Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu

Data: 2019-07-30 06:12:24
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Chociażby to, że dali komunistom poważne ostrzeżenie:

1) żeby nie włączali polskich ziem w obręb ZSRR (jak w1939 roku),
2) żeby nie decydowali się na wojskową pomoc w razie buntu,
3) żeby po krwawych protestach wymieniali ekipę na bardziej liberalną.

Komuch mścił się po każdej zadymie, ale potem ustępował. Widmo warszawskiego powstańca straszyło go po nocach...

Chwała Zwyciężonym!
JB

Data: 2019-07-30 06:48:59
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 30 lipca 2019 15:12:25 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

4) znacząco ułatwiło sowietom robotę demolując intelektualne i kulturalne centrum kraju,
5) w wyniku powstania Państwo Podziemne przestało istnieć jako zorganizowana struktura. --
Bruno

Data: 2019-07-30 10:47:04
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
4) znacząco ułatwiło sowietom robotę demolując intelektualne i kulturalne centrum kraju,
5) w wyniku powstania Państwo Podziemne przestało istnieć jako zorganizowana struktura.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Tyż prawda, lecz gdyby AK nie podjęła walki z Niemcami, powstanie zrobiłaby AL i ludzie za nimi by poszli. Tyle że wtedy masakra skończyłaby się po dwóch tygodniach.

JB

Data: 2019-07-30 12:02:58
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
AL nie zrobila by powstania. Celem powstania byla fizyczna likwidacja zolnierzy AK. Po ujawnieniu amerykansko sowieckich knowan AK bylo realna sila mogaca utrudnic wycofywanie sowieckich wojsk na wojne z japonia. Wrog sowietow stal sie wrogiem usa.  Alianci wykonczyli powstancow i powstanie niemieckimi rekami. Dogadali sie z niemcami ze dostaja wolna reke. General ktory dowodzil oddzialami wysadzajacymi Warszawe nigdy nie poniosl za to odpowiedzialnosci, w nrf byl powazany i piastowal wysokie panstwowe stanowiska. Sprawa sie rypla jak zdechl i ksiadz odmowil mu pogrzebu na cmentarzu, argumentujac ze bandyta nie moze na nim sie znalezc. Istnialo kilka terminow wybuchu Powstania Warszawskiego. Wybrana ten jak niemcy podciagneli do i pod Warszawe ciezki sprzet i dodatkowe oddzialy. Gdyby wybuchlo dwa tygodnie wczesniej trwalo by kilka dni i skonczylo sie zwyciestwem Armii Panstwa Podziemnego. Generalowi Sosabowskiemu i jego komandosom nie zezwolono na udzial w Powstaniu Warszawskim. Dawni alianci utajnili dokumenty dotyczace Powstania Warszawskiego na kolejne 50 lat.

Data: 2019-07-30 12:47:25
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - AL nie zrobila by powstania

Armia Ludowa wykonywała rozkazy Stalina, który wybuchu tego powstania bardzo sobie życzył. Na powstanie czekała ludność Warszawy - kto na to powstanie nie czekał, już dawno stamtąd się zmył. Dlatego Armia Krajowa nie miała wpływu na to, czy powstanie w Warszawie wybuchnie, czy nie wybuchnie. Miała jedynie wpływ na to, jak to powstanie będzie przebiegać. Zrobili co mogli - Cześć i Chwała!

JB

Data: 2019-07-30 13:12:55
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Wyobraz sobie sytuacje ze zolnierze Armii Krajowej na dwa dni przed wybuchem powstania dowiaduja sie ze Polska zostala sprzedana, ze wszystkimi konsekwencjami, do sowieckiej strefy wplywow. Ze dowiedzieli sie o zbrodni zwanej dzisiaj Zbrodnia Katynska. Ze sowieci dogadali sie z niemieckimi dowodcami majacymi zlikwidowac Powstanie Warszawskie i Warszawe. Powstanie Warszawskie zostalo sprzedane na dlugo wczesniej niz wybuchlo bo jego upadek byl na reke sowietom i amerykanom. Sam Rossevelt przekonywal Stalina do wziecia Polski pod swoje skrzydla mowiac ze Polska jest wrzodem na dupie Europy i jesli Stalin ja wezmie to wrzod ten zostanie przeciety. A najlepsze jest to ze Stalin nie chcial brac pod opieke Polski. Ale musial bo inaczej nie dostal by amerykanskiej pomocy na prowadzenie wojny. To i jeszcze wiele innych spraw jest w tych utajnionych na kolejne 50 lat dokumentach.

Data: 2019-07-30 13:46:37
Autor: Jacek Bialy
[...]

Pisał o tym wszystkim Józef Mackiewicz w piśmie "Alarm", które zaczął wydawać w Warszawie na dwa miesiące przed wybuchem tego powstania, kiedy to uciekł przed sowietami z Wilna. Opisał też operację wileńską podczas której sowieci wyaresztowali tamtejszych akowców, którzy im pomagali opanować Wilno. Zaklinał i ostrzegał przed wybuchem powstania, lecz wszystko na próżno.Do tego powstania Warszawa była przygotowywana niemal od początku niemieckiej okupacji miasta i myślę, że tutaj tkwił błąd. Reszta to były nieubłagane konsekwencje.

JB

Data: 2019-07-30 14:08:57
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Na dwa dni przed wybuchem Powstania Warszawskiego przybył tam nawet jakiś kurier z Londynu z rozkazem jego odwołania.  Nu - gdyby z takim rozkazem przybył dwa lata wcześniej, to może by coś wskórał..

