Co zabrać na tygodniową wycieczkę?

Data: 2015-07-23 18:17:22
Autor: Jacek
Co zabrać na tygodniową wycieczkę?
Co z rzeczy rowerowych zabrać na tygodniowy wypad na Pomorze?
Trasy głównie asfalt, ale też po lesie i innych ścieżkach. Rowery trekkingowe.
Jest juĹĽ spakowane:
dętka, pompka, mały klucz nastawny, kilka imbusów w zestawie "rowerowym", trochę taśmy izolacyjnej, trytytki, kawałek drutu.
Coś jeszcze poradzicie dorzucić?
Jacek

Data: 2015-07-23 20:16:53
Autor: Piotr Rogoza
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
Dnia Thu, 23 Jul 2015 18:17:22 +0200, Jacek napisał(a):

[...]
Tylko to co najważniejsze. Klucz nastawny naprawdę potrzebny? Ja bym brał jeszcze grubą igłę i dratwę. Sprzedają też łatki do opon park toola.
Skuwacz łańcucha też się może przydać. Wszystko kwestia szczęścia. Ostatnio 2 tygodnie poza Polską i nic się nie przydało.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-07-24 10:18:03
Autor: marek
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
jak sie ma dobry rower i się dba o niego to w zupełnosci wystarczy dędka i pompka ... a aby zaoszczedzić miejsca można wzi±¶ć równie dobrze parę łatek i klej ....
w zeszłym roku na takim zestawie spędziłem dwa tygodnie w bieszczadach ...

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomo¶ci news:mor42j$a2j$1node1.news.atman.pl...
Co z rzeczy rowerowych zabrać na tygodniowy wypad na Pomorze?
Trasy głównie asfalt, ale też po lesie i innych ¶cieżkach. Rowery trekkingowe.
Jest już spakowane:
dętka, pompka, mały klucz nastawny, kilka imbusów w zestawie "rowerowym", trochę ta¶my izolacyjnej, trytytki, kawałek drutu.
Co¶ jeszcze poradzicie dorzucić?
Jacek

Data: 2015-07-24 11:47:12
Autor: bans
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
W dniu 2015-07-24 o 10:18, marek pisze:

wystarczy dędka i
pompka ...

B±dĽ konsekwentny - skoro "dędka", to i "bombka".

--
bans

Data: 2015-07-24 11:51:41
Autor: Yogi\(n\)
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mot1j0$rqq$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2015-07-24 o 10:18, marek pisze:

wystarczy dędka i
pompka ...

B±dĽ konsekwentny - skoro "dędka", to i "bombka".

Konsekwencji nie zabrakło za to przy "wzi±¶ć" ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2015-07-24 03:26:51
Autor: akarm
W dniu pi±tek, 24 lipca 2015 11:51:50 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:
Konsekwencji nie zabrakło za to przy "wzi±¶ć" ;-)

Nie jestem przekonany, bo: "zaoszczędzić" zamiast "zaoszczedzi¶ć".

--         Akarm

Data: 2015-07-24 04:12:06
Autor: Ignac
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
W dniu pi±tek, 24 lipca 2015 12:26:53 UTC+2 użytkownik ak...@wp.pl napisał:

Nie jestem przekonany,       Akarm

A ja jestem, bo widzę u szanownego kolegi istotn± zmianę, z ortodoksyjnej
nietolerancji, na bardzo, ale to bardzo umiarkowan±.
¦wiata nie da się zmienić, można próbować, ale to jest jak walka z wiatrakami.

Data: 2015-07-24 12:02:14
Autor: bans
W dniu 2015-07-24 o 11:51, Yogi(n) pisze:

Konsekwencji nie zabrakło za to przy "wzi±¶ć" ;-)

Może to wielbiciel pisarstwa Sienkiewicza?

--
bans

Data: 2015-07-28 10:33:17
Autor: marek
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
czasami odnoszę wrażenie że ortografię wymy¶lili ludzie bardzo ułomni nie maj±cy się do czego przypierdalać to robi± to do błędów :))

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mot2f7$end$1node1.news.atman.pl...

