Co zrobić z EUR w mBąku?

Data: 2013-09-12 11:31:55
Autor: pwz
Co zrobić z EUR w mBąku?
Witam!

Po jakichś tam przelewach sprzed X lat zostało mi na koncie (eMax) prowadzonym EUR dosłownie kilkanaście euro. Leżą tam i gniją, próbowałem więc je przelać np. do kantoru i sprzedać - na flaszkę i piwo akurat by było. Tymczasem pokazał się komunikat (cytuję z pamięci): "przelewy zewnętrzne dozwolone są tylko w PLN". Czyli rozumiem, że mBąk chce mnie przewalutować? Powstaje zatem pytanie: w jaki sposób _skutecznie_ wypłacić/przelać te drobne z EUR-mB-konto, np. do A-kantora?

A jeżeli "niedasię" zrealizować wylewu w EUR, to może pozostaje to nieszczęsne przewalutowanie? Jak je zrobić?

Oczywiście założenie podstawowe jest takie, aby koszty operacji nie były równe albo nie przewyższały kwoty owych kilkunastu EUR ;-)

PomoĹźecie?
pwz

Data: 2013-09-12 13:20:30
Autor: jureq
Co zrobić z EUR w mBąku?
Dnia Thu, 12 Sep 2013 11:31:55 +0200, pwz napisał(a):

[...]

Znaleźć kantor który ma rachunek w mBąku. Jak dotąd nie spotkałem takiego, który nie ma

Data: 2013-09-13 10:08:19
Autor: pwz
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu 2013-09-12 15:20, jureq pisze:
Znaleźć kantor który ma rachunek w mBąku. Jak dotąd nie spotkałem
takiego, ktĂłry nie ma

Nie w tym rzecz. Alior Kantor ma rachunek w EUR i na niego chcę przelać te EUR. I nie mogę...
pwz

Data: 2013-09-12 18:30:37
Autor: Slavekk
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu 2013-09-12 11:31, pwz pisze:

> Tymczasem pokazał się komunikat (cytuję z pamięci): "przelewy
> zewnętrzne dozwolone są tylko w PLN". Czyli rozumiem, że mBąk chce mnie
> przewalutować?

A może powstaje pytanie - dlaczego próbowałeś wykonać "przelew zewnętrzny" zamiast "przelew SEPA"?

Sławek

Data: 2013-09-13 10:07:18
Autor: pwz
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu 2013-09-12 18:30, Slavekk pisze:
> [...]

 > przewalutować?

A może powstaje pytanie - dlaczego próbowałeś wykonać "przelew

Już myślałem, że się uda [Rachunek EUR -> Przelewy -> SEPA], a tu czerwony pasek: "DOSTĘPNA KWOTA 18,89 NIEWYSTARCZAJĄC­A. NR AUTOR."
Ki czort?
pwz

Data: 2013-09-13 11:31:19
Autor: tomaszenator
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu piątek, 13 września 2013 10:07:18 UTC+2 użytkownik pwz napisał:
> [...]

Już myślałem, że się uda [Rachunek EUR -> Przelewy -> SEPA], a tu czerwony pasek: "DOSTĘPNA KWOTA 18,89 NIEWYSTARCZAJĄC­A. NR AUTOR."

Zgaduje: trzeba zostawic na rachunku rezerwe na prowizje w wysokosci po przeliczeniu Euro->Pln 5zl.
--
tp

Data: 2013-09-14 11:33:03
Autor: pwz
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu 2013-09-13 20:31, tomaszenator@gmail.com pisze:
[...]

TAK JEST! Właśnie wpadłem na ten sam myk. Niestety nie da się wyzerować konta w EUR, jeżeli nie zostawi się na nim równowartości 5 zł potrzebnych do opłacenia przelewu. Bo oczywiście z innego konta (w PLN) tej opłaty nie można pobrać :-\

Zatem (dla potomności): klik w rachunek EUR -> przelewy -> przelew SEPA -> zostawić równowartość 5 zł (po złodziejskim kursie mBanku wg ceny kupna (dzisiaj 4,0934 = 1,23 EUR) -> przelew wykonany, na koncie zostało 0, na pohybel.

