Co zamiast Multibanku (dlugie)?

Data: 2010-07-07 10:28:02
Autor: Rafal M
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Witam :)

W zwiazku z wysokimi podwyzkami abonamentow w Multibanku po 8 latach
posiadania u nich glownego konta postanowilem zrobic przeprowadzke :(

Moj aktualny koszt konta w Multubanku: 35 zl rocznie (debetowa VC)
Koszt wg nowego TOiP: 114 zl rocznie

Jakos nie zauwazylem, zeby inflacja wynosila w ostatnim czasie ponad
300% ;) Nie widzi mi sie placenie grubo ponad 100pln rocznie za
naprawde proste konto (bo takim jest "ja comfort"), tym bardziej, ze
aktualna oferta MultiBanku jest bardzo przecietna, a i w ramach oferty
tego samego banku to wszystko moge miec za darmo (mBank).

W Multibanku jestem od 8 lat, wiec szkoda sie przenosic (nawyki jednak
juz jakies mam), ale coz... zostawie sobie u nich tylko KK, cala
reszta idzie do zamkniecia.

Stad pojawia sie moje pytanie: Gdzie sie przeniesc?

Co do wymogow:
- niskie koszty
- w miare mozliwosci pelna onlinowosc systemu transakcyjnego
- dobra obsluga
- sporo bankomatow bezplatnych (wszystkie bezplatne byly by milym
dodatkiem)
- konta EUR i USD z obsluga gotowkowa
- jak  najmniejsza czestotliwosc wizyt w oddziale (czyli wiekszosc
rzeczy da sie zalatwic przez www/tel)
- bezplatne polecenia zaplaty (zlecenie, realizacja, wycofanie)
Ogolnie, z karty debetowej do konta korzystam sporadycznie - 1-2
wyplaty miesiecznie z bankomatow, cala reszta  to tranzakcje
bezgotowkowe (wiec tylko KK).

Z kont jakie mam teraz:

Multibank - idzie do zamkniecia, zostaje tylko KK
mBank - jeden z pretendentow do tytulu konta glownego
Alior Bank - kolejny z pretendentow do tutulu konta glownego
DBnet - do wyplat z bankomatow :)
Polbank - skarbonka na oszczednosci biezace
OF/Getin - oszczednosci
BZWBK - idzie do odstrzalu jak tylko bede mial chwile czasu.

Jak myslicie?

Z tego co ja sobie sprawdzalem idealny byl by tandem Alior + DBnet,
lub mBank + DBnet.

Ogolnie DBnet jako bank do wyplat z bankomatow. (od biedy mogl by byc
nawet glownym rachunkiem, gdyby nie siermiezny system tranzakcyjny)

I teraz mBank czy Alior?

Alior:
- darmowosc konta
- bardzo droga debetowka - 60 zl rocznie - plusem sa bezplatne
wszystkie bankomaty (ale to samo mam w DBnet za darmo). Wypukla
debetowka to extra 15 zl.
- onlinowy system (pomijajac czeste problemy techniczne)
- ma oddzialy (co tez jest jakims plusem)
- 2,5% na ror :)
- nie najgorsze kursy walut

mBank:
- calkowita darmowosc
- brak oddzialow
- problemy przy zalatwianiu spraw wymagajacych kontaktu z czlowiekiem
- eMakler
- supermarket TFI

Slowiem ciezki orzech do gryzienia.
Mysle, zeby konto glowne miec a Aliorze (bez debetowki), DBnet do
wyplat z bankomatow, a dla mBanku zostawic eMakler i Supermarket TFI.
A skarbonki do oszczednosci pozstana bez zmian.

Jakies sugestie? Moze inne banki zaproponujecie?
A moze MultiBank na skutek odplywu klientow we wrzesniu wprowadzi
jakas promocje lojalnosciowa/utrzymaniowa? ;-) Bo kurcze szkoda by
bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich
8 lat.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-07 12:15:02
Autor: Homzik
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Ja tam lubię Aliora, fajny interfejs, dobra obsługa w oddziale czy
telefonicznie, konto oprocentowane więc odrobi opłatę za kartę.

Fakt, że czasami serwis transakcyjny siada, ale ostatnio jakby mniej,
poza tym widać, że cały czas co¶ tam robi± i dodaj± nowe funkcje.

Brakuje trzeciej sesji Elixiru, ale gdyby Twoja pensja naprawdę doszła
w pon zamiast pi±tek, to zostaje od tego kredytówka z Multi

dbnet ma bardzo toporn± obsługę, już wolałbym openonline, ale
oddziałów brak, a infolinia czynna chyba pon-pt 8-20 zamiast 24/7

Jak nie Alior to raczej ING Direct, transakcje kart± za 100 zł
miesięcznie i konto z wszystkimi bankomatami za free.

