Co zrobiæ jak nic nie widaæ jak ¶wieci s³oñce :(

Data: 2014-09-29 01:10:48
Autor: Bolko
Co zrobiæ jak nic nie widaæ jak ¶wieci s³oñce :(
Pacjent: laptop Sony z b³yszcz±c± matryc± lat cztery.
Jasno¶æ podkrêcona na maksa.
Zainstalowa³em nawet f.lux-a niech komputer sam sobie dobierze parametry.

Efekt mizerny.
Jak nie pozas³aniam wszystkich okien to nic nie widaæ.
Co jeszcze mogê zrobiæ?

Data: 2014-09-29 11:04:49
Autor: OMSON
Bolko pisze:

Efekt mizerny.
Jak nie pozas³aniam wszystkich okien to nic nie widaæ.
Co jeszcze mogê zrobiæ?

Sunglass booster ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2014-09-29 11:11:56
Autor: m
W dniu 29.09.2014 10:10, Bolko pisze:
Pacjent: laptop Sony z b³yszcz±c± matryc± lat cztery.
Jasno¶æ podkrêcona na maksa.
Zainstalowa³em nawet f.lux-a niech komputer sam sobie dobierze parametry.

Matowa folia na ekran. To nie to samo co matowa matryca ale trochê pomaga. Kupiæ od razu ze 3 sztuki, bo na 99% przy pierwszym przylepieniu zostan± b±ble.

A nastêpnym razem - my¶leæ przy zakupie. A jako ¿e pacjent ma 4 lata to i nastêpny raz pewnie niebawem.

p. m.

Data: 2014-09-29 11:19:16
Autor: Chris
W dniu 2014-09-29 11:11, m pisze:
[...]

Szkoda ¿e to ju¿ nie to co orygina³ ale efekt bêdzie.

A nastêpnym razem - my¶leæ przy zakupie. A jako ¿e pacjent ma 4 lata to
i nastêpny raz pewnie niebawem.

Nie zawsze siê da bp czêsto cena matu robi DU¯¡ ró¿nicê ceny.
W Sony MAT by³ w wysokiej klasy lapkach np. Seria F z i7 która kosztowa³a ok 6-7 ty¶ a Seria F z i5 ju¿ 4-5 ty¶.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2014-10-01 15:55:39
Autor: RadoslawF
Co zrobić jak nic nie widać jak świe ci słońce :(
Dnia 2014-09-29 11:19, Użytkownik Chris napisał:

A następnym razem - myśleć przy zakupie. A jako że pacjent ma 4 lata to
i następny raz pewnie niebawem.

Nie zawsze się da bp często cena matu robi DUŻĄ różnicę ceny.
W Sony MAT był w wysokiej klasy lapkach np. Seria F z i7 która
kosztowała ok 6-7 tyś a Seria F z i5 już 4-5 tyś.

To nie kupować od Sony.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-01 16:10:24
Autor: mr misio de grizzly
W dniu 01.10.2014 o 15:55, RadoslawF pisze:
[...]

Sony mialo sprzedac Vaio, sprzedali juz?

--
Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

http://fb.com/termopilecom

Data: 2014-10-02 09:25:12
Autor: Chris
W dniu 2014-10-01 16:10, mr misio de grizzly pisze:
[...]

Tak, nabywcą jest japoński fundusz inwestycyjny Japan Industrial Partners

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-02 09:27:08
Autor: Chris
W dniu 2014-10-01 15:55, RadoslawF pisze:
[...]

Czemu ? inni też tak mają ? HP ma matryce matowe dopiero w seriach bussines ELITE PRO, tak samo DELL, Toshiba.
SÄ… tanie serwie dla ludu i sÄ… serie dla bardziej wymagajÄ…cych.
Ja obecnie mam matową i sobie chwalę ale nie jest to laptop za 1000 zł.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-02 20:44:36
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-02 09:27, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Niedawno dla znajomego wybierałem lapka i dobrałem Lenowo
z matrycą matową. Koszt bodajże 2300zł.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-03 09:01:16
Autor: Chris
W dniu 2014-10-02 20:44, RadoslawF pisze:
[...]

Trzeba tylko pamiętać że to co tanie to albo AMD albo Celerony ale do prac biurowych gdzie biuro ma się wszędzie spokojnie powinno wystarczyć.