Data: 2015-07-28 11:02:06
Autor: Liwiusz
Co zabrać na tygodniową wycieczkę?
W dniu 2015-07-28 o 10:33, marek pisze:
czasami odnoszę wrażenie że ortografię wymyślili ludzie bardzo ułomni nie mający się do czego przypierdalać to robią to do błędów :))

To nie tyle przypierdalanie, co ocena po umiejętności ortografii dość
łatwo pozwala odróżnić ludzi normalnych od głupich - przynajmniej w
czasach, kiedy niestety każdy jakoś pisać umie.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-28 11:02:52
Autor: bans
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
W dniu 2015-07-28 o 10:33, marek pisze:

czasami odnoszę wrażenie że ortografię wymy¶lili ludzie bardzo ułomni nie
maj±cy się do czego przypierdalać to robi± to do błędów :))

"Ortografię wymy¶lili", niezłe... prosty ¶wiat w którym wszystko jest przez kogo¶ wymy¶lone i nakazane...

Niektórzy ludzie nigdy nie zrozumiej±, że kiedy rozmawia się na tematy bardziej skomplikowane niż "ile nasi wygrali?" warto być pewnym, że rozumie się nawzajem z rozmówc±.

No i ortografia to też ¶wietny test - od razu się wie, czy warto z kim¶ rozmawiać, czy jest to tylko nieoczytany (bo osoba czytaj±ca ksi±żki błędy ortograficzne robi sporadycznie...) tłuczek, który w dodatku nie potrafi (a może nie chce? To jeszcze gorzej.) skorzystać z faktu, ze obecnie czytniki/przegl±darki podkre¶laj± błędy...

--
bans

Data: 2015-07-28 16:56:40
Autor: marek
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
rozumiem że ty robisz taki test każdemu potencjalnemu rozmówcy i wychwytujesz wszystkie błedy fonetyczne i ortograficzne gdy kto¶ do ciebie mówi .... i wogle jeste¶ zajebi¶cie oczytany, taki omnibus ...i jak ktos robi błędy to mówisz mu "spierdalaj" nie gadam z toba bo¶ debil .... ciekawe podej¶cie

Data: 2015-07-28 15:22:13
Autor: masti
Co zabraæ na tygodniow± wycieczkê?
marek wrote:

rozumiem ¿e ty robisz taki test ka¿demu potencjalnemu rozmówcy i wychwytujesz wszystkie b³edy fonetyczne i ortograficzne gdy kto¶ do ciebie mówi .... i wogle jeste¶ zajebi¶cie oczytany, taki omnibus ...i jak ktos robi b³êdy to mówisz mu "spierdalaj" nie gadam z toba bo¶ debil .... ciekawe podej¶cie

ciężko się rozmawia z kimś kto bełkocze i ledwo mówi po polsku.
A dokłądnie tak się zachowujesz. Nie dość, że ortografia kuleje to do
tego masz zepsute kodowanie postów przez co połowa znaczków to
nieczytelne krzaczki a do tego toppostujesz zaburzajÄ…c naturalnÄ…
kolejność czytania. Zwykła kultura nakazuje po wejściu do kogoś w gości
zachowywać się zgodnie z przyjętymi tam regułami.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-28 16:59:29
Autor: Liwiusz
Co zabrać na tygodniową wycieczkę?
W dniu 2015-07-28 o 16:56, marek pisze:
rozumiem że ty robisz taki test każdemu potencjalnemu rozmówcy i wychwytujesz wszystkie błedy fonetyczne i ortograficzne gdy ktoś do ciebie mówi .... i wogle jesteś zajebiście oczytany, taki omnibus ...i jak ktos robi błędy to mówisz mu "spierdalaj" nie gadam z toba boś debil .... ciekawe podejście

No nie. Ale od razu widać, że do teatru nie ma co z takiej osoby
zapraszać, a i z pójściem na obiad trzeba uważać. Tobie wszystko jedno z
kim uprawiasz ĹĽycie towarzyskie?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-28 20:07:55
Autor: marek
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
może nie wszystko jedno, ale staram się zniżyć albo urosn±ć do poziomu potencjalnego rozmówcy

No nie. Ale od razu widać, że do teatru nie ma co z takiej osoby
zapraszać, a i z pój¶ciem na obiad trzeba uważać. Tobie wszystko jedno z
kim uprawiasz życie towarzyskie?

