Co zrobić by płacić niższy ZUS?

Data: 2010-09-21 14:07:22
Autor: rageofhonor
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
Prowadzę jednoosobow± działalno¶ć gospodarcz± i kończy mi się okres zawieszenia działalno¶ci.
Jak wznowię działalno¶ć to będę musiał znowu płacić ponad 800 PLN na ZUS. Co mogę zrobic by nie płacić aż tyle? Słyszałem o różnych metodach. Nawet o zatrudnieniu za granic±. Jednak w wielu przypadkach wi±że sie to z wyjazdem za granicę czego bym chciał unikn±ć. Czy s± jakie¶ sprawdzone metody?

Data: 2010-09-21 11:14:22
Autor: witek
On 9/21/2010 7:07 AM, rageofhonor wrote:
[...]

czemu unikasz najlepszego rozwi±zania?

Data: 2010-09-21 14:33:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-21 14:07, rageofhonor pisze:
[...]

   Po odwieszeniu działalno¶ci możesz ponownie j± zawiesić na 2 lata i nic nie płacić.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-21 15:14:04
Autor: --=olo=--
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
Prowadzę jednoosobow± działalno¶ć gospodarcz± i kończy mi się okres
zawieszenia działalno¶ci.
Jak wznowię działalno¶ć (...)
      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  Po odwieszeniu działalno¶ci możesz ponownie j± zawiesić na 2 lata i nic nie płacić.

w±tkotwórcy chyba jednak zależy na prowadzeniu działalno¶ci...

-- =olo=--

Data: 2010-09-21 15:30:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-21 15:14, -- =olo=-- pisze:
[...]

   Tak naprawdę to nie wiem na czym mu zależy, skoro od 2 lat na zawieszon±, a mimo to pisze "prowadzę działalno¶ć".

   Na pewno przy tak w±tłym zasobie wiedzy, dyskutowanie na grupie o niuansach bycia ubezpieczonym za granic± i nie bycia ubezpieczonym w PL to "zbyt wysokie progi".

   Prawda jest taka, że w Polsce często nie opłaca się pracować i będzie tak aż do upadku socjalizmu.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-21 15:40:03
Autor: Kotlecik Mielony
[...]

2 os spolka zoo (drugiej podstawionej os. bardzo maly procent udzialow odpalic.)

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

Data: 2010-09-21 16:59:23
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 21 Sep 2010 15:40:03 +0200, Kotlecik Mielony napisał(a):

[...]

 A prowadzenie PK ile go będzie kosztować?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-21 17:06:16
Autor: Kotlecik Mielony
W dniu 2010-09-21 16:59, Borys Pogoreło pisze:
[...]

takie to skomplikowane przy malej firmie (bo mowimy o malutkiej zwyklej DG)  ze musi zlecac komus prowadzenie ksiegowosci?  I prosze nie mowcie mi o koszcie napisania umowy i rejestracji spolki czy skladania sprawozdan bo to i tak wyniesie mniej niz 12 * 800 .

Data: 2010-09-21 17:47:24
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 21 Sep 2010 17:06:16 +0200, Kotlecik Mielony napisał(a):

[...]

 Dla mnie PK to czarna magia i nie mam zamiaru się za to brać samodzielnie.
KPiR to zupełnie inna sprawa, ale to jak tu napisano: księgowe przedszkole.

 Ale jak to mówi± - bez ryzyka nie ma zabawy ;)

I prosze nie mowcie mi o koszcie napisania umowy i rejestracji spolki czy skladania sprawozdan bo to i tak wyniesie mniej niz 12 * 800 .

 Ale też kosztuje. Nie zapominajmy też o podwójnym opodatkowaniu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-21 19:07:50
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
Dnia 21.09.2010 rageofhonor <wein@wp.pl> napisał/a:
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i kończy mi się okres zawieszenia działalności.
Jak wznowię działalność to będę musiał znowu płacić ponad 800 PLN na ZUS. Co mogę zrobic by nie płacić aż tyle? Słyszałem o różnych metodach. Nawet o zatrudnieniu za granicą. Jednak w wielu przypadkach wiąże sie to z wyjazdem za granicę czego bym chciał uniknąć. Czy są jakieś sprawdzone metody?
zatrudnienie "gdzies" na umowe o prace z minimalnym wynagrodzeniem(czyli
obecnie 1317zł) - koszt pracodawcy to jakieś 1500zł, w tym składki zus to
bodajże ok 400zł.

Wtedy w DG realny koszt to kilkadziesiat zlotych zusu

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-09-22 01:34:01
Autor: DĹĽejm
[...]
[...]