Z innych marek tanich laptopów z matem znajdziesz:

Asus seria P550 - od 2700
Dell seria 3440 - od 3200
Fujitsu seria LB AS544 - od 2400
HP ProBook 455 - od 1700 fajna opcja z czego co widzę tylko że to na AMD, na Intel już ceny wracają do normy czyli ok 2300
Lenovo seria B590 - ceny od 1400
MSI CR70 - od 2400 z Intel i7 (ale 17")
Toshiba C50D - od 1400

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-03 10:16:50
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-03 09:01, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Celerony aktualnie sÄ… do kupienia za tysiÄ…c a nie za dwa.
Ten o którym pisze miał jakiś i3 z taktowaniem w okolicach
3Ghz, dwie karty graficzne i dysk hybrydowy 1TB.
Po prostu jak jesteÅ› fanatycznym zwolennikiem jednaj firmy
to idziesz na kompromisy a potem żałujesz zakupu.
A ci głupsi wmawiają sobie że nie warto żałować i tak
ma być.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-03 11:34:47
Autor: Chris
W dniu 2014-10-03 10:16, RadoslawF pisze:
[...]

Wybrałem filtr w cenniku (matryca matowa) i spisałem ceny od najtańszych.

Ten o którym pisze miał jakiś i3 z taktowaniem w okolicach
3Ghz, dwie karty graficzne i dysk hybrydowy 1TB.

Może coś z tej serii ?
Lenovo ThinkPad E440 i3-4000M 4GB 14" HD 500GB GT740M (2GB) DOS 20C5007MPB

Po prostu jak jesteÅ› fanatycznym zwolennikiem jednaj firmy
to idziesz na kompromisy a potem żałujesz zakupu.

Z lapków miałem Acera/MSI/SONY obecnie znowu MSI

A ci głupsi wmawiają sobie że nie warto żałować i tak
ma być.

Ja akurat potrzebowałem w domu mocnego lapka bo nie mam stacjonarki więc musiałem dać więcej niż 2000 tak żeby to działało.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-03 13:09:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-03 11:34, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Ja obecnie mam matowÄ… i sobie chwalÄ™ ale nie jest to laptop za 1000
zł.

[...]

Zmień cennik lub zainteresuj się allegro.
Odhacz odpowiedniÄ… matrycÄ™ + nowe komputery i masz ponad cztery
tysiące ofert. Ceny od 900zł, na pewno znajdziesz coś przyzwoitego.

Ten o którym pisze miał jakiś i3 z taktowaniem w okolicach
3Ghz, dwie karty graficzne i dysk hybrydowy 1TB.

Może coś z tej serii ?
Lenovo ThinkPad E440 i3-4000M 4GB 14" HD 500GB GT740M (2GB) DOS 20C5007MPB

Serii i modelu naprawdę nie pamiętam.

Po prostu jak jesteÅ› fanatycznym zwolennikiem jednaj firmy
to idziesz na kompromisy a potem żałujesz zakupu.

Z lapków miałem Acera/MSI/SONY obecnie znowu MSI

Czyli jednak nie wisisz na jednej marce.

Lapek do domu ?   :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-03 13:26:31
Autor: Chris
W dniu 2014-10-03 13:09, RadoslawF pisze:

Po prostu jak jesteÅ› fanatycznym zwolennikiem jednaj firmy
to idziesz na kompromisy a potem żałujesz zakupu.

Z lapków miałem Acera/MSI/SONY obecnie znowu MSI

Czyli jednak nie wisisz na jednej marce.

Oczywiście że nie :)

[...]

Obecnie nie bardzo mam wybór :( choć nie powiem że nie myślałem głównie ze względu na wielkość ekranu.
Ale spokojnie można na nim grać w wymagające gry 3D.
Nawet matryca 17" aż tak nie przeszkadza bo ekran ma bliżej niż przy monitorze.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-03 17:28:18
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-03 13:26, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Poważnie władowałeś się w 17 calowego lapka ?
Wyrazy współczucia.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 08:39:50
Autor: 666
Co zrobić jak nic nie widać jak świeci słońce :(
Za mały, czy za duży?
15'' 4:3 dla mnie za mały.

-- -- -
Poważnie władowałeś się w 17 calowego lapka ?

Data: 2014-10-04 14:21:44
Autor: RadoslawF
Co zrobić jak nic nie widać jak świe ci słońce :(
Dnia 2014-10-04 08:39, Użytkownik  666 napisaÅ‚:
Za mały, czy za duży?
15'' 4:3 dla mnie za mały.

-- -- -
Poważnie władowałeś się w 17 calowego lapka ?

