Co zamiast SPD

Data: 2011-04-30 20:03:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Co zamiast SPD

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iphibo$nu3$1news.onet.pl...
Czołem.

 Tym niemniej zastanawiam siÄ™ nad tym, czy nie przesiąść siÄ™ na inny system pedałów zatrzaskowych, żeby ulżyć kolanom.

Próbowałeś TIME'a? Można tam uzyskać ogromną możliwość ruchu stopą bez wypinania się. Ja nie byłem w stanie z tym życ i ustawiłem na 5* :) Kolejna kwestia: ustawienie bloku oraz same buty - może za miekkie, może za sztywne?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-04-30 21:44:30
Autor: PeJot
Co zamiast SPD
W dniu 2011-04-30 20:03, kamil/Endurorider.pl pisze:

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
Czołem.

Tym niemniej zastanawiam się nad tym, czy nie przesiąść się na inny
[...]

Spróbować TIME mogę, ale wolałbym usłyszeć wypowiedź kogoś, kto to zrobił i mu pomogło. Co do bloków, to wydaje mi się że możliwości regulacji zostały wyczerpane. Regulując blokami sporo udało mi się uzyskać w temacie komfortu. Co do butów, to z uwagi na budowę i tęgość stopy ciężko mi dobrać odpowiedni numer, niewykluczone że i tu kryje się jakiś haczyk.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-30 22:20:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Co zamiast SPD

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iphors$h2u$1news.onet.pl...

[...]

Generalnie time ma opinie pedziów dla osób z problemami więc zapewne coś w tym jest. Poszukaj kogoś kto pożyczyłby Ci zestaw na parę dni. Naprawdę możliwość ruchu butów w tym systemie jest kolosalna :)

Co do butów, to z uwagi na budowę i tęgość stopy ciężko mi dobrać odpowiedni numer, niewykluczone że i tu kryje się jakiś haczyk.

Bardzo możliwe. Ja poczułem się naprawdę super dopiero w butach speca, ale znam osoby którym taki obuw kompletnie nie podchodzi.

Data: 2011-04-30 23:10:21
Autor: PeJot
Co zamiast SPD
W dniu 2011-04-30 22:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

Generalnie time ma opinie pedziów dla osób z problemami więc zapewne coś
w tym jest.

JakieÅ› konkrety ?

  Poszukaj kogoÅ› kto pożyczyÅ‚by Ci zestaw na parÄ™ dni.

To chyba nierealne. Nie chcę ryzykować w ciemno, może po prostu kupić tanie, używane pedały. Buty, OIMW mogę wykorzystać te co mam ( ostatni towar z Lidla ). Ale najpierw poeksperymentuję z noskami, bo to nic nie kosztuje.

[...]

Mój główny problem to tęga stopa ( wysokie podbicie ). Wiem że są buty na takie nogi, ale trudno dostępne. Te tanie z Lidla są lepsze od LOOKów na których aktualnie jeżdżę. Druga sprawa to płaskostopie i konieczność noszenia wkładek ortopedycznych. Przez lata wydawało mi się że wkładki na rowerze nie są potrzebne i niewykluczone że nieświadomie robiłem krzywdę kolanom. Kiedyś, bodaj na stronie Speca był rysunek, z którego wynikało, że przy płaskostopiu na rowerze może dochodzić do krzywienia kolan do wewnątrz i urazów na tym tle. No ale tego już nie odkręcę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-01 06:57:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Co zamiast SPD

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:iphtss$4qu$1news.onet.pl...
W dniu 2011-04-30 22:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

Generalnie time ma opinie pedziów dla osób z problemami więc zapewne coś
w tym jest.

JakieÅ› konkrety ?

Tyle co lektura sieci i opinie a la "mialem problem z kolanami, ale kiedy mam time'a ustawinego na "szeroko" to jest dużo lepiej"

[...]

Co racja to racja. Nawet gdybys pożyczył pedzie to pozostaje kwestia bloków.

