Co zamiast Revolut

Data: 2019-08-06 22:45:02
Autor: Stiwi
Co zamiast Revolut
On Tuesday, August 6, 2019 at 10:19:39 PM UTC+2, xbartx wrote:
Zakładam właśnie MoneyCorp aby ich sprawdzić.
Jest coś jeszcze z sensem na rynku?

Jak dla mnie Revolut odpada właśnie ze względów takich jak napisałeś. Widzę, że jak większe kwoty wchodzą w grę, to ludzie mają duże problemy, a Revolut "compliance team" to jakaś porażka. Podobne zresztą rzeczy można przeczytać o TW, gdzie ludzie mają zamrożone konta od kilku miesięcy, bo ich "compliance team" weryfikuje sobie wiadome rzeczy.

Nie znalazłem nic sensownego poza Moneycorp dla większych wymian gotówki i transferów. TW jest drogi i nieopłacalny w moim przypadku. Wcześniej używałem First Rate FX, który został rok temu kupiony właśnie przez Moneycorp. Można zejść z nimi do całkiem niskiej marży na koncie, dla przykładu ja mam EUR do AED 0.01 do interbank. Podaje dla tej pary jako że dla niej negocjowałem marżę, ale oczywiście procentowy odpowiednik pozostaje na koncie dla wszystkich par walutowych. Zawsze transfer wysłany z Moneycorp dociera w całości i nie ma żadnych prowizji.

Data: 2019-08-07 09:41:02
Autor: Robert Sierant
Co zamiast Revolut
W dniu 2019-08-07 o 07:45, Stiwi pisze:
[...]

korzystam z Revoluta, ale zwykle nie są to duże kwoty (max to 3kzł) i póki co wszystko działa jak należy

do wymian walut (zwykle USD na EUR lub CHF) korzystam z cinkciarza a ostatnio z domwaluty, kursy ok i nie ma żadnych innych kosztów związanych z przelewami

poza tym N26, ale doładowuję przelewem z Revoluta no i zastanawiałem się jeszcze nad Curve, ktoś ma? warto?

testowałem również płacenie kartą VISA Świat z mBanku, wygodnie, ale nieco drożej niż Revolut

chciałem też skorzystać z KK w mBanku, ale do przeniesienia KK z Mille chcieli stosu papierów pomimo tego, że mam w mBanku konto pod jakiś 15 lat

płacę z niego wszelkie ZUSy i USy a analityk chciał, abym mu historię konta przesłał, kosmos jakiś ;-/

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-08-07 12:18:27
Autor: Szymon
Co zamiast Revolut
W dniu 2019-08-07 o 09:41, Robert Sierant pisze:
do wymian walut (zwykle USD na EUR lub CHF) korzystam z cinkciarza a ostatnio z domwaluty, kursy ok i nie ma żadnych innych kosztów związanych z przelewami

Przejrzałem stronę domwaluty.pl, ale nie mogę nigdzie ustalić ich marży. Podają jedynie kursy międzybankowe, a te transakcyjne dostępne są po zalogowaniu. Czy mógłbyś podać przykładowe ceny USD/PLN i EUR/PLN?

Na tę chwilę u mnie:
USD/PLN Cinkciarz (transakcje społecznościowe): 3,856/3,867, Alior 3,8519/3,8679

EUR/PLN Cinkciarz: 4,31/4,314, Alior 4,3073/4,3254

Data: 2019-08-08 10:33:55
Autor: Robert Sierant
Co zamiast Revolut
W dniu 2019-08-07 o 12:18, Szymon pisze:

[...]

na teraz, domwaluty

USDPLN 3,8556
EURPLN 4,3279

mnie najbardziej interesuje CHFUSD i tutaj za 1000 USD mam 972,10 CHF

wysyłam USD z mBanku, kantor wymienia i przelewa na moje konto w DB, trwa to ok. 2h, brak dodatkowych opłat

Data: 2019-08-08 12:31:28
Autor: Szymon
Co zamiast Revolut
W dniu 2019-08-08 o 10:33, Robert Sierant pisze:
na teraz, domwaluty

USDPLN 3,8556
EURPLN 4,3279

To jest cena kupna czy sprzedaży?

mnie najbardziej interesuje CHFUSD i tutaj za 1000 USD mam 972,10 CHF

OK - tak czy inaczej mam wrażenie, iż zyski są ułamkowe. Teraz w Aliorze za 1000 USD dostałbym 973,30 CHF. Akurat ten kros też mają.
Na Cinkciarzu była by to już operacja nie na jeden klik. ;-) 1000 USD to 3850,80. I za to można kupić 972,45 CHF.

wysyłam USD z mBanku, kantor wymienia i przelewa na moje konto w DB, trwa to ok. 2h, brak dodatkowych opłat

Dzięki za info.

