Co zglosic do US?

Data: 2011-07-26 12:28:28
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
Witam

Moja mama dostala w spadu jakies 2/48 czesci tego co posiadal spadkodawca. Problem jest taki, ze za bardzo nie utrzymywalismy z ta osoba kontaktu (odelglosc i fakt, ze to daleka rodzina) i nie wiemy co wchodzilo w sklad spadku. Jak rozwiazac ta sprawe? Co zglosic do US jak nie wiadomo co posiadal spadkodawca?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 11:36:53
Autor: to
Co zglosic do US?
begin Dysiek
[...]

Zabawnie będzie, jak się okaże, że długi... Radzę się dowiedzieć co posiadał lub odrzucić spadek. ;-)

Data: 2011-07-26 13:55:21
Autor: Maruda
Co zglosic do US?
W dniu 2011-07-26 13:36, to pisze:
begin Dysiek

[...]

Z własnego doświadczenia, w podobnym przypadku - po wielotygodniowych wymianach korespondencji i telefonów z rozmaitymi instytucjami gdzieś-tam tam-daleko zeznałem wartość tak na oko 1/4 rynkowej i US to łyknął.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-07-26 14:08:56
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
Zabawnie będzie, jak się okaże, że długi... Radzę się dowiedzieć co
posiadał lub odrzucić spadek. ;-)

Spadek przyjety - spadkodawca umarl lata temu. Mama dostala tylko 2/48 wiec nawet jak beda (odpukac) jakies dlugi to nie beda to ekstremalne pieniedza do zaplacenia. Problem w tym, ze nie za bardzo mam jak sie dowiedziec co wchodzilo w sklad spadku. Spadkodawca mieszkal sam, nie mial dzieci itd. Mieszkanie bylo spoldzielcze.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 07:16:04
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/26/2011 7:08 AM, Dysiek wrote:
[...]

postepowanie spadkowe było? kiedy bylo?
to wyciagnac z sadu ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy dokumenty i sie dowiedziec.

Data: 2011-07-26 21:29:27
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
postepowanie spadkowe było? kiedy bylo?
to wyciagnac z sadu ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy dokumenty i sie dowiedziec.

Chyba nie bedzie napisane co wchodzi w sklad spadku?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 15:45:04
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/26/2011 2:29 PM, Dysiek wrote:
postepowanie spadkowe było? kiedy bylo?
to wyciagnac z sadu ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy dokumenty
i sie dowiedziec.

Chyba nie bedzie napisane co wchodzi w sklad spadku?

bez przeczytania to sie nie dowiesz.
zacznij od tego, potem bedzie rozważać dalsze możliwo¶ci.

Data: 2011-07-26 22:54:03
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
bez przeczytania to sie nie dowiesz.
zacznij od tego, potem bedzie rozważać dalsze możliwo¶ci.

Jestem praktycznie pewny, ze nic nie znajde w aktach. Ostatnio jak mialem sparwe po babci to w wezwaniu sad napisal czego dotyczyc bedzie sprawa (gospodarstwo rolne). W tym przypadku nie napisal nic.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 16:53:54
Autor: Gotfryd Smolik news
Co zglosic do US?
On Tue, 26 Jul 2011, Dysiek wrote:

Spadek przyjety - spadkodawca umarl lata temu. Mama dostala tylko 2/48

  Znaczy jest stwierdzenie i nie grozi, że się okaże iż pozostali
się zrzekli? :)

wiec
nawet jak beda (odpukac) jakies dlugi to nie beda to ekstremalne pieniedza
do zaplacenia.

  Z opisu wynika, że działu być nie mogło.
  No to w sprawie formalnej:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
-- -
art. 1034
§ 1. Do chwili działu spadku spadkobiercy ponoszą solidarną
  odpowiedzialność za długi spadkowe[...]
-- -

  Wiesz co to znaczy "solidarn±"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-26 21:28:59
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
 Znaczy jest stwierdzenie i nie grozi, że się okaże iż pozostali
się zrzekli? :)

Dokladnie tak.

art. 1034
§ 1. Do chwili działu spadku spadkobiercy ponoszą solidarną
 odpowiedzialność za długi spadkowe[...]
-- -

 Wiesz co to znaczy "solidarn±"?

Kazdy splaca czesc dana mu przez sad? W sensie moja mama 2/48?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 15:44:15
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/26/2011 2:28 PM, Dysiek wrote:

  Wiesz co to znaczy "solidarn±"?

Kazdy splaca czesc dana mu przez sad? W sensie moja mama 2/48?

Nie.
Każdy spłaca cało¶ć, a 46/48 dochodzi sobie samodzielnie od reszty.

Data: 2011-07-26 21:59:58
Autor: mvoicem
Co zglosic do US?
(26.07.2011 21:28), Dysiek wrote:
  Znaczy jest stwierdzenie i nie grozi, ĹĽe siÄ™ okaĹĽe iĹĽ pozostali
siÄ™ zrzekli? :)

Dokladnie tak.

art. 1034
§ 1. Do chwili działu spadku spadkobiercy ponoszš solidarnš
  odpowiedzialno�ć za dĹ‚ugi spadkowe[...]
-- -

  Wiesz co to znaczy "solidarnÄ…"?