JB

Data: 2019-07-30 15:26:58
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Powstanie musialo wybuchnac bo jego celem nie bylo wyzwolenie Warszawy a unicestwienie najlepszych oddzialow AK. Jedynym czlowiekiem ktorego bala sie wielka trojka byl Sikorski. Tylko on moglby zmienic to co sie stalo. Na wszelki wypadek zostal zamordowany. Nie tylko Powstanie Warszawskie bylo sprzedane. Duzo wskazuje ze Kampania Wrzesniowa tez byla sprzedana. Ilosc zlych decyzji Naczelnego Dowodztwa byla porazajaca. Armia Poznan ktora nie brala udzialu w dzialaniach wojennych zostala skierowana do obrony Warszawy. Miasta nie majacego znaczenia strategicznego. A mogla dostac rozkaz przeciecia niemieckich drog zaopatrzenia idac na Lodz. Niemcy nie dysponowali wtedy potencjalem umozliwijacym jednoczesny zwycieski marsz i ochrone drog zaopatrzenia na swoich tylach. Do Warszawy niemcy wjechali na resztkach paliwa. Pomimo tego ze Armia Poznan byla bardzo blisko granicy z niemcami, niemcy nie zrobili nic zeby sie przed nia zabezpieczyc. Tak jak by wiedzieli ze nie bedzie im zagrazala. Teoretycznie gdyby Kutrzeba mial wiecej paliwa to moglby zdobyc Berlin zanim niemiecke oddzialy dotarly by do Warszawy. Bylo by to latwe bo na drodze do Berlina i w samym Berlinie nie bylo zadnych duzych zgrupowan niemieckich. Przy dobrze prowadzonej, przede wszystkim nie sprzedanej, wojnie obronnej niemcy nie mieli szansy na wygrana. Gdyby los Kampani Wrzesniowej rozstrzygnal sie na nasza korzysc w czasie dwoch tygodni to sowieci nie weszli by od drugiej strony. Oni weszli jak juz bylo wiadomo ze Polska sie nie podniesie i nie dostanie zadnej pomocy od oszustow sojusznikow. Celem Wojny w Europie bylo stworzenie Zwiazku Socjalistycznych Republik Radzieckich a nie opanowanie Europy przez niemcow. Sowieci nauczeni doswiadczeniem chcieli przy tworzeniu ZSERR uciec sie do podstepu i opanowac Europe jako wyzwoliciele a nie agresorzy.

Data: 2019-07-31 01:31:45
Autor: andal
On Tue, 30 Jul 2019 15:26:58 -0700, Zenek Kapelinder wrote:

[...]

Zenek, zssr w 39 mialo juz blisko 20 lat

Data: 2019-07-30 20:09:44
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Dluga nazwa to i pomylic sie mozna. Chodzi o Zwiazek Socjalistycznych Europejskich Republik Radzieckich z siedziba w Moskwie. Czyli o opanowanie Europy. Po nieudanych probach rozszerzenia swojej wladzy na Polske opracowali inna taktyke. Umozliwili niemcom zbrojenia po to zeby opanowali i rozbroili Europe. W ich planach bylo ze niemcy zaatakuja zsrr. Zabraklo im kilka tygodni zeby Armia Czerwona osiagnela na granicy z Niemcami pelna gotowosc. Gdyby niemcy zaatakowali sowietow miesiac pozniej to teraz w Europie jezykiem urzedowym bylby rosyjski. Armia czerwona rozbila by niemiecka armie i wyzwalala Europe. Panstwa europejskie byly by bezbronne. Kolejnym etapem byly by referenda w ktorych glosy liczyli by Rosjanie. Hitler zbyt pozno zauwazyl ze zostal wciagniety w sowiecka gre. Gdy zaczal przegrywac w przemowieniach wiele razy podkreslal ze niemcy bronia Europe przed sowieckim komunizmem. Kiedys bylo to dla mnie niezrozumiale. Gdyby nie drugi front to Armia Czerwona nie zatrzymala by sie na Berlinie. Plan opanowania Europy stworzyl Lenin.. Pierwszym etapem mialo byc zdobycie Polski. Polska byla wtedy postrzegana przez sowietow jako panstwo bardzo slabe. Przez podbicie Polski uzyskali by mozliwosc bezposredniego uderzenia na powojenne wyniszczone niemcy. Wzieli by je jak swoje. Jedynym problemem dla nich byla by Anglia. Odpuscili by ja sobie. Anglia bez kontynentalnego rynku zbytu wpadla by w chaos gospodarczy i potezny kryzys. Potencjal gospodarczy i militarny sowieckiej europy poprzez wprowadzenie blokady Anglii wykonczyl by ja finansowo. USA ze wzgledu na odleglosc nie mogly by Anglii w zaden sposob pomoc. Po jakims czasie Anglia by sie sama poddala. Gdyby nie przegrana sowietow w wojnie polsko sowieckiej od stu lat jezykiem urzedowym w europie bylby rosyjski a ludzie do siebie nie mowili by na pani/pan a towarzyszu/towarzyszko.

Data: 2019-07-31 02:01:49
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - Zabraklo im kilka tygodni zeby Armia Czerwona osiagnela na granicy z Niemcami pelna gotowosc.
-- -- -- -- -- -- -- -

Mieli pełną gotowość już w połowie 40 roku. Na co czekali? Na operację 'Lew Morski', czyli na niemiecki desant na wybrzeża brytyjskie. W końcu Hitler się pokapował, że jedyne źródła ropy ma w Rumunii, podczas gdy w Mołdawii i Bukowinie są już sowieckie górskie dywizje. Na dobitkę w rejon ujścia Dunaju Stalin skierował flotę rzeczną znad Dniepru. Nie każdy wie o tym, że w pierwszych dniach operacji 'Barbarossa' doszło do chaotycznego ataku kilku sowieckich oddziałów na pozycje Rumuńskie w delcie Dunaju - po prostu chłopaki źle odczytali sygnał.

JB

Data: 2019-07-31 02:16:56
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - Zenek, zssr w 39 mialo juz blisko 20 lat

Nie doceniasz zdolności mobilizacyjnych totalitarnej państwnowości.
W roku 1920 sowiet nie wiedział co to samolot.  W latach trzydziestych mieli już tysiące samolotów i wyszkolone dywizje desantowe. Skoczków szkolili w każdej mieścinie - w każdym parku mieli jakąś wieżę spodochronową, gdzie całym szkolnym klasom kazali skakać w ramach zajęć WF.
Niemcom w latach dwudziestych pozwalano mieć czołgi z tektury (takie ćwiczebne). Na naszych salonach gawędzono o tym jeszcze latem 39.

JB

Data: 2019-07-31 06:06:12
Autor: Wiesiaczek
W dniu 31.07.2019 o 03:31, andal pisze:
[...]

