Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?

Data: 2009-04-20 15:01:48
Autor: mariusz
Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?
Co zrobić w takiej sytuacji?

Wykonawca zamontował drzwi z samozamykaczem.
Po upływie 2-3 m-cy samozamykacz przestał prawidłowo współpracować.
Wykonawca przysłał monterów, poprawili.
Po miesi±cu znowu się popsuło.
Monterzy znowu poprawili.
Po miesi±cu znowu się popsuło.
Teraz jeest nowo¶ć - wykonawca już nie przysyła monterów i nie reaguje na telefoniczne, ani mailowe nagabywania.

W lipcu upłynie rok od daty montażu. Faktura zapłacona.

Co teraz?
Jachać i mu wpieprzyć?
Jako¶ go jeszcze poprosić?
Co¶ mu napisać?

Mariusz

Data: 2009-04-20 16:39:17
Autor: Qnick
Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?
Dnia 20-04-2009 o 15:01:48 mariusz <marja@poczta.onet.pl> napisał(a):

Co teraz?
Jachaæ i mu wpieprzyæ?
Jako¶ go jeszcze poprosiæ?
Co¶ mu napisaæ?

Jeśli kupowałeś u niego drzwi to:
ProponujÄ™ wezwać na piĹ›mie do usuniÄ™cia usterki (list polecony za  potwierdzeniem odbioru) a potem poczekać 14 dni i pĂłjĹ›c po zwrot kasy a  jak nie poskutkuje to sÄ…d i sprawa. A ĹĽe mija rok czasu to chyba nic  jeszcze nie znaczy, bo na zaĹ‚atwienie sprawy z tytuĹ‚u niezgodnoĹ›ci towaru  z umowÄ… masz ustawowo dwa lata. Ale ja nie jestem prawnikiem wiÄ™c mogÄ™ siÄ™  mylić moĹĽe mnie ktoĹ› poprawi. Pozdrawiam

Data: 2009-04-20 19:33:22
Autor: mariusz
Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?
Je¶li kupowałe¶ u niego drzwi to:
Proponuję wezwać na pi¶mie do usunięcia usterki (list polecony za potwierdzeniem odbioru)

a potem poczekać 14 dni i pój¶c po zwrot kasy

Ja nie chcę zwrotu kasy. Wolałbym naprawę drzwi.

Mariusz

Data: 2009-04-20 12:41:10
Autor: witek
Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wyko nać naprawy gwarancyjnej?
mariusz wrote:
Je¶li kupowa³e¶ u niego drzwi to:
Proponujê wezwaæ na pi¶mie do usuniêcia usterki (list polecony za potwierdzeniem odbioru)

a potem poczekaæ 14 dni i pój¶c po zwrot kasy

Ja nie chcĂŞ zwrotu kasy. WolaÂłbym naprawĂŞ drzwi.

znaleźć fachowca, który to naprawi
wziąć fakturę
wysłać ją temu, który miał to naprawić
po 14 dniach iść do sądu

Data: 2009-04-21 00:45:06
Autor:
[...]

Zakładacie że to usterka. A jeśli to tylko regulacja samozamykacza? Firma ma już dość jeżdzenia i robienia tego byc może za klienta. Mówię z własnej perspektywy ze swojej branży, gdy klient otrzymuje ode mnie dokładną instrukcję jak wyregulować okno, jeśli coś jest nie tak, a i tak przychodzi ze słowami: ja się boję, pan to zrób, najlepiej za darmo. Zazwyczaj pytam, czy przychodzi też do sklepu RTV z żądaniem przyjścia i poustawiania programów, jak mu się rozregulują. Często pomaga, ale nie zawsze. Wtedy jadę, pokazuję ponownie (przy montażu zawsze poza daniem instrukcji jest pokazywane i tłumaczone jak sie reguluje okno). Przy drugim identycznym zgłoszeniu olewam.

Data: 2009-04-21 06:56:28
Autor: Marcin Debowski
Co zrobi?, gdy wykanawca nie chce wykona? naprawy gwarancyjnej?
Dnia 20.04.2009 <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał/a:
Zak?adacie ?e to usterka. A je?li to tylko regulacja samozamykacza? Firma ma ju?

