Co zamiast folii w p³ynie na taras?

Data: 2010-03-25 07:41:44
Autor: Druid29
Co zamiast folii w p³ynie na taras?

U¿ytkownik "news.dialog.net.pl" <monsteg@gazetakropka.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hoev7r$p8u$1news.dialog.net.pl...
W tym roku zamierzam za³o¿yæ wreszcie p³ytki na taras, przed i za domem. Po 20m2 z 3 schodami 5m i jeszcze po ³uku:) Makabra bêdzie ale chcia³bym to dobrze zrobic. Wszêdzie pisz± o folii w p³ynie ale t± s± ogromne koszty ko³o 1600z³. P³ytki mniej kosztowa³y. Czy nie wystarczy jaki¶ g³êboko impregnuj±cy grunt? Znalaz³em te¿ ¿e kto¶ posmarowa³ dysperbitem. Po wyschniêciu rzeczywi¶cie wygl±da jak folia. Czy spadek 1cm na 1m wystarczy na taras? Klej na pewno mapei jaki¶ dobry elastyczny wiêc koszt te¿ niez³y bêdzie. O czym jeszcze pamiêtaæ? Na pewno potem fugi jeszcze zaimpregnowaæ ze 2 razy.

Spadek jest OK. Hydroizolacja tarasu konieczna, tym bardziej na takiej powierzchni - to musi byæ elastyczne i szczelne. Ja da³em IZOHAN dwusk³adnikowy na tarasy, ale s± inne ¶rodki. Do tego ta¶ma do naro¿y, mo¿e dylatacje, listwy. Da³em klej elastyczny Mapei Adesilex (bo niezbyt drogi, a mój kafelkarz lubi ten klej), fuga Mapei Ultrakolor, bez impregnacji, silikon kolorowy. Klej musi byæ naniesiony na pod³o¿e i na p³ytkê aby nie by³o pustych przestrzeni pod p³ytk±. Staranne fugowanie - woda nie mo¿e wej¶æ pod fugê i pod p³ytkê. Co prawda dopiero jedna zima minê³a, ale za to porz±dna.
--
Pozdrawiam,
Druid29

Co zamiast folii w p³ynie na taras?