Tak jak cytowanie nad postem za skomplikowane.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 11:16:08
Autor: 666
Co zrobić jak nic nie widać jak świeci słońce :(
Nie umiesz czytać, czy tylko udajesz?

-- -- -
za skomplikowane

Data: 2014-10-05 11:34:35
Autor: RadoslawF
Co zrobić jak nic nie widać jak świe ci słońce :(
Dnia 2014-10-05 11:16, Użytkownik  666 napisaÅ‚:
Nie umiesz czytać, czy tylko udajesz?

-- -- -
za skomplikowane

Nie umiesz poprawnie cytować.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 08:48:05
Autor: Chris
W dniu 2014-10-03 17:28, RadoslawF pisze:
[...]

Ponieważ ??

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-06 10:12:33
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-06 08:48, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Ponieważ taka kobyła ma wady obu rozwiązań.
Części a więc cena i możliwości rozbudowy gorsze bo laptopowe.
A gabaryty i waga jednak większe od typowego lapka więc i
mobilność mniejsza.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 10:24:13
Autor: Chris
W dniu 2014-10-06 10:12, RadoslawF pisze:
[...]

To fakt ale jak pisałem nie mam obecnie gdzie postawić stacjonarki.
Co do rozbudowy to bebechy mam nienajgorsze: I7, GTX780, SSD, HDD, matryca matowa FHD, wbudowany system audio w kooperacji z Creative, klawiatura marki Steelseries, nie jest źle gry w które gram chodzą na full ustawieniach bez problemu (BF4, D3, SCII)

A gabaryty i waga jednak większe od typowego lapka więc i
mobilność mniejsza.

Mobilny mam tablet a lapek w domu służy za stacjonarkę.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-06 16:38:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-06 10:24, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Monitor już mam, pudło zawsze się gdzieś postawi a lekka klawiatura
którą można szybko i wygodnie wyjąć i położyć przed monitorem
też nie zajmuje więcej miejsca od twojej kobyły.

[...]

Dzisiaj może i nie najgorsze. Jutro ja zmienię kartę czy dwie
a ty będziesz musiał zmieniać całą kobyłę żeby dalej było nie najgorsze.
A sprzedaj teraz używaną siedemnastkę. :-)

A gabaryty i waga jednak większe od typowego lapka więc i
mobilność mniejsza.

Mobilny mam tablet a lapek w domu służy za stacjonarkę.

Czyli trzeba było postawić stacjonarkę.
Ale oczywiście można się pochwalić że mam lapka jako stacjonarkę
a do niego podpinam zewnętrzny HD, zewnętrzny monitor, zewnętrzną
klawiaturę, zewnętrzną myszkę i jeszcze kilka zewnętrznych urządzeń.
I to wywołuje u jednych śmiech u innych współczucie.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-07 08:22:17
Autor: 666
Co zrobić jak nic nie widać jak świeci słońce :(
Twoja żona też tak myśli?
;-)

-- -- -
pudło zawsze się gdzieś postawi

Data: 2014-10-07 09:45:58
Autor: RadoslawF
Co zrobić jak nic nie widać jak świe ci słońce :(
Dnia 2014-10-07 08:22, Użytkownik  666 napisaÅ‚:
Twoja żona też tak myśli?
;-)

-- -- -
pudło zawsze się gdzieś postawi

A co twoja myśli na temat twojej nieumiejętności cytowania ?

Pozdrawiam

Data: 2014-10-07 09:15:40
Autor: Chris
W dniu 2014-10-06 16:38, RadoslawF pisze:
[...]

Monitor 24" to i ja mam ale jeździ na działkę jako TV połączony z DVB-T:)

[...]

Dyski wymienne, 2 x SATA albo 1 x SATA + 3 x mSata SSD, grafika wymienna na płytce (nie jest wlutowana), procek wymienny, jakoś dam radę :) Ja mam jeszcze 19" Samsunga 940 tylko zasilanie padło ale stoi gdzieś w kącie :)

[...]

Jak pisałem, obecnie nie mam gdzie postawić stołu pod PC stacjonarny a gdzieś trzeba to postawić, jak bym miał to bym sobie kupił albo zabrał któregoś PC z byłej renderfarmy to nie problem.

Nie mówię że stacjonarka jest zła i tylko laptop bo to nie jest prawda tylko czasami bywa tak że się nie da. Ferrari też mi się podoba ale mam Forda (i Volvo które obecnie stoi) który dowozi mnie do celu.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-07 09:17:06
Autor: Chris
[...]