Kazdy splaca czesc dana mu przez sad?

Działu spadku nie było (nie było?), więc sąd jeszcze nie dał części do spłaty.

W sensie moja mama 2/48?

Jakby tak było, to by było nie "solidarną" a "wg udziałów w spadku".

Solidarnie, to oznacza "jeden za wszystkich, wszyscy za jednego", albo inaczej mĂłwiÄ…c, z punktu wierzyciela "pĂłjdÄ™ do tego do ktĂłrego mi najwygodniej, a on niech siÄ™ z resztÄ… sam dogaduje".

p. m.

Data: 2011-07-26 22:33:35
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
Solidarnie, to oznacza "jeden za wszystkich, wszyscy za jednego", albo inaczej mówi±c, z punktu wierzyciela "pójdę do tego do którego mi najwygodniej, a on niech się z reszt± sam dogaduje".

Do do dupy z deka. Ale czy jakby byly dlugi to wierzycielom oplacaloby sie czekac ponad 10 lat na ich splate? Chyba sami mogliby zalozyc sprawe spadkowa?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 15:45:53
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/26/2011 3:33 PM, Dysiek wrote:
Do do dupy z deka. Ale czy jakby byly dlugi to wierzycielom oplacaloby sie
czekac ponad 10 lat na ich splate?

A kto ci da lepszy procent?

Data: 2011-07-26 22:54:41
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
A kto ci da lepszy procent?

To jak sprawdzic czy zmarly nie mial dlugow?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 16:08:59
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/26/2011 3:54 PM, Dysiek wrote:
A kto ci da lepszy procent?

To jak sprawdzic czy zmarly nie mial dlugow?

Nie da się.

Czekać na wierzycieli, a po 10 latach podnosić zarzut przedawnienia.
Ewentualnie przyjmować spadek z dobrodziejstwem ....

Data: 2011-07-26 23:17:08
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
Czekać na wierzycieli, a po 10 latach podnosić zarzut przedawnienia.
Ewentualnie przyjmować spadek z dobrodziejstwem ....

10 lat od momentu smierci czy orzeczenia sadu? Bo gosc umarl 10 lat temu.

Dysiek

Data: 2011-07-26 16:15:25
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/26/2011 4:17 PM, Dysiek wrote:
Czekać na wierzycieli, a po 10 latach podnosić zarzut przedawnienia.
Ewentualnie przyjmować spadek z dobrodziejstwem ....

10 lat od momentu smierci czy orzeczenia sadu? Bo gosc umarl 10 lat temu.

10 lat od wymagalno¶ci długu.

Data: 2011-07-26 23:24:43
Autor: Dysiek
Co zglosic do US?
10 lat od momentu smierci czy orzeczenia sadu? Bo gosc umarl 10 lat temu.

10 lat od wymagalno¶ci długu.

Czyli na dobra sprawe mozna podnosic ew. przedawnienie skoro zmarl 10 lat temu.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2011-07-26 16:23:55
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/26/2011 4:24 PM, Dysiek wrote:
Czyli na dobra sprawe mozna podnosic ew. przedawnienie skoro zmarl 10 lat
temu.

o ile nie został przerwany bieg przedawnienia czyli ktos nie poszedl do s±du i nie trzyma papierka w szufladzie, tudziez komornik sie nie uganiał za długiem.

Data: 2011-07-27 13:34:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Co zglosic do US?
[...]

  A co z długiem który ma termin np. pół roku temu, bo taka data spłaty
była na wekslu albo był to termin spłaty pożyczki?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-27 06:39:07
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/27/2011 6:34 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

no to brakuje jeszcze 9.5 roku

Data: 2011-07-27 14:33:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Co zglosic do US?
On Wed, 27 Jul 2011, witek wrote:

On 7/27/2011 6:34 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 26 Jul 2011, Dysiek wrote:

[...kto¶...]
[...]

  No to mamy jasno¶ć ;)
(że liczenie od daty ¶mierci może być grubym błędem)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-27 08:45:25
Autor: witek
Co zglosic do US?
On 7/27/2011 7:33 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

no to brakuje jeszcze 9.5 roku

No to mamy jasno¶ć ;)
(że liczenie od daty ¶mierci może być grubym błędem)

Nie kto¶ tylko ja. :)

Data: 2011-07-27 17:56:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Co zglosic do US?
On Wed, 27 Jul 2011, witek wrote:

10 lat od wymagalno¶ci długu.

Nie kto¶ tylko ja. :)

  Ale to nie ja Cię wyci±łem, a nie mam zdrowia żeby zawsze
powycinane wrotki przywracać, więc wnoszę o ułaskawienie :)

pzdr, Gotfryd

Co zglosic do US?