Co zamiast FC-M291

Data: 2014-10-01 22:08:35
Autor: M@tej
Co zamiast FC-M291
Witam

Czy ktoś mi jest w stanie pomóc dobrac jakąś korbę zamiast wymienionej w
temacie AceryX? W brata rowerze dogorywa już napęd (niewymieniany chyba z
10 lat) i największym problemem jest właśnie korba. Rozwiązanie ma być
raczej budżetowe ale jednak z tych firmowych. Pozdrawiam

--
Maciej

-- -

Data: 2014-10-01 15:48:06
Autor: Ignac
Co zamiast FC-M291
W dniu środa, 1 października 2014 22:08:35 UTC+2 użytkownik M@tej napisał:

Czy ktoś mi jest w stanie pomóc dobrac jakąś korbę

Wyobraź sobie,że życie w tym temacie jest prostsze niż by się
mogło wydawać,gdyż nie ma czegoś takiego jak kompatybilność
(przynajmniej taką tezę lansują niektórzy koledzy),więc
kupujesz taką która Ci się podoba i jaką chcesz na nią kasę wydać.
To są wg.nich jedyne kryteria dobory.Prawda,że proste.

Data: 2014-10-02 01:22:25
Autor: rmikke
Co zamiast FC-M291
W dniu czwartek, 2 października 2014 00:48:06 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

kupujesz taką która Ci się podoba i jaką chcesz na nią kasę wydać.
To są wg.nich jedyne kryteria dobory.Prawda,że proste.

Tak właśnie jest. Howgh.

Data: 2014-10-02 10:39:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Co zamiast FC-M291
On Wed, 1 Oct 2014, Ignac wrote:

[...]

  Coś przeoczyłem, czy postanowiłeś potrollować?
  Bo widzę JEDNĄ odpowiedź podającą KONKRETNY model (zresztą korby
którą sam mam, w wersji 48 zębów 175mm, a nie odzywałem się m.in.
z braku wiedzy o kompatybilności z tytułem).
  Do kogo więc to "niektórzy"?
  M361 nie wejdzie w miejsce M291? (to trzeba było napisać konkretnie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-02 17:15:12
Autor: Jacek G.
Co zamiast FC-M291
W dniu 2014-10-02 10:39, Gotfryd Smolik news napisał(a)::
[...]

E tam, co ma nie wejść. Ignac jako grupowy strażnik kompatybilności po
prostu wypowiedział się profilaktycznie.
A sprawa jest w sumie prosta - rower sprzed ok 10 lat z Acerą, więc
napęd zapewne 3x7 lub 3x8. Ponadto ma być podobnej klasy i budżetowa,
więc wychodzi, że aktualnie najlepsza byłaby M361 (i kompatybilna bo do
7-8 rzędów;)). A suport i tak pewnie warto by wymienić czy to z powodu
dopasowania do nowej korby czy zużycia.
Być może da się coś znaleźć z korb nie Shimano (np. jakiś Suntour), ale
w tej kwestii jak to mówią "nie mam wiedzy". Można też zejść niżej -
jakiś Altus M311, ale znacząco tańszy nie będzie.
--
Jacek G.

Data: 2014-10-02 11:40:20
Autor: Ignac
Co zamiast FC-M291
W dniu czwartek, 2 października 2014 17:15:12 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:

E tam, co ma nie wejść. Ignac jako grupowy strażnik kompatybilności po prostu wypowiedział się profilaktycznie.

Święte słowa,musi być na grupie przecież jakiś ortodoks
[...]

Do powyższej korby (ze względu na najmniejszy przekos łańcucha),
odpowiednia długoś osi suportu na kwadrat to 113 mm.Choć święta
kompatybilność zaleca 123 mm.
Weź sobie jeszcze do tego przerzutkę FD-M360 (40zł) i będziesz bardzo zadowolony
Być może da się coś znaleźć z korb nie Shimano (np. jakiś Suntour), ale
w tej kwestii jak to mówią "nie mam wiedzy". Można też zejść niżej - jakiś Altus M311, ale znacząco tańszy nie będzie.

Mają nitowane na stałe tarcze

Data: 2014-10-02 22:35:52
Autor: Jacek G.
Co zamiast FC-M291
W dniu 2014-10-02 20:40, Ignac napisał(a)::
[...]

Przekos, to pikuś, ale odpowiednia długość osi suportu jest ważna ze względu na dobre działanie przerzutki o czym przekonałem się nie tyle na własnej skórze, co na skórze żony ;)
Serwis wymienił korbę właśnie na M361, ale suportu nie zmienili, bo był w dobrym stanie i niby pasował. Owszem, pasował gdy biegi zmieniało się na stojaku lub przy jeździe po płaskim. W górach, pod obciążeniem, przy próbie zmiany na najmniejszą tarczę łańcuch chrobotał i nie chciał spaść. Przerzutka była już ustawiona na maksymalne wychylenie w stronę małej tarczy (śrubka wykręcona na max). Doszedłem do wniosku, że jednak suport jest za krótki. Po wymianie działa OK.
Ale jaka była stara i nowa długość osi nie jestem pewien, więc wolę nie pisać.
--
Jacek G.

Data: 2014-10-02 14:40:37
Autor: Ignac
Co zamiast FC-M291
W dniu czwartek, 2 października 2014 22:35:52 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:

Przekos, to pikuś, ale odpowiednia długość osi suportu jest ważna ze względu na dobre działanie przerzutki Doszedłem do wniosku, że jednak suport jest za krótki. Po wymianie działa
OK.
Dokładnie!Dlatego z długością osi trzeba znaleźć złoty środek.

A co do kompatybilności,to jeżeli przy wymianie korb przykładowo
muszę też dobrać stosowną/inną długośc osi,to nie można mówić,
że korby były kompatybilne.Ja,żeby to zamieszanie z długością
osi pominąć nie montuję różnych/przypadkowych korb,tylko trzymam
się jednego typu i mam kilka w zapasie,na dodatek w promocji kupione.
A mimo to,zwolenników,że wszystko do wszystkiego pasuje nie brakuje.

Data: 2014-10-02 11:51:39
Autor: qrt
Co zamiast FC-M291
Dnia Wed, 1 Oct 2014 15:48:06 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

[...]

prawda. Choć ja mimo wszystko bym sie pochylił nad długością supportu i jego typem
:)

Data: 2014-10-15 20:52:07
Autor: M@tej
Co zamiast FC-M291
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W końcu brat przyjechał do mnie i mogłem
pomierzyć supoport (nie chciało mi się go wykręcać, więc zdjąłem tylko
korby) - suwmiarka pokazała 111,5 mm.

Maciej

-- -

Data: 2014-10-01 22:43:12
Autor: Jacek G.
Co zamiast FC-M291
W dniu 2014-10-01 22:08, M@tej napisał(a)::
[...]

Ja kupowałem ostatnio Acerę ACERA FC-M361 - do napędu 7-8 rzędowego. Są dostępne wersje 48-38-28 i 42-32-22 o długości ramion 170 lub 175 mm. Można znaleźć za w sieci za ok 100 zł.
--
Jacek G.

Co zamiast FC-M291