Co zrobić z zepsutym gniazdem PCI express?

Data: 2014-06-12 21:41:25
Autor: ZS
Co zrobić z zepsutym gniazdem PCI express?
Mam do naprawy komputer. Myślałem że poszła grafika, bo komp odpalał tylko nic nie pokazywał. Kupiłem najtańszą nową ale okazało się że dalej to samo. Wrzuciłem jakąś kartę na pci i komp chodzi normalnie ale nie można na tym pracować bo nawet kolorów ma za mało:) (chyba 1mb jeszcze S3). Czy można jeszcze coś próbować? Jeszcze muszę sprawdzić czy ta grafika która była w kompie działa, ale pewnie tak i wychodzi że coś z gniazdem. Coś oprócz nowej płyty można wymyślić?

Data: 2014-06-12 23:10:51
Autor: BQB
W dniu 2014-06-12 21:41, ZS pisze:
[...]

A płyta nie ma więcej złącz PCIe?

Data: 2014-06-13 10:26:27
Autor: elmer radi radisson
On 2014-06-12 21:41, ZS wrote:

[...]

A skad wniosek ze slot? Gniazdo PCIe to wlasciwie fizyka - interfejs
elektryczny. Moglo pasc cos co obsluguje magistrale, czyli chipset
albo jego towarzystwo. Naprawa w takim przypadku oznacza zazwyczaj
wymiane plyty.

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-06-13 12:28:00
Autor: TOMASZEK
[...]

Jak fizycznie nie zniszczysz gniazda to tam nie ma co paść. Padło coś co odpowiada za obsługę tego złącza.

1. Bios piszczy coś?
2. Obejrzyj kondensatory
3. Na chipsecie jest wiatraczek?

--
__Tomaszek__GG:559642
omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

Data: 2014-06-13 14:53:13
Autor: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
Użytkownik ZS napisał:
[...]

A w BIOS-ie jest włączona obsługa zewnętrznej karty graficznej PCI-E?
G.B.

Data: 2014-06-13 17:51:03
Autor: Irokez
[...]

No cóż, już dwie takie płyty Asusa na chipsecie P35 miałem, że jedynie włożenie w drugi slot PCI-e x16/4 pozwalało na pracę.
I niestety to nie uszkodzenie mechaniczne.

--
Irokez

Data: 2014-06-13 23:59:09
Autor: BQB
W dniu 2014-06-13 17:51, Irokez pisze:
[...]

ROHS? Może luty zrobiły się zbytnio wąsate i przestało coś kontaktować, albo się coś zwarło.

Co zrobić z zepsutym gniazdem PCI express?