Cofanie liczników będzie przestępstwem

Data: 2011-03-16 11:29:53
Autor: JaromirD
Cofanie liczników będzie przestępstwem
http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-bedzie-
przestepstwem.html

"W kodeksie karnym znajdzie się nowy typ oszustwa – przestawianie wskaźnika przebiegu samochodu podczas jego sprzedaży Zbigniew Wrona, wiceminister sprawiedliwości, odpowiedział na interpelację posła Krzysztofa Brejzy w sprawie walki z procederem cofania liczników samochodowych. Poseł przedstawiał negatywne skutki procederu fałszowania wskazań liczników pojazdów mechanicznych i pytał, czy resort dopuszcza możliwość zmiany prawa w tej sprawie.
Wiceminister zapowiedział wprowadzenie do kodeksu karnego nowego typu przestępstwa oszustwa – właśnie cofania liczników podczas sprzedaży auta. Zwrócił także uwagę, że systemowym rozwiązaniem tego problemu mogłoby być wpisywanie przebiegu pojazdu do dowodu rejestracyjnego podczas każdego przeglądu technicznego lub wprowadzanie wskazania licznika np. do bazy CEPiK. Podobne rozwiązania funkcjonują m.in. w Szwecji i Holandii.
Zbigniew Wrona podał przykłady rozwiązań w sprawie zwalczania procederu cofania liczników aut przyjęte w innych krajach. Tak np. we Francji jest to zakazane. W Niemczech penalizowane są zachowania polegające na wytwarzaniu nieprawdziwych danych dotyczących m.in. liczby dokonanych przez urządzenie pomiarów.
Opracowane przepisy regulujące kary za umyślne zachowania polegające na modyfikacji wskazań licznika trafią do Komisji Kodyfikacji Prawa Karnego.
Zaniżanie wskazań licznika pojazdu najczęściej podejmowane jest w celu wprowadzenia nabywców w błąd co do faktycznego przebiegu samochodu, a ten jest jednym z istotnych elementów wpływających na ocenę stanu technicznego pojazdu."

Tak się tylko zastanawiam: jak zakażą, będą musieli karać za przekroczenie zakazu, a żeby karać, będą musieli udowodnić. Jak można udowodnić cofnięcie licznika.

Pomijam, już fakt dziwnych poglądów pana Wrony - żeby rozwiązać problem, wystarczy zakazać.

Data: 2011-03-16 10:35:03
Autor: to
Cofanie liczników będzie przestępstwem
begin JaromirD
[...]

Typowy dziennikarski bełkot. ;)

A rozwiązanie problemu jest powszechnie znane -- wpisywanie przebiegu podczas badania technicznego w SKP.

Data: 2011-03-16 12:54:32
Autor: AL
Cofanie liczników będzie przestępstwe m
W dniu 2011-03-16 11:35, to pisze:
begin JaromirD

[...]

dokladnie tak i nic wiecej - zadnych ustaw, etc.

Dodatkowo, taka baza powinna byc dostepna nieodplatnie dla wszystkich obywateli - no i uzgadniana nie po numerze rejestracyjnym a numerze VIN auta.

Najprostsze rozwiazania sa najskuteczniejsze - po co mam komus udowadniac, ze skrecil licznik i sie z nim sadzic - po prostu przed zakupem sprawdze sobie w bazie stan faktyczny i albo bede zainteresowany autem, albo podziekuje i tyle.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-16 13:01:37
Autor: Mariusz Wozniak
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ilq8dp$crv$1@inews.gazeta.pl...
A rozwiązanie problemu jest powszechnie znane -- wpisywanie przebiegu
podczas badania technicznego w SKP.

dokladnie tak i nic wiecej - zadnych ustaw, etc.

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem technicznym?

X.

Data: 2011-03-16 13:13:04
Autor: AL
W dniu 2011-03-16 13:01, Mariusz Wozniak pisze:
[...]

sumienie?

a tak na serio, to bedzie to upierdliwe, ze nie kazdemu sie bedzie chcialo.
90% o ile nie wiecej mysli o tym przed sprzedaza dopiero.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-16 13:41:49
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Konsekwentnie, od pierwszego roku uĹźytkowania auta (na gwarancji)?
No, bo cofać tylko po okresie gwarancji, to będzie dość dziwnie
wyglądało, jeśli przebiegi nagle spadną... nawet lamera to zastanowi.
Poza tym cofać co roku to i pamiętać trzeba, i koszty wyższe.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-03-16 16:31:35
Autor: Excite
Dnia 16-03-2011 o 13:41:49 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury>  napisał(a):
No, bo cofać tylko po okresie gwarancji, to będzie dość dziwnie
wyglądało, jeśli przebiegi nagle spadną... nawet lamera to zastanowi.

