Co zrobić w takim przypadku z samochodem?

Data: 2011-01-10 20:08:52
Autor: massey
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
1. Termin waznosci badan mojego starego wozidła uplywa za 4 dni
2. Auto technicznie sprawne, biezaco serwisowane jednak niestety pojawily sie spore oznaki korozji przy prograch
    i generalnie zdaje sobie sprawe ze to moze byc jego zmierzch i moze tych badan zwyczajnie nie przejsc.
3. Mam teraz pytanie co w takiej sytuacji:

-czy diagnosta w trakcie kontroli auta jesli stwierdzi ze auto przegladu nie przejdzie z powodu przerdzewialych progow nie wezmie pieniedzy za kontrole czy bedzie np. upieral sie zeby wystawic badanie tymczasowe wazne 7 dni i w tym czasie mam naprawic usterke?

-jesli dostane badanie wazne przez 7 dni, a nie bede juz chcial naprawiac tego auta to czy musze przyjezdac drugi raz?
Po prostu chce uniknac placenia za przeglad jesli okaze sie ze auto nie nadaje sie juz do ruchu a naprawiac nie chce.

-wersja ekstrmalna, czy jesli diagnosta uzna ze auto nie nadaje sie do jazdy i wystawi swistek 7-dniowy to musze wrocic na ta sama stacje czy moge probowac gdzie indziej. Chodzi mi tylko o przedluzenie tych badan na miesiac czy dwa az nie znajde czegos nowszego.

Data: 2011-01-10 20:14:46
Autor: Mruk
Co zrobiďż˝ w takim przypadku z samocho dem?

[...]

jak kolo zbada Ci auto to za prace należy się zapłata.

Chcesz coś robić za darmo tylko dlatego, że temu komuś Twoja praca będzie potrzebna albo nie ?

Data: 2011-01-10 20:28:09
Autor: Mario
[...]

oczywiscie ze jesli auto bedzie kwalifikowalo sie do "poprawek" to dostaniesz warunkowe dopuszczenie... za badanie trzeba zaplacic bo usluge wykonano - logiczne

-jesli dostane badanie wazne przez 7 dni, a nie bede juz chcial naprawiac tego auta to czy musze przyjezdac drugi raz?

nie musisz... ale oczywiscie autem poruszac sie nie bedzie mozna.... jesli chodzi o przeglad to nie ma obowiazku jak w wypadku OC (tzn. zasada płać czy uzywasz czy nie uzywasz)

-wersja ekstrmalna, czy jesli diagnosta uzna ze auto nie nadaje sie do jazdy i wystawi swistek 7-dniowy to musze wrocic na ta sama stacje czy moge probowac gdzie indziej.

mozesz na innej stacji to wykonac...

pzdr

Data: 2011-01-10 20:48:40
Autor: Robert_J
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
2. Auto technicznie sprawne, biezaco serwisowane ...
-czy diagnosta w trakcie kontroli auta jesli stwierdzi ze auto przegladu nie przejdzie z powodu przerdzewialych progow

Umówmy się, albo sprawne technicznie, albo przerdzewiałe. Czy uważasz że masz dziesięcio- czy piętnastoletnią "prawie nówkę"? ;-)) Jeśli auto jest tak zardzewiałe że obawiasz się czy przejdzie przegląd to obstawiam, że jego ogólna "techniczna sprawność" jest tylko Twoim dopowiedzeniem ;-)

...nie wezmie pieniedzy za kontrole

A dlaczego ma nie wziąć? To nie naprawa a sprawdzenie stanu technicznego. Gdzie jest napisane że sprawdzenie ma dać zawsze wynik pozytywny?

czy bedzie np. upieral sie zeby wystawic badanie tymczasowe wazne 7 dni i w tym czasie mam naprawic usterke?

Po prostu nie dostaniesz przeglądu i w załączeniu wykaz usterek, które masz usunąć. A że czas Ci się skończył to Twój problem... Po prostu jak usuniesz usterki to zapłacisz tylko za sprawdzenie tych podzespołów, które nie przeszły pierwotnego przeglądu :-). Ale tu mogę się mylić...

Po prostu chce uniknac placenia za przeglad jesli okaze sie ze auto nie nadaje sie juz do ruchu a naprawiac nie chce.