Data: 2010-07-07 18:51:33
Autor: wielkie fo
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał(a):
Jakies sugestie? Moze inne banki zaproponujecie?

No to ja nie¶miało zasugeruję ING - konto direct. Od 3 miesięcy mam tam główne
konto (poprzednio w Eurobanku) i jest całkiem OK. Nie mam wielkich wymagań co
do konta (nie posiadam ani nie zamierzam posi±¶ć kredytów konsumpcyjnych) - ma
mi służyć głównie do częstego robienia przelewów (w tym stałych, poleceń
zapłaty), wypłacania kasy z bankomatów, przyjmowania od czasu do czasu EUR z
zagranicy. W tym się rachunek sprawdza dobrze. Produkty takie jak fundusze
(mBank) czy hipoteka (Polbank) s± gdzie indziej, więc pod uwagę przy decyzji o
podstawowym rachunku w ogóle nie brałem pod uwagę opłacalno¶ci tych produktów
w ING.

PS Eurobank też był całkiem OK, dla mnie bardzo wygodny interfejs, ale nie
miał kont w EUR, no i wypłaty z obcych bankomatów 1zł, za to procent wyższy
niż ¶rednia rynkowa.

Data: 2010-07-07 19:46:30
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-07-07 19:28, Rafal M pisze:
[...]

Ja rezygnuję z karty debetowej, taryfę zmieniam na Comfort co będzie
kosztowało 4,50 zł/m-c i trochę poczekam. Jakoś nie widzi mi się
żeby Multi utrzymał się jako bank "VIP-owski" ;-). Za dużo chętnych
banków, za mało klientów.

Data: 2010-07-07 10:52:08
Autor: Rafal M
On 7 Lip, 19:46, "Bogdan B." <goodb...@rocketmail.pl> wrote:

Ja rezygnuję z karty debetowej, taryfę zmieniam na Comfort co będzie
kosztowało 4,50 zł/m-c i trochę poczekam.

To za te same pieniadze masz Aliora, nawet z debetowka ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-07 20:03:10
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-07-07 19:52, Rafal M pisze:

Ja rezygnuję z karty debetowej, taryfę zmieniam na Comfort co będzie
kosztowało 4,50 zł/m-c i trochę poczekam.

To za te same pieniadze masz Aliora, nawet z debetowka ;)

Miałbym też do przeniesienia: kilkanaście zleceń stałych, polecenie
zapłaty, fundusze inwestycyjne w tym także IKE z funduszami i
zmianę rachunku w kilku miejscach np. dla kończących się struktur
i zapadajÄ…cych obligacji.
Jakoś wolę się nie ruszać i trochę poczekać :-)

Data: 2010-07-08 02:00:50
Autor: Borys Pogoreło
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Dnia Wed, 07 Jul 2010 20:03:10 +0200, Bogdan B. napisał(a):

Miałbym też do przeniesienia: kilkana¶cie zleceń stałych, polecenie
zapłaty, fundusze inwestycyjne w tym także IKE z funduszami i
zmianę rachunku w kilku miejscach np. dla kończ±cych się struktur
i zapadaj±cych obligacji.

 Nie wiem jak z FI i strukturami, ale resztę Ci przenios± sami za jeden
podpis.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-08 17:58:18
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-07-08 02:00, Borys Pogoreło pisze:
[...]

  Nie wiem jak z FI i strukturami, ale resztÄ™ Ci przeniosÄ… sami za jeden
podpis.

Nie wiem jak tam wygląda przenoszenie zleceń, ale jeżeli miałbym
to ręcznie przepisać dane do formularza długopisem, to ja dziękuję.

Data: 2010-07-08 19:58:15
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 08 Jul 2010 17:58:18 +0200, Bogdan B. napisał(a):

  Nie wiem jak z FI i strukturami, ale resztę Ci przenios± sami za jeden
podpis.

Nie wiem jak tam wygl±da przenoszenie zleceń, ale jeżeli miałbym
to ręcznie przepisać dane do formularza długopisem, to ja dziękuję.

 Składasz tylko dyspozycję i udzielasz pełnomocnictwa. Od tego momentu to
się staje ich problemem. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-07 20:00:24
Autor: Ra
> [...]

kosztowało 4,50 zł/m-c i trochę poczekam. Jakoś nie widzi mi się
żeby Multi utrzymał się jako bank "VIP-owski" ;-). Za dużo chętnych

Trochę klientów jednak ma, a że bre chce w końcu jasno określić grupy docelowe
dla mbanku i multi to nic złego. Przynajmniej nie będzie kolejek do kasy
Muszę gdzieś przenieść konto mojej mamy i chyba będzie to mbank więc wszystko
zostanie w bre chyba ĹĽe macie jakieĹ› lepsze propozycje, nie wiem moĹĽe lukas ?