I co z tego zastanowienia wyniknie ? Teraz też cofanie liczników dla  wprowadzenia w błąd kupującego jest nielegalne i również wiele przebiegów  jest zastanawiających ale to bez znaczenia jeśli nie można oszusta ukarać.

Data: 2011-03-16 15:32:30
Autor: Kamil
napisał(a):
[...]

I wlasnie przez takie podejscie, rynek w polsce nie zmienia sie od lat i jeszcze dlugo nie bedzie normalny.

Kamil

Data: 2011-03-16 16:57:48
Autor: Kuba \(aka cita\)

napisał(a):
[...]

zmienia sie zmienia i to bardzo...
Jeszcze 3-4 lata temu sprzedac 3 letni samochód z przebiegiem wyższym niż 120tys km bylo praktycznie niemozliwe.
Dziś mozna spotkać przebiegi rzędu 160 tys km i jeśli samochód jest serwisowany a stan nie budzi wątpliwości, to auto da sie sprzedać.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-17 02:28:13
Autor: Excite
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości
I wlasnie przez takie podejscie, rynek w polsce nie zmienia sie od lat i jeszcze dlugo nie bedzie normalny.

Moje podejście wyśmiewa tworzenie prawa tylko dla formalności. Prawo musi być tak skonstruowane aby dało się je egzekwować. Co z tego że ktoś się zdziwi patrząc na wątpliwy przebieg ? Nic.

Data: 2011-03-17 08:59:09
Autor: Arek
W dniu 2011-03-17 02:28, Excite pisze:
[...]

Dlatego ogólna dostępna baza z przebiegami jest lepsza niż prawo. Bo będzie po prostu działać.

A.

Data: 2011-03-17 11:19:19
Autor: Kamil
On 17/03/2011 01:28, Excite wrote:

> Moje podejście wyśmiewa tworzenie prawa tylko dla formalności. Prawo musi
> być tak skonstruowane aby dało się je egzekwować. Co z tego że ktoś się
> zdziwi patrząc na wątpliwy przebieg ? Nic.

Prawo juz jest i nie dziala, a takie bazy w wielu krajach funkcjonuja bardzo dobrze, skoro samochody z tych krajow dopiero po przekroczeniu polskiej granicy traca polowe z licznika.

Sam zreszta niejeden samochod sprawdzalem w ten sposob i jeszcze nigdy sie nie nacialem na historie rodem z PMSu.

Kamil

Data: 2011-03-16 14:53:21
Autor: elmer radi radisson
On 2011-03-16 13:01, Mariusz Wozniak wrote:

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem
technicznym?

To jeszcze bys musial zadbac o bardziej konsekwentne "zacieranie
sladow", bo chociazby wiele serwisow zapisuje sobie przebieg
powierzonego auta. Ot chocby dla konfrontacji w przypadkach reklamacji naprawy/wymiany. Wiec chocby raz w roku wymiana oleju, podjechanie
nabic klime.. i juz zostaja slady do ktorych ktos moze dotrzec. A teraz
jest wiekszy ped na ewidencjonowanie danych i dane numery moga zaczac
pojawiac sie w roznych ciekawych bazach (a przeciez numery nadwozia
to nie jest chroniona "dana osobowa").
Czyli krecenie gala rozciaga sie potencjalnie na skale taka, ze kretacz
bedzie musial popasc w paranoje i byc moze przemysli czy mu sie to oplaca.

--

memento lorem ipsum

Data: 2011-03-16 18:14:46
Autor: G Nowak
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Czyli krecenie gala rozciaga sie potencjalnie na skale taka, ze kretacz
bedzie musial popasc w paranoje i byc moze przemysli czy mu sie to

No i co z tego? Przeciez zmiana przebiegu przy uzyciu kabla za 40 zeta trwa 15 sekund. Mozna zrobic przed kazda wizyta w warsztacie.