Oj tam! Zenek ma za ciasny kapelinder i czasem tak walnie, że nie wiadomo, czy to do śmiechu czy do płaczu.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2019-07-31 01:37:43
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - Powstanie musialo wybuchnac bo jego celem nie bylo wyzwolenie Warszawy a unicestwienie najlepszych oddzialow AK

To właśnie zależy od punktu siedzenia. Problem leży w tym, że nasi 'geostratedzy' znali jedynie własny punkt siedzenia - najczęściej na jakiejś kasztance albo innym wierzchowcu.
Od czasów jagiellonskich nie mamy polityków i dyplomatów z prawdziwego zdarzenia. Kto mial szablę u boku (i odpowiednie towarzystwo), ten najczęściej zostawał królem, choć do polityki mógł mieć drewniany łeb. Piłsudski też nie był żadnym politykiem - pisał nawet o tym w swoich pamiętnikach, że nie lubi polityki, że polityka psuje mu wojsko, że prowadzi do napięć w oficerskich kadrach - i miał rację.

JB

Data: 2019-07-31 02:59:26
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 10:37:44 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Problem w tym, że tam nie było żadnej strategii. Jeszcze w lipcu z Warszawy wywożono broń, która miała być użyta w trakcie akcji Burza. Plan powstania powstał na kolanie w ostatnim tygodniu lipca. Plan który mówił: "w ciągu paru pierwszych godzin rozbijamy Niemców i zdobywamy broń oraz mosty"..
Już 2 sierpnia było wiadomo, że powstanie jest przegrane.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 05:00:14
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -

Powiem więcej Bruno - już 17 września pięć lat wcześniej było wiadomo, że jest totalnie pozamiatane. Polacy powinni wtedy pomyśleć o swoim przetrwaniu, a nie o robieniu powstań.
Jednak akowcy z lata 44 musieli to powstanie zrobić, bo to był ich żołnierski obowiązek. Gdyby z powodów politycznych (choćby i najsłuszniejszych) się uchylili, inicjatywę w mieście przejęliby komuniści. A oni niekoniecznie musieli walczyć o Polskę - równie dobrze mogli walczyć o Polską Republikę Rad, i kto wie, czy Stalin by im nie pomógł..

JB

Data: 2019-07-31 05:30:50
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 14:00:16 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Tylko szkoda, że przez cztery lata przygotowywali nierealną akcję "Burza", a następnie ten misterny plan porzucili i w tydzień "zaplanowali" rozp... stolicy w drobny mak, "bo musimy się pokazać". Powstaniem Warszawskim i tak się nikt nie przejął. Tak jak wcześniej akcją "Burza". Ostateczne decyzje zapadły bez naszego udziału pół roku wcześniej.

Z prostego powodu: zabrakło dyplomacji i zabiegów politycznych. Tak to bywa gdy urzędowanie rządu na uchodźstwie zaczyna się od organizacji drugiej Berezy na jakiejś szkockiej wyspie i festiwalu wzajemnych rozliczeń. --
Bruno

Data: 2019-07-31 06:41:15
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Akcja 'Burza' się odbywała na tyłach niemieckiego frontu - wiele miejscowości sowieci przejęli bez walki od Armii Krajowej. W sumie to sowieci tą akcję wymyślili jeszcze przed planem 'Barbarossa'. Auschwitz miał być 'wyzwolony' (czyli przejęty) już w 41 roku, a w 531 rocznicę Grunwaldu miała być wielka defilada w Warszawie. Tylko co nam po takiej defiladzie? Oto dlaczego akcja 'Burza' była nierealna.

   -- - i w tydzień "zaplanowali" rozp... stolicy w drobny mak, "bo musimy się pokazać"

Co jest nieprawdą, bo powstanie w Warszawie było planowane już od 39 roku. Pod to powstanie ludzie szli do ZWZ, a potem do AK, inaczej rozeszliby się po kątach, albo wyjechali na roboty do Niemiec.
Zresztą na kilka dni przed wybuchem Powstania Niemcy zarządzili brankę młodych mężczyzn do robót fortyfikacyjnych na przedpolach Warszawy. Tak więc AL miało robić powstanie, a AK zausuwać z niemieckimi łopatami? To było marzenie komunistów, na szczęście niespełnione.
Cześć i Chwała!

   -- - . Powstaniem Warszawskim i tak się nikt nie przejął. Tak jak wcześniej akcją "Burza". Ostateczne decyzje zapadły bez naszego udziału pół roku wcześniej.

Jakiego 'naszego'?  Gdzie jest twoja ojczyzna Bruno?  Obawiam się, że nie masz już ojczyzny, dlatego zazdrościsz nawet takiej jak nasza:

[...]

Mimo wszystko kochamy swój kraj, a z bohaterstwa jego żołnierzy jesteśmy dumni. Żal ci Bruno?

JB

Data: 2019-07-31 06:46:26
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 15:41:16 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Zresztą na kilka dni przed wybuchem Powstania Niemcy zarządzili brankę młodych mężczyzn do robót fortyfikacyjnych na przedpolach Warszawy. Tak więc AL miało robić powstanie, a AK zausuwać z niemieckimi łopatami? To było marzenie komunistów, na szczęście niespełnione.

Kłamiesz. Akcja Burza nie zakładała walk w stolicy.

[...]

Zbyt często wychwalamy bohaterstwo żołnierzy, a zbyt rzadko rozmawiamy o głupocie polityków, którzy do tego bohaterstwa doprowadzili.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 07:16:33
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- --

Początkowo nie zakładała, lecz akcja 'Burza' trwała od listopada 43 do stycznia 45, więc plany się zmieniały. Ostatecznie Powstanie Warszawskie stało się częścią akcji 'Burza', co na samą akcję wpływu dużego nie miało.
 https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Akcja_%E2%80%9EBurza%E2%80%9D
 https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Powstanie_warszawskie

Data: 2019-07-31 07:32:29
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 16:16:34 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Początkowo nie zakładała, lecz akcja 'Burza' trwała od listopada 43 do stycznia 45, więc plany się zmieniały. Ostatecznie Powstanie Warszawskie stało się częścią akcji 'Burza', co na samą akcję wpływu dużego nie miało.
"Warszawa w planie ,,Burza" nie była przewidywana jako teren działań wojskowych z powodu bezpieczeństwa ludności i zgromadzonych dóbr kultury narodowej."

 https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Powstanie_warszawskie
A to przeczy pierwszemu.