Aż tak dobrze to nie ma :-)

Data: 2011-01-10 20:04:07
Autor: Massai
Robert_J wrote:

> ...nie wezmie pieniedzy za kontrole

A dlaczego ma nie wziąć? To nie naprawa a sprawdzenie stanu
technicznego. Gdzie jest napisane że sprawdzenie ma dać zawsze wynik
pozytywny?

No bo on przyjeżdża po pieczątkę, a nie na badanie.
Jak pieczątki nie ma - to niby za co ma płacić? ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 21:19:27
Autor: massey
[...]

jasne, nie widzieli auta ale wydali wyrok
auto jest z lpg wiec koszt to 170zl, dla mnie nie maly.
Moze po prostu zwrocic uwage diagnoscie na poczatku badania na ta przypadlosc, zeby oszczedzic sobie oplaty i jesli stwierdzi ze przegladu nie da odrazu sie wycofac.
Wyraznie napisalem ze mam swiadomosc ze moje auto ma 11 lat i nadszedl jego zmierzch, a to ze go serwisuje tzn, ze wstawiam auto 3 razy do roku do mechnika nawet jesli nic sie nie dzieje i pytam co trzeba zrobic.

Data: 2011-01-10 21:51:05
Autor: venioo
W dniu 2011-01-10 21:19, massey pisze:
[...]

napisz nam co to za auto majace 11 lat i tak przerdzewiale progi, ze przegladu ma nie przejsc?
do tego 170pln jest kwota, dla ktorej oplaca sie auto na zlom oddac?
3 razy w roku u mechanika i jeszcze progow nie wyspawal, bedacych w tak kiepskim stanie? zmien mechanika. no chyba, ze patrzysz, zeby wiecej niz 20pln nie wydac za kazdym razem i mechanik tylko zarowki zmienia.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-01-10 22:08:58
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 21:51:05 +0100,  venioo wrote:
W dniu 2011-01-10 21:19, massey pisze:
Moze po prostu zwrocic uwage diagnoscie na poczatku badania na ta
przypadlosc, zeby oszczedzic sobie oplaty i jesli stwierdzi ze przegladu nie
da odrazu sie wycofac.

Jak najbardziej mozna sprobowac.
napisz nam co to za auto majace 11 lat i tak przerdzewiale progi, ze przegladu ma nie przejsc?

A masz jakies watpliwosci ? Opel :-)

J.

Data: 2011-01-10 23:32:29
Autor: Maciek
[...]
Mam w rodzinie auto 17-letnie, którego zmierzch raczej nie nadchodzi :->
Progi ma, resztę blach też, chociaż jakieś oznaki korozji się
gdzieniegdzie pojawiły. Napisz może o co Ci chodzi z tymi progami. Jeśli
boisz się lewarek podstawić, bo się samochód złoży, to rzeczywiście
pchnij go na złom, bo to pewnie nie tylko progi, ale i podłużnice i
podłoga. Jeśli jednak wyszło Ci tylko trochę rdzy tu i tam, a sam nie
jesteś w stanie tego zbadać, podjedź do jakiegoś blacharza, niech opuka
i się wypowie w temacie integralności pojazdu. Diagnosta na oznaki
korozji nie patrzy, no chyba, że samochód składa się tylko z tych oznak :->

Maciek

Data: 2011-01-11 09:23:24
Autor: Robert_J
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
jasne, nie widzieli auta ale wydali wyrok
auto jest z lpg wiec koszt to 170zl, dla mnie nie maly.

Ale to nie wyrok na Twoje auto, tylko uświadomienie że i tak zapłacisz. I to żadna złośliwość, przynajmniej z mojej strony...

Moze po prostu zwrocic uwage diagnoscie na poczatku badania na ta przypadlosc, zeby oszczedzic sobie oplaty i jesli stwierdzi ze przegladu nie da odrazu sie wycofac.