--
Pozdr

Data: 2011-03-16 20:45:25
Autor: Irokez
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomości news:ilqun0$1qo$1inews.gazeta.pl...
[...]

W czym? w takie Alfie na przykład? w AR156 JTD jaki miałem na przykład próba ingerencji kończy się zatrzymaniem lub wyzerowaniem licznika w kompie :)
Po prostu trzeba będzie omijać panzerwageny bo tam faktycznie minut pięć i nawet nie widać.
Ja tak robię i na razie trzecie auto (francuz, alfa i toyota) gdzie nikt nic nie grzebał i fajnie się jeździ.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-03-16 23:22:41
Autor: elmer radi radisson
On 2011-03-16 19:14, G Nowak wrote:

No i co z tego? Przeciez zmiana przebiegu przy uzyciu kabla za 40 zeta
trwa 15 sekund. Mozna zrobic przed kazda wizyta w warsztacie.

Padnie Ci samochod na miescie, i miedzy dzwonieniem po assistance albo kogos znajomego ze sznurkiem do zjechania na warsztat bedziesz dzwonil
po dowiezienie laptopa z kablem, bo to w koncu najwazniejsze?

--

memento lorem ipsum

Data: 2011-03-17 11:20:19
Autor: Kamil
On 16/03/2011 18:14, G Nowak wrote:
[...]

I pani Halinka, która kupiła samochód żeby do pracy jeździć i dzieci odwozić do szkoły będzie tak robiła, czy raczej zrobi to handlarz, który od pani Halinki kupi ten samochód po 7 latach?

Kamil

Data: 2011-03-16 15:17:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-03-16, Mariusz Wozniak <mariusz@xanth_eu_.org> wrote:

dokladnie tak i nic wiecej - zadnych ustaw, etc.

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem technicznym?

Zdecydowana większość kręcenia liczników to handlarze, nie właściciele.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-18 01:56:07
Autor: BearBag
Cofanie liczników będzie przestępstwem

Zdecydowana większość kręcenia liczników to handlarze, nie właściciele.

Bzdura, proceder jest tak samo modny u handlarzy jak i u zwyklych. Nie
prowadze statystyk ale cofniety licznik u pierwszego wlasciciela
powoli staje sie normą. Tylko w ich przypadku nie można juz zwalić na
poprzedniego własciciela bo takiego nie było.

Data: 2011-03-17 16:48:01
Autor: Robert Rędziak
Cofanie liczników będzie przestępstwem
On Wed, 16 Mar 2011 13:01:37 +0100, Mariusz Wozniak
<mariusz@xanth_eu_.org> wrote:

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem technicznym?

 Czas i koszt operacji. Poza tym umówmy się: cofają głównie
 handlarze.

 Inna rzecz: co np. z wymianą licznika (bo szlag stary trafił, bo
 nowy ma coś, czego nie ma stary, itp, etc)?

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-03-16 11:37:27
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-16 11:29, JaromirD pisze:
http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-bedzie-
przestepstwem.html

"W kodeksie karnym znajdzie się nowy typ oszustwa – przestawianie wskaźnika
przebiegu samochodu podczas jego sprzedaĹźy

Tak się tylko zastanawiam: jak zakażą, będą musieli karać za przekroczenie
zakazu, a żeby karać, będą musieli udowodnić. Jak można udowodnić cofnięcie
licznika.

Pomijając już fakt brzmienia propozycji nowelizacji "podczas jego sprzedaży" czyli jak cofnę dzień przed sprzedażą gdy jeszcze jej nie planuję, ot dla własnego widzimisie to wszystko jest cacy ;)

A udowodnić można gdy odczyta się go z innej pamięci w aucie niż licznik, lub gdy powstanie baza danych zawierająca historię przebiegów ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-16 10:57:45
Autor: to
Cofanie liczników będzie przestępstwem
begin Lewis
A udowodnić można gdy odczyta się go z innej pamięci w aucie niż
licznik

W ten sposób, to można udowodnić, że licznik był kiedyś kręcony. I kogo za to skażesz, licznik?

Data: 2011-03-16 16:45:09
Autor: kogutek
Cofanie liczników będzie przestępstwem
to <to@abc.xyz> napisał(a):
begin Lewis

> A udowodniÄ&#65533; moĹźna gdy odczyta siÄ&#65533; go z innej pamiÄ&#65533;ci w aucie niĹź
> licznik

W ten sposĂłb, to moĹźna udowodniÄ&#65533;, Ĺźe licznik byĹ&#65533; kiedyĹ&#65533; krÄ&#65533;cony. I kogo za to skaĹźesz, licznik?

