Co zrobić z banknotem w dwóch kawałkach?

Data: 2010-10-12 19:28:33
Autor: rb1
Co zrobić z banknotem w dwóch kawałkach?
Przedarty na pół. Czy w banku mogę go wymienić na cały? Czy bank musi mi wymienić czy to jego dobra wola? Poniosę jakieś koszty?
Rozalka

Data: 2010-10-12 10:40:03
Autor: Tomek z Wawy
On 12 Paź, 19:28, r...@poczta.onet.pl wrote:

Przedarty na pół. Czy w banku mogę go wymienić na cały? Czy bank musi mi
wymienić czy to jego dobra wola? Poniosę jakieś koszty?

Bank powinien taki banknot przyjąć, ale jeśli nie będzie chciał to
należy go zanieść do NBP i wymienić na nówkę.

Data: 2010-10-12 10:45:04
Autor: Tomek z Wawy
On 12 Paź, 19:40, Tomek z Wawy <tomek_z_w...@tlen.pl> wrote:
> [...]

Bank powinien taki banknot przyjąć, ale jeśli nie będzie chciał to
należy go zanieść do NBP i wymienić na nówkę.

A na przyszłość dla potomnych ze stron NBP:

http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/faq/009.html

Data: 2010-10-12 20:44:57
Autor: Cyb
Co zrobić z banknotem w dwóch kawałkach?
On Tue, 12 Oct 2010 10:45:04 -0700 (PDT), Tomek z Wawy
<tomek_z_wawy@tlen.pl> wrote:

> [...]

należy go zanieść do NBP i wymienić na nówkę.

A na przyszłość dla potomnych ze stron NBP:

no...

"Nie odnaleziono pliku, strony albo odpowiedniego rekordu w bazie
(wskazanego w adresie strony)."

jak nic cos dla potomnych :)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-10-12 12:02:38
Autor: Tomek z Wawy
Co zrobić z banknotem w dwóch kawałkach?
On 12 Paź, 20:44, Cyb
<cyb...@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

> [...]

>http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/faq/009.html

"Nie odnaleziono pliku, strony albo odpowiedniego rekordu w bazie

Specjalnie dla Ciebie, z tej strony co się nie otwiera:

ZASADY POSTĘPOWANIA ZE ZNAKAMI PIENIĘŻNYMI, KTÓRE ULEGŁY ZNISZCZENIU
Znalazłem się w posiadaniu uszkodzonego banknotu. Co powinienem
zrobić?

   1. Każdy obywatel powinien szanować swoje pieniądze - banknoty i
monety.
   2. Jeżeli znalazłeś się w posiadaniu zniszczonych pieniędzy, zobacz
w jaki sposób są one zniszczone, żebyś wiedział jak masz z nimi
postępować.
   3. Banknoty, które uległy zniszczeniu w wyniku pożaru lub
zawilgocenia (zbutwiałe) należy szczególnie odpowiednio zabezpieczyć,
żeby nie powodować większych ubytków ich pierwotnej powierzchni.
Banknoty porwane lub posiadające małe ubytki pierwotnej powierzchni
należy odpowiednio zabezpieczyć - w kopercie lub podkleić taśmą.
      Tak zabezpieczonych pieniędzy nie należy uważać za stracone.
Możesz zgłosić się do każdego banku na obszarze Polski w celu
dokonania ich wymiany.
   4. Banki dokonują wymiany na podstawie zarządzenia Prezesa
Narodowego Banku Polskiego Nr 1/2003 z dnia 15 stycznia 2003 r. (z
późniejszymi zmianami) w sprawie szczegółowych zasad i trybu wymiany
znaków pieniężnych, które wskutek zużycia lub uszkodzenia przestają
być prawnym środkiem płatniczym na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej
(Dz. Urz. NBP Nr 1, poz.1).
   5. Jeżeli banknoty lub monety spełniają warunki określone w
zarządzeniu, bank dokona ich wymiany. Znaki pieniężne, które nie mogą
być wymienione bezpośrednio, bank za twoją zgodą przyjmie wypełniając
wniosek zgodnie z zarządzeniem i prześle do Centrali Narodowego Banku
Polskiego w celu dokonania wymiany.
   6. Centrala Narodowego Banku Polskiego dokonuje wymiany
zniszczonych znaków pieniężnych, jeżeli spełniają warunki określone w
zarządzeniu lub zwraca klientowi niewymienione ich części (fragmenty)
nie pobierając żadnych opłat.