Data: 2010-07-07 21:58:47
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-07-07 20:00, Ra pisze:

Trochę klientów jednak ma, a że bre chce w końcu jasno określić grupy docelowe
dla mbanku i multi to nic złego. Przynajmniej nie będzie kolejek do kasy

Nie twierdzę że to coś złego.
TwierdzÄ™, ĹĽe otwieranie na nowych warunkach Multikonta Active jest
ekonomicznie nieuzasadnione, a konto Aquarius ma ekonomiczny sens
przy wpływach 5000 lub 12000 zł, zależnie od taryfy.
Trochę klientów ma, a czy za rok będzie więcej? Wątpię.

Data: 2010-07-10 20:13:52
Autor: Filip Lach
Bogdan B. <goodbody@rocketmail.pl> napisał(a):
W dniu 2010-07-07 20:00, Ra pisze:

> TrochÄ&#65533;klientĂłw jednak ma, a ĹĽe bre chce w koĹ&#65533;u jasno okreĹ&#65533;iÄ&#65533;grupy d
ocelowe
> dla mbanku i multi to nic zĹ&#65533;go. Przynajmniej nie bÄ&#65533;zie kolejek do kasy

Nie twierdzÄ&#65533;ĹĽe to coĹ&#65533;zĹ&#65533;go.
TwierdzÄ&#65533; ĹĽe otwieranie na nowych warunkach Multikonta Active jest
ekonomicznie nieuzasadnione, a konto Aquarius ma ekonomiczny sens
przy wpĹ&#65533;wach 5000 lub 12000 zĹ&#65533; zaleĹĽnie od taryfy.
TrochÄ&#65533;klientĂłw ma, a czy za rok bÄ&#65533;zie wiÄ&#65533;ej? WÄ&#65533;piÄ&#65533;

Ja się zastanawiam nad wyprowadzk± z Multi AQ Intensive do Citibanku.
Mam już do¶ć ci±głych zmian TOIP i marnowania czasu na ich przegl±danie.
Jestem na urlopie, ale widziałem kilka nieodebranych poł±czeń z Citi, je¶li z
tym goldem tak się zmieniło jak w s±siednim w±tku to chyba się zdecyduję.

Data: 2010-07-12 11:12:45
Autor: xbartx
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Dnia Sat, 10 Jul 2010 20:13:52 +0000, Filip  Lach napisaĹ‚(a):

Ja siÄ™ zastanawiam nad wyprowadzkÄ… z Multi AQ Intensive do Citibanku.
Mam już dość ciągłych zmian TOIP i marnowania czasu na ich przeglądanie.
Jestem na urlopie, ale widziałem kilka nieodebranych połączeń z Citi,
jeśli z tym goldem tak się zmieniło jak w sąsiednim wątku to chyba się
zdecydujÄ™.

Hłe hłe najtwardszy user i zwolennik AQ Intensive w końcu zaczyna myśleć o wyprowadzce ;)

--
xbartx

Data: 2010-07-12 20:15:09
Autor: Filip Lach
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
Dnia Sat, 10 Jul 2010 20:13:52 +0000, Filip  Lach napisaĹ&#65533;a):

HĹ&#65533; hĹ&#65533; najtwardszy user i zwolennik AQ Intensive w koĹ&#65533;u zaczyna myĹ&#65533;eÄ&#65533;
o wyprowadzce ;)

Od banku oczekuję dwóch rzeczy - sprawnego działania i nie zawracania mi
głowy. Je¶li Multibank w ci±gu roku ma już trzeci± strategię i trzeci± poważn±
zmianę TOiP to przestał dla mnie spełniać drugi warunek.

Data: 2010-07-13 08:14:34
Autor: RobertS
[...]

ale póki co dla klientów AQ Intensive nic się nie zmienia, mnie też citi namawiało do przej¶cia, ale się nie zdecydowałem

RobertS

Data: 2010-07-13 07:24:23
Autor: Filip Lach
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
ale póki co dla klientów AQ Intensive nic się nie zmienia, mnie też citi namawiało do przej¶cia, ale się nie zdecydowałem

To po co komunikaty w systemie transakcyjnym o zmianach? Dlaczego to ja mam
szukać na stronie informacji? Linki z komunikatu prowadz± do ogólnej strony o
zmianach i tam kilka razy pada AQ Intensive. --

Data: 2010-07-13 07:32:12
Autor: xbartx
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Dnia Tue, 13 Jul 2010 07:24:23 +0000, Filip  Lach napisaĹ‚(a):

To po co komunikaty w systemie transakcyjnym o zmianach? Dlaczego to ja
mam szukać na stronie informacji? Linki z komunikatu prowadzą do ogólnej
strony o zmianach i tam kilka razy pada AQ Intensive.

