Co zamiast P5K/E8400

Data: 2014-04-15 16:22:01
Autor: Piotr Rezmer
Co zamiast P5K/E8400
Maciek Babcia Dobosz pisze:

częściej muszę odpalać na tej maszynie kilka wirtualek. Niestety e
płytę więcej niż 8GB pamięci nie wetknę. :-(

Nie obawiasz się że powoli zmienisz stację roboczą w serwer? Coś czuję, że taka płyta główna +CPU+RAM będzie trochę szumieć a to strasznie drażni podczas pracy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-15 17:39:30
Autor: marfi
Co zamiast P5K/E8400
Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisał w wiadomości news:lijfai$fs1$1node2.news.atman.pl...
Maciek Babcia Dobosz pisze:

[...]

  ZrobiĹ‚em z podobnego powodu wymianÄ™ i nowe jest cichsze bo procesor oszczÄ™dniejszy (Q6600->i3770) a ponadto zrezygnowaĹ‚em z karty graficznej bo wystarcza wbudowana.

--
marfi

Data: 2014-04-16 09:40:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Co zamiast P5K/E8400
Dnia 2014-04-15, o godz. 16:22:01
Piotr Rezmer <p.r@bezBzdur.pl> napisał(a):

Maciek Babcia Dobosz pisze:

> czę¶ciej muszę odpalać na tej maszynie kilka wirtualek. Niestety e
> płytę więcej niż 8GB pamięci nie wetknę. :-(

Nie obawiasz się że powoli zmienisz stację robocz± w serwer? Co¶
czuję, że taka płyta główna +CPU+RAM będzie trochę szumieć a to
strasznie drażni podczas pracy.

Nie zamieniam w serwer - tych mam szafę półtorej szafy 42U ;-)
Do szumienia wentylatorów w stacji roboczej idzie przywykn±ć -
totalna cisza nie jest tu najważniejsza. Ciszę to ja potrzebuję w domu
i dlatego tam jest całkowicie pasywny sprzęt. Pomijaj±c już to że
zasadniczo je¶li chodzi o chłodzenie to zmieni się wiatrak na
zasilaczu. OEM-owy na E8400 jako¶ specjalnie nie drażni moich uszu. ;-)

Zdrówko

Data: 2014-04-17 07:59:13
Autor: Piotr Rezmer
Co zamiast P5K/E8400
Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

U mnie office=home (jeden pokój) :) / :( Mnie drażni szum wyj±cego laptopa (+piszczenie dławików) w beznadziejnie zaprojektowanej stacji dokuj±cej. Dlatego muszę sobie gło¶no puszczać muzykę.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-17 08:45:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Co zamiast P5K/E8400
Dnia 2014-04-17, o godz. 07:59:13

Maciek Babcia Dobosz pisze:
> [...]

U mnie office=home (jeden pokój) :) / :( Mnie drażni szum wyj±cego laptopa (+piszczenie dławików) w beznadziejnie zaprojektowanej stacji dokuj±cej. Dlatego muszę sobie gło¶no puszczać muzykę.

No ja akurat mam tak że dom kilkana¶cie kilometrów od pracy. ;-)

W domu o ile to możliwe od dłuższego czasu staram się nie korzystać z
komputera je¶li nie robię czego¶ hobbystycznie. Ewentualnie gdy co¶
muszę robić awaryjnie to wtedy pracuję czasami z domu. Dlatego głównym
komputerem w tej chwili zrobił się ultrabook bo wygodnie, lekko,
długo na baterii i pod ręk±. U mnie i tak specyficznie bo jak pracuję
to zwykle zdalnie na maszynie w pracy. Do grania (rzadkiego) czy
cięższej i dłuższej pracy mam w domu stacjonarkę (i7, 32GB RAM,
porz±dna grafika, SSD+2x2TB w RAID1). Do tego NAS QNPA-a gdzie leży
większo¶ć rzeczy których potrzebuję do pracy czy multimediów. NAS sobie
stoi w szafie w przedpokoju więc go nie słychać. Z powodów hobby mam
też serwerek pod Debianem na antresoli w sypialni (bo tam akurat było
kiedy¶ ł±cze netowe i AP nie chciało mi się zmieniać. Tyle że to jest
całkowici pasywne na płycie mikroITX z Atomem. Bez wiatraków z systemem
i danymi na 64GB SSD. I jest cisza.

No ale pytałem o komputer do pracy - jak pisałem cisza nie jest tu
priorytetem. Najważniejsza jest stabilna praca i brak problemów we
współpracy z Linuxem.

Zdrówko

Co zamiast P5K/E8400