Co艣 dla w贸zkarzy w Sudetach

Data: 2012-07-23 14:31:51
Autor: R.
Co艣 dla w贸zkarzy w Sudetach
W ko艅cu zrobi艂o si臋 艂adnie (pogodowo), a i jedna z latoro艣li wyjecha艂a na "wie艣", wi臋c ci膮gnie mnie i T呕 w g贸ry. Z racji punktu startowego "Wroc艂aw" pod uwag臋 bior臋 Sudety, raczej te wy偶sze. Jedna ma艂a uwaga to pociecha nr2, kt贸ra przemieszcza si臋 w w贸zku(*) - w贸zek ma du偶e ko艂a i paski wi臋c na wybojach dziecko i tak ma komfort.
Drogi "przejezdne" dla w贸zk贸w maj膮 imho do艣膰 du偶y k膮t natarcia dla wygodnego prowadzenia malucha (np. na Hal臋 Szrenick膮 czy transportowa spod Wangu), wi臋c pytam o jakie艣 sugestie dot. tego gdzie z takim w贸zkiem si臋 wybra膰. Wycieczka na max. 6-8h. Nie mam ci艣nienia na Karkonosze. C贸ra ma paszport, wi臋c mo偶emy spokojnie od Czeskiej strony atakowa膰. :)

Pozdrawiam
R.

* w sumie ma艂a ma ponad 9 miesi臋cy i jest do艣膰 "silna" wi臋c nosid艂o mog臋 wypo偶yczy膰, ale niech b臋dzie wersja w贸zkowa

Data: 2012-07-23 15:30:32
Autor: R.
Co艣 dla w贸zkarzy w Tatrach
To sam sobie dodam i prosz臋 o weryfikacj臋 rozs膮dno艣ci:

Przy obecnych warunkach w Zakopanem jestem w stanie by膰 w 4h, wi臋c mo偶e opcja taka: dojecha膰 do Zakopanego, z w贸zkiem wej艣膰 do doliny Ko艣cieliskiej albo Chocho艂owskiej, w贸zek do schroniska a dalej spacer z noside艂kiem? Wiem, 偶e to 2.5x dalej, ale Tatry... :)

R.

Data: 2012-07-23 19:19:31
Autor: Tomasz S骿ka
Co艣 dla w贸zkarzy w Tatrach
Dnia Mon, 23 Jul 2012 15:30:32 +0200, R. napisa(a):

To sam sobie dodam i prosz o weryfikacj rozs眃no禼i:

Przy obecnych warunkach w Zakopanem jestem w stanie by w 4h, wi阠 mo縠 opcja taka: dojecha do Zakopanego, z w髗kiem wej舵 do doliny Ko禼ieliskiej albo Chocho硂wskiej, w髗ek do schroniska a dalej spacer z noside砶iem? Wiem, 縠 to 2.5x dalej, ale Tatry... :)

R.

Hmmm, 縠 Tatry? Ma砤 raczej nie doceni, no mo縠 po latach, ze zdj赕. A dwa
razy po cztery godziny (optymista) plus te sze舵-osiem daje 16-18h, my秎
縠 i dla doros砮go to b. solidna jednodni體ka. Je秎i ci g丑wnie zale縴 na
wej禼iu na jak倍 wi阫sz g髍, to raczej nosid砤, wtedy wyb髍 miejsc robi
si bardzo szeroki. Je秎i chcesz zwyczajnie c髍k przewietrzy to b.
przyjazne w髗kowi b阣 G髍y Izerskie z du勘 ilo禼i dr骻 rowerowych.
Oboj阾nie po kt髍ej stronie granicy. Mo縩a te wyjecha na Okraj i dopcha
w髗ek do Jelenki (s dwa szlaki po czeskiej stronie, jednym wle兼, drugim
zle兼), dalej s schody, ew. jeszcze pokr阠i si po okolicy Horni Malej
Upy.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2012-08-06 08:37:10
Autor:
Co dla w髗karzy w Tatrach
Tomasz S骿ka <nobody@gmail.com> napisa(a):
Je秎i chcesz zwyczajnie c髍k przewietrzy to b.
przyjazne w髗kowi b阣 G髍y Izerskie z du勘 ilo禼i dr骻 rowerowych.
Oboj阾nie po kt髍ej stronie granicy. Pozdrawiam Tomek