Mam NAS-a domowego i myszkę też ma osobną jak by co :) klawiaturę też mam ale nie używam bo nie mam jej gdzie rozstawić.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-07 09:51:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-07 09:17, Użytkownik Chris napisał:

[...]

NASa to wszyscy już mają, ale jego się stawia w kącie i najczęściej
w innym pomieszczeniu. Åšmieszy mnie kupowanie laptopa a potem obudowanie
go tak jak komputer stacjonarny.
Może i u ciebie faktycznie jest inaczej ale skoro masz gdzie położyć
17 calowego lapka i to normalny monitor z normalna klawiaturÄ…
by się tam zmieścił. No chyba że masz wredną małżonkę tak jak ten
anonimek nie potrafiący cytować.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-07 10:29:50
Autor: Chris
W dniu 2014-10-07 09:51, RadoslawF pisze:
[...]

Dla tego NAS stoi razem z routerem, BD, TV PS3 itd ..
Też uważam że obudowanie lapka osprzętem to głupota.

[...]

Laptopa mogę położyć gdziekolwiek, na stoliku, w pionie gdziekolwiek, to taka większa klawiatura z klapką :) No właśnie już jestem sam i stąd problemy lokalowe .. nie ważne i nie na temat (EOT) .. chyba że wygram w lotto to będę miał gdzie postawić znowu stacjonarkę :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-07 16:04:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-07 10:29, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Tyle że nieunikniona. Chyba że zgodzisz się na wszelkie ograniczenia
jakie stawia laptop lub masz naprawdÄ™ niewielkie wymagania.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-08 09:46:05
Autor: Chris
W dniu 2014-10-07 16:04, RadoslawF pisze:
[...]

Tak jak pisałem, poza mniejszym ekranem nie mam innych ograniczeń jeśli chodzi o różnicę między stacjonarką a laptopem.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-10 14:34:48
Autor: 666
Co zrobić jak nic nie widać jak świeci słońce :(
Kiedy ostatnio rozbudowywałeś swojego pilota do telewizora, swój telefon, swój tablet?
A kiedy rozbudowywałeś swój telewizor, w środku?

-- -- -
Części a więc cena i możliwości rozbudowy gorsze bo laptopowe.

Data: 2014-10-11 04:33:24
Autor: RadoslawF
Co zrobić jak nic nie widać jak świe ci słońce :(
Dnia 2014-10-10 14:34, Użytkownik  666 napisaÅ‚:
[...]

Chcesz podyskutować naucz się poprawnie cytować, nie chcesz lub
nie potrafisz, spadaj.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 19:15:48
Autor: gawfron
[...]

Zdajesz sobie sprawę, że te "nowe" to zazwyczaj outlety i inne wyprzedaże? Możesz trafić sprzęt faktycznie mało chodzony, możesz awaryjny. Sam mam takiego, kupionego o 1,5k taniej niż w 'normalnym' sklepie. Ale ja miałem jednak farta, i mimo że gwarancja producenta biegła już prawie rok, to pracował raptem 180h przede mną. Trafiają się takie nówki z allegro, które mają po parę tysięcy h.

Data: 2014-10-05 11:39:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-04 19:15, Użytkownik gawfron napisał:

[...]

Allegro traktuje jako przeglÄ…d co jest na rynku a potem i tak
porównuje ceny więc jeśli kupie za 2k sprzęt warty 3,5k to
zrobię to z pełną świadomością w co się ładuje.
Inna sprawa że wychodzę z założenia że pewnych rzeczy nie kupuje
się używanych bo oszczędności są przeważnie pozorne.
Ale powodzenie życzę nabywcom używanych HD, laptopów i tym
nielicznym co kupili tanie bo używane SSD.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-09-29 20:34:08
Autor: BQB
W dniu 2014-09-29 o 10:10, Bolko pisze:
[...]

Kupiæ now± matow± matrycê i wymieniæ, pod³±czyæ zewnêtrzny matowy monitor.

Data: 2014-09-30 09:14:51
Autor: Marek
Co zrobiæ jak nic nie widaæ jak ¶wieci s³oñce :(

U¿ytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8b313845-8546-449d-b609-f721d6f1539dgooglegroups.com...
[...]

Byæ mo¿e pad³a ¶wietlówka pod¶wietlenia matrycy albo inwerter nie daje jej zasilania lub jest ono zbyt niskie.

--
Pzdr.
Marek

Co zrobiæ jak nic nie widaæ jak ¶wieci s³oñce :(