Są dwie pamieci. Jedna obsluguje liczik. Ją można zapisywać i kasować. Druga
pamieć o dużo niższej pojemności moze być tylko zapisywana. Taki system
zaproponował pod koniec lat 70 dziesiatych Philips, został przyjęty przez
wszystkic producentow samochodów. Jeden licznik liczy na bieżąco a drugi jest
zapisywany co jakiś czas po spełnieniu warunku określonego przebiegu jaki
zliczył pierwszy licznik. Po tym się nie ustalli że cofnięty byl w czwartek o
15:38:24. Ale z dokładnością do kilku dni się da. A na pewno mozna stwierdzić
przy jakim pzrebiegu obydwa liczniki się rozjechały. Generalnie to wszystko to
pieprzenie kotka za pomocą młotka. Po co nowe uregulowania jak są stare, dobre
tylko nie egzekwowane. To jak na podstawie istniejacych nie karzą to niby
dlaczego jak wejdą nowe będą karali. Zwyczajnie policji i prokuraturze nie
bedzie się chcialo. Tam też pracują ludzie i chcą sie poopierdalać i wziąć za
to pensję a nie produkować tony zapisanego papieru. Tworzenie baz danych nie
wchodzi w grę. Nie można zbierać informacji o ludziach tylko dlatego ze mają
samochod, komórke albo telewizor. I tak na dobra sprawę w tej chwili można
sprawdzić jakim papierem toaletowym Kowalski wyciera sobie dupę. Takie
spisywanie licznikow to kolejny etap w szpiegowaniu ludzi. Gowno rząd ma
obchodzić ile robię rocznie kilometrow. Jak rozwożę narkotyki to mają mnie
zlapać na gorącym czynku a nie że robilem rocznie 30 tysięcy i im pasje jak
ulal bo od miejsca skąd je zabieram do miejsca gdzie dowozę jest taka
odległośc że robie rowno 30 tysięcy. Niech minister sprawoedliwości nakaże w
trybie natychmiastowycm egzekwowanie obowiązujach przepisow a nie tworzy nowe.
Na oszustwa, wyludzenia itp jest dostateczna ilośc paragrafów.  --

Data: 2011-03-16 17:56:32
Autor: J.F.
On Wed, 16 Mar 2011 16:45:09 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
[...]

A tam w ogole jest jakis zegarek ktory liczy dni ?
[...]

No ba, namierzysz takiego, a potem sie okaze ze komputer w tym aucie
sie zepsul, wiec wymieniono. I caly dowod bierze w d* :-)

Takie
spisywanie licznikow to kolejny etap w szpiegowaniu ludzi. Gowno rząd ma
obchodzić ile robię rocznie kilometrow.

No chyba ze zamierza opodatkowac od kilometra :-)

Albo nowym zwyczajem - 10kkm rocznie jest bezplatne, kolejne 10kkm po
10gr, a nastepne po 20gr za km. Bo taka polityka panstwa zebysmy
oszczednie zyli :-)

J.

Data: 2011-03-16 17:32:16
Autor: kogutek
Cofanie liczników będzie przestępstwem
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Wed, 16 Mar 2011 16:45:09 +0000 (UTC),  kogutek wrote: >Są dwie pamieci. Jedna obsluguje liczik. Ją można zapisywać i kasować. Druga
> [...]

Albo nowym zwyczajem - 10kkm rocznie jest bezplatne, kolejne 10kkm po
10gr, a nastepne po 20gr za km. Bo taka polityka panstwa zebysmy

Dni to pewno nie ale ktoś pisal że jest licznik zliczający czas pracy
komputera. Jak masz dwa liczniki i na umowie kupna jest przebieg to wiadomo
ktory cofnął, jeśli cofnął. A jak wprowadzą nowe przepisy to komputer też się
moze popsuć. Każdemu przestępcy trzeba udowodnić przestępstwo. Zapis ze teraz
lapiemy tych co cofają liczniki nic nie da bo jest stare prawo na podstawie
ktorego można lapać a sie tego nie robi. Ceny benzyny, prądu, gazu nie
wynikaja z tego że ileś kosztuje wyprodukowanie do tego godziwy zysk. A z tego
ile przeciętny obywatel może zaplącić bez wychodzenia na ulice i palenia opon.
Prosty przyklad. Malinowski placil stowę za prąd miesieczie. Teraz przeszedl
na oszczędniejsze źrodlą światla i powinien zaoszczędzić z 15 zlotych. To
podnieśli cenę prądu że znowu placi stówkę. W tym co napisałeś coś jest.
Powiedzą ze jest coś dla Twojego dobra i że zaoszczędzisz a w efekcie wydasz
tyle samo albo więcej albo towar będzie w gorszym gatunku.   --

Data: 2011-03-16 19:05:09
Autor: J.F.
On Wed, 16 Mar 2011 17:32:16 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
Dni to pewno nie ale ktoś pisal że jest licznik zliczający czas pracy
komputera. Jak masz dwa liczniki i na umowie kupna jest przebieg to wiadomo
ktory cofnął, jeśli cofnął.

No nie, powiedzmy ze jeden licznik wskazuje dzis 100kkm, a drugi
200kk, a drugi wlasciciel kupil od pierwszego dwa lata temu przy
stanie 80kkm wedle umowy . I kto oszukal ? J.

Data: 2011-03-17 04:14:02
Autor: Iguan007
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1pu1o6d4c6jdrm9qio6u9mqt0kfn865qd74ax.com...

No nie, powiedzmy ze jeden licznik wskazuje dzis 100kkm, a drugi
200kk, a drugi wlasciciel kupil od pierwszego dwa lata temu przy
stanie 80kkm wedle umowy . I kto oszukal ?

Przeciez wiadomo ze 100% oszustw nigdy nie wylapiesz. Ale jesli Ty sprzedasz z przebiegiem 100 tys. a za rok widzisz ogloszenie (od kupujacego) z 50 tys. to juz winnego chyba latwo wskazac. I wlasnie o to chodzi zeby to nie byl proceder ktory nie wiaze sie z zadnym ryzykiem.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-16 19:32:45
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 04:14:02 +1000,  Iguan007 wrote:
[...]

Wydaje mi sie ze jak najbardziej na podstawie obecnego kodeksu daje
sie karac. Tylko trzeba udowodnic, co specjalnie trudne nie jest ..
tylko ze calkiem inne przepisy trzeba wprowadzic a nie do KK wpisywac.

Wlasnie wpisywanie przebiegu na przegladach, moze przy
ubezpieczeniach, i obowiazkowo na umowach.

J.

Data: 2011-03-16 19:17:39
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-16 17:56, J.F. pisze:
[...]

Coś wątpię w te rewelacje jakoby był jakiś standard do weryfikacji tych danych.
Jest ileś tam standaryzowanych parametrów które samochody muszą zwracać przez OBD, ale odczytu czasu czy przebiegu tam nie ma, zwłaszcza z jakiś czarnych skrzynek.
Dalsze parametry, ich odczyt i zapis to już indywidualne pomysły poszczególnych producentów, które w różnych modelach i rocznikach mogą się mieć bardzo różnie i tam bywa że są rozmaite liczniki.

W moim Oplu znalazłem ze 3 parametry które są zbieżne z przebiegiem i różnią się od siebie w okolicach 1%, natomiast wątpię żeby były jakieś szczególnie trudne do modyfikacji.

Ale to nie jest żaden standard - każdy producent robi to po swojemu, w dodatku nie dostaniesz do tego dokumentacji z której by wynikało coś konkretnego dla sądu.

No ba, namierzysz takiego, a potem sie okaze ze komputer w tym aucie
sie zepsul, wiec wymieniono. I caly dowod bierze w d* :-)

Dokładnie.
To że nawet przebieg jest jakiś grzebany, to dla sądu jest jeszcze nic - udowodnić trzeba kto, kiedy i o ile licznikiem kręcił.

Data: 2011-03-16 18:47:39
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-16 17:45, kogutek pisze:
to<to@abc.xyz>  napisał(a):

[...]