To fakt, że od jakiegoś roku Multi zachowuje się jakby nie wiedziało co ma ze sobą zrobić ;) Non stop zmiana koncepcji, tak jakby non stop się kadra u nich zmieniała czy jak? Rozumiem jakieś czyszczenie regulaminów i TOiP z przestarzałych/niekompatybilnych etc zapisów, ale te ich zmiany na pewno tym nie są, przez co jak widać tracą dobrych klientów. Wyciągną z tego wnioski?

--
xbartx

Data: 2010-07-13 20:30:19
Autor: RobertS
[...]

oj szukacie dziury w całym, w taryfie AQ Intensive nic się praktycznie nie zmieniło
(doszły jedynie możliwości zwolnienia z opłaty za prowadzenie konta)
było info w systemie transakcyjnym i dobrze, nie wchodząc w szczegóły zapytałem swojego doradcę czy coś się zmienia - otrzymałem odp., że dla mnie nie i po sprawie

citi może i jest ok, ale mimo wszystko wolę Multi, mam tam swoje główne konto oraz rachunek maklerski i kilka debetówek - wszystko gratis

RobertS

Data: 2010-07-14 07:20:09
Autor: xbartx
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:30:19 +0200, RobertS napisał(a):

citi może i jest ok, ale mimo wszystko wolę Multi, mam tam swoje główne
konto oraz rachunek maklerski i kilka debetĂłwek - wszystko gratis

Ok. JeĹĽeli Ty napiszesz, ĹĽe siÄ™ wyprowadzasz z Multi, bo Ciebie wkurzyli/
przeginają etc to znaczy, że spokojnie mogą zamknąć ten bank ;)

--
xbartx

Data: 2010-07-14 09:23:10
Autor: Rafal M
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
On 14 Lip, 09:20, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Ok. Jeżeli Ty napiszesz, że się wyprowadzasz z Multi, bo Ciebie wkurzyli/
przeginaj± etc to znaczy, że spokojnie mog± zamkn±ć ten bank ;)

Nie jest tak zle ;)
Ja w koncu zdecydowalem, ze jak mi teraz "ja" zmienia na Aq classic to
zostaje w Multi. Konto bedzie mnie kosztowalo tyle samo co teraz (36
zl rocznie) - oplata za VC debetowa.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-15 06:09:12
Autor: Filip Lach
[...]

No i wła¶nie to mnie wkurza - wielkie zmiany, choć nic się nie zmienia. Konto
za darmo, ale za karty teraz zapłacisz więcej... ja już po prostu nie wierzę w
banki, w to że s± frontem do klienta i takie zmiany nie zmiany odbieram jako
kręcenie, które jest dla mnie niezrozumiałe.

Data: 2010-07-15 16:50:08
Autor: RobertS
Co zamiast Multibanku (dlugie)?

Ok. JeĹĽeli Ty napiszesz, ĹĽe siÄ™ wyprowadzasz z Multi, bo Ciebie wkurzyli/
przeginają etc to znaczy, że spokojnie mogą zamknąć ten bank ;)

najwidoczniej będę ostatni, który się wyniesie...po mnie można już tylko rzucić zapałkę lub zgasić światło ;-D

RobertS

Data: 2010-07-07 20:04:57
Autor: MarekZ
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:e5ea1a1b-c99f-4bdc-8f4e-5a71d8308fd4@y4g2000yqy.googlegroups.com...

[...]

Akurat eMakler nie jest w ogóle konkurencyjny w stosunku do tego co masz w Aliorze w zakresie papierów wartosciowych. Jestem zwolennikiem udowadniania bankom, iz wprowadzanie oplat za karty debetowe nie oplaca sie im, wiec sercem bylbym za mBankiem. Natomiast sensu stricte na konto glówne to rachunek w mBanku sie IMO slabo nadaje, glównie z powodu trzeciego podpunktu, który wymieniles, wiec rozumem byl za nim nie byl. Z kolei Alior naprawde czesto nie dziala. Wielokrotnie czesciej niz mBank. Dodatkowo Alior nie ksieguje trzeciej sesji w dniu biezacym.

A nie dopuszczasz moze wziecia taryfy Intensive w Multi? Bo pomimo mojej antypatii do Multibanku nadal tam trzymam swój "w zasadzie glówny" rachunek i patrzac realnie nie widze dobrej alternatywy. A ta debetowa VC w Multi to tylko taka fanaberia czy to do czegos potrzebne?

No a gdyby mnie juz pod sciana postawili i dali wybór Alior lub mBank, to bym wybral Alior.