-- Liwiusz

Data: 2015-07-28 20:12:54
Autor: Liwiusz
Co zabrać na tygodniową wycieczkę?
W dniu 2015-07-28 o 20:07, marek pisze:
może nie wszystko jedno, ale staram się zniżyć albo urosnąć do poziomu potencjalnego rozmówcy

Otóż to. Zatem sam też oceniasz rozmówcę po jego zewnętrznych cechach
komunikacji. CBDU.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 15:55:47
Autor: MadMan
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
Dnia Tue, 28 Jul 2015 11:02:52 +0200, bans napisał(a):

No i ortografia to też świetny test - od razu się wie, czy warto z kimś rozmawiać, czy jest to tylko nieoczytany (bo osoba czytająca książki błędy ortograficzne robi sporadycznie...)

Tu akurat siÄ™ nie zgodzÄ™ - mam kolegÄ™ dysortografa ktĂłry jest bardzo
oczytany. Fakt, obecnie błędy robi sporadycznie, ale to nie znaczy że
zna ortografię - wykuł na blachę i tyle :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-07-30 07:55:12
Autor: bans
W dniu 2015-07-29 o 15:55, MadMan pisze:

Tu akurat siÄ™ nie zgodzÄ™ - mam kolegÄ™ dysortografa ktĂłry jest bardzo
oczytany. Fakt, obecnie błędy robi sporadycznie, ale to nie znaczy że
zna ortografię - wykuł na blachę i tyle :)

To tylko potwierdza moja teorię - inteligentny człowiek wie, że należy pisać poprawnie i dąży do tego, a nie ma pretensji do całego świata, że ten mu rzuca kłody pod nogi :)

--
bans

Data: 2015-07-30 08:37:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-30 o 07:55, bans pisze:
[...]

Jak również przykład "mądrego dysortografa" jest przykładem na to, że
czasem liczy siÄ™ teĹĽ "drugie wraĹĽenie", niewÄ…tpliwe natomiast jest to,
że w takim "drugim wrażeniu" kolega musi się bardziej postarać. No i są
przypadki, kiedy na drugie wrażenie nie ma szans - na przykład jestem
pewien, że CV dysortograf ma przygotowane bez błędów, przypadek?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-28 11:22:03
Autor: Jacek
Co zabrać na tygodniową wycieczkę?
W dniu 2015-07-28 o 10:33, marek pisze:
czasami odnoszę wrażenie że ortografię wymy¶lili ludzie bardzo ułomni nie
maj±cy się do czego przypierdalać to robi± to do błędów :))
No nie wiem. Generalnie ¶wiat schodzi na psy, co zauważył już Kopernik w odniesieniu do pieni±dza, ale to nie usprawiedliwia partactwa. Jakby Ci oponiarz założył opony z indeksem prędko¶ci M zamiast W (podobnie wygl±da - nie?), albo biuro podatkowe napisało 9 zamiast 6, to też by było nieważne?
Za "moich czasów" nie było żadnej dysgrafii i delikwent nie potrafi±cy pisać dostawał najzwyczajniej w ¶wiecie pałę, a od ojca wpie**ol i tak długo się uczył, aż się nauczył. Pojedyncze przypadki, które nie potrafiły się nauczyć były równie zdolne z innych przedmiotów i na nich czekała potem kariera przy pracach fizycznych (szacunek, takich też potrzeba).
A co do ułomno¶ci, to jeżeli kto¶ nie potrafi ogarn±ć zasad ortografii, to jest po prostu w jaki¶ sposób ułomny.
Jacek

Data: 2015-07-28 09:22:52
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 28 lipca 2015 11:22:06 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

Generalnie ¶wiat schodzi na psy, co zauważył już Kopernik w odniesieniu do pieni±dza, ale to nie usprawiedliwia partactwa.

Że ¶wiat schodzi na psy można poznać po tym, że ludzie interpretuj±
prawo Kopernika jako stwierdzenie, że ¶wiat schodzi na psy...

Data: 2015-07-29 00:03:43
Autor: m
W dniu 28.07.2015 o 18:22, rmikke pisze:
[...]

Ale to już jest 2 level. 3 level to stwierdzenie że ludzie id± po
najmniejszej linii oporu.

p. m.

Data: 2015-07-29 07:40:36
Autor: bans
W dniu 2015-07-29 o 00:03, m pisze:

[...]

I precz z preczem! ;)

--
bans

Data: 2015-07-28 12:05:51
Autor: bans
W dniu 2015-07-28 o 11:22, Jacek pisze:

A co do ułomno¶ci, to jeżeli kto¶ nie potrafi ogarn±ć zasad ortografii,
to jest po prostu w jaki¶ sposób ułomny.