"Decyzja o podjęciu powstańczej walki z Niemcami w Warszawie została podjęta dopiero w drugiej połowie lipca 1944 r. Wcześniej kierownictwo Armii Krajowej nie zakładało działań zbrojnych w stolicy - dla uniknięcia zniszczeń i cierpień ludności cywilnej. W ramach akcji "Burza" polskie oddziały miały koncentrować się poza stolicą i wkroczyć do niej po wycofaniu się Niemców lub w natarciu wraz z Armią Czerwoną.  W ten sposób postąpiono podczas wyzwalania Wilna i Lwowa. Jak pokazały te dwie akcje, oddziały AK były niezdolne do samodzielnego zajmowania większych miast, jednak współpraca z Armią Czerwoną układała się poprawnie i wspólnymi siłami zdobyto owe najważniejsze kresowe ośrodki.. Tragedia rozpoczynała się po zakończeniu działań zbrojnych - oficerowie AK byli aresztowani, przez NKWD zaś oddziały rozbrajane lub włączane do armii Berlinga.

Jeszcze w lipcu Komenda Główna AK kierowała transporty broni do wschodniej Polski, uszczuplając warszawskie zapasy. 14 lipca głównodowodzący gen. Bór-Komorowski pisał, że: "Przy obecnym stanie sił niemieckich w Polsce i ich przygotowaniach przeciwpowstańczych, polegających na rozbudowie każdego budynku zajętego przez oddziały, a nawet urzędy, w obronne fortece z bunkrami i drutem kolczastym powstanie nie ma widoków powodzenia".

Tydzień później gen. Komorowski zmienił jednak zdanie i 22 lipca 1944 zakomunikował swojemu sztabowi decyzję o podjęciu walki z Niemcami w Warszawie. Głównym pomysłodawcą był jednak gen. Leopold Okulicki "Niedźwiadek". Argumentował on, że prowadzenie walki poza Warszawą było nierealne.. Wyprowadzenie z niej po kryjomu wielu uzbrojonych żołnierzy AK zajęłoby zbyt wiele czasu wobec szybko rozwijających się wydarzeń na froncie. Ponadto Okulickiemu bardzo zależało na zajęciu Warszawy przez AK, zanim zjawią się w niej Rosjanie. Wedle relacji Bora-Komorowskiego, mówił, że "przez zajęcie Warszawy przed zajęciem jej przez Rosjan musiała się Rosja zdecydować: albo uznać nas, albo siłą złamać na oczach świata". Innymi słowy, chciał osiągnąć to, co nie udało się podczas poprzednich wystąpień w ramach "Burzy": sprawić, by ZSRR zaczął traktować AK i rząd w Londynie poważnie."
https://muzhp.pl/pl/e/1220/wybuch-powstania-warszawskiego

Co potwierdza, że plan przygotowany był na kolanie na tydzień przed wybuchem powstania.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 11:35:53
Autor: Jacek Bialy
[...]

Niczemu nie przeczy - decyzję o wybuchu podjęto w lipcu ze względu na nastroje w mieście grożące wybuchem dzikiego powstania (na Żoliborzu zaczęli na długo przed piątą)..
Doprawdy nie wiem, co ty chcesz udowodnić Bruno - że oni mieli sobie pójść do Kampinosu, tam poczekać aż Armia Ludowa zrobi za nich powstanie, Armia Radziecka zainstaluje w Warszawie sowiecką republikę, potem mieli wyjść z lasu i przywitać nową władze chlebem i solą? A na koniec jako niemieccy kolaboranci powinni dobrowolnie zapakować się do wagonów i wyjechać do łagrów?
Jesteś od tych ludzi mądrzejszy o 75 lat historii, więc znajdź jakąś mądrą alternatywę dla podjęcia walki przez AK w lipcu 44, a dopiero potem się czepiaj, że niepotrzebnie, że na kolanie itd..

JB

Data: 2019-07-31 11:52:51
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 20:35:54 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Jesteś od tych ludzi mądrzejszy o 75 lat historii, więc znajdź jakąś mądrą alternatywę dla podjęcia walki przez AK w lipcu 44, a dopiero potem się czepiaj, że niepotrzebnie, że na kolanie itd..

Nie w lipcu a pod koniec lipca, w związku z czym powstanie było kompletnie nieprzygotowane. Jego cele to nawet nie było liczenie na łut szczęścia, a kompletna fantasmagoria, która zakończyła się wymordowaniem setek tysięcy warszawiaków i kompletnym zniszczeniem stolicy. To już lepiej było nic nie robić, albo oddać inicjatywę AL, w zamian za gwarancje pomocy ACz. Strat, szczególnie w   inteligencji i dobrach kultury nie odrobiliśmy po dziś dzień. A zysków, poza kolejną rocznicą klęski do obchodzenia, nie odnotowaliśmy żadnych.
I nie wyjeżdżaj mi tu z gadkami o komunistycznej propagandzie. Na ochłonięcie poczytaj Zychowicza.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 11:59:00
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 20:52:53 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:

> [...]

"Armia Radziecka zainstaluje w Warszawie sowiecką republikę, potem mieli wyjść z lasu i przywitać nową władze chlebem i solą? A na koniec jako niemieccy kolaboranci powinni dobrowolnie zapakować się do wagonów i wyjechać do łagrów? Jesteś od tych ludzi mądrzejszy o 75 lat historii, więc znajdź jakąś mądrą alternatywę dla podjęcia walki przez AK w lipcu 44, a dopiero potem się czepiaj, że niepotrzebnie, że na kolanie itd.. "

A czy nie zauważyłeś przypadkiem, ze właśnie tak się to skończyło? Tyle, że nikt nikogo nie wywoził. Wystarczyły miejscowe katownie UB.

