Data: 2011-07-31 16:04:52 | |
Autor: piogu | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
Witam
Kwestia jest nastepujaca- chcialbym odczuwalnie poprawic jakosc dzialania napedu - tyl. Wyregulowany jest ok, przebieg - juz dotarty, a nie zuzyty - raptem okolo 350km. 9 rzedow, przezutka SLX, kaseta HG50, lancuch hg53, manetki Deore - SL-M590. Oczywiscie jak najmniejszym kosztem :) Czyli np. zmiana na xtr albo wszystkie w.w. komponenty na xt raczej odpada. Chetnie pozostalbym przy manetkach, gdyz bardzo odpowiada mi ich wyprofilowanie (ergonomia). Wystarczy np. kasete i lancuch na cos lepszego? Bede wdzieczny za konkretne sugestie Pozdrawiam Piotr -- |
|
Data: 2011-07-31 15:23:07 | |
Autor: Rowerex | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
piogu@poczta.onet.pl napisał(a):
Kwestia jest nastepujaca- chcialbym odczuwalnie poprawic jakosc dzialania napedu - tyl. Jeśli ciężko się kręci, to przesmaruj napęd. Jeśli chodzi o poprawę zmiany biegów, to wymień pancerze i linki. Polecam patent z koszulkami termokurczliwymi na całej długości linki między pancerzami, z tym że wówczas należy stosować metalowe końcówki pancerzy (ciężko takie dostać na pancerze przerzutkowe, ale bywają na allegro). Metalowe mają na tyle małą średnicę, że można na nich zgrzać koszulkę (nawet dwie warstwy) i bez problemu wejdzie to w uchwyty w ramie. Napęd na XTR'ach nie musi działać lepiej. Ewentualnie można podyskutować co do trwałości przerzutki i może łańcucha. Nie wiem jak jest teraz, ale przerzutki XT jakieś 10 lat temu były koszmarnie delikatne, odpadały wózki, łapały bardzo szybko niemiłosierne luzy, natomiast XTR z tego czasu (np. RD-M952), to już zupełnie inna bajka... Obecne karbonowe wózki w XTR, to można sobie wsadzić głęboko nie wiem czy jest sens wychodzenia poza zwykłe Deore. Pozdr- -Rowerex -- |
|
Data: 2011-07-31 17:46:46 | |
Autor: MadMan | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
Dnia Sun, 31 Jul 2011 15:23:07 +0000 (UTC), Rowerex napisał(a):
Polecam Polecam takie do tego patentu: http://velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1407 -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-07-31 16:28:01 | |
Autor: szaman | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
On 07/31/2011 04:04 PM, piogu@poczta.onet.pl wrote::
Witam A co Ci nie pasuje w działaniu tego, który masz? Im droższy tym w sumie lżejszy, ogrmonej różnicy w jakości pracy nie uświadczysz. sz |
|
Data: 2011-07-31 17:01:14 | |
Autor: piogu | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
A co Ci nie pasuje w działaniu tego, który masz? Im droższy tym w sumie lżejszy, ogrmonej różnicy w jakości pracy nie uświadczysz. sz Poprzednio mialem naped XT/LX + manetki STX-RC. Dzialal znacznie precyzyjniej. Teraz jest w zasadzie ok ale.... Czesto musze "dociagac" manetka o pol-jeden ruch by tyl zaskoczyl na to przelozenie, o ktore dokladnie mi chodzi. Tragedi oczywiscie nie ma ale wydawalo mi sie, ze po zestawieniu SLX+Deore bede mogl sie spodziewac lepszej jakosci. Gdy przed kilkuletnia przerwa duuuzo jezdzilem to wowczac (przelom lat 90-ych pocztek 2000)dzialanie obecnego napedu moglbym przyrownac do Alivio lekko w kierunku Stx Pozdrawiam Piotrek -- |
|
Data: 2011-07-31 16:15:38 | |
Autor: Ignacy | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
piogu@poczta.onet.pl napisał(a): Czesto musze "dociagac" manetka o pol-jeden
ruch by tyl zaskoczyl na to przelozenie, o ktore dokladnie mi chodzi To zwyczajnie masz za długą linkę w stosunku do pancerza...wydłuż pancerz tymi pokrętłami na końcu pancerza przy wózku przerzutki lub przy manetce aż każde jedno klikniecie na manetce przełoży łańcucha na żądana zębatkę...czyli nie masz wyregulowane ok. Jeżeli nie potrafisz sobi tego sam zrobić to najtańsza opcja dać napęd do regulacji za niewielka opłatą a nie pakować się w nowy(inny)napęd... przecież masz "nowy" w rowerze,po co Ci inny.Po takim przebiegu to nawet linki nie zdążyły ześniedzieć w pancerzach. Ignac -- |
|
Data: 2011-07-31 17:22:11 | |
Autor: Łukasz Goran | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
Hej
Z tego co piszesz najszybciej wymieniłbym pancerze, oczywiście jeśli regulacja nic nie da... Jeśli potrafisz to zrobić sam, to nie ma co czekać, jeśli nie to oddaj do przyzwoitego serwisu i powiedz w czym problem. jeśli chcesz to możesz przyjechać do mnie to Ci to zrobię... (50km od Krakowa na północny wschod) -- Pozdrawiam Łukasz Goran Gądzik 151731 |
|
Data: 2011-07-31 16:59:30 | |
Autor: Kosu | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
On 2011-07-31 16:04, piogu@poczta.onet.pl wrote:
Witam Ale co konkretnie Ci nie odpowiada? "Napęd" to właściwie zębatki i łańcuch. Zmiana na wyższe grupy wiele nie da (są po prostu lżejsze). Czym smarujesz łańcuch? Bo jeśli kupiłeś nowy (350km temu) i jeszcze sam nie konserwowałeś, to "sklepowe" smarowanie już pewnie zaniknęło. Chyba że chodzi Ci o kulturę/precyzję przerzutek. Wyższe grupy (ew. SRAM) pewnie będą sztywniejsze i lepiej sobie poradzą z drganiami, ale poza tym wielkiej różnicy też nie będzie. No i jeśli to jest nowy rower, to może ktoś go nieudolnie wyregulował i warto spędzić popołudnie z kluczami. Jeśli mieszkasz w Polsce, to i tak pogody na rower teraz pewnie nie masz :] Ja w tej chwili do osiedlowej Biedronki najszybciej dotarłbym kajakiem. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2011-07-31 21:54:22 | |
Autor: biodarek | |
Co zmienic by poprawic dzialanie tylnego napedu? | |
W dniu 31.07.2011 16:59, Kosu pisze:
On 2011-07-31 16:04, piogu@poczta.onet.pl wrote: Pancerze. Co z pancerzami? [...] Jeśli mieszkasz w Polsce, to i tak [OT] A dla mnie pogoda jest wymarzona :) Przestanie padać, kiedy wyjmą mnie z gipsu ;) -- biodarek |
|