Podłączę się z pytaniem. A ta umowa o pracę to musi być wtedy jakiś pełny etat czy cokolwiek ?

pozdro
Jacek

Data: 2010-09-22 01:54:06
Autor: SDD
Co zrobić by płacić niższy ZUS?

Użytkownik "Dżejm" <do.not.have@email.com> napisał w wiadomo¶ci news:i7bfdf$msh$1news.onet.pl...

Podł±czę się z pytaniem. A ta umowa o pracę to musi być wtedy jaki¶ pełny etat czy cokolwiek ?

Cokolwiek - byleby opiewala na 1317 zl brutto.
Moze to byc nawet 1/168 etatu :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-24 21:10:28
Autor: news
SDD pisze:
[...]

ale rozumiem, że je¶li sie zatrudnię jak powyżej i nadal będę prowadził dg to zarówno z etatu jak i dg będę musiał odprowadzać oddzieln± składkę zdrowotn± ? je¶li tak to o kant tyłka potłuc takie rozwi±zanie, bo tak czy inaczej sumaryczna składka zus oscylować będzie ok. 750 zeta...

a może jest inaczej ?

Data: 2010-09-25 17:53:00
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 24.09.2010 news <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał/a:
Cokolwiek - byleby opiewala na 1317 zl brutto.
Moze to byc nawet 1/168 etatu :)

ale rozumiem, że jeśli sie zatrudnię jak powyżej i nadal będę prowadził dg to zarówno z etatu jak i dg będę musiał odprowadzać oddzielną składkę zdrowotną ? jeśli tak to o kant tyłka potłuc takie rozwiązanie, bo tak czy inaczej sumaryczna składka zus oscylować będzie ok. 750 zeta...
Owszem, ale przeciez zdrowotne w znacznej czesci odliczasz od podatku(!). Wiec
realny koszt zusu w DG to kilkadziesiat zlotych miesiecznie(no, chyba ze z DG
nie masz dochodu/nie placisz podatku - ale wtedy po co DG?)

Data: 2010-09-22 11:51:50
Autor: Jacek
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
Kup sobie ul, albo dwa i zrób kurs pszelarstwa, potem przepisz się do KRUS i żyj na koszt podatników.
(piszę na podstawie tego, co zrobił mój s±siad prowadz±cy DG wielobranżow±).

Jacek

Data: 2010-09-22 12:33:13
Autor: Jarek Andrzejewski
On Wed, 22 Sep 2010 11:51:50 +0200, "Jacek" <maps@google.pl> wrote:

Kup sobie ul, albo dwa i zrób kurs pszelarstwa, potem przepisz się do KRUS i żyj na koszt podatników.
(piszę na podstawie tego, co zrobił mój s±siad prowadz±cy DG wielobranżow±).

ale konkretnie to co ów s±siad ma na koszt podatników? Ubezpieczenie
zdrowotne? To chyba nieco za mało, żeby uznać to za "życie"?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-22 13:17:48
Autor: Maddy
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
On Wed, 22 Sep 2010 11:51:50 +0200, "Jacek"<maps@google.pl>  wrote:

Kup sobie ul, albo dwa i zrĂłb kurs pszelarstwa, potem przepisz siÄ™ do KRUS i
ĹĽyj na koszt podatnikĂłw.
(piszę na podstawie tego, co zrobił mój sąsiad prowadzący DG wielobranżową).

ale konkretnie to co Ăłw sÄ…siad ma na koszt podatnikĂłw? Ubezpieczenie
zdrowotne? To chyba nieco za mało, żeby uznać to za "życie"?

Będzie miał emeryturę na koszt podatników. I dziś zapłaci 68zł zamiast prawie 800zł miesięcznie.

Wyobraźcie sobie, jak byłoby fajnie jakby wszyscy przeszli do KRUS...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-22 13:20:59
Autor: Tomek
W dniu 22.09.2010 13:17, Maddy pisze:
[...]

wielobranĹĽowÄ…).

[...]

A potem będzie miał 68zł emerytury, czyli prawie uczciwie

--
Tomek

Data: 2010-09-22 14:59:15
Autor: SDD
Co zrobić by płacić niższy ZUS?

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i7coqp$dtm$1news.onet.pl...

A potem będzie miał 68zł emerytury, czyli prawie uczciwie

No tak, a z ZUS bedzi emial 168, albo i nie.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-22 13:22:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-22 13:17, Maddy pisze:

Będzie miał emeryturę na koszt podatników. I dziś zapłaci 68zł zamiast
prawie 800zł miesięcznie.

