Co zrobić ze starymi płynami?

Data: 2014-07-14 11:25:53
Autor: Tomasz Wójtowicz
Co zrobić ze starymi płynami?
Mam pół butelki przeterminowanego płynu DOT-4. Gdzie się teraz takie rzeczy oddaje?

Data: 2014-07-14 02:27:27
Autor: kogutek444
Co zrobiæ ze starymi p³ynami?
W dniu poniedzia³ek, 14 lipca 2014 11:25:53 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Wójtowicz napisa³:
Mam pó³ butelki przeterminowanego p³ynu DOT-4. Gdzie siê teraz takie rzeczy oddaje?

Do takiego blaszanego pojemnika co na podwórku stoi siê oddaje.

Data: 2014-07-14 15:21:17
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spam@spam.spam.spam.com> napisał w wiadomości news:lq07n3$4kc$1node2.news.atman.pl...
Mam pół butelki przeterminowanego płynu DOT-4. Gdzie się teraz takie rzeczy oddaje?

Ostatnio przepracowany olej wywoziłem do PSZOK-u (Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych), tam przyjmują bezpłatnie takie szkodliwe płyny, opony, RTV/AGD, etc.

U mnie w mieście taki punkt mieści się na wysypisku śmieci, czasem może być nie po drodze.
Zapytaj się tam, gdzie co miesiąc płacisz "podatek śmieciowy, to wskażą taki punkt w Twoim mieście.

Leszek Kowalski

Data: 2014-07-14 18:57:17
Autor: Tomasz Pyra
Co zrobić ze starymi płynami?
Mam pół butelki przeterminowanego płynu DOT-4. Gdzie się teraz takie
rzeczy oddaje?

Punkty zbiórki odpadów niebezpiecznych (AFAIK w każdej gminie musi być taki punkt) przyjmują za darmo wszelkie takie odpady od osób prywatnych.

Data: 2014-07-14 20:10:38
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:53c40bed$0$2223$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nawiązując do tematu takich punktów....
Gdy one powstały w moim mieście, to mieszkaniec miał np. limit 1 opony rocznie :-)
Teraz widzę, iż przyjmują nieograniczoną ilość (od mieszkańca) zużytych opon, akumulatorów, smarów, chemii, itp.

Leszek Kowalski

Data: 2014-07-14 21:27:41
Autor: ToMasz
Co zrobić ze starymi płynami?
W dniu 14.07.2014 20:10, Leszek Kowalski pisze:
(...), akumulatorów, (..)

nie lepiej oddać na złom?

ToMasz

Data: 2014-07-14 22:02:57
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-07-14 20:10, Leszek Kowalski pisze:

[...]

Faktycznie kiedyś potrafili marudzić - mi się nigdy nie chciało tam jechać, to zbierałem takie rzeczy, a jak już było tego uciążliwie dużo to wybrałem się do nich i dowiedziałem że to nie są ilości prywatne tylko przemysłowe i nie przyjmą, bo za przemysłowe się płaci.

Jako że nie chciało mi się nawet kłócić to mówię że ok, jak trzeba to zapłacę, tylko ile... No to się okazało że to też nie takie proste, bo jak przemysłowe to ja nie mogę - musi być firma, musi być umowa na odbiór i ogólnie "idźpanstąd" i "niedasię".

Przekonała gościa dopiero górnolotna mowa o bezsensie jego pracy, skoro on tu sterczy po to żeby ktoś mu przyniósł przepaloną świetlówkę, a mnie z kupą niebezpiecznego śmiecia odsyła żebym to wrzucił do kosza na śmieci albo wylał do kanalizacji.

A ostatnio jak zawiozłem średnie ilości śmieci, to wzięli bez marudzenia.

Data: 2014-07-14 20:08:09
Autor: solar
Co zrobić ze starymi płynami?
Mam pół butelki przeterminowanego płynu DOT-4. Gdzie się teraz takie
rzeczy oddaje?

Oddać przy okazji znajomemu warsztatowi. Albo nieznajomemu - ode mnie taki nieznajomy bez problemu przyjął trochę DOTa i trochę oleju.

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               Å›w. Tomasz z Akwinu

Co zrobić ze starymi płynami?