Co zaplanował sabat czarownic?

Data: 2009-11-21 12:23:36
Autor: Antenka
Co zaplanował sabat czarownic?
On 21 Lis, 20:41, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Dzień św. Łucji (13 grudnia) i jego wigilia to okres szczególnego działania
złych mocy, a zwłaszcza czarownic.

Akurat w nocy 12/13 grudnia 1981 został wprowadzony stan wojeny, a w dniach
12-13 grudnia  i 2002 odbył się szczyt kopenhaski po którym Miller miał
pełne pory sukcesu.  Ciekawe co jest zaplanowane na ten rok.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Nie wiedziałam, że wspomnienie św. Łucji czczonej tak bardzo w Szwecji
jest pretekstem do sabatu czarownic :-(

Antenka

Data: 2009-11-22 18:26:55
Autor: abc
Co zaplanował sabat czarownic?
Nie wiedziałam, że wspomnienie św. Łucji czczonej tak bardzo w Szwecji
jest pretekstem do sabatu czarownic :-(

W polskiej tradycji ludowej dzień św. Łucji przypadający 13 grudnia i jego wigilia były czasem wzmożonej aktywności czarownic i ich czarów. Dlatego też proszono wówczas św. Łucje o pomoc.
Więcej http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TS/swieci/s_lucja.html

Data: 2009-11-22 17:38:56
Autor: Karol
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
W polskiej tradycji ludowej dzień św. Łucji przypadający 13 grudnia i jego wigilia były czasem wzmożonej aktywności czarownic i ich czarów. Dlatego też proszono wówczas św. Łucje o pomoc.

ja jestem wierzacy, bo osobiscie sie przekonalem, ze trzeba wierzyc.

Wczesniej zaczalem powaznie watpic, poniewaz wlasnie m.innymi takie idiotyczne
teksty jak ten o czarownicach opowiada sie ludziom nadal. Mlodzi ludzie w cos takiego juz dzisiaj wierzyc nie sa w stanie, bo maja wieksza wiedze, dlatego tez odchodza od KK i zaczynaja wierzy w nauki
przeroznych psychopatow, typu Michnika.

Do wspolczesnego spoleczenstwa o wierze, trzeba przemawiac takim jezykiem ,
jakim poslugiwal sie polski papiez.

To co ty tu wklejasz, to jakis skostnialy, nieludzki jezyk, dlatego nie mozna
uwierzyc w twoje czyste intencje.

Ja ci w kazdym razie nie wierze za grosz, uwazam, ze jestes falszywym czlowiekiem.

Data: 2009-11-22 18:49:29
Autor: abc
Co zaplanował sabat czarownic?
ja jestem wierzacy, bo osobiscie sie przekonalem, ze trzeba wierzyc.

Podziękuj Panu Bogu za łaskę wiary.  Wiara jest łaską. Ja tu jedynie przypominam o podstawach katolicyzmu, które są przemilczane i zapominane.

Data: 2009-11-22 18:08:15
Autor: Karol
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
Podziękuj Panu Bogu za łaskę wiary.  Wiara jest łaską. Ja tu jedynie przypominam o podstawach katolicyzmu, które są przemilczane i zapominane.

z tego co piszesz na tej grupie, ja nie mysle, ze Bog cie laska wiary obdarowal.
Ale uwazaj, bo sposob w jaki o wierze piszesz, moze cie wiele kosztowac...nie
teraz, to za pare lat, kiedy najmniej bedziesz sie tego spodziewal....tak to
niestety z kpinami z Boga, wyglada.

Ja cie nie strasze, tylko pisze co na ten temat wiem.

Data: 2009-11-22 19:22:58
Autor: abc
[...]

A tak konkretnie, to o co ci chodzi?  Przypominam tutaj abc katolicyzmu i stawiam dolary przeciw orzechom, że spora część z tego abc była ci nieznana.

Data: 2009-11-22 18:27:18
Autor: Karol
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
A tak konkretnie, to o co ci chodzi?  Przypominam tutaj abc katolicyzmu i stawiam dolary przeciw orzechom, że spora część z tego abc była ci nieznana.

 no i cale szczescie, ze nie znalem twoich *wybranych* teksto o katolicyzmie,
bo pewnie bym sie z KK wypisal, tak jestes denerwujacy ze swoja falszywa wiara.

Data: 2009-11-22 19:56:41
Autor: abc
[...]

Zatem identyfikujesz się tylko z niektórymi elementami katolickiej doktryny
wiary, a odrzucasz te, które uważasz za "skostniałe", itp?

Wiara opiera się nie na naszych przemyśleniach i na naszym własnym zdaniu,
ale na autorytecie objawiającego się Boga, który nie może ani sam się mylić,
ani innych w błąd wprowadzać.

Dlatego trzeba przyjąć wszystko, co Bóg objawił, nie można tylko wyszukiwać
to, co komuś jest przyjemne. Wiedzę na temat objawienia Bożego, Pisma św. i
Tradycji posiada Kościół. Jedynie Kościół ma prawo interpretować Pismo św.,
w świetle Tradycji. Dlatego trzeba ufać tradycyjnemu nauczaniu Kościoła.

Kto zaprzecza choćby jednemu jedynemu dogmatowi wiary, ten stracił całą
wiarę, gdyż nie uznaje Objawienia Bożego czyniąc się sędzią tego, w co
należy wierzyć. Jest heretykiem.

Kto wybiera sobie coś z objawionej wiary i nie chce przyjąć wszystkiego, ten
stawia Bogu zaporę, dając swemu własnemu rozumowi ostateczną rację. Jest
heretykiem.

Taki ktoś nie ma już więc Boskiej, nadprzyrodzonej wiary, nawet jeśli
jeszcze w wielu punktach się z nią zgadza. Po prostu jest heretykiem i
powinien się nawrócić, aby móc osiągnąć zbawienie.

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-11-22 20:34:51
Autor: Konstanty Wycirowski
Co zaplanował sabat czarownic?

"abc" <abc@wp.pl> Każde twoje słowo świadczy tylko o jednym - ty nie wiesz co to wiara. Ty jesteś najgorszym możliwym zaprzańcem - oddałeś wiarę w Boga za kościelne srebrniki.