Następny który się naczytał ??
Pokaż mi samochód w którym jest takie rozwiązanie - dodatkowo pokaż na jego schemacie elektrycznym te obie pamięci.
Za pokazanie takiego - ale na schemacie stawiam dobrego browara ;P

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-16 19:13:11
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Wed, 16 Mar 2011 18:47:39 +0100, w <ilqt3o$360$1@news.onet.pl>, Czarek Daniluk
<czarek@nospamcedaniluk.com> napisał(-a):

Pokaż mi samochód w którym jest takie rozwiązanie - dodatkowo pokaż na jego schemacie elektrycznym te obie pamięci.
Za pokazanie takiego - ale na schemacie stawiam dobrego browara ;P

A musi być na schemacie, skoro wszystko jest zaszyte w ECU?

PS. Podobno AR ma takie dwie pamięci, zwykle i tak trochę rozjechane.

Data: 2011-03-16 21:55:09
Autor: Irokez
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:ubv1o69jr06m9pcctii82st5nj9i8rkm1m4ax.com...
[...]

No ma, niby w nowszych modelach "poprawili", ale w 156 JTD nie da się skorygować licznika w ECU. Można za to go popsuć i przestaje "cykać" wtedy.
Zresztą w AR się postarali. Gdzie można dorobić kluczyk Code2 do auta? Bo mi się nie udało znaleźć gościa co przynajmniej bez prucia immo by się tego podjął.

pozdro

--
Irokez

Data: 2011-03-17 13:38:47
Autor: J.F.
On Wed, 16 Mar 2011 18:47:39 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
[...]

A na schemacie masz np schemat licznika, czy tylko jego symbol, bez
rysowania co w srodku ? Niestety - pamieci nieulotne maja ograniczona liczbe zapisow, wiec to
brzmi rozsadnie. A dodatkowo moze byc druga pamiec w komputerze.

J.

Data: 2011-03-17 18:59:16
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-17 13:38, J.F. pisze:

[...]

Taaaaaaaaaaa i nikt nie wie gdzie ona jest, ani nie wie jak ją odczytać.

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-17 19:16:03
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Thu, 17 Mar 2011 18:59:16 +0100, w <ilti5g$7k3$1@news.onet.pl>, Czarek Daniluk
> [...]

> brzmi rozsadnie. A dodatkowo moze byc druga pamiec w komputerze.

Taaaaaaaaaaa i nikt nie wie gdzie ona jest, ani nie wie jak ją odczytać.

Dobra, to skoryguj mi hodometr w AR. Ile płacę?

Data: 2011-03-17 19:24:03
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-17 19:16, radekp@konto.pl pisze:

Dobra, to skoryguj mi hodometr w AR. Ile płacę?

Ja się tym nie zajmuję i nie zamierzam się zajmować.
W elektronice jest dużo sposobów żeby się zabezpieczyć przed dostępem niepowołanych osób, sądzę że i na AR "specjaliści" znajdą sposób.

Pozdrawiam !

PS:
Jakbym umiał to zrobić to powiedziałbym Ci taką kasę za usługę - że czapka by Ci z głowy spadła ;P

Data: 2011-03-18 11:06:46
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Z cenników wynika że AR faktycznie jest dobrze zabezpieczone przed korektą licznika i dlatego zapłacisz za to aż 300zł.

Trzeba rozebrać komputer i podpiąć się bezpośrednio do kości pamięci, nie ma możliwości jej programowania przez interfejs.

Data: 2011-03-18 14:53:06
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Fri, 18 Mar 2011 11:06:46 +0100, w
<4d832eb2$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a):

W dniu 2011-03-17 19:16, radekp@konto.pl pisze:

> Dobra, to skoryguj mi hodometr w AR. Ile płacę?

Z cenników wynika że AR faktycznie jest dobrze zabezpieczone przed korektą licznika i dlatego zapłacisz za to aż 300zł.

Tak mało?
A skąd masz taki cennik? :>

nie ma możliwości jej programowania przez interfejs.

To wiem.

Data: 2011-03-18 15:40:22
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-18 14:53, radekp@konto.pl pisze:

Z cenników wynika że AR faktycznie jest dobrze zabezpieczone przed
korektą licznika i dlatego zapłacisz za to aż 300zł.

Tak mało?
A skąd masz taki cennik? :>

A nie wiem - google jakiś wypluło, nie będę tu reklamował dziada.
Ale jest to myślę normalna cena - znalazłem drugi gdzie jest to samo za 350zł.

nie ma możliwości jej programowania przez interfejs.

To wiem.

No i tyle z całego utrudnienia - że trzeba dostać się fizycznie do płytki drukowanej. Pewnie godzina więcej roboty i to całe "zabezpieczenie".