Data: 2010-07-07 11:16:18
Autor: Rafal M
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
On 7 Lip, 20:04, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Akurat eMakler nie jest w og le konkurencyjny w stosunku do tego co masz w
Aliorze w zakresie papier w wartosciowych.

W Aliorze cos lepszego jest?

Jestem zwolennikiem udowadniania
bankom, iz wprowadzanie oplat za karty debetowe nie oplaca sie im, wiec
sercem bylbym za mBankiem. Natomiast sensu stricte na konto gl wne to
rachunek w mBanku sie IMO slabo nadaje, gl wnie z powodu trzeciego
podpunktu, kt ry wymieniles, wiec rozumem byl za nim nie byl.

A to juz w ogole jest dla mnie dziwne - przeciez dla banku kazda
wydana karta (nawet debetowa) to potencjalny zysk na intercharge.

Z kolei Alior
naprawde czesto nie dziala. Wielokrotnie czesciej niz mBank. Dodatkowo Alior
nie ksieguje trzeciej sesji w dniu biezacym.

I ta 3 sesja to najwiekszy bol. Puscilem juz do Aliora maila, czy
planuja cos w tym temacie zrobic.
Nie raz to moze byc sytuacja: miec pensje w piatek wieczorem, a miec
pensje w poniedzialek w poludnie :/

A nie dopuszczasz moze wziecia taryfy Intensive w Multi? Bo pomimo mojej
antypatii do Multibanku nadal tam trzymam sw j "w zasadzie gl wny" rachunek
i patrzac realnie nie widze dobrej alternatywy.

Na intensive trzeba miec 12k obrotu. Za duzo klikania by zrobic taki
obrot w miesiacu. A jednym przelelwem tego nie zrobie :/

 A ta debetowa VC w Multi to
tylko taka fanaberia czy to do czegos potrzebne?

De facto, od kiedy mam wypukla KK to fanaberia. Z tym ze do tej pory w
MultiBanku mialem wybor: 3 zl miesiecznie za VE, lub 35 zl rocznie za
VC. Wiec wybor prosty ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-07 20:42:42
Autor: MarekZ
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:c23860cd-cb03-4029-bf45-6c8636237a44@e5g2000yqn.googlegroups.com...

W Aliorze cos lepszego jest?

Jest. Zdecydowanie lepszego, o ile dziala.

A to juz w ogole jest dla mnie dziwne - przeciez dla banku kazda
wydana karta (nawet debetowa) to potencjalny zysk na intercharge.

Jak tak prymitywny produkt jak karta debetowa bedzie platny, czesc klientów nie otworzy rachunku a zatem nie bedzie zysku z innych produktów.

I ta 3 sesja to najwiekszy bol. Puscilem juz do Aliora maila, czy
planuja cos w tym temacie zrobic.

Jak patrze na ING to wydaje mi sie, ze to kwestia oszczedzania i nic z tym nie zrobia.

De facto, od kiedy mam wypukla KK to fanaberia. Z tym ze do tej pory w
MultiBanku mialem wybor: 3 zl miesiecznie za VE, lub 35 zl rocznie za
VC. Wiec wybor prosty ;)

Ano tak, racja. Ja mam ten komforcik, ze mam darmowa VC debetowa w ramach WWJ, którego juz zreszta nie sprzedaja, a który byl ich flagowym i swietnym produktem. :)

Data: 2010-07-10 08:56:03
Autor: Damian Niusy
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Hej

[...]

O jakim oszczedzaniu piszesz chyba oszukiwaniu klientów.
Oni przeciez 3 sesje przyjmuja tylko ksieguja ja na kontach klientów w nastepnym dniu o 5-6 rano czyli kase musieli juz miec dzien wczesniej, bo o 6 rano to sesji elixir nie ma.

Damian

Data: 2010-07-07 22:43:46
Autor: xbartx
Dnia Wed, 07 Jul 2010 11:16:18 -0700, Rafal M napisał(a):

I ta 3 sesja to najwiekszy bol. Puscilem juz do Aliora maila, czy
planuja cos w tym temacie zrobic.
Nie raz to moze byc sytuacja: miec pensje w piatek wieczorem, a miec
pensje w poniedzialek w poludnie :/

Jeżeli przyjdzie 3 w piątek to będzie w poniedziałek około 8 rano na koncie, no chyba że to będzie pierwszy dzień świąt bożego narodzenia ;)

Data: 2010-07-07 18:16:48
Autor: Samotnik
Dnia 07.07.2010 MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisał/a:
[...]

Je¶li dobrze rozumiem, to teraz jedynym sposobem na darmowe konto (kart nie
mam) w Multi będzie Aquarius w taryfie classic (zwrot od 5000 obrotu)?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-07-07 20:27:53
Autor: MarekZ
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrni39h4h.6g3.samotnik@localhost.localdomain...