Swiezo po niedzielnym wyrypie moge powiedziec,ze owszem Izerki sa swietne na
spacer z dziecmi lecz zdazaja sie przykre odcinki na szlakach rowerowych,gdzie
wozka nie popchasz bo droga wyglada jak rumosz skalny czy dno wyschnietego
strumienia z glazami narzutowymi. Unikalbym przjescia z Orlego do Jizerki
jakimkolwiek szlakiem przy Bukovcu. Niemniej wozkiem mozna spokojnie pohasac.

Data: 2012-08-06 10:59:56
Autor: bans
Co dla w髗karzy w Tatrach
W dniu 2012-08-06 10:37, omka81@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

Izerki

Doskona硑 test na to, czy grupa ju zdech砤. Je秎i nikt poza mn nie zareaguje to k砤d krzy縴k na pl.rec.gory ;)

--
bans

Data: 2012-08-06 10:57:09
Autor:
Co dla w髗karzy w Tatrach
bans <goc@o2.pl> napisa(a):
W dniu 2012-08-06 10:37, omka81@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

> Izerki

Doskona硑 test na to, czy grupa ju zdech砤. Je秎i nikt poza mn nie zareaguje to k砤d krzy縴k na pl.rec.gory ;)

Niesmialo spytam sie o co chodzi?

Data: 2012-08-06 13:07:50
Autor: bans
Co dla w髗karzy w Tatrach
W dniu 2012-08-06 12:57, omka81@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

Niesmialo spytam sie o co chodzi?

O toponomastyk.

--
bans

Data: 2012-08-06 11:21:45
Autor:
Co dla w髗karzy w Tatrach
bans <goc@o2.pl> napisa(a):
W dniu 2012-08-06 12:57, omka81@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

> Niesmialo spytam sie o co chodzi?

O toponomastyk.

Aha. ok
Nie jest popularne pisanie o wyjsciach w wyspowy ,w karki czy w kaczawy?
Co innego zmieniac/zdrobniac nazwy pasm gorskich a co innego mylic np. szczyty.
Dla mnie koniec tematu :)

Data: 2012-08-06 14:05:42
Autor: Olin
Co dla w髗karzy w Tatrach
Dnia Mon, 6 Aug 2012 11:21:45 +0000 (UTC), omka81@WYTNIJ.gazeta.pl
napisa(a):

Nie jest popularne pisanie o wyjsciach w wyspowy ,w karki czy w kaczawy?

Kark體 lepiej unika. Aby by konsekwentnym j陑ykowo, chyba lepiej i舵 w Wyspy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Dzi阫i Radiu Maryja wiadomo, jak wiele pieni阣zy potrzeba do 縴cia w
ub髎twie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-08-06 18:29:29
Autor: Tomasz S骿ka
Co dla w髗karzy w Tatrach
[...]