Data: 2011-03-18 17:11:01
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-18 15:40, Tomasz Pyra pisze:

No i tyle z całego utrudnienia - że trzeba dostać się fizycznie do
płytki drukowanej. Pewnie godzina więcej roboty i to całe "zabezpieczenie".

Zależnie od umiejscowienia komputera ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-18 17:13:05
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-18 17:11, Czarek Daniluk pisze:
[...]

i stąd pewnie rozrzut cenowy w różnych modelach :)

Data: 2011-03-17 21:23:53
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 18:59:16 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
[...]

popatrz tak:
http://old.kingbain.com/how-to/reprogram-your-subaru-odometer.html

tu bylo prosto.

A przeciez ta pamiec moglaby byc w tym stunogowym chipie. I moglaby nawet nie byc dostepna dla programatora. Albo nie bylo by opisu gdzie dokladnie jest - ba, tu masz tez spora
czesc nierozpoznana.

I co - jeszcze co roku to demontowac, wylutowywac i przestawiac ? J.

Data: 2011-03-18 00:03:07
Autor: kogutek
On Thu, 17 Mar 2011 18:59:16 +0100,  Czarek Daniluk wrote: >W dniu 2011-03-17 13:38, J.F. pisze:

> [...]

czesc nierozpoznana.

I co - jeszcze co roku to demontowac, wylutowywac i przestawiac ? J.

Oba samce. Zgodnie z ustaleniami ten typ pamięci nie jest i nigdy nie był
dostępny jako część zamienna. --

Data: 2011-03-18 12:12:29
Autor: The_EaGle
to<to@abc.xyz>  napisał(a):

Tworzenie baz danych nie
wchodzi w grę. Nie można zbierać informacji o ludziach tylko dlatego ze mają
samochod, komórke albo telewizor.

Co ty pitolisz. To nie są dane osobowe. To jest baza danych o numerach VIN/nr rej skonfrontowana z przebiegiem auta.

Jedyną rzeczą jaką możesz sobie sprawdzić to na parkingu spisać nr rej i popsprawdzac sobie ile te samochody maja przebiegu... Dodam że to tyczy sie aut ponad 3 lata bo do 3 lat jak wiadomo przeglad nie jest obligatoryjny, kolejny przeglad to kolejne 2 lata pozniej.

Prawda jest taka ze jak ktos jezdzi autem duzo to moze sobie do 3 lat nawalic i 200 tys km a pozniej pojechac "na regulacje licznika" i pojechac do SKP na przeglad  i bedzie super. Kolejny przeglad za 2 lata a wiec znow 300PLN za regulacje licznika i znow SKP. W kilkuletnim aucie to sie oplaci...

Tego procederu nie da sie wykorzenic chyba zeby policja miala mozliwosc zatrzymac auto do sprawdzenia - domniemane oszustwo kiedy liczba km z SKP i wskazanie licznika sie rozjezdza... ale to juz raczej s-f.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-03-18 11:35:38
Autor: Kamil
to<to@abc.xyz> napisał(a):

[...]

Jesli ktos kupuje 3-letni samochód bez historii serwisowej (e tam, panie, pies pogryzł ;) i choćby głupiego telefonu do ASO żeby potwierdzić, to po prostu jest frajerem i na wydymanie w pełni zasługuje.

Chyba, że sprzedawca potrafi wytłumaczyć, dlaczego na liczniku ma 120 tysięcy, a przeglądy gwarancyjne robił przy 250.

Kamil

Data: 2011-03-18 12:34:33
Autor: J.F.
On Fri, 18 Mar 2011 12:12:29 +0100,  The_EaGle wrote:
[...]

albo zaplaci 50zl a nie trzysta i powie "przebieg 31000".
Za poltora roku mala korekta i wszystko sie bedzie zgadzac.

Tego procederu nie da sie wykorzenic chyba zeby policja miala mozliwosc zatrzymac auto do sprawdzenia - domniemane oszustwo kiedy liczba km z SKP i wskazanie licznika sie rozjezdza... ale to juz raczej s-f.

ale co maja sprawdzac ? Jesli jak u ciebie najpierw korygujemy licznik
a potem odwiedzamy diagnoste ?

Musieliby raczej przy kazdej kontroli obowiazkowo wpisywac stan
licznika do bazy .. albo pan minister w trosce o obywateli zafunduje
im zaplombowane liczniki .. a potem je opodatkuje :-)

J.

