Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu?

Data: 2011-07-31 16:04:52
Autor: piogu
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu?
Witam
Kwestia jest nastepujaca- chcialbym odczuwalnie poprawic jakosc dzialania napedu
- tyl. Wyregulowany jest ok, przebieg - juz dotarty, a nie zuzyty - raptem okolo
350km. 9 rzedow, przezutka SLX, kaseta HG50, lancuch hg53, manetki Deore - SL-M590. Oczywiscie jak najmniejszym kosztem :) Czyli np. zmiana na xtr albo wszystkie
w.w. komponenty na xt raczej odpada. Chetnie pozostalbym przy manetkach, gdyz
bardzo odpowiada mi ich wyprofilowanie (ergonomia). Wystarczy np. kasete i lancuch na cos lepszego? Bede wdzieczny za konkretne sugestie
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-07-31 15:23:07
Autor: Rowerex
piogu@poczta.onet.pl napisał(a):
Kwestia jest nastepujaca- chcialbym odczuwalnie poprawic jakosc dzialania napedu - tyl.
(...)
Oczywiscie jak najmniejszym kosztem :)

Jeśli ciężko się kręci, to przesmaruj napęd. Jeśli chodzi o poprawę zmiany biegów, to wymień pancerze i linki. Polecam
patent z koszulkami termokurczliwymi na całej długości linki między
pancerzami, z tym że wówczas należy stosować metalowe końcówki pancerzy
(ciężko takie dostać na pancerze przerzutkowe, ale bywają na allegro).
Metalowe mają na tyle małą średnicę, że można na nich zgrzać koszulkę (nawet
dwie warstwy) i bez problemu wejdzie to w uchwyty w ramie.

Napęd na XTR'ach nie musi działać lepiej. Ewentualnie można podyskutować co do
trwałości przerzutki i może łańcucha. Nie wiem jak jest teraz, ale przerzutki
XT jakieś 10 lat temu były koszmarnie delikatne, odpadały wózki, łapały bardzo
szybko niemiłosierne luzy, natomiast XTR z tego czasu (np. RD-M952), to już
zupełnie inna bajka... Obecne karbonowe wózki w XTR, to można sobie wsadzić
głęboko nie wiem czy jest sens wychodzenia poza zwykłe Deore.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-07-31 17:46:46
Autor: MadMan
Dnia Sun, 31 Jul 2011 15:23:07 +0000 (UTC), Rowerex napisał(a):

[...]

Polecam takie do tego patentu:
http://velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1407

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-07-31 16:28:01
Autor: szaman
On 07/31/2011 04:04 PM, piogu@poczta.onet.pl wrote::
[...]

A co Ci nie pasuje w działaniu tego, który masz?

Im droższy tym w sumie lżejszy, ogrmonej różnicy w jakości pracy nie uświadczysz.

sz

Data: 2011-07-31 17:01:14
Autor: piogu
[...]

Poprzednio mialem naped XT/LX + manetki STX-RC. Dzialal znacznie precyzyjniej.
Teraz jest w zasadzie ok ale.... Czesto musze "dociagac" manetka o pol-jeden
ruch by tyl zaskoczyl na to przelozenie, o ktore dokladnie mi chodzi. Tragedi
oczywiscie nie ma ale wydawalo mi sie, ze po zestawieniu SLX+Deore bede mogl sie
spodziewac lepszej jakosci.
Gdy przed kilkuletnia przerwa duuuzo jezdzilem to wowczac (przelom lat 90-ych
pocztek 2000)dzialanie obecnego napedu moglbym przyrownac do Alivio lekko w
kierunku Stx
Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2011-07-31 16:15:38
Autor: Ignacy
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu?
piogu@poczta.onet.pl napisał(a): Czesto musze "dociagac" manetka o pol-jeden
ruch by tyl zaskoczyl na to przelozenie, o ktore dokladnie mi chodzi

 To zwyczajnie masz za długą linkę w stosunku do pancerza...wydłuż  pancerz tymi pokrętłami na końcu pancerza przy wózku przerzutki lub
 przy manetce aż każde jedno klikniecie na manetce przełoży
 łańcucha na żądana zębatkę...czyli nie masz wyregulowane ok.
 Jeżeli nie potrafisz sobi tego sam zrobić to najtańsza opcja dać napęd
 do regulacji za niewielka opłatą a nie pakować się w nowy(inny)napęd...
 przecież masz "nowy" w rowerze,po co Ci inny.Po takim przebiegu to nawet
 linki nie zdążyły ześniedzieć w pancerzach.

 Ignac

Data: 2011-07-31 17:22:11
Autor: Łukasz Goran
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu?
Hej
    Z tego co piszesz najszybciej wymieniłbym pancerze, oczywiście jeśli regulacja nic nie da... Jeśli potrafisz to zrobić sam, to nie ma co czekać, jeśli nie to oddaj do przyzwoitego serwisu i powiedz w czym problem. jeśli chcesz to możesz przyjechać do mnie to Ci to zrobię... (50km od Krakowa na północny wschod)
Łukasz Goran Gądzik
151731

Data: 2011-07-31 16:59:30
Autor: Kosu
On 2011-07-31 16:04, piogu@poczta.onet.pl wrote:
Witam
[...]

Ale co konkretnie Ci nie odpowiada?
"Napęd" to właściwie zębatki i łańcuch. Zmiana na wyższe grupy wiele nie
da (są po prostu lżejsze). Czym smarujesz łańcuch? Bo jeśli kupiłeś nowy
(350km temu) i jeszcze sam nie konserwowałeś, to "sklepowe" smarowanie
już pewnie zaniknęło.

Chyba że chodzi Ci o kulturę/precyzję przerzutek. Wyższe grupy (ew.
SRAM) pewnie będą sztywniejsze i lepiej sobie poradzą z drganiami, ale
poza tym wielkiej różnicy też nie będzie.

No i jeśli to jest nowy rower, to może ktoś go nieudolnie wyregulował i
warto spędzić popołudnie z kluczami. Jeśli mieszkasz w Polsce, to i tak
pogody na rower teraz pewnie nie masz :] Ja w tej chwili do osiedlowej
Biedronki najszybciej dotarłbym kajakiem.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-07-31 21:54:22
Autor: biodarek
On 2011-07-31 16:04, piogu@poczta.onet.pl wrote:
Kwestia jest nastepujaca- chcialbym odczuwalnie poprawic jakosc dzialania napedu
Bede wdzieczny za konkretne sugestie

Pancerze. Co z pancerzami?

[...] Jeśli mieszkasz w Polsce, to i tak
pogody na rower teraz pewnie nie masz :] Ja w tej chwili do osiedlowej
Biedronki najszybciej dotarłbym kajakiem.

[OT] A dla mnie pogoda jest wymarzona :) Przestanie padać, kiedy wyjmą mnie z gipsu ;)

--
biodarek

Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu?