Data: 2011-06-22 13:04:48 | |
Autor: Szafa | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Witam!
Nieszczesliwie kupilem 2 dyski sas 300 gb dla serwerow HP. Serwer byl della. Dyski mi zostaly. Kupilem toto po 1400 zĹ netto sztuka. Ogloszenie idzie na allegro za 800 zl i nikt nie jest zainteresowany (10 osob ledwo ogloszenie obejrzalo) Pomyslalem, ze moze dorzucic je do jakiegos nowego srwera HP i probowac sprzedac calosc jako komplet na allegro. Co o tym sadzicie? |
|
Data: 2011-06-22 13:16:32 | |
Autor: oneir | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Nieszczesliwie kupilem 2 dyski sas 300 gb dla serwerow HP. http://www.nokaut.pl/dyski-twarde/fujitsu-sas-300gb-15krpm-16mb-mba3300rc.html o te chodzi? moze cene jakas rozsadna ustaw np 399 |
|
Data: 2011-06-22 13:26:51 | |
Autor: Szafa | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
W dniu 2011-06-22 13:16, oneir pisze:
Chcesz powiedziec, ze taka ABCdata ma przynajmniej 4 krotne przebicie na sprzedawanym sprzecie?Nieszczesliwie kupilem 2 dyski sas 300 gb dla serwerow HP. |
|
Data: 2011-06-22 12:00:54 | |
Autor: januszek | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Szafa napisa?(a):
Chcesz powiedziec, ze taka ABCdata ma przynajmniej 4 krotne przebicie na sprzedawanym sprzecie? IMO roznice kasuje HP... j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-06-22 14:15:14 | |
Autor: Dawid | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
W dniu 2011-06-22 14:00, januszek pisze:
Szafa napisa?(a):Ciekawe w jaki sposĂłb? To nasi dorobkiewicze rĹźnÄ wszystkich rĂłwno z uĹmiechem na ustach. |
|
Data: 2011-06-22 12:43:41 | |
Autor: januszek | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Dawid napisa?(a):
Ciekawe w jaki sposĂłb? Np w taki, ze jak sobie sam kupisz dysk oem do serwera to serwis HP nie bedzie sie zajmowal serwisem etc. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-06-22 14:25:18 | |
Autor: RafaĹ | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
On 2011-06-22 14:15, Dawid wrote:
W dniu 2011-06-22 14:00, januszek pisze: Nie sÄ dze, na pewno nie w kaĹźdym przypadku. Kupujesz tzw. dysk HP, masz serwis HP do tego stopnia, Ĺźe np. w ciÄ gu 24h ktoĹ przyjedzie i wymieni Ci na nowy. Sprawdz np. ile w ABC kosztuje Dysk Seagate Cheetah 15K.7, 3.5'', 300GB, SAS, 15000RPM, 16MB cache (cena ok 1/2 ceny tzw. dysku HP) |
|
Data: 2011-06-22 16:05:21 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Dnia 2011-06-22, o godz. 14:25:18
Rafał <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a): Nie sądze, na pewno nie w każdym przypadku. Kupujesz tzw. dysk HP, Ta... Gratuluję przeczytania ulotek reklamowych ;-) W realu nie jest tak słodko. Ćwiczyłem ~2 tygodnie temu z jedna dużą drukarką z wykupionym dodatkowo HP Care Pack z gwarancją NBD. Zgłoszenie w poniedziałek rano - powinni naprawić do wtorku do wieczora. Po czym we wtorek rano telefon że nie naprawią bo nie ma w kraju kompletu części do tego modelu. I że powinni do piątku ściągnąć ale na wszelki wypadek informują że może to potrwać do następnego poniedziałku a maszyny na czas naprawy nie maja i tyle. Naprawione w piątek koło 16.00 czyli po 3 dni po terminie. I co nam Pan zrobi? Nic - jesteś jeleniem który dopłacił 20-30% ceny za dodatkową gwarancję a my Cię mamy w nosie. Miejsce akcji: stolica pewnego trzydziestoparomilionowego państwa w Europie. Jako ciekawostkę dodam że potwierdzenie rejestracji Care Packa przyszło kilka dni po naprawie mimo że zarejestrowany był prawie 2 lata temu a do zgłoszenie naprawy via WWW HP rejestracja tuż po zakupie była konieczna i sami popędzali... Zdrówko |
|
Data: 2011-06-22 19:13:33 | |
Autor: RafaĹ Ĺukawski | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
On 2011-06-22 16:05, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2011-06-22, o godz. 14:25:18 Nie korzystam ze sprzÄtu HP, wiÄc tym samym nie czytam ich ulotek. . Nie chce tu wnikaÄ w warunki specyficznej gwarancji, jest to umowa pomiÄdzy klientem a dostawcÄ , jeĹźeli jej warunki sÄ nieakceptowalne (np. nie ma kar umownych dla serwisu), to takiej umowy siÄ nie podpisuje. MoĹźe dell lub IBM ma lepsze warunki. Przy odpowiedniej skali warunki sÄ negocjowalne.
