Co zamiast SPD

Data: 2011-05-05 11:09:59
Autor: Ryszard Mikke
Co zamiast SPD
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
I tu moje pytanie, skierowane do osĂłb, ktĂłre majÄ&#65533;c kĹ&#65533;opoty z kolanami zrezygnowaĹ&#65533;y z SPD na rzecz innych systemĂłw - czy odczuĹ&#65533;y satysfakcjonujÄ&#65533;cÄ&#65533; poprawÄ&#65533; ?

Ja mam klopot z kolanami wskutek wypadku samochodowego i od razu czulem,
ze SPD ze sztywnym trzymaniem stopy to nie jest to. Sprawdzilem, przymierzajac
sie do zatrzaskow w ogole, przejechalem kawalek.

W efekcie kupilem od razu pedaly Time, a potem przesiadlem sie na ubijaki
i przy nich zamierzam pozostac.

rmikke

Data: 2011-05-05 13:20:22
Autor: Alfer_z_pracy
Co zamiast SPD
Ryszard Mikke napisał:
[...]

Rehabilitowałem oba kolana, dość mocno kontuzjowane, jazdą na rowerze. Chodzenie - źle, bieganie - tragicznie, a rower - pomagał idealnie. Oczywiście w SPD, na blokach SH-51. Kompletnie nie zauważyłem aby "sztywne trzymanie stopy" w SPD przeszkadzało, a może to kwestia powyższego modelu bloku? Wszak jest tam pewien luz na boki.

Tak czy siak podejrzewam że wyciągnięcie jedynie słusznego wniosku nie uda się. Indywidualne cechy kolarza mają tu największe znaczenie. "Jak nie sprawdzisz, to się nie przekonasz". Jeden woli tajmy, inny noski itd.

Pzdr
A.

Data: 2011-05-05 11:25:28
Autor: Ryszard Mikke
Co zamiast SPD
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke napisał:
> [...]

Tak czy siak podejrzewam że wyciągnięcie jedynie słusznego wniosku nie uda się. Indywidualne cechy kolarza mają tu największe znaczenie. "Jak nie sprawdzisz, to się nie przekonasz". Jeden woli tajmy, inny noski itd.

Zwroc jeszcze uwage, ze _moj_ problem z kolanem nie jest akurat typowym
kolarskim problemem z kolanami, powstal w wyniku wypadku samochodowego. Mam
tez rozwalone biodro i to rowniez moze miec wplyw na negatywna reakcje na
sztywne trzymanie stopy.

rmikke

Data: 2011-05-05 13:29:04
Autor: Alfer_z_pracy
Co zamiast SPD
Ryszard Mikke napisał:
Zwroc jeszcze uwage, ze _moj_ problem z kolanem nie jest akurat typowym kolarskim problemem z kolanami, powstal w wyniku wypadku samochodowego.

Mój też nie kolarski :-)

Mam tez rozwalone biodro i to rowniez moze miec wplyw na negatywna reakcje na sztywne trzymanie stopy.

Boszsz! Człowiek-choroba! :-)))

Jak wcześniej, mi tam stopa lata na boki w SPD (t.zn. sama nie lata, ale można nią ruszać, jak się człowiek uprze to i piętę w szprychy by wsadził).

Pzdr
A.

Data: 2011-05-05 11:54:09
Autor: Ryszard Mikke
Co zamiast SPD
Ryszard Mikke napisał:
> [...]

Mój też nie kolarski :-)

> Mam tez rozwalone biodro i to rowniez moze miec wplyw na negatywna reakcje > na sztywne trzymanie stopy.

Nieeee, Czlowiek-Wypadek :D
Znaczy, rozwalilem sobie cala prawa strone za jednym zamachem.

Jak wcześniej, mi tam stopa lata na boki w SPD (t.zn. sama nie lata, ale można nią ruszać, jak się człowiek uprze to i piętę w szprychy by wsadził).

W ogole ktos juz pisal, ze od kiedys-tam pare lat temu, SPD juz nie ma
zwyczaju trzymac sztywno stopy. Nie wiem, mozliwe, ja w SPD jechalem ten jeden
raz na poczatku i owszem, trzymalo stope sztywno, wobec czego postaralem sie o
inny system zatrzaskow i dobrze mi z nim :D

rmikke

Data: 2011-05-05 16:26:50
Autor: Coaster
Co zamiast SPD
On 5/5/11 1:54 PM, Ryszard Mikke wrote:
Boszsz! Człowiek-choroba! :-)))
Nieeee, Czlowiek-Wypadek :D
Znaczy, rozwalilem sobie cala prawa strone za jednym zamachem.

Dobrze, ze oszczedziles chociaz serce! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 15:53:30
Autor: Ryszard Mikke
Co zamiast SPD
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
> Nieeee, Czlowiek-Wypadek :D
> Znaczy, rozwalilem sobie cala prawa strone za jednym zamachem.

Dobrze, ze oszczedziles chociaz serce! ;-)

Tez sie ciesze, szczegolnie ze po lewej stronie tez mam od tamtego czasu pare
dziur po polamanej kierownicy. A juz zona to w ogole nie posiada sie z radosci.

rmikke

--

Co zamiast SPD