Coś współczesnego, małego, niskomocoweQ1|B 6s]•

Data: 2021-02-11 18:39:45
Autor: heby
Coś współczesnego, małego, niskomocoweQ1|B 6s]•
Cześć.

Przenoszę kilka dupereli na wirtualki. Pomysłałem, że może warto zebrać je w jednym miejscu pod kontrolą centralną. Soft nie stanowi problemu, ale fajnie by było mieć coś o niskiej mocy, zasilane z 12 (bo zasilacz buforowymógłbym podłaczyć wprost) tak z w miarę współczesnego zakresu produkowanych cpu lub przynajmniej niedawno. Może jakieś laptopowe bebechy w płycie + małej obudowie? Ma być dziurka od ethernetu i miejsce na dysk m.2/mSata + jeden dysk mechaniczny.

Obejrzałem co tam słychać w terminalach, ale chyba takich wypasionych nikt nie sprzedaje za bezcen.

Małe Delle troche drogie. Gabaryt usff byłby w sam raz.

Mam jakąs alternatywę? Coś nietypowego?

Celowałbym w jakaś 6-7 generację Intela +. Niby mało duperelek, ale obciązenie cpu jednak się sumuje.

Laptopa "ze zbitą matrycą" raczej nie chciałbym przerabiać w tym celu, choć kto wie...

Data: 2021-02-12 10:34:53
Autor: Marcin Debowski
Coś współczesnego, małego, niskomocowego, 12V
On 2021-02-11, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Cześć.

[...]

Zarzuć na Alim "mini pc" i przebieraj. Mam takie generyczne ustrojstwa pracujące 24/7 i nic im zarzucić nie mogę.

--
Marcin

Data: 2021-02-12 14:02:43
Autor: heby
Coś współczesnego, małego, niskomoQ1|AĘ0z 6s]•
On 12/02/2021 11:34, Marcin Debowski wrote:
Zarzuć na Alim "mini pc" i przebieraj.

Niestety, mam kiepskie doświadczenia, w zasadzien nie do końca moje. Mianowicie dwa takie "mini pc" wyleciały po kilku miesiącach 24/7 w kosmos u kolegi, pracujace jako stanowiska do sterowania maszynami. Konkretnie wyciekły/wyschły kondensatory. Jak w starych, dobrych płytach z 200x, tylko że wtedy nie wyciekały aż tak szybko.

Innymi słowy pomysł odrzuciłem z powodu potencjalnych problemów z jakością, nawet jeśli opisany przypadek to tylko przypadek.

Dlatego jednak uderzyłbym bardziej w coś markowego. Dell/asus/lenovo.

Obecnie przymierzam się do Lenovo M700 ale ciągle szukam i rozglądam się za alternatywą. M700 jest prawie ok.

Data: 2021-02-12 16:44:41
Autor: nadir
W dniu 12.02.2021 o 14:02, heby pisze:

Obecnie przymierzam się do Lenovo M700 ale ciągle szukam i rozglądam się za alternatywą. M700 jest prawie ok.

Ale to M700 nie jest na 12V.
A jeżeli 12V to nie jest taki krytyczny parametr, to może coś w ten deseń; ASUS H110S1 lub Asrock H110M-STX?

Data: 2021-02-12 17:34:43
Autor: heby
On 12/02/2021 16:44, nadir wrote:
Obecnie przymierzam się do Lenovo M700 ale ciągle szukam i rozglądam się za alternatywą. M700 jest prawie ok.
Ale to M700 nie jest na 12V.

Dlategi napisałem "prawie".

A jeżeli 12V to nie jest taki krytyczny parametr, to może coś w ten deseń; ASUS H110S1 lub Asrock H110M-STX?

Ale to płyty. Tu chodzi o całość rozwiązania, na tyle zgrabnego, abym mógł to powiesić na ścianie i wyglądało jak centralka alarmu a nie komputer ;)

Były kiedyś Asus B202. Mam nawet 2 sztuki. Ten gabaryt i wygląd był wręcz idealny.

Data: 2021-02-13 00:04:50
Autor: Marcin Debowski
On 2021-02-12, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Są też chińszczyzny bardziej markowe. Sprawdź np. takie Chuwi. Z pół roku temu kupiłem Chuwi Herobox i byłem pod wrażenien solidności wykonania i ogólnie konstrukcji. Z tym, że oczywiście cena jest odpowiednio wyższa. Ogólnie to wszystko jest i tak Made in China, więc rzecz sprowadza się do kwestii oceny ryzyka.