Na dodatek, po zainstalowaniu się Sowietów w Warszawie, Alianci zapakowali Mikołajczyka w samolot z biletem w jedną stronę do kraju.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 12:32:11
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

No dobrze, że to wreszcie wyartykułowałeś - dokładnie takie było marzenie Stalina: Francuzi zrobili powstanie w Paryżu, Czesi w czeskiej Pradze, Żydzi w polskiej stolicy, potem dzielni polscy komuniści (przy okazji pozbyłby się ich wszystkich, jak pozbył się komunistów słowackich na Przełęczy Dukielskiej), no a gdzie jest Armia Krajowa?   Tyle pieniędzy Londyn wywalił na niemieckich kolaborantow? I oni chcą jeszcze mieć stolicę w Warszawie, gdzie setki tysięcy ludzi wydali na pastwę hitlerowców?
Przypominam, że słowaccy powstańcy również mieli sowiecką gwarancję odsieczy, no ale wicie... Legion Czechosłowacki został wybity, a Armia Czerwona nie była gotowa..

JB

Data: 2019-07-31 13:01:59
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 21:32:13 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

To już lepiej było nic nie robić albo kontynuować akcję Burza zgodnie z nierealnymi założeniami. Taniej by dla Polski wyszło.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 22:10:32
Autor: u2
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
To już lepiej było nic nie robić albo kontynuować akcję Burza zgodnie z nierealnymi założeniami. Taniej by dla Polski wyszło.

a skąd wiesz ?:)

--
I love love

Data: 2019-07-31 13:02:37
Autor: Jacek Bialy
[...]

No to jak miało się skończyć według ciebie?  Armia radziecka wyzwala Warszawę, w której pozostaje nienaruszona sieć państwa podziemnego z setkami melin, magazynów broni?  Uważasz Stalina za idiotę, czy chcesz, żebyśmy my dzisiaj tak myśleli?  Jeszcze na początku Powstania ginie cały warszawski sztab AL od jednego, wyjątkowo celnego niemieckiego uderzenia - przypadek, czy może ktoś im dał namiary?  To był geniusz zła, który likwidował przede wszystkim swoich, żeby mu później nie wypinali klat po ordery, kiedy zacznie po swojemu urządzać świat (patrz smutny los dowódcy obrony Leningradu). Z wrogów wyciągał sobie kolaborantow, a resztę wykańczał w drugiej kolejności. Gdyby AL rozpoczęło w Warszawie swoje powstanie, Niemcom nie starczyłoby benzyny, żeby ludzkie trupy spalić, więc w obawie przed wybuchem epidemii musieliby to zrobić radzieccy wyzwoliciele (stolicę nowej republiki urządziliby w robotniczej Łodzi).

 -- Tyle, że nikt nikogo nie wywoził. Wystarczyły miejscowe katownie UB.
Na dodatek, po zainstalowaniu się Sowietów w Warszawie, Alianci zapakowali Mikołajczyka w samolot z biletem w jedną stronę do kraju.
-- -- -- -- -

Nu, Bruno...  Miał jeszcze do czego przyjeżdżać.

JB

Data: 2019-07-31 13:41:03
Autor: Jacek Bialy
[...]

Jak można nie robić nic pomiędzy młotem a kowadlem?

    -- - albo kontynuować akcję Burza zgodnie z nierealnymi założeniami.

Akcja Burza była kontynuowana praktycznie do rozwiązania AK.  Założenia były nierealne, gdyż zakładały cywilizowane standarty po stronie sowieckiej. Jednak częściowo akcja ta spełniła swoje zadanie, gdyż uświadomiła społeczeństwu ciągłośc istnienia państwa polskiego i jego podziemnej armii. Poza tym zmusiła sowietów do szybkiego odkrywania kart - w innych krajach łudzono się nieco dłużej.

   -- - Taniej by dla Polski wyszło.

Wyszłoby zawsze drogo, gdyż zasadnicze błędy popełniono znacznie wcześniej. Po 17 września nie było żadnego sensu walki z Niemcami na terenie kraju. Francuzi mawiali, że w Londynie mają miecz, a we Vichy tarczę. De Gaul stracił francuską flotę w Oranie a na frontach II Wojny Światowej nie wykazał się niczym szczególnym. Jednak Anglicy bardzo go powazali ze względu na niebezpieczeństwo pivotu w kierunku Vichy. Polska miała (i nadal ma) gorszą sytuację geopolityczna niż Francja, lecz też mogła coś utargować, gdyż samotna Anglia potrzebowała każdego. Na przykład to, że na Zachodzie owszem będzie walczyć, lecz w kraju ograniczy się do akcji samoobrony. Nikt by się na nas nie obrażał nawet wtedy, gdyby w Warszawie był jakiś kolaboracyjny rząd. Armia Krajowa dostawałaby z Londynu mniej kasy, ale ogólnie wyszłoby taniej.

JB

Data: 2019-07-31 09:06:27
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Nic nie moglo miec wplywu na to co sie wtedy stalo. Usa przeznaczylo powstancow i partyzantow do utylizacji. Pozostawienie ich z bronia przy zyciu potencjalnie moglo przedluzyc wojne usa z japonia. Rola armii podziemnych nie jest otwarta walka z przeciwnikiem. Nawet jak walka ma miejsce w miescie. Partyzantka jest skuteczna na tylach wroga. Zeby wykoleic pociag wystrcza dwie osoby i klucz do rozkrecania szyn. Do tego partyzanci bioracy udzial w takich akcjach nie sa bohaterami jednej akcji, sa wielorazowi.