Data: 2010-10-12 22:56:27
Autor: rb1
> [...]

zniszczonych znaków pieniężnych, jeżeli spełniają warunki określone w
zarządzeniu lub zwraca klientowi niewymienione ich części (fragmenty)

Dziękuję za informację. Jutro napisze jak banki odniosły się do sprawy. Do NBPu mam spory kawałek, więc wolałabym uniknąć.
Rozalka

Data: 2010-10-12 20:56:22
Autor: Bogdan

<tomek_z_wawy@tlen.pl> wrote:

> [...]

http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/faq/009.html

no...

"Nie odnaleziono pliku, strony albo odpowiedniego rekordu w bazie

A moja przeglądarka otworzyła, ciekawe informacje.

Bogdan

Data: 2010-10-12 20:56:42
Autor: Piotr Hosowicz
<tomek_z_wawy@tlen.pl>  wrote:

[...]

U mnie się otworzyło to co trzeba.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

--
Siedzi wyfiokowana Jola i gada. Przez 15 minut czy więcej uczy
obywateli,  jak jeść bezę.  Że bezy  nie można  kroić  nożem i

Data: 2010-10-13 10:44:13
Autor: Jan Strybyszewski
rb1@poczta.onet.pl pisze:
Przedarty na pół. Czy w banku mogę go wymienić na cały? Czy bank musi mi wymienić czy to jego dobra wola? Poniosę jakieś koszty?

Kazdy bank w Polsce MUSI wymienic

Data: 2010-10-13 10:16:23
Autor: Tomasz Chmielewski
On 13.10.2010 10:44, Jan Strybyszewski wrote:
rb1@poczta.onet.pl pisze:
Przedarty na pół. Czy w banku mogę go wymienić na cały? Czy bank musi
mi wymienić czy to jego dobra wola? Poniosę jakieś koszty?

Kazdy bank w Polsce MUSI wymienic

Mozna do mBanku wyslac? ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-10-13 10:46:16
Autor: Liwiusz
rb1@poczta.onet.pl pisze:
Przedarty na pół. Czy w banku mogę go wymienić na cały? Czy bank musi
mi wymienić czy to jego dobra wola? Poniosę jakieś koszty?

Kazdy bank w Polsce MUSI wymienic

Mozna do mBanku wyslac? ;)

   Albo w mKiosku sprawę załatwić? :)

--
Liwiusz

Data: 2010-10-13 01:49:46
Autor: Tomek z Wawy
On 13 Paź, 10:46, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> Mozna do mBanku wyslac? ;)

   Albo w mKiosku sprawę załatwić? :)

Ale wiecie przecież, że mBank sam nie wie jak się ustosunkować do
mKiosków, bo jeśli chcesz podpisać umowę o kredyt to jest tam nagle
pracownik banku i ma wszelkie pełnomocnictwa banku, natomiast jak
chcesz złożyć reklamację, zrezygnować z usług, wpłacić pieniądze to
natychmiast to już nie jest pracownik banku tylko jakieś spółki
zależnej banku i nic nie może, nawet pisma przyjąć i podstemplować że
wpłynęło.

Data: 2010-10-13 11:01:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-13 10:49, Tomek z Wawy pisze:
[...]

   Sprzeczność może być tylko pozorna - to faktycznie może być zewnętrzna firma, mająca upoważnienie tylko do zawierania umów, a nie do innych działań.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-13 16:52:38
Autor: rb1
Co zrobić z banknotem w dwóch kawałkach?
Padło na BZWBK. Żadnych problemów. Sprawa załatwiona. Jeszcze raz dziękuję za informację, bo google pod win'98 nie chodzą już.
Rozalka

--

Co zrobić z banknotem w dwóch kawałkach?