A jak idziesz, za przeproszeniem, na kurwy, to też dogadujesz się że ja Ci nie zagra to nie zapłacisz? Zrozum że płacisz za konkretną usługę, a usługą jest sprawdzenie stanu technicznego. I opłata nie jest uzależniona od wyniku tego przeglądu :-). Poza tym żeby diagnosta zobaczył czy auto przejdzie przegląd musiałby... wykonać przegląd? ;-)))

Wyraznie napisalem ze mam swiadomosc ze moje auto ma 11 lat i nadszedl jego zmierzch, a to ze go serwisuje tzn, ze wstawiam auto 3 razy do roku do mechnika nawet jesli nic sie nie dzieje i pytam co trzeba zrobic.

To co to za mechanik że wstawiasz mu auto co 3 miesiące, a i tak zardzewiało? ;-)

Data: 2011-01-11 11:19:32
Autor: Eli
[...]

To chyba nigdy nie jeździłeś polonezem. Tam praktycznie wszystkie podzespoły były w stanie "przeżyć" karoserię. :D

--
pzdr, Eli

Data: 2011-01-11 14:00:56
Autor: Robert_J
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
To chyba nigdy nie jeździłeś polonezem. Tam praktycznie wszystkie podzespoły były w stanie "przeżyć" karoserię. :D

Jeździłem, i to sporo :-). Fakt, to auto rdzewiało już w bramie fabryki ;-). Człowiek nie nadążał czasami wymieniać elementów budy, bo już coś nowego się sypało...

Data: 2011-01-11 00:46:55
Autor: Michał Gut
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
jak nie masz dziur na wylot to przejdzie
jak masz to coz....albo wymien progi(w starym autku jak znajdziesz taniego magika to wyjda smieszne pieniadze bo czesci smiesznie tanie w wiekszosci popularnych)
jak nie to zapaciaj szpachla, zasmaruj bitexem i bedzie git. aczkolwiek na twoim miejscu raczej bym te progi zrobil. ja w swoim starym punciaku mam jeszcze o dziwo zdrowe, choc podloga w jednym miejscu poszla na wylot. musialem zasadzic jakiegos ladnego kamulca bo reszta calkiem ladna i zdrowa.

Data: 2011-01-11 12:20:59
Autor: Technolog
Dnia Mon, 10 Jan 2011 20:08:52 +0100, massey napisał(a):

[...]

Ostatnio "odpicowywałem" swoje auto przed przeglądem, czyli oprócz dwóch
usterek ważnych z punktu widzenia badań: hamulców i mocowania tłumika,
zrobiłem też kilka rzeczy drobniejszych, niemających wpływu na badania
(wymiana wycieraczek, korekta spryskiwaczy, doklejenie listwy bocznej,
naprawa jednego z siedzeń, lampa tylnej klapy...). W każdym razie w serwisie tak się zakręcili naprawą, że zapomnieli o tym
mocowaniu tłumika, auto wyjechane z warsztatu, warsztat już zamknięty.
Powiedzieli mi, żebym podjechał następnego dnia - dzień po terminie
przeglądu. Żeby było szybciej, wskazali mi miejsce gdzie kupię tę gumę po
drodze. Autem generalnie dało się jeździć, tłumik lekko pukał tylko przy
zapalaniu. Pojechałem tego wieczora do stacji diagnostyki i na wejściu, przed
wjechaniem mówię, jaka jest bolączka w aucie, pokazuję nawet tę gumę, która
się zniszczyła (zostawili ją w aucie na wzór do zakupu) i że tłumik nie
jest idealnie przymocowany. Facet spojrzał i mówi: wjeżdżać. Auto przeszło
badanie bez problemu, na koniec tylko powtórzył, żebym tę gumę napewno
zamontował.

TL;DR Na wstępie u diagnosty powiedziałem o usterce samochodu, pracownik
stacji przymknął na nią oko. PODSUMOWUJĄC proponuję Ci więc zrobić podobnie - gdy nie ma ruchu (wcześnie
rano lub późnym wieczorem) podjechać do jakiejś stacji diagnostycznej, nie
parkować przed wjazdem na kanał tylko obok i spytać, co diagnosta sądzi o
tym przypadku - powtarzaj, że poza tym wszystko w aucie jest sprawne. Jak
nie będzie mu się chciało wyjść i rzucić okiem, jedź gdzieś indziej. Ale
wszystko inne w aucie musi być tip top.

Co zrobić w takim przypadku z samochodem?