Data: 2019-07-31 09:48:09
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 18:06:29 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

G... by przedłużyło. Po Bagrationie Niemcy byli na kolanach. Gdy tylko się skończyła ta ofensywa, ruszyła druga na południu. W tym czasie Alianci gnali przez Francję. Mocarstwa już wcześniej ustaliły, że priorytetem jest pokonanie Niemiec.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 19:03:58
Autor: u2
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
G... by przedłużyło. Po Bagrationie Niemcy byli na kolanach. Gdy tylko się skończyła ta ofensywa, ruszyła druga na południu. W tym czasie Alianci gnali przez Francję.

no właśnie bruciu, ale sowieci byli szybsi, powstanie musiało wybuchnąć, aby zastopować nieco sowietów:)

Mocarstwa już wcześniej ustaliły, że priorytetem jest pokonanie Niemiec.

nie mów ? serio ?:)

--
I love love

Data: 2019-07-31 10:16:17
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 19:03:57 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

no właśnie bruciu, ale sowieci byli szybsi, powstanie musiało wybuchnąć, aby zastopować nieco sowietów:)

W czym Kukuryźniczku zastopować? Rosjanie i tak planowali zatrzymać się na linii Wisły, najlepiej z uchwyceniem przyczółków, a następnie uporządkować tyły i podciągnąć zaopatrzenie. Gdy te cele osiągnęli ruszyli z ofensywą na południu, a chwilę później na wybrzeżu Baltyku.

> Mocarstwa już wcześniej ustaliły, że priorytetem jest pokonanie Niemiec.

nie mów ? serio ?:)

Ty też, tak jak i Zenuś o tym nie słyszałeś!?

--
Bruno

Data: 2019-07-31 21:07:23
Autor: u2
[...]

ano, to dlatego zagrzewali Warszawiaków do zbrojnego powstania przeciwko Niemcom, radzieccy, bo zdradzieccy, tak jak ty bruciu:)))))))))))))))
--
I love love

Data: 2019-07-31 12:16:22
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 21:07:25 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

ano, to dlatego zagrzewali Warszawiaków do zbrojnego powstania przeciwko Niemcom, radzieccy, bo zdradzieccy, tak jak ty bruciu:)))))))))))))))

Widzisz, Kukuryzniczku, Okulicki podobno powiedział: "przez zajęcie Warszawy przed zajęciem jej przez Rosjan musiała się Rosja zdecydować: albo uznać nas, albo siłą złamać na oczach świata". Sowieci wybrali trzecie wyjście.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 21:34:04
Autor: u2
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Okulicki podobno powiedział: "przez zajęcie Warszawy przed zajęciem jej przez Rosjan musiała się Rosja zdecydować: albo uznać nas, albo siłą złamać na oczach świata".

Okulicki to sowiecki agent, tak jak ty niemiecki, więc nie ściemniaj bruciu:))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-31 13:34:44
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Czytaj ze zrozumieniem. Ruscy zobowiazali sie do wziecia udzialu w ladowych walkch przeciwko japonii. Armia Krajowa poprzez dzialania dywersyje w odwecie za oddanie nas przez amerykanow ruskim mogla by prowadzic akcje dywersyjne i przeszkadzac w przewiezieniu sowieckiegho sprzetu i zolnierzy z niemiec na daleki wschod. Dlatego zolnierze panstwa podziemnego musieli zginac. Ruscy mieli by chujowe pr to dali niemcom wolna reke w tlumieniu powstania. Wybuch powstania mial kilka przesuwanych terminow. Wybrano ten w ktorym niemcy byli najlepiej przygotowani do jego stlumienia i wymordowania jak najwiekszej ilosci ludzi. Wymyslili historyjke dlaczego samoloty z zaopatrzeniem nie mogly robic zrzutow broni dla powstancow. Zabronili Sosabowskiemu ktory szkolil polskich komandosow na wlasnie taka okolicznosc do wziecia udzilu w walkach w Warszawie. Scenariusz jaki przedstawilem jest jedynym ktory uklada sie w logiczna calosc. Tym co wszystko scala sa pieniadze. Kazdy dzien wojny kosztowal usa ogromne pieniadze. Za to tysiace ludzi ktorzy przez nich zgineli w powstaniu nie kosztowaly ich nic.

Data: 2019-07-31 13:52:55
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - Scenariusz jaki przedstawilem jest jedynym ktory uklada sie w logiczna calosc.
-- -- -- -- -- -- -

No i co z tego?  Masz pretensje do tamtych, że nie byli tacy mądrzy jak dzisiaj ty?

JB

Data: 2019-07-31 14:25:22
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Nie mam pretensji. Jest mi ich wyczajnie szkoda. Oddali za przegrana sprawe zycie, zdrowie, wolnosc. A na koniec sie okazalo ze ci co ich z premedytacja wysylali na bezsensowna smierc sa teraz bohaterami.

Data: 2019-07-31 16:22:27
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- - Dokładnie tak ględziła gomułkowska propaganda po 56 roku (wcześniej byli po prostu bandytami), że ci 'biedni skołowaceni chłopcy z AK' dali się otumanić burżuazyjnym politykom i tak dalej.. A ich nikt do niczego nie musiał 'z premedytacją wysyłać'. Gardzili życiem, jakie im zgotowali Niemcy i nie wierzyli w to, że ktokolwiek da im lepsze za darmo. Jeśli ci ich szkoda, to nie mów, że umierali na darmo.
Co znaczą zabytki i dobra kultury, kiedy ci matkę lub siostrę na oczach zakatują? Chcieli walczyć i umierać, i mieli do tego ludzkie prawo. Kto nie chciał, tego nikt tam na siłę nie trzymał.

JB

Data: 2019-08-01 10:29:47
Autor: u2
W dniu 01.08.2019 o 01:22, Jacek Bialy pisze:
Co znaczą zabytki i dobra kultury, kiedy ci matkę lub siostrę na oczach zakatują? Chcieli walczyć i umierać, i mieli do tego ludzkie prawo. Kto nie chciał, tego nikt tam na siłę nie trzymał.

UB

dokładnie wola walki po stronie AK była ogromna, ale taki dowódca Okulicki to był agent sowiecki, nie pisze o tym w Wiki:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Leopold_Okulicki

Pod wpływem argumentacji Okulickiego zagadnienie podjęcia walki w Warszawie zaczęło dostrzegać dowództwo AK. Mimo poleceń gen. Sosnkowskiego Okulicki był w dowództwie AK jednym z głównych zwolenników walki zbrojnej w Warszawie, wprowadzając kierownictwo AK w kraju w błąd co do pomocy militarnej Zachodu po wybuchu powstania[a]. 21 lipca 1944 przekonał gen. Bora-Komorowskiego i gen. Pełczyńskiego do konieczności powstania[47]. Brał udział w odprawach Komendy Głównej do 31 lipca 1944[48], po czym zszedł do głębokiej konspiracji[49].