Tyle że moim zdaniem to nie tyle kwestia zasad, co oczytania. Czytaj±c ksi±żki utrwalamy sobie poprawn± pisownię - osoba robi±ca błędy nie¶wiadomie przyznaje się, że to ona między innymi odpowiada za czytelnicz± ¶redni± krajow± wynosz±c± pół ksi±żki rocznie na osobę ;)

No dobra, wiem, NTG i w ogóle, ale ta grupa i tak ju zdechła, nie zaszkodzi pisać i nie na temat ;)

--
bans

Data: 2015-07-28 12:42:30
Autor: m
W dniu 28.07.2015 o 12:05, bans pisze:
> [...]

Tyle że moim zdaniem to nie tyle kwestia zasad, co oczytania. Czytaj±c ksi±żki utrwalamy sobie poprawn± pisownię - osoba robi±ca błędy nie¶wiadomie przyznaje się, że to ona między innymi odpowiada za czytelnicz± ¶redni± krajow± wynosz±c± pół ksi±żki rocznie na osobę ;)

Z wyj±tkiem prawdziwych dys... Znam kilka osób, o których nie można ani
powiedzieć że głupie, ani że nieoczytane, a wal± takimi ortami że zęby bol±.

p. m.

Data: 2015-07-28 17:02:53
Autor: marek
Co zabrać na tygodniow± wycieczkę?
przepraszam bardzo a co ma indeks prędko¶ci na oponach do ortografi ? albo tym bardziej biuro podatkowe ?
nie jestem polonist± i nie musze znać ortografi a jak idę do gumolepa to mam choć cień podejrzenia że facet się zna na tym co robi i potrafi odróznic indeks predko¶ci na oponach, a w biurze podatkowym potrafi± odróżnić 6 od 9
i ogólnie to w dupie mam czy dupa się pisze DÓPA czy DUPA jak i tak każdy wie o co chodzi ,,, no chyba że s± jakie¶ inne dupy przez Ó

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomo¶ci news:mp7hjt$6e1$1node1.news.atman.pl...

Data: 2015-07-24 10:35:03
Autor: Andrzej W.
W dniu 2015-07-23 o 18:17, Jacek pisze:
Coś jeszcze poradzicie dorzucić?

Ja biorę dwie dętki, bo głupio komuś nie pomóc na trasie a jeszcze głupiej zostać samemu bez zapasu.
Jeśli prowadzę dzieciaki to zabieram starą zwijaną oponę, sam sobie mogę kimać w lesie, ale z dziećmi to już problem.
Trochę jakiejś oliwki, czy czegoś takiego. Kiedyś dwa dni jechałem z piszczącą amortyzowaną sztycą zanim dotarłem do cywilizacji, dwa zmarnowane dni, zamiast piękna przyrody cały czas pi, pi, skrzyp, skrzyp.
Najbardziej to mi się chyba przydaje taśma izolacyjna. :-)
Multi narzędzie co byś mógł dokręcić luźną śrubkę czy wyregulować klocki..
Ze specjalistycznego sprzętu to może skuwacz do łańcucha i zapasowa spinka, jeśli używasz.

--
AWa.

Data: 2015-07-25 09:04:50
Autor: Jacek
W dniu 2015-07-24 o 10:35, Andrzej W. pisze:
Trochę jakiejś oliwki, czy czegoś takiego. Kiedyś dwa dni jechałem z
piszczącą amortyzowaną sztycą zanim dotarłem do cywilizacji, dwa
zmarnowane dni, zamiast piękna przyrody cały czas pi, pi, skrzyp, skrzyp.
Dzięki. Klucz nastawny zostaje w domu, ale dorzucę trochę oleju w buteleczce po kroplach do nosa. Mam nadzieję, że wystarczy :-)
Jacek

Data: 2015-07-25 09:10:47
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Sat, 25 Jul 2015 09:04:50 +0200, Jacek napisał(a):

Dzięki. Klucz nastawny zostaje w domu, ale dorzucę trochę oleju w
buteleczce po kroplach do nosa. Mam nadziejÄ™, ĹĽe wystarczy :-) Jacek
Tylko że jeśli masz jakieś śrubki z łbem sześciokątnym to czegoś będziesz potrzebował. A jeśli nie będzie ciągle padało to raczej ci wystarczy tego oleju.
A na pomorzu jak na razie pada.

--
piecia aka dracorp

Co zabrać na tygodniową wycieczkę?