie miał ku temu powodów? Dyspozycji? Nie miał pewności, że to ta
sama osoba? Może dlatego, że pracownik mPunktu sprawdza tylko zgodność
tego co ma na papierze ze stanem faktycznym i nie ma prawa ingerować
we wniosek?

nie uaktualnił posiadanych danych, gdy klientka okazała mu nowy
dokument tożsamości (jedyne, co się zmieniło).

Z tego co wiem to klientka uważała, że nie jest w ogóle klientką
banku... A do uaktualnienia danych jest zobowiązany regulaminem
Posiadacz konta, bo to on ustanawiał Pełnomocnika do rachunku:

"§ 77.
1. Posiadacz rachunku jest zobowiązany informować mBank o każdej
zmianie danych osobowych przekazanych mBankowi."

Data: 2009-08-20 11:44:04
Autor: Przemek
Co za BZDURA [mbank]
Kupuje telewizor bo nie pamiętam że mam w domu. Teraz problem bo mam jedną antenę. Ale i tu rozwiązanie bank daje rozgałężnik.
Ja mam pretensje że nie dał od razu (bo powinien wiedzieć ze mogę mieć telewizor w domu).

Data: 2009-08-20 10:00:16
Autor: Budzik
Co za BZDURA [mbank]
[...]

ja juz abstrachuje, ze nie wiadomo z kim dyskutjesz (netykieta!!!, cytowanie!!!) ale takiego bezsensownego porównania to juz dawno nie widziałem.

"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
siedzieć i przyglądać się jej."   Jerome K. Jerome

Co za BZDURA [mbank]