Je¶li dobrze rozumiem, to teraz jedynym sposobem na darmowe konto (kart nie
mam) w Multi będzie Aquarius w taryfie classic (zwrot od 5000 obrotu)?

Przy taryfie Classic jeszcze kryterium sumy ulokowanych ¶rodków może zadziałać.

Data: 2010-07-07 22:46:11
Autor: Mithos
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
W dniu 2010-07-07 19:28, Rafal M pisze:
I teraz mBank czy Alior?

mBank i Alior. mBank do przelewów, Alior do całej reszty.

- bardzo droga debetowka - 60 zl rocznie - plusem sa bezplatne
wszystkie bankomaty (ale to samo mam w DBnet za darmo). Wypukla
debetowka to extra 15 zl.

To jest nieprawda :) Karta debetowa w Alior kosztuje 5 PLN/miesiąc ale ROR w Alior jest oprocentowany na 2,5% (lokata nocna na 5%). Nie wiem ile trzymasz zwyczajowo pieniędzy na ROR ale u 95% ludzi jakich znam jest to >2k PLN, a właśnie taka kwota dzięki lokacie nocnej daje 5 PLN odsetek miesięcznie czyli resetuje nam opłatę za kartę.

- onlinowy system (pomijajac czeste problemy techniczne)
- ma oddzialy (co tez jest jakims plusem)

Obsługa "zwykła" w Alior jest na lepszym poziomie niż Multi Aquarius (aczkolwiek poza Warszawą natknąłem się na dwa "słabe" oddziały Alior, gdzie obsługa była mi niechętna).

Slowiem ciezki orzech do gryzienia.
Mysle, zeby konto glowne miec a Aliorze (bez debetowki), DBnet do
wyplat z bankomatow, a dla mBanku zostawic eMakler i Supermarket TFI.

Już to pisałem kiedyś ale dbnet jest tu zbędny.

Ja mam główne konto w Alior, korzystałem parę razy z oddziałów, a ich kartą dokonuję darmowych wypłat z bankomatów, mam też u nich KK. Raz w miesiącu puszczam z Aliora przelew do mBanku i później resztę rzeczy opłacam z mBanku (bo mi się nie chcę wprowadzać odbiorców zdefiniowanych w Alior).

[...]

Ja w Multi miałem rachunek jeszcze jako student, miałem u nich swoją pierwszą KK (zdolność wyliczana na podstawie średniej ocen :) i pożegnałem ich zniechęcony wieloma rzeczami. Prawdę mówiąc to ani razu nie zatęskniłem za Multi.

Alior + mBank to w chwili obecnej doskonałe rozwiązanie, stosuję od 1,5 roku i polecam.

Aczkolwiek niebawem do tego duetu dołączy KK Millennium, Visa Impresja :)

--
Mithos

Data: 2010-07-08 02:00:59
Autor: Animka
W dniu 2010-07-07 22:46, Mithos pisze:
Alior jest oprocentowany na 2,5% (lokata nocna na 5%)

To dlaczego ja mam oprocentowanie lokaty nocnej na 0,10% ?

Czy jak zaĹ‚oĹĽyĹ‚am konto w Aliorze i promocja z tymi 50 zĹ‚. siÄ™ zaraz skoĹ„czyĹ‚a to juĹĽ mi  tych 50 zĹ‚ w nastÄ™pnym m-cu nie dopiszÄ… do rachunku? (Dopisali 1 raz. 30 czerwca bodajĹĽe).

--
animka

Data: 2010-07-07 22:46:13
Autor: xbartx
Dnia Wed, 07 Jul 2010 10:28:02 -0700, Rafal M napisał(a):

Witam :)

W zwiazku z wysokimi podwyzkami abonamentow w Multibanku po 8 latach
posiadania u nich glownego konta postanowilem zrobic przeprowadzke :(

Co do zmiany konta, to teraz niektórzy oferują, że wklepią Ci wszystkie przelewy, zlecenia przy przenosinach - jak to działa i czy w ogóle działa w praktyce, to Ci nie powiem.

Z innych kont wartych rozpatrzenia proponujÄ™:

Inteligo, Nordea i można jeszcze spojrzeć na to konto z open finance.

Data: 2010-07-08 01:27:42
Autor: Krzysztof
Co zamiast Multibanku (dlugie)?

"Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> wrote in message news:e5ea1a1b-c99f-4bdc-8f4e-5a71d8308fd4y4g2000yqy.googlegroups.com...
Witam :)
[...]