j/w. Warunki umowy (nie marka). JeĹźeli mamy zastrzeĹźenia co do warunkĂłw, moĹźemy kupowaÄ sprzÄd 2-3 razy taĹszy i serwisowaÄ wĹasnymi siĹami. HP/Dell/IBM moĹźe sobie zaĹoĹźyÄ, Ĺźe serwisuje sprzÄt tylko wtedy, gdy komponenty pochodzÄ z ich ĹşrĂłdeĹ, ale samo kupno komponentu nie daje gwarancji/odszkodowania. Bez czytania konkretnej umowy i warunkĂłw /Next Business Day/, zazwyczaj sÄ róşne poziomy obsĹugi klienta zaleĹźne od wykupionych warunkĂłw serwisowych. Te zaĹ majÄ znaczenie w duĹźej skali - np. 100 serwerĂłw. w przypadku jednego trudno mi siÄ wypowiadaÄ. -- Szybko i tanio - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-06-22 20:36:23 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Dnia Wed, 22 Jun 2011 16:05:21 +0200, Maciek BabciaDobosz na pl.comp.pecet
napisał(a): Ćwiczyłem ~2 tygodnie temu z jedna dużą drukarką z Jakiś rok temu padł formater w 3027MFP - następnego dnia był serwisant z CSS, wymienił - dalej nie działało. Telefonicznie zamówił całą płytę, przyjechał następnego dnia - naprawił. Parę dni później padła 1022n - nikt nie przyjeżdzał, tylko wysłali nową na wymianę. Sporo wcześniej padały mi co jakiś czas dyski SCSI w ML350 G4 - a miałem ich tam pięć. Za każdym razem następnego dnia nowy dysk był na miejscu. Dwa razy zdarzyło się to jak byłem na urlopie - serwisant sam przyjeżdzał i wymieniał dyski. W ostatni piątek zaczął hałasować wiatrak w pięcioletnim switchu 2560 - zgłoszenie serwisowe przyjęte, za 15 min, zadzwonił technik i po krótkiej rozmowie zdecydowaliśmy o wymianie na nowego 2510 ( nie zależało mi na GBIC'ach ) - w poniedziałek sprzęt na miejscu. Ale to jest wsparcie biznesowe - jakieś 3 lata temu miałem nieprzyjemność prowadzenia sprawy padniętego laptopa z serii "domowej" - wg. mnie Anovo to najgorszy serwis pod słońcem ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Lepiej jest kochać i stracić osobę kochaną, niż nie kochać w ogóle. Tennyson" |
|
Data: 2011-06-27 11:59:42 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Dnia 2011-06-22, o godz. 20:36:23
Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> napisał(a): Ale to jest wsparcie biznesowe - jakieś 3 lata temu miałem Też wsparcie biznesowe i też CSS - na dodatek sąsiednia dzielnica ;-) Co ciekawe z serwisem CSS dla Canona nie ma problemów. A z kolei od środy męczę się z serwisem Asusa w Koszmalinie - przysłali w piątek ~17.00 info że netbook który wyzionął ducha nie działa bo został zalany. Na pytanie o fotografie zalania i komentarz że ciężko jest zalać coś cieczą w suchej serwerowni gdzie był używany sporadycznie jako terminal nastąpiła cisza, po czym dziś przyszedł jednocześnie mail i SMS z Asusa że rozpoczęli naprawę. Poprosiłem o dalsze info i cisza - czekam. Generalnie moja opinia jest taka że taka że mimo najróżniejszych typów gwarancji poza drogimi i krytycznymi urządzeniami wiele zależy niestety od przypadku. Oczywiście można się sądzić ale to trwa i często i tak nie pokryje strat poniesionych z powodu awarii. Zdrówko |
|
Data: 2011-06-22 13:17:57 | |
Autor: kamil | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
On 22/06/2011 12:04, Szafa wrote:
Witam! Ale o co biega, bo te dyski powinny z wiÄkszoĹciÄ Delli pĂłjĹÄ. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-06-22 12:44:28 | |
Autor: januszek | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
kamil napisa?(a):
Ale o co biega, bo te dyski powinny z wiÄkszoĹciÄ Delli pĂłjĹÄ. Moze jest ubrany w ramki HP? j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-06-22 13:51:10 | |
Autor: kamil | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
On 22/06/2011 13:44, januszek wrote:
kamil napisa?(a): http://allegro.pl/ramka-dysku-dell-poweredge-sas-sata-2-5-fv-i1666577425.html -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-06-22 16:17:36 | |
Autor: Jacek | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:04:48 +0200, Szafa napisał(a):
Witam! Odsprzedac PZLA;) |
|
Data: 2011-06-22 19:14:47 | |
Autor: RafaĹ Ĺukawski | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
On 2011-06-22 13:04, Szafa wrote:
Witam! BTW. kiedy kupiles, moze da sie dogadac z dystrybutorem i oddac np. za 70-80% ceny? Oczywiscie gorzej gdy byly na zamowienie, ale sprĂłbowaÄ nigdy nie zaszkodzi. -- Szybko i tanio - http://luktronik.pl/ |
|
Data: 2011-06-23 10:08:01 | |
Autor: kamil | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
On 22/06/2011 18:14, RafaĹ Ĺukawski wrote:
On 2011-06-22 13:04, Szafa wrote: JeĹli kupiĹ wysyĹkowo (online/telefonicznie), moĹźe po prostu zwrĂłciÄ bez podania przyczyny w jakimĹ tam okresie czasu. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-06-23 12:18:24 | |
Autor: RafaĹ Ĺukawski | |
Co zrobic z nietrafionym zakupem dyskow serwerowych | |
On 2011-06-23 11:08, kamil wrote:
On 22/06/2011 18:14, RafaĹ Ĺukawski wrote: Pod warunkiem, Ĺźe kupiĹ jako konsument. A taki nie kupi w ABC Data. |
|