   PĹ‚acenie nawet 2000zĹ‚ miesiÄ™cznie na ZUS nie chroni przed otrzymywaniem w przyszĹ‚oĹ›ci emerytury "na koszt podatnikĂłw".

Wyobraźcie sobie, jak byłoby fajnie jakby wszyscy przeszli do KRUS...

   Na pewno daĹ‚o by to mocnego kopa w rozwoju maĹ‚ych firm.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-23 08:31:09
Autor: Jarek Andrzejewski
On Wed, 22 Sep 2010 13:17:48 +0200, Maddy <maddy@esi.com.pl> wrote:

[...]

Będzie miał emeryturę na koszt podatników. I dzi¶ zapłaci 68zł zamiast prawie 800zł miesięcznie.

jak± będzie miał ow± emeryturę? Je¶li możesz - porównaj jej kwotę z
płaconymi na KRUS składkami i - to samo dla ZUS.

WyobraĽcie sobie, jak byłoby fajnie jakby wszyscy przeszli do KRUS...

Tak, przyznaję, wła¶nie tego chciałbym: minimalnej składki i
minimalnego ¶wiadczenia. A reszta - we własnym zakresie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-23 10:21:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Sep 2010, Jarek Andrzejewski wrote:

[...]

  Porównanie wypada do¶ć prosto: nawet z "darmowymi" składowymi
emerytur, znaczy swiadczeniami które *nie* maj± pokrycia
w płaconych składkach (w rodzaju emerytury po 25 latach
pracy), do ZUSu się *jednak* 85% kwoty ¶wiadczeń *nie* dopłaca.

WyobraĽcie sobie, jak byłoby fajnie jakby wszyscy przeszli do KRUS...

Tak, przyznaję, wła¶nie tego chciałbym: minimalnej składki
i minimalnego ¶wiadczenia. A reszta - we własnym zakresie.

  Ale w poprzednim po¶cie chodzi o "znaj proporcję mocium panie"!
  Nawet minimalne ¶wiadczenie, do którego składki pokrywaj± 15% potrzebnej
kwoty (a resztę trzeba "sk±d¶" dopłacić) może robić wrażenie konstrukcji
wadliwej, prawda?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-23 15:15:11
Autor: Jarek Andrzejewski
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
On Thu, 23 Sep 2010 10:21:21 +0200, Gotfryd Smolik news
<smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Całkowicie się zgadzam. Warto obie te konstrukcje (ZUS i KRUS)
zlikwidować jak najprędzej.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-23 21:25:39
Autor: Papa 5murpfs
Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
[...]

nie wiem sk±d się nasłuchałe¶ tej propagandy jak± zapodajesz, ale wiedz że
do ZUSu dopłaca się jakie¶ 5 razy wiecej niż do KRUSu!:O)

w zusie jak nie pracujesz, albo nie masz dochodu to nie płacisz podatków, w
KRUSie płacisz podatki niezależnie czy masz dochód czy nie, czy pracujesz
czy nie!:O)

u nas ZUSofcy s± darmozjadami kosztem KRUSofcuf, czyli zdrowej tkance
naszego narodu:O)

Data: 2010-09-24 12:14:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Sep 2010, Papa 5murpfs wrote:

nie wiem sk±d się nasłuchałe¶ tej propagandy jak± zapodajesz, ale wiedz że
do ZUSu dopłaca się jakie¶ 5 razy wiecej niż do KRUSu!:O)

  Kwotowo. Do większej liczby osób.
  Mówisz, że te 85 *PROCENT* dopłaty (do składek KRUS) to propaganda?

w zusie jak nie pracujesz, albo nie masz dochodu to nie płacisz podatków

  Wygłupiasz się i to strasznie - na tej grupie istotna czę¶ć uczestników
to osoby prowadz±ce własn± działalno¶ć gospodarcz±.
  I Twoje stwierdzenie brzmi do¶ć... dziwnie.
  Jak nie wiesz, to Cię u¶wiadamiam: ZUS (za siebie, jako prowadz±cego DG
oraz za osoby współpracuj±ce) płacisz RÓWNIEŻ jak nie masz dochodów.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-24 17:53:14
Autor: Kviat
[...]

Zwróć uwagę na zwrot: "to nie płacisz podatków".
No i faktycznie, w zusie czy nie w zusie, jak się nie ma dochodu to podatków się nie płaci :) A i z tym można polemizować...

No ja wiem, że się go¶ciowi pomerdało, ale jak poczytasz jego inne posty to nie będziesz zaskoczony ;)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-09-27 14:16:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 24 Sep 2010, Kviat wrote:

Zwróć uwagę na zwrot: "to nie płacisz podatków".