Dla najnizszych kosztow zawsze musi byc polaczenie ofert z kilku bankow.
W moim wypadku:
Alior- konto do platnosci, bez karty debet. oraz KK oraz oszczedn walutowe (oferta czasami lepsza od Getina i pelny dostep on-line do produktow walutowych, czego w Getinie brak)
DBnet do wyplat z bankomatow (w polaczeniu z K. oszczednosciowymi- teraz mozna 3xoszcz-24H- nie trzymam wszystkiego na ror, stopniowo zasilam z oszczednosciowych, takie zasilenie zawsze szybsze niz elixir z innego banku)
OF/Getin-oszcz.
BZWBK-zapasowa KK, oraz k.oszcz. w GBP-chyba nikt nie daje 1% dla GBP na k. oszcz.
EB-oszczedn. biez.
Meritum-lokaty+k. oszczedn.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -Laczne koszty rachunkow-zero zl
Jest z czego wybierac i kazdy moze zlozyc sobie darmowy zestaw dla wlasnych potrzeb.

Data: 2010-07-08 02:11:37
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 7 Jul 2010 10:28:02 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

W zwiazku z wysokimi podwyzkami abonamentow w Multibanku po 8 latach
posiadania u nich glownego konta postanowilem zrobic przeprowadzke :(

 Witaj w klubie. Ja już tu marudziłem jaki¶ czas temu :)

W Multibanku jestem od 8 lat, wiec szkoda sie przenosic (nawyki jednak
juz jakies mam), ale coz... zostawie sobie u nich tylko KK, cala
reszta idzie do zamkniecia.

 Ja zwijam również KK i wnioskuję o Polbank Era, choć otrzymanie tej karty
przypomina udział w loterii.  W Multi KK z limitem 1500 dostałem jeszcze za czasów studenckich za
¶redni± ocen, a w Polbanku przy limicie raptem dwukrotnie większym cuduj± z
papierami.

Stad pojawia sie moje pytanie: Gdzie sie przeniesc?

Co do wymogow:
(...)

 Wymagania podobne, tylko bez obsługi walutowej. Dylemat Alior-BZWBK wypadł
na korzy¶ć tego drugiego. Za duży bałagan w wyższej kulturze bankowo¶ci
przeważył ;) No i ładn± zbliżeniówkę BZWBK daje do konta <30 ;)

 Miałem tam konto od wielu lat, ale się wyniosłem po wprowadzeniu opłat.
Jak widać poszli po rozum do głowy. Sporo rzeczy też mozna załatwić przez
WWW.

Bo kurcze szkoda by
bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich
8 lat.

 Zrzuć wszystko do PDF-ów albo kup dużo papieru do drukarki :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-08 09:45:28
Autor: Rafal M
On 8 Lip, 02:11, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

[...]

Ja zostawiam sobie u nich KK bo sie z nia "pewnie" czuje. Z tego
wzgledu ze mam bardzo pozytywne wrazenia z chargebacku :) Ogolnie
oszukano mnie na usludze, za ktora zaplacilem KK. Usluga nie zostala
wykonana - nie bylo problemu z chargebackiem. A kwota byla spora.
Ciekawe czy w innych bankach tez tak jest?

> [...]

na korzy¶ć tego drugiego. Za duży bałagan w wyższej kulturze bankowo¶ci
przeważył ;) No i ładn± zbliżeniówkę BZWBK daje do konta <30 ;)

Tylko ze przelewy sa platne, i to dosyc duzo :/

 Zrzuć wszystko do PDF-ów albo kup dużo papieru do drukarki :)

Juz to zrobilem ;) Do drukowania nawet nie podchodze, bo drukarke
zajade ;)

Alior teraz zalicza sporego minusa - na pytanie dot. oferty banku
wyslane formularzem na www czekam na odpowiedz juz prawie 24h. Cienko :
(

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-08 20:01:10
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 8 Jul 2010 09:45:28 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

oszukano mnie na usludze, za ktora zaplacilem KK. Usluga nie zostala
wykonana - nie bylo problemu z chargebackiem. A kwota byla spora.
Ciekawe czy w innych bankach tez tak jest?

 Tego niestety nie wiem, może się inni pochwal±.

na korzy¶ć tego drugiego. Za duży bałagan w wyższej kulturze bankowo¶ci
przeważył ;) No i ładn± zbliżeniówkę BZWBK daje do konta <30 ;)

Tylko ze przelewy sa platne, i to dosyc duzo :/

 To fakt, jednak ja z konta osobistego robię raptem 2-3 przelewy w
miesi±cu. Zatem jest to dla mnie pomijalne - więcej płacę za debetówkę w
Multi.

