Co zabrać do Włoch

Data: 2017-07-30 23:32:51
Autor: RobertS
Co zabrać do Włoch
W dniu 2017-07-18 o 23:35, Olo pisze:
Wyjeżdżam na kilkanaście dni do Włoch. Wiadomo parę euro w kieszeń ale jaką kartę zabrać? Do wypłat z bankomatów i ewentualnie płacenia w sklepach. Poradźcie coś, u rzymian jeszcze nie byłem i nie mam zielonego pojęcia. Lepiej płacić w sklepach kartą czy szukać jakiegoś bankomatu i płacić gotówką.

Grzegorz

właśnie w Włoch wróciłem i wrażenia mam następujące:

do płacenia używałem debetówki z Alior Kantor (w EUR oczywiście) działała wszędzie (na PIN lub bezstykowo), ale z dwoma wyjątkami:

+ automaty na autostradach jej nie akceptowały
+ nie dało się nią zapłacić w automatach w Metrze w Mediolanie

ale np. automaty parkingowe z ww. nie miały problemu

tam gdzie nie działała EUR z Alior kantoru używałem debetówki z mBanku, ale kurs przeliczeniowy o ok. 5% gorszy od kantorowego więc nie warto, jak ktoś ma to lepiej tam płacić gotówką

przykładowe obciążenia (data rozliczenia) 28.07; 4,50 EUR = 20,07 PLN

z ciekawości zapłaciłem też KK z Mille, kurs nieco gorszy (minimalnie) niż w mBanku

czyli:
jak masz to weź ze sobą debetówkę z Alior Kantoru, EUR kup sobie sam i wpłać na rachunek karty

warto mieć też ze sobą nieco gotówki (tylko raz trafiłem na parking, na którym nie akceptowali kart płatniczych)

RobertS

Data: 2017-07-31 09:21:35
Autor: J.F.
Co zabrać do Włoch
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ollj9q$pr9$1@sunflower.man.poznan.pl...
właśnie w Włoch wróciłem i wrażenia mam następujące:
[...]
tam gdzie nie działała EUR z Alior kantoru używałem debetówki z mBanku, ale kurs przeliczeniowy o ok. 5% gorszy od kantorowego więc nie warto, jak ktoś ma to lepiej tam płacić gotówką

Z kart zlotowkowych to w miare dobrze wychodza Inteligo.
Maja tam wlasny kurs, ale brak innych prowizji i wychodzi ok 2% drozej.

Karta MC World, reklamowana ze to niby bez prowizji zagranica, ale w BZWBK tez maja wlasny kurs, i tym razem 3.5% drozej.
Na innych kartach BZ ma jeszcze dodatkowa prowizje.

Mbank, Citi - gleboko schowac, zeby przypadkiem nie uzyc, bo maja 5.9% prowizji.

No i ciekaw jestem jak ta "saszetowa" karta ING.

J.

Co zabrać do Włoch