[...]

No t nie pozostaje Ci nic innego jak szukać butów, które będą Ci dokładnie odpowiadać.

Data: 2011-05-01 09:24:27
Autor: Jan Srzednicki
Co zamiast SPD
On 2011-04-30, PeJot wrote:
[...]

Eeee. Płaskostopie to przeciwieństwo wysokiego podbicia - coś kręcisz.

[...]

Mi buty Specialized do wysokiego podbicia (nie płaskostopia :P) bardzo
pasują. Próbowałem jednak wkładkę Speca dla wysokiego podbicia właśnie -
ale nie sprawdziła mi się, bolały mnie więzadła (czy co tam jest)
śródstopia. Może jeszcze kiedyś spróbuję.

Data: 2011-05-01 11:45:33
Autor: amrac
Co zamiast SPD
On 04/30/11 23:10, PeJot wrote:
może po prostu kupić tanie, używane pedały

Świetny pomysł z tym... że ludzie, którzy spróbowali Time już się z nimi raczej nie rozstają (sprawdź na allegro, rzadko się coś pojawia) chyba, że
a) zmieniają na lżejsze (Tajmy:)
b) zajeździli je (30-50 Mm)
  Sam mam 4 pary:)
W sumie jak mnie Å‚adnie poprosisz o rÄ™kÄ™ to Ci mogÄ™ jakoÅ› tanio oddać jedne bo ich nie używam bo pÄ™kÅ‚a jedna  sprężyna (da siÄ™ wpinać tylko z jednej strony). Tylko pamiÄ™taj, że lubiÄ™ brylanty:)

Data: 2011-05-05 11:16:12
Autor: Ryszard Mikke
Co zamiast SPD
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisa³(a):

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisaÅ&#65533; w wiadomoÅ&#65533;ci news:iphors$h2u$1news.onet.pl...

> SpróbowaÄ&#65533; TIME mogÄ&#65533;, ale wolaÅ&#65533;bym usÅ&#65533;yszeÄ&#65533; wypowiedź kogoÅ&#65533;, kto to zr
obiÅ&#65533; > i mu pomogÅ&#65533;o. Co do bloków, to wydaje mi siÄ&#65533; że możliwoÅ&#65533;ci regulacji > zostaÅ&#65533;y wyczerpane. RegulujÄ&#65533;c blokami sporo udaÅ&#65533;o mi siÄ&#65533; uzyskaÄ&#65533; w temac
ie > komfortu.

Generalnie time ma opinie pedziów dla osób z problemami wiÄ&#65533;c zapewne coÅ&#65533; w tym jest. Poszukaj kogoÅ&#65533; kto pożyczyÅ&#65533;by Ci zestaw na parÄ&#65533; dni.

Mam komplet i mogê po¿yczyæ.

rmikke

Data: 2011-05-05 13:52:28
Autor: PeJot
Co zamiast SPD
W dniu 2011-05-05 13:16, Ryszard Mikke pisze:

Mam komplet i mogê po¿yczyæ.

Dziêki za odzew. Na razie eksperymentujê z noskami, ale to jest pora¿ka w terenie. Je¶li nie wypal± inne drogi to siê odezwê.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2011-05-05 12:06:54
Autor: Ryszard Mikke
Co zamiast SPD
PeJot <PeJot@o2.pl> napisa³(a):
W dniu 2011-05-05 13:16, Ryszard Mikke pisze:

> Mam komplet i mogê po¿yczyæ.

Dziêki za odzew. Na razie eksperymentujê z noskami, ale to jest pora¿ka w terenie. Je¶li nie wypal± inne drogi to siê odezwê.

Jezdzilem tez w noskach, takich z paskami bocznymi i bez.

Dawalo rade, ale w sytuacjach awaryjnych, przy probach podparcia sie,
zwichnalem noge w kostce raz i drugi... Wtedy wlasnie stwierdzilem, ze chce
zatrzaski ;)

--

Co zamiast SPD