Alior teraz zalicza sporego minusa - na pytanie dot. oferty banku
wyslane formularzem na www czekam na odpowiedz juz prawie 24h. Cienko :
(

 Szukaj± odpowiedniego szablonu, by zrobić Ctrl+C/Ctrl+V. Przecież nie
zniż± się do odpisania na temat ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-09 12:41:42
Autor: Rafal M
On 8 Lip, 18:45, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Alior teraz zalicza sporego minusa - na pytanie dot. oferty banku
wyslane formularzem na www czekam na odpowiedz juz prawie 24h. Cienko :
(

I odpowiedzieli - czas w okolicach 50h.
Multibank - zwykle czas max 12h, czesto duzo mniej.

BTW
W Multibanku, w przypadku Aquariusa jako wplywy zwalniajace z oplaty
za konto licza sie tez przelewy miedzy wlasnymi rachunkami (z innego
banku)?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-09 13:53:21
Autor: Rafal M
On 9 Lip, 21:41, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

I odpowiedzieli - czas w okolicach 50h.
Multibank - zwykle czas max 12h, czesto duzo mniej.

O i na drugi email do Multi odpowiedz w ciagu 90 minut.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-09 21:43:44
Autor: MarekZ
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:da28869d-00de-4195-adf7-f0d44b536205@b35g2000yqi.googlegroups.com...

BTW
W Multibanku, w przypadku Aquariusa jako wplywy zwalniajace z oplaty
za konto licza sie tez przelewy miedzy wlasnymi rachunkami (z innego
banku)?

Tak.

Data: 2010-07-09 13:21:18
Autor: Rafal M
On 9 Lip, 21:43, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

> W Multibanku, w przypadku Aquariusa jako wplywy zwalniajace z oplaty
> za konto licza sie tez przelewy miedzy wlasnymi rachunkami (z innego
> banku)?

Tak.

Hmm, to moze sie uda "ja" na Aq classic zmienic. Wtedy tylko 3 pln za
debetowa VC lub MC miesiecznie i jest cacy :)
Zeby sie przeniesc do AQ jakies wymogi trzeba spelniac? Czy problemow
robic nie beda?
Bo  niby na www pisze ze wymagaja przez ost 3 mies miec wplaty min
5000 - a tego wstecznie juz nie zdaze spelnic :(

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-09 22:43:24
Autor: Mithos
W dniu 2010-07-09 22:21, Rafal M pisze:
[...]

Tylko, że Aquarius ma tragiczną obsługę w oddziałach (gorszą niż dla "zwykłych" rachunków). Sprawdzałem ZTCP 3 lub 4 oddziały i każdy kolejny był "lepszy".

Jedynie oddział na Emilii Plater w Warszawie sprawiał się całkiem nieźle.

--
Mithos

Data: 2010-07-09 13:52:37
Autor: Rafal M
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
On 9 Lip, 22:43, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Tylko, że Aquarius ma tragiczn± obsługę w oddziałach (gorsz± niż dla
"zwykłych" rachunków). Sprawdzałem ZTCP 3 lub 4 oddziały i każdy kolejny
był "lepszy".

Tyle ze jak czesto sie pojawiasz w oddziale zeby cos zalatwic?
Moj jedyny kontakt z CUFem to wplatomat lub wplata gotowkowa eur/usd.
Rzadko kiedy zdarza sie cos czego nie mozna wyklikac na www czy
zalatwic przez telefon.

A tak, to za 3pln (nie liczac tych 1-2 przelewow w ta i z powrotem
zeby zaliczyc wplywy) dostaje sie bardzo sensowny rachunek z
bezplatnymi wszystkimi bankomatami, bardzo fajnym serwisem online
(chyba najlepszym na rynku), i ogolna bezproblemowoscia w dzialaniu
(przynajmniej ja nie mialem przebojow).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-07-09 23:22:33
Autor: MarekZ
Co zamiast Multibanku (dlugie)?
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:df2026ea-50e3-4c09-8571-7dcb4bec3764@q12g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

Pasowaloby spelnic ten warunek albo kryterium ulokowanych srodków. W lipcu, sierpniu i wrzesniu poprzelewac, a w pazdzierniku sie przeksztalcic, wtedy nic do gadania nie maja. Albo sie uprzec i w oddziale wymóc konwersje na podstawie deklaracji przyszlych dochodów - to juz zalezy na kogo sie trafi. I w sumie jak juz to moze na Intensive? Jest kompletnie za darmo.

Data: 2010-07-09 10:42:09
Autor: Rafal M
On 7 Lip, 19:28, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Moj aktualny koszt konta w Multubanku: 35 zl rocznie (debetowa VC)
Koszt wg nowego TOiP: 114 zl rocznie

Co do debetowych VC: wg odpowiedzi na maila beda zwracac
proporcjonalnie oplate za karte (ktora w starym TOiP kosztowala 35,
czy 40 pln). I od wrzesnia naliczaja te 5 zl miesiecznie.

Pozdrawiam
Rafal

Co zamiast Multibanku (dlugie)?