--
I love love

Data: 2019-08-01 02:22:27
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
  -- - dokładnie wola walki po stronie AK była ogromna, ale taki dowódca
Okulicki to był agent sowiecki, nie pisze o tym w Wiki:)

Ale profesor Żaryn właśnie skończył o tym mówić na PR-24. Okulicki nie był świadomym współpracownikiem. Dla Sierowa był źródłem informacji, gdyż naiwnie wierzył w jakieś porozumienie z nim i w ogóle z sowietami, dlatego za bardzo się przed nim otwierał. Zamordowali go bestialsko na Łubiance właśnie dlatego, że nie chciał przystąpić do formalnej współpracy.

JB

Data: 2019-08-01 13:22:54
Autor: u2
W dniu 01.08.2019 o 11:22, Jacek Bialy pisze:
Ale profesor Żaryn właśnie skończył o tym mówić na PR-24. Okulicki nie był świadomym współpracownikiem.

głupiś, był dobrowolnym i świadomym co robi agenciakiem:)

--
I love love

Data: 2019-08-01 04:34:18
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Ale profesor Żaryn właśnie skończył o tym mówić na PR-24. Okulicki nie był świadomym współpracownikiem.

   -- - głupiś, był dobrowolnym i świadomym co robi agenciakiem:)

Tobie wystarczy trawkę odstawić, a zrobisz świadomie wszystko.

JB

Data: 2019-08-01 14:00:11
Autor: u2
W dniu 01.08.2019 o 13:34, Jacek Bialy pisze:
[...]

widać, że osłaniasz tego agenciaka, czyżby "zawodowa" solidarność ?:)
--
I love love

Data: 2019-07-31 07:25:56
Autor: Jacek Bialy
[...]

Polityków miewaliście mądrzejszych od naszych, choć pożytku żadnego z nich nie było.  Ale to koniec - nie macie już ani polityków ani żołnierzy. A od naszych lepiej się odwalcie..

JB

Data: 2019-07-31 07:36:34
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 31 lipca 2019 16:25:57 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Polityków miewaliście mądrzejszych od naszych, choć pożytku żadnego z nich nie było.  Ale to koniec - nie macie już ani polityków ani żołnierzy. A od naszych lepiej się odwalcie..

O! zabrakło argumencików i próbujemy przejść do ataku personalnego? Typowe dla prawiczków.

--
Bruno

Data: 2019-07-31 11:54:45
Autor: Jacek Bialy
[...]

Stwierdzam fakty, że nie jest to twoje powstanie, ani tamta Polska nie jest twoja. Dlatego nudzisz w kółko o głupocie tamtych polityków, jakbyś chciał tutaj odkryć jakąś Amerykę. Dziewietnasty wiek straciliśmy na bezsensowne powstania, więc skąd mieliśmy mieć elity polityczne jeśli nie z wojska (które z natury jest durnowate).
Ale wojsko jest też potrzebne, szczególnie dzisiaj, a Armia Krajowa jest dla  naszego wojska najlepszym wzorem. I to niezależnie od tego, czy swoje rozkazy pisali na kolanie, czy na skrzynce granatów.
Cześć i Chwała!

JB

Data: 2019-07-31 14:34:40
Autor: u2
[...]

bez przesady brutek, wtedy ciebie nawet na świecie nie było, nie ty decydowałeś, i nadal nie ty decydujesz, całe szczęście, że nie ty teraz decydujesz, a historii nie zmienisz, łatwo teraz obalać historię, jak się zna dalszy ciąg:)

--
I love love

Data: 2019-07-31 14:21:02
Autor: u2
[...]

dokładnie brutek, generał Anders powiedział, że ci którzy wydali rozkaz o godzinie W to zbrodniarze, w tym generał "Bór" Komorowski:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Godzina_,,W"

--
I love love

Data: 2019-07-31 14:36:33
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
    -- - Plan który mówił: "w ciągu paru pierwszych godzin rozbijamy Niemców i zdobywamy broń oraz mosty".

Każde wojsko tak mówi, jeśli chce być wojskiem.

     -- - Już 2 sierpnia było wiadomo, że powstanie jest przegrane.

W sztabach było wiadomo, lecz jak to powiedzieć ludziom, którzy podczas pięciu lat niemieckiej okupacji zatracili instynkt samozachowawczy?
Sowiet potrafił kłamać, zostawiać jakieś iluzje przetrwania.. Hitler mówił wprost: tu są dla was piece, a tam jest komin. Dlatego wojnę przegrał.
Generalnie najbardziej nie w swoim interesie walczyli w Warszawie Niemcy - powinni się stamtąd wynieść i obserwować co będzie dalej. Przynajmniej tak zrobili w 18 roku, dzięki czemu uniknęli wtedy sowieckiej okupacji.

JB

Data: 2019-07-31 15:42:15
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Szukasz zbyt wyrafinowanych rozwiazan. Niemieccy wysocy dowodcy majacy zlikidowac Warszawe z mieszkancami i powstancami dostali od sowietow zapewnienie ze jak dobrze sie wywiaza z zadania to dostana od ruskich ochrone. I dostali, przynajmniej ten. https://facet.wp.pl/erich-von-dem-bach-zelewski-bestia-ktora-zniszczyla-warszawe-i-uniknela-kary-6002232992105089a

Data: 2019-07-31 17:18:30
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- --

A enerdówka im wtedy ruscy nie obiecywali?   Gdyby Niemcy wynieśli się z Warszawy, zrobiłby się tu taki zamęt, że Amerykanie byliby pierwsi w Berlinie. Ale głupie szwaby myślały jeszcze, że wygrają tą wojnę.

JB

Data: 2019-07-31 17:40:53
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -

Suworow pisze, że Hitler przegrał wojnę już w momencie podpisania paktu z Mołotowem. Zgodził się na likwidację państwa buforowego, które Niemcy pozostawili po sobie w roku 18. W ten sposób skazał się na prowadzenie wojny na dwa fronty, czego ponoć bardzo starał się uniknąć. A jeśli tak, to powinien był trzymać na smyczy gdańskich hajotów, żeby Polaków nie drażnić. Poszedłby sobie na Francję i Anglię, a potem zająłby się Wschodem. Ale oni nas tak nie lubią, że sami przy tym tracą instynkt samozachowawczy.