Data: 2019-08-08 15:55:51
Autor: Robert Sierant
Co zamiast Revolut
W dniu 2019-08-08 o 12:31, Szymon pisze:
W dniu 2019-08-08 o 10:33, Robert Sierant pisze:
na teraz, domwaluty

USDPLN 3,8556
EURPLN 4,3279

To jest cena kupna czy sprzedaży?

sprzedaży

[...]

a czy alior prześle mi CHF bez opłat na wybrane konto?

dla mnie w kantorach internetowych ma duże znaczenie to, aby przelewy walut były przelewami wewn.

w przeciwnym wypadku koszty bywają zabójcze

Data: 2019-08-08 16:32:30
Autor: Szymon
Co zamiast Revolut
W dniu 2019-08-08 o 15:55, Robert Sierant pisze:
a czy alior prześle mi CHF bez opłat na wybrane konto?

Tak, w ramach tzw. licznika. Opcją SHA express.

dla mnie w kantorach internetowych ma duże znaczenie to, aby przelewy walut były przelewami wewn.

To jasne. W przypadku wewnętrznego z Aliora (np. do Cinkciarza na konto Aliora) jest za darmo i nie pomniejsza licznika. W przypadku wysyłki gdziekolwiek (także do banków w PL np. PKO BP) licznik się zmniejsza. W ramach licznika możesz wysłać pieniądze, które wymieniłeś w Aliorze.

w przeciwnym wypadku koszty bywają zabójcze

Owszem.

Data: 2019-08-07 19:58:39
Autor: xbartx
Co zamiast Revolut
On 07/08/2019 07:45, Stiwi wrote:
[...]

Mogę potwierdzić, że jak na razie jest ok. Konto założyłem bez problemowo i pieniądze doszły w miarę szybko, bo mają konto w ING bank Polska. Jak moja pierwsza testowa wpłata dotarał to zadzwonił mój jakby opiekun czy coś z pytaniami czy coś chcę wiedzieć więcej itd itp. Także teraz spróbuję pogadać o negocjacji spread i zrobię testowy przelew do Singapuru.

Xenocide

Data: 2019-08-07 12:35:04
Autor: Stiwi
Co zamiast Revolut
On Wednesday, August 7, 2019 at 7:58:40 PM UTC+2, xbartx wrote:
[...]

Jedna rzecz o której nie wspomniałem to taka, że wymiana waluty nie jest natychmiastowa w Moneycorp, a przynajmniej nie dla pary EUR AED. W przypadku tej pary jest to tzw t+2, czyli wymiana trwa 2 dni robocze, zanim mogą wysłać przelew (który można już wcześniej zlecić). Przelew dochodzi w 24h. Nie wiem jak to wygląda dla SGD, gdyż nie próbowałem. W każdym razie przelewy wysyłają jako OUR, więc dostaniesz całą kwotę, nawet bez potrącenia prowizji (zwykle S$10) przez tamtejsze banki za międzynarodowe przelewy przychodzące.

U mnie dla PLN SGD wygląda to tak:
xe.com interbank: 1 PLN 0.3588 SGD
Moneycorp: 1 PLN -> 0.3579 SGD

Data: 2019-08-07 22:01:56
Autor: Szymon
Co zamiast Revolut
W dniu 2019-08-07 o 21:35, Stiwi pisze:

U mnie dla PLN SGD wygląda to tak:
xe.com interbank: 1 PLN 0.3588 SGD
Moneycorp: 1 PLN -> 0.3579 SGD

W Aliorze nie mam SGD. W Cinkciarzu 1 PLN to 0,3562 SGD. Niestety to dość egzotyczna waluta, zatem kurs jak widać najgorszy.

Data: 2019-08-07 22:12:09
Autor: xbartx
Co zamiast Revolut
On 07/08/2019 22:01, Szymon wrote:

W Aliorze nie mam SGD. W Cinkciarzu 1 PLN to 0,3562 SGD. Niestety to dość egzotyczna waluta, zatem kurs jak widać najgorszy.

Taka egzotyczna to do końca nie, no ale wiadomo, że raczej ciężko mieć w jednym miejscu wszystkie kursy z niskim spread. Ważne aby wiedzieć gdzie są jakie możliwości.

Xenocide

Co zamiast Revolut