Z drugiej strony M700 nie jest MZ złym wyborem.

--
Marcin

Data: 2021-02-13 19:16:42
Autor: ToMasz
[...]

wykluczające się parametry
sprawdziłem na allegro taniego
m700, z prockiem g4400t - 2400p = 870zł 2 wątki 35wat
Dell Optiplex 7020 i3-4150 3380p = 449zł 4 wątki 54 waty

Albo ze względu na specyficzne wymagania zapłacisz... dwa razy tyle, albo zmniejsz wymagania  o pare procent, zaoszczędź połowę. Musisz mieć te 12V?

ToMasz

Data: 2021-02-14 01:02:57
Autor: heby
On 13/02/2021 19:16, ToMasz wrote:
sprawdziłem na allegro taniego
m700, z prockiem g4400t - 2400p = 870zł 2 wątki 35wat

m700 kadłubek: 150zł. Do tego i5 da sie wyszarpać za 400zł. Czyli wychodzi 550zł za 4 wątki, nie liczę ramu bo to zależy ile bedzie maszyn vm banglać.

Albo ze względu na specyficzne wymagania zapłacisz... dwa razy tyle, albo zmniejsz wymagania  o pare procent, zaoszczędź połowę.

Tu jest tak: mam obecnie pracujący komputer (normalnych gabarytów) na G4400. Średnie obciązenie wynosi około 80% CPU. Prawie całośc konsumuje ZoneMinder. Ponieważ ze wgledów praktycznych, chce go zwirtualizować *oraz* dodać kilka innych małych maszyn wirtualnych, raczej 2 rdzenie nie maja sensu. Generacje powyżej 7 są za drogie. Staram się więc wcelować w 6/7 które są w środku stawki cenowej i w przypadku procesorów z T na końcu mają sesowny pobór prądu. Dodatkowo z powodu ZoneMindera, mogę się pokusić wtedy o sprzętowe pakowanie do H.256, o ile pamietam jest od generacji 5 w górę. Nie wiem czy ZoneMinder potrafi jakoś lepiej działać na pseudo wątkach i7, własnie szukam takich informacji, może i7 vs i5 nic nie zmieni w jego wypadku.

Dodatkowko ten G4400 zostanie zutylizowany do innych potrzeb, desktopowych (z uwagi na miejsce na karty), jego rozbudowa w tym zastosowaniu raczej nie ma sensu. Dlatego jeśli mam się przesiadać, to ze wszystkim od razu, a wtedy chciałbym coś kompaktowego, normalnie toto wisi on na ścianie.

Musisz mieć te 12V?

Nie, ale miło by było. Ułatwi życie, w okolicy tego komputera jest kilka urządzeń na 12V podpiętych pod zasilacz buforowy. Konwersja do 230V możliwa, ale jak się da bez...

Data: 2021-02-15 13:00:46
Autor: ąćęłńóśźż
Coś współczesnego, małego, niskomocowego, 12V
Pewnie jesteś na bieżąco - podrzucisz kilka nazw monitorów zasilanych wejściem 12 V (czyli zwykle osobna kostka zasilacza)?

-- -- -
w okolicy tego komputera jest kilka urządzeń na 12V podpiętych pod zasilacz buforowy.

Data: 2021-02-15 19:46:26
Autor: heby
On 15/02/2021 13:00, ąćęłńóśźż wrote:
Pewnie jesteś na bieżąco - podrzucisz kilka nazw monitorów zasilanych wejściem 12 V (czyli zwykle osobna kostka zasilacza)?

Nie przydadzą Ci się, u mnie w tym celu wstawiłem absolutne starocie, konkretnie obecnie zaiwania jakaś stara Belinea LCD z głośnikami w stopce. Nie mam do niej numeru modelu, ale działa na 12V. I nie jest mi to potrzebne - w razie czego podpinam dowolny inny monitor na 230.

O takie coś mam:

https://allegro.pl/oferta/monitor-belinea-101750-17-regulowany-ekran-10031821076

Użytecznośc monitora przy maszynie wirtualizujacej jest znikoma. Jedyne co tam się wyświetla to numer IP i możliwośc odpalenia konsoli. Pierwsze ustawia się na sztywno, drugie jest dostępne przez sieć. Wirtualizer to proxmox.

Coś współczesnego, małego, niskomocoweQ1|B 6s]•