Dobranoc!
JB

Data: 2019-07-31 18:52:45
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Niemcy nie poszli na zachod bo wiedzieli ze natychmiast my utworzymy drugi front zeby sie wywiazac z umowy. Przegrana niemiec oznaczala by wtedy koniec sowieckiego planu stworzenia europy rad. II Wojne Swiatowa wywolali sowieci na dlugo zanim wybuchla. Ale zrobili to tak ze wykonawcami pierwszej czesci planu byli niemcy. Plan Stalina polegal na tym ze wejda do rozbrojonej Europy w ktorej beda mieli do pokonania tylko niemcow. Na ta okolicznosc dysponowali najwieksza wtedy armia na Swiecie. Podobna byla tylko ilosc zolnierzy po obydwu stronach. Sowieci mieli szesc razy wiecej czolgow i samolotow niz niemcy i cztery razy wiecej dzial. Mieli wojska powietrzno desantowe z milionem przeszkolonych zolnierzy. Suworow tez o tym mowil. Wykazal rowniez ze Armia Czerwona w 1941 poniosla kleske ze wzgledu na zle zarzadzanie i doktryne polegajaca na ataku a nie obronie. Mieli dopuscic do ataku na zsrr i odpowiedziec wszystkim co maja a nastepnie po rozbiciu niemiec oswobodzic od nieistniejacych niemiec rozbrojona Europe. Taki prosty plan nie mial szans sie nie udac. Mieli pecha bo zabrako im miesiaca zeby byc przygotowanym na niemiecki atak.

Data: 2019-08-01 02:39:26
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - Wykazal rowniez ze Armia Czerwona w 1941 poniosla kleske ze wzgledu na zle zarzadzanie i doktryne polegajaca na ataku a nie obronie

Doktryna była dobra, zarządzanie też, lecz Hitler ich ubiegł o te kilka, może kilkanaście dni.  Nie można się okopywać za umocnieniami, gdy się szykuje błyskawiczny atak.. Nie minuje się mostów, gdy się podciąga nimi odwody. Większość sowieckich samolotów grzała silniki przy niemieckiej granicy. Jeszcze w miesiącu czerwcu Niemcy zniszczyli na sowieckich lotniskach więcej maszyn, niż sami ich wtedy posiadali!

JB

Data: 2019-08-01 05:39:16
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Przy zalozeniach jakie mieli doktryne mieli dobra. Nie byla to doktryna obronna polegajaca na odparciu ataku, pozostaniu na swoich pozycjach obronnych i ochrona wlasnej granicy. Zalozeniem bylo stworzenie europy rad. Sowieci mieli pecha. Za to panstwa europy zachodniej okupowane przez niemcow farta. Ich wyzwalali amerykanie i przyjechali z czekolada a nas sowieci z lopatami do kopania wspolnych mogil.

Data: 2019-08-01 16:18:16
Autor: A. Filip
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
[...]

Wspólny front Rosji i organizacji żydowskich w sprawie weteranów
Waffen-SS z pribałtiki warto pamiętać jak się komuś
"wielkie upraszczanie" marzy.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-07-30 16:29:31
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Tyle zawdzieczamy Powstaniu Warszawskiemu co ruskie psy lotowi Lajki w kosmos. Chociaz moge sie mylic bo o Powstaniu Warszawskim tutaj praktycznie nie wolno bylo mowic a za granica nikt o nim nie wiedzial a o Lajce bylo glosno na calym Swiecie.

Data: 2019-07-31 01:41:53
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - Tyle zawdzieczamy Powstaniu Warszawskiemu co ruskie psy lotowi Lajki w kosmos.

Można to nazwać i tak..  Ale skoro żeśmy już przeżyli i jakoś wystartowali, to nie zapominajmy o tej naszej 'Łajce'.

JB

Data: 2019-07-31 05:30:49
Autor: Zenek Kapelinder
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
Porownaj nasza Lajke z Lajka zydow. O naszej wiemy tylko my a o mniejszej zydowskiej caly Swiat. My do naszej lajki ciagle doplacamy a zydzi wyciagneli ze swojej tyle ile sie dalo a nawet wiecej i beda jeszcze dlugie lata na niej robili kase. Ostatnio chca naszej miske zabrac bo twierdza ze ich sie nalezy. Jestem przerazony tym co zrobili. Szescdziesiat lat bylem normalny. A teraz jak slysze niemcy, zydzi, holokaust to mam dziwne skojarzenia.

Data: 2019-07-31 06:00:35
Autor: Jacek Bialy
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu
   -- - Porownaj nasza Lajke z Lajka zydow. O naszej wiemy tylko my a o mniejszej zydowskiej caly Swiat.

Bo Żydzi są cwańsi od nas o kilka tysięcy lat (z niejednego pieca jedli swoją macę). W odroznieniu od nas wiedzą, jak się sprzedawać.

[...]
-- -- -- -- -- -- --

Nu - stać cię tylko na przerażenie i nadmiar skojarzeń?  Typowa reakcja niewolnika - nie przejmuj się tym.  W niewolę popadliśmy wszyscy na skutek deficytu strategicznego myślenia i nadmiaru pobożnych życzeń.

JB

Data: 2019-07-31 06:57:35
Autor: A. Filip
Co zawdzięczamy Powstaniu Warszawskiemu - wielkie "moralne zwycięstwo"
Jacek Bialy <jacekbialy80@gmail.com> pisze:
[...]

Nie zawsze się wygrywa ale _nadmierne_ świętowanie przegranych to masochizm.
Nigdy nie zaryzykować to źle, _najbardziej_ święcić przegrane jeszcze gorzej.

W kapitalizmie kluczowa jest kwestia "ale po jakich kosztach się opłaca".
Bardzo wiele o tobie mówi ominięcie kwestii kosztów bardzo szerokim łukiem.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!