Uff...
pwz

Data: 2013-09-14 03:21:13
Autor: mietek
Co zrobić z EUR w mBąku?

można wypłacić za granicą za free w strefie euro. w zasadzie wszędzie za free, tyle że w innej walucie dochodzi przewalutowanie. http://livesmarter.pl/w-jakim-banku-zalozyc-konto-walutowe-czyli-polak-za-granica-cz-ii/

Data: 2013-09-12 22:16:04
Autor: Borys Pogoreło
Co zrobić z EUR w mBąku?
[...]

Nie masz powiązanego z nim eKonta EUR? Z niego mógłbyś bez problemu zrobić
przelew SEPA za 5zł. Jeśli nie masz, to proponuję otworzyć (bezpłatny),
wykonać manewry i zamknąć oba konta.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-09-13 09:55:07
Autor: pwz
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu 2013-09-12 22:16, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Jak otwiera się eKonto EUR? Czy tylko przez tele-linię?
pwz

Data: 2013-09-13 17:08:14
Autor: Tomasz Chmielewski
Co zrobić z EUR w mBąku?
On Fri, 13 Sep 2013 09:55:07 +0200
pwz <pwz@onet.eu> wrote:

> [...]
> (bezpłatny), wykonać manewry i zamknąć oba konta.

Jak otwiera się eKonto EUR? Czy tylko przez tele-linię?

Mozna wyklikac.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-09-13 18:53:24
Autor: pwz
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu 2013-09-13 12:08, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

A gdzie? Bo mnie bank odpowiedział tak:
"Nawiązując do Pana e-maila uprzejmie informuję, iż Bank nie posiada w swojej ofercie rachunku eKONTO w walucie EUR.
Może Pan otworzyć rachunek eMAX walutowy."
pwz

Data: 2013-09-16 15:09:30
Autor: Borys Pogoreło
Co zrobić z EUR w mBąku?
Dnia Fri, 13 Sep 2013 18:53:24 +0200, pwz napisał(a):

A gdzie? Bo mnie bank odpowiedział tak:
"Nawiązując do Pana e-maila uprzejmie informuję, iż Bank nie posiada w swojej ofercie rachunku eKONTO w walucie EUR.
Może Pan otworzyć rachunek eMAX walutowy."

Faktycznie, to jest "mBIZNES konto walutowe EUR". Bezpłatne, ale do
rachunku firmowego.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-09-13 11:28:20
Autor: J.F
Co zrobić z EUR w mBąku?
UĹźytkownik "pwz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l0s1mc$d1p$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Sprawdzic czy da sie przelac na konto www.walutomat.pl w bre banku ?

J.

Data: 2013-09-14 06:12:07
Autor: ratatam
Co zrobić z EUR w mBąku?
Tyle kombinacji tu ludzie opoisują z przelewem sepa, zagranicznym - przecie dla takiej kwoty opłaty bedą stosunkowo gigantyczne gdyby nawet dalo sie to wykonać.

Lepiej to przewalutować po kursie mbanku jeśli przejdzie to będzie to i tak najtaniej.
Ale jest jedno ale:
"Przelew walutowy między rachunkami w mBanku, z rachunku walutowego z przewalutowaniem lub z rachunku w PLN na rachunek walutowy, wykonany może być od poniedziałku do piątku od 8:00 do 19:30 w czasie rzeczywistym."

Sam nie testowałem ale sprobuj w pon.

Data: 2013-09-14 23:55:43
Autor: eisenberg
Co zrobić z EUR w mBąku?
W dniu czwartek, 12 września 2013 11:31:55 UTC+2 użytkownik pwz napisał:
[...]

Pomożecie?

Przelew zewnętrzny oznacza tu przelew na rachunek inny niż xx 1140 2004 xxxx xxxx xxxx xxxx.
Dlaczego nie sprzedasz w jakimś kantorze internetowym? Np. https://www.kantor-internetowy.eu/ albo https://www.lowspread.pl/ ?
ZTCP oba mają konta EUR w mBanku

Co zrobić z EUR w mBąku?