Skoro co 1-3 miesięcy się pierniczy? Zakładaj±c oczywi¶cie brak udziału osób trzecich. --
Marcin

Data: 2009-04-21 08:22:07
Autor: freewolny
Co zrobi?, gdy wykanawca nie chce wykona? naprawy gwarancyjnej?

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomo¶ci news:s5bvb6-48v.ln1ziutka.router...
[...]

Wystarczy, że samozamykacz jest olejowy, reaguje na zmiany temperatury i trzeba go regulować.

Damian

Data: 2009-04-21 09:15:50
Autor: mariusz
Co zrobi?, gdy wykanawca nie chce wykona? naprawy gwarancyjnej?
> Wystarczy, że samozamykacz jest olejowy, reaguje na zmiany temperatury
i trzeba go regulować.

Damian

Możesz co¶ więcej powiedzieć na temat reagowania olejowego samozamykacza na temperatury?
Rzeczywi¶cie pierwszy raz się zepsuło/rozregulowało gdy zrobiło sie zimno.

Czy wtedy regulować trzeba co¶ w tej "skrzyneczce z olejem"?
Do tej pory fachowcy reulowali wył±cznie cięgno.

Mariusz

Data: 2009-04-21 10:18:54
Autor: freewolny
Co zrobi?, gdy wykanawca nie chce wykona? naprawy gwarancyjnej?

Użytkownik "mariusz" <marja@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gsjruk$c9$1news.onet.pl...
> [...]

Czy wtedy regulować trzeba co¶ w tej "skrzyneczce z olejem"?
Do tej pory fachowcy reulowali wył±cznie cięgno.

Nie znam się na samozamykaczach, wystarczył mi jeden u mnie na klatce. Wraz ze spadkiem temperatury olej robi się gęstszy i drzwi wolniej się zamykaj±. W moim przypadku w "sz" była z boku ¶ruba do regulacji, któr± odpowiednio przykręcaj±c i odkręcaj±c reguluje się siłę zamykania.

Damian

Data: 2009-04-21 14:57:56
Autor: Marcin Debowski
Dnia 21.04.2009 freewolny <dnogiec.usun@poczta.onet.pl> napisał/a:

[...]

Ja rozumiem lato-zima, ale je¶li reaguje na normalne miesieczne zmiany to co¶ jest chyba jednak nie tak.

--
Marcin

Data: 2009-04-21 09:12:44
Autor: mariusz
Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?
Zakładacie że to usterka. A je¶li to tylko regulacja samozamykacza? (...) gdy klient otrzymuje ode mnie dokładn± instrukcję jak wyregulować okno, je¶li co¶ jest nie tak, a i tak przychodzi ze słowami: ja się boję, pan to zrób, najlepiej za darmo. (...)
Przy drugim identycznym zgłoszeniu olewam.

W sumie rozumiem i pewnie tak samo bym robił w takim przypadku.

Tu jednak jest ciut inaczej.

Nie mam żadnej instrukcji obsługi, ani regulacji. Nikt mnie nie pouczył, że co¶ się jako¶ reguluje, np. w przypadku zmiany temperatury.
Nie boję się regulować, pod warunkiem, że kto¶ powie mi jak to robić. Inaczej raczej nic nie zrobię, bo boję się zepsuć.

Nie s±dzę, ze chodzi wył±cznie o regulację, bo na rozum to co¶ zbyt często trzeba regulować. A może przysyłali takich "fachowcówy", którzy regulowali nie to, co trzeba?

Mariusz

Data: 2009-04-21 06:14:46
Autor: jureq
Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?
Dnia Mon, 20 Apr 2009 16:39:17 +0200, Qnick napisał(a):

A że mija rok czasu to chyba nic
jeszcze nie znaczy, bo na załatwienie sprawy z tytułu niezgodno¶ci
towaru z umow± masz ustawowo dwa lata.

Chyba, że dot±d reklamował z tytułu gwarancji, a nie niezgodno¶ci. Wtedy ma już zapewne przekroczony 2-miesięczny termin między wykryciem wady a zgłoszeniem niezgodno¶ci.

Co zrobić, gdy wykanawca nie chce wykonać naprawy gwarancyjnej?