  Fakt, dałem się zaskoczyć :]
  Ale... moment, moment.
  *DOCHODOWEGO*.

  Bo jak chodzi np. o podatek od nieruchomo¶ci, to jak najbardziej
się go płaci, niezależnie czy teren jest zajęty pod plac na składowanie
materiałów czy (pod) uprawę roln±.

No i faktycznie, w zusie czy nie w zusie, jak się nie ma dochodu to podatków się nie płaci :) A i z tym można polemizować...

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-27 22:53:25
Autor: Papa 5murpfs
[...]

ja nie pisze o podatku za teren, ale dochodowym, ktury to dochut krusofcom
się wylicza od hektaruf, niezależnie od tego czy go maj±, czy nie, zusofcom
dochodu się nie wylicza, jak go nie maj± to nie płac±:O)

Data: 2010-09-28 01:06:40
Autor: s_13
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
zusofcom
dochodu się nie wylicza, jak go nie maj± to nie płac±:O)

sprawdĽ osobi¶cie... to się bole¶nie przekonasz, że nie masz
racji... :-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-09-28 10:10:59
Autor: Maddy
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
W dniu 28-09-2010 10:06, s_13 pisze:
zusofcom
dochodu się nie wylicza, jak go nie mają to nie płacą:O)

sprawdź osobiście... to się boleśnie przekonasz, że nie masz
racji... :-)

Tłumaczenie czegokolwiek sepleniącemu trollowi, który nie odróżnia podatków od składek i wszystko co z "us" w nazwie mu się zlewa w jedno, to syzyfowa praca.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-28 20:05:26
Autor: Papa 5murpfs
Órzytkownik "s_13" napisał :
zusofcom dochodu się nie wylicza,
jak go nie maj± to nie płac±:O)

sprawdĽ osobi¶cie... to się bole¶nie przekonasz,
że nie masz racji... :-)

nie mam co sprawdzać bo jusz dawno sprawdziłęm,
więc wytłumacz mi w czym to tfoim zdaniem nie mam racji?:O)

Data: 2010-09-29 09:08:54
Autor: Maddy
Co zrobić by płacić niższy ZUS?
W dniu 28-09-2010 20:05, Papa 5murpfs pisze:
Órzytkownik "s_13" napisał :
zusofcom dochodu siÄ™ nie wylicza,
jak go nie mają to nie płacą:O)

sprawdź osobiście... to się boleśnie przekonasz,
ĹĽe nie masz racji... :-)

nie mam co sprawdzać bo jusz dawno sprawdziłęm,
więc wytłumacz mi w czym to tfoim zdaniem nie mam racji?:O)

Tak w skrócie? Trudno stwerdzoc w czym nie masz racji, bo bełkoczesz nieskładnie, seplenisz i ciężko Cię zrozumieć.
Nie wiadomo czy mówisz o podatkach czy o składkach i czy w ogóle widzisz jakaś różnicę.
A to dlatego, że pomijając ortografię (teraz jest moda wśród nieuków żeby lenistwo przedstawiać jako cnotę nonkonformizmu) masz też problemy ze składnią. I to poważne. Pierwszoklasista kleci bardziej spójne logicznie zdania.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-29 14:12:40
Autor: Tomek
Órzytkownik "s_13" napisał :
[...]

Zapomniałaś dodać ":0)" - i smerf może nie zrozumieć :)

--
Tomek

Data: 2010-09-29 22:20:20
Autor: Papa 5murpfs
Órzytkownik "Maddy" napisała:
[...]

acha, nic nie kumasz o co chodzi, ale wcinasz siÄ™ i kszyczysz ĹĽe ktoĹ› nie ma racji, momo tego ze tego koogĹ› nie rozumiesz, ach te kobiety:O)

Data: 2010-09-24 20:34:11
Autor: Papa 5murpfs
[...]

pewnie że się do krusu dopłacz, to oczywiste, na tym polega ten system,
jedni pracuj± na drugich:O)
ale dopłaca się tak samo do zusu, gdy zainteresujesz się danymi to się
dowiesz że do zusu dopłaca się jakei¶ 5 razy tyle co do krusu, więc dajmy
jusz spokuj z t± krusow± nagonk±:O)

[...]

ale jak w DG nie masz dochodu, to nie płacisz USu, a fszelkie koszta możesz
sobie odliczać od podatkuf, w krusie czego¶ takeigo nie ma, nawet jak nie
pracujesz a masz ziemie to urzędas ci mówi ze masz tyle a tyle diochodu i
płacisz, a dochodu nie masz, i żadnych kosztuf czy strat sobie nie
odliczasz:O(

Co zrobić by płacić niższy ZUS?