Co zrobić w takim przypadku z samochodem?

Data: 2011-01-10 20:48:40
Autor: Robert_J
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
2. Auto technicznie sprawne, biezaco serwisowane ...
-czy diagnosta w trakcie kontroli auta jesli stwierdzi ze auto przegladu nie przejdzie z powodu przerdzewialych progow

Umówmy się, albo sprawne technicznie, albo przerdzewiałe. Czy uważasz że masz dziesięcio- czy piętnastoletnią "prawie nówkę"? ;-)) Jeśli auto jest tak zardzewiałe że obawiasz się czy przejdzie przegląd to obstawiam, że jego ogólna "techniczna sprawność" jest tylko Twoim dopowiedzeniem ;-)

...nie wezmie pieniedzy za kontrole

A dlaczego ma nie wziąć? To nie naprawa a sprawdzenie stanu technicznego. Gdzie jest napisane że sprawdzenie ma dać zawsze wynik pozytywny?

czy bedzie np. upieral sie zeby wystawic badanie tymczasowe wazne 7 dni i w tym czasie mam naprawic usterke?

Po prostu nie dostaniesz przeglądu i w załączeniu wykaz usterek, które masz usunąć. A że czas Ci się skończył to Twój problem... Po prostu jak usuniesz usterki to zapłacisz tylko za sprawdzenie tych podzespołów, które nie przeszły pierwotnego przeglądu :-). Ale tu mogę się mylić...

Po prostu chce uniknac placenia za przeglad jesli okaze sie ze auto nie nadaje sie juz do ruchu a naprawiac nie chce.

Aż tak dobrze to nie ma :-)

Data: 2011-01-10 20:04:07
Autor: Massai
Robert_J wrote:

> ...nie wezmie pieniedzy za kontrole

A dlaczego ma nie wziąć? To nie naprawa a sprawdzenie stanu
technicznego. Gdzie jest napisane że sprawdzenie ma dać zawsze wynik
pozytywny?

No bo on przyjeżdża po pieczątkę, a nie na badanie.
Jak pieczątki nie ma - to niby za co ma płacić? ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-10 21:19:27
Autor: massey
[...]

jasne, nie widzieli auta ale wydali wyrok
auto jest z lpg wiec koszt to 170zl, dla mnie nie maly.
Moze po prostu zwrocic uwage diagnoscie na poczatku badania na ta przypadlosc, zeby oszczedzic sobie oplaty i jesli stwierdzi ze przegladu nie da odrazu sie wycofac.
Wyraznie napisalem ze mam swiadomosc ze moje auto ma 11 lat i nadszedl jego zmierzch, a to ze go serwisuje tzn, ze wstawiam auto 3 razy do roku do mechnika nawet jesli nic sie nie dzieje i pytam co trzeba zrobic.

Data: 2011-01-10 21:51:05
Autor: venioo
W dniu 2011-01-10 21:19, massey pisze:
[...]

napisz nam co to za auto majace 11 lat i tak przerdzewiale progi, ze przegladu ma nie przejsc?
do tego 170pln jest kwota, dla ktorej oplaca sie auto na zlom oddac?
3 razy w roku u mechanika i jeszcze progow nie wyspawal, bedacych w tak kiepskim stanie? zmien mechanika. no chyba, ze patrzysz, zeby wiecej niz 20pln nie wydac za kazdym razem i mechanik tylko zarowki zmienia.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-01-10 22:08:58
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 21:51:05 +0100,  venioo wrote:
W dniu 2011-01-10 21:19, massey pisze:
Moze po prostu zwrocic uwage diagnoscie na poczatku badania na ta
przypadlosc, zeby oszczedzic sobie oplaty i jesli stwierdzi ze przegladu nie
da odrazu sie wycofac.

Jak najbardziej mozna sprobowac.
napisz nam co to za auto majace 11 lat i tak przerdzewiale progi, ze przegladu ma nie przejsc?

A masz jakies watpliwosci ? Opel :-)

J.

Data: 2011-01-10 23:32:29
Autor: Maciek
[...]
Mam w rodzinie auto 17-letnie, którego zmierzch raczej nie nadchodzi :->
Progi ma, resztę blach też, chociaż jakieś oznaki korozji się
gdzieniegdzie pojawiły. Napisz może o co Ci chodzi z tymi progami. Jeśli
boisz się lewarek podstawić, bo się samochód złoży, to rzeczywiście
pchnij go na złom, bo to pewnie nie tylko progi, ale i podłużnice i
podłoga. Jeśli jednak wyszło Ci tylko trochę rdzy tu i tam, a sam nie
jesteś w stanie tego zbadać, podjedź do jakiegoś blacharza, niech opuka
i się wypowie w temacie integralności pojazdu. Diagnosta na oznaki
korozji nie patrzy, no chyba, że samochód składa się tylko z tych oznak :->

Maciek

Data: 2011-01-11 09:23:24
Autor: Robert_J
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
jasne, nie widzieli auta ale wydali wyrok
auto jest z lpg wiec koszt to 170zl, dla mnie nie maly.

Ale to nie wyrok na Twoje auto, tylko uświadomienie że i tak zapłacisz. I to żadna złośliwość, przynajmniej z mojej strony...

Moze po prostu zwrocic uwage diagnoscie na poczatku badania na ta przypadlosc, zeby oszczedzic sobie oplaty i jesli stwierdzi ze przegladu nie da odrazu sie wycofac.

A jak idziesz, za przeproszeniem, na kurwy, to też dogadujesz się że ja Ci nie zagra to nie zapłacisz? Zrozum że płacisz za konkretną usługę, a usługą jest sprawdzenie stanu technicznego. I opłata nie jest uzależniona od wyniku tego przeglądu :-). Poza tym żeby diagnosta zobaczył czy auto przejdzie przegląd musiałby... wykonać przegląd? ;-)))

Wyraznie napisalem ze mam swiadomosc ze moje auto ma 11 lat i nadszedl jego zmierzch, a to ze go serwisuje tzn, ze wstawiam auto 3 razy do roku do mechnika nawet jesli nic sie nie dzieje i pytam co trzeba zrobic.

To co to za mechanik że wstawiasz mu auto co 3 miesiące, a i tak zardzewiało? ;-)

Data: 2011-01-11 11:19:32
Autor: Eli
[...]

To chyba nigdy nie jeździłeś polonezem. Tam praktycznie wszystkie podzespoły były w stanie "przeżyć" karoserię. :D

--
pzdr, Eli

Data: 2011-01-11 14:00:56
Autor: Robert_J
Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
To chyba nigdy nie jeździłeś polonezem. Tam praktycznie wszystkie podzespoły były w stanie "przeżyć" karoserię. :D

Jeździłem, i to sporo :-). Fakt, to auto rdzewiało już w bramie fabryki ;-). Człowiek nie nadążał czasami wymieniać elementów budy, bo już coś nowego się sypało...

Co zrobić w takim przypadku z samochodem?