He, he, rzecz w tym 縠 by硂 ju wielokrotnie pi阾nowane u縴wanie s硂wa
Izery, a Ty zaszed砮 o krok dalej :) Dor體na砮 do Taterek :)) Chyba by硑
jeszcze biesy... BTW - Bukovca jako zostawi砮 w orginale ;)
Ale bardziej serio - Wyspowy to tylko skr髏 (my秎owy), Izerki, karki,
kaczawy to ju tr眂i nowomow, a tego spora cz甓 populacji wci笨 nie lubi
bardzo. Temat nie jest prosty, no bo jak opowiada o wypadzie w Beskid
眘ko-Morawski?... Tym niemniej uwa縜m 縠 jaki minimalny wysi砮k
intelektualny w to co si m體i/pisze wypada硂by w硂縴.
Co do tych szlak體, zielony okr眤aj眂y Bukovec od po硊dnia w rzeczy samej
dla w髗ka jest raczej nieprzejezdny, ale i dla rower體 te. Ten drugi te w
sumie ma nakaz zej禼ia z roweru, ale w wi阫szo禼i przejezdny jednak jest.
A w og髄e - gdyby wszystkie szlaki tam by硑 klasy deptaku, to chyba nie
chcia砨ym tam bywa.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2012-08-07 02:46:05
Autor: Janusz
Co dla w髗karzy w Tatrach
"Izerki" mo縩a potraktowa jako spolszczenie czeskiego s硂wa "Jizerky", b阣眂ego z kolei popularnym w秗骴 Czech體 zdrobnieniem od "Jizersk hory" ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Jizersk開hory ). Przy tym nie traktowa砨ym to jako b潮d, a w砤秐ie zdrobnienie. Czy jest co z砮go w u縴waniu takich zdrobnie? J陑yk przecie ca硑 czas ewoluuje i je縠li nie ma w owym zdrobnieniu jakich b酬d體 znaczeniowych, to nie wykluczone, 縠 za par lat zostanie ono oficjalnie zaakceptowane przez j陑ykoznawc體. Fakt, 縠 oba narody stworzy硑 podobny skr髏, 秝iadczy砨y, 縠 jest on potrzebny. Mnie osobi禼ie bardzo si podobaj "Izerki" (nawet bardziej ni "Izery"). Bardziej bym si czepia "Orlego", kt髍a to nazwa w przypadku tej miejscowo禼i jest rzeczownikiem, a nie przymiotnikiem (czyli w dope硁iaczu powinno by "Orla").

Co do Jizerki, to w髗kowicze mog do niej dotrze podobnej d硊go禼i drog prowadz眂 Dolin Izery z Harrachova (do kt髍ego 砤two dojecha poci眊iem) lub ciekawsz krajobrazowo tras ze Sm靌avy (ca硑 czas asfalt), gdzie z kolei dotrze mo縩a samochodem lub autobusem kursowym (od strony Hejnic).

Data: 2012-08-06 12:52:17
Autor: Olin
Co dla w髗karzy w Tatrach
Dnia Mon, 06 Aug 2012 10:59:56 +0200, bans napisa(a):

Doskona硑 test na to, czy grupa ju zdech砤. Je秎i nikt poza mn nie zareaguje to k砤d krzy縴k na pl.rec.gory

Pozw髄 Waldemarowi wr骳i z Masywu ie縩ika lub innych g髍 Kotliny
K硂dzkiej.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobiety nie mo縩a zmieni. Mo縩a zmieni kobiet, ale to niczego nie
zmienia."

Data: 2012-07-27 08:03:55
Autor: Waldek Brygier
Co艣 dla w贸zkarzy w Tatrach
R. wrote:
Przy obecnych warunkach w Zakopanem jestem w stanie by膰 w 4h,

Phi, przecie偶 to ju偶 za Wis艂膮 jest, to Azja zdaje si臋? ;-)
Po czeskiej stronie Karkonoszy masz ca艂e multum miejsc, gdzie da si臋 dojecha膰 w贸zkiem, w sumie, to do ka偶dego schroniska (hotelu) jest dojazd samochodowy (zamkni臋tymi dla og贸lnego ruchu drogami), wi臋c da si臋 dotrze膰 tam z w贸zkiem. Z do艣wiadczenia wiem jednak (na szcz臋艣cie to do艣wiadczenia znajomch), 偶e (podobna w wymowie by艂a chyba wypowied藕 Tomka) nie warto przenosi膰 swoich ambicji na dziecko - mo偶e przynie艣膰 skutek wr臋cz odwrotny.

W necie jest troch臋 propozycji, wpisz w googlach "Krkono拧e pro ko膷谩rky", np.:
http://www.outdoorguide.cz/krkonose-pro-vozickare-a-kocarky-1143.html
Tam jest np. swoisty Top10

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2012-07-28 12:50:55
Autor: Krzysztof Halasa
Co艣 dla w贸zkarzy w Tatrach
"R." <nie@mam.pl> writes:

[...]

Ja bym u偶y艂 nosid艂a (dobrego). W Tatrach chyba teraz straszne t艂umy?
--
Krzysztof Halasa

Co艣 dla w贸zkarzy w Sudetach