Data: 2011-03-16 12:12:24
Autor: Kuba
Cofanie liczników będzie przestępstwe m
Tyle, że kręcenie liczników jest w większości procederem stosowanym w autach zza granicy - co z tego więc, że polskie samochody będą miały prawdziwy przebieg jak i tak większość aut na rynku wtórnym jest z zachodu?

Data: 2011-03-16 14:20:13
Autor: FAN
Cofanie liczników będzie przestępstwem
licznika.

Pomijam, już fakt dziwnych poglądów pana Wrony - żeby rozwiązać problem,
wystarczy zakazać.

Ale ja nie wiem w czym jest problem. Przecież na rynku  jest wiele samochodów z udokumentowanym świetnie przebiegiem, kpl. faktur za przeglądy, naprawy, od pierwszego właściciela. Więc po co kupować sprowadzone trupy i kląć na kręcone liczniki.
Pozdrawiam

Data: 2011-03-16 15:31:27
Autor: to
Cofanie liczników będzie przestępstwem
begin FAN
Ale ja nie wiem w czym jest problem. PrzecieÂż na rynku  jest wiele
samochodĂłw z udokumentowanym Âświetnie przebiegiem, kpl. faktur za
przeglÂądy, naprawy, od pierwszego wÂłaÂściciela. WiĂŞc po co kupowaĂŚ
sprowadzone trupy i kl¹Ì na krêcone liczniki.

Jak to po co? Są o 5% tańsze. ;)

Data: 2011-03-16 16:10:14
Autor: kogutek
Cofanie liczników b?dzie przest?pstwem
to <to@abc.xyz> napisał(a):
> [...]

> przeglÂądy, naprawy, od pierwszego wÂłaÂściciela. WiĂŞc po co kupowaĂŚ
> sprowadzone trupy i kl¹Ì na krêcone liczniki.

Jak to po co? SÄ&#65533; o 5% taĹ&#65533;sze. ;)

Gdyby nie było tych o 5% tańszych to te rodzime były by o 30% droższe. --

Data: 2011-03-16 17:11:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilqnd5$5fg$1inews.gazeta.pl...
to <to@abc.xyz> napisał(a):

> [...]

Jak to po co? SÄ&#65533; o 5% taĹ&#65533;sze. ;)

Gdyby nie było tych o 5% tańszych to te rodzime były by o 30% droższe.

Czyli kosztowałyby tyle, ile auta w podobnym stanie w każdym kraju?
No popatrz - o to właśnie idzie.

Data: 2011-03-16 09:59:48
Autor: amos

Cavallino napisał(a):

> Gdyby nie by�o tych o 5% ta�szych to te rodzime by�y by o 30% dro�sze.

Czyli kosztowa�yby tyle, ile auta w podobnym stanie w ka�dym kraju?
No popatrz - o to w�a�nie idzie.

Czyli ceny srednioeuropejskie a zarobki polskie. Czy aby na pewno o to
chodzi?
I tylko dlatego aby dobrze punto sprzedac? ;)

--

Zdrowka
Amos

Data: 2011-03-16 20:39:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomości news:2302c60b-5ef2-4ae8-868f-b4785a3e7f6cd12g2000vbz.googlegroups.com...

Cavallino napisał(a):

> [...]

No popatrz - o to w�a�nie idzie.

Czyli ceny srednioeuropejskie a zarobki polskie. Czy aby na pewno o to

A kto ma Ci ten prezent zrobić, żeby kupić auto w cenach średnioeuropejskich, a po kilku latach sprzedać w cenie złomu?
Bo ja osobiście ochoty na to nie mam.

I tylko dlatego aby dobrze punto sprzedac? ;)

Jego czas na sprzedaż już upłynął, więc zostanie dla syna.

Data: 2011-03-17 19:13:52
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników b?dzie przest?pstwem
Wed, 16 Mar 2011 20:39:19 +0100, w
<4d8111e4$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

>I tylko dlatego aby dobrze punto sprzedac? ;)

Jego czas na sprzedaż już upłynął, więc zostanie dla syna.

Oh, wpakujesz syna do "jeżdżącego złoma"? To nieludzkie.

Data: 2011-03-17 20:03:53
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:eqj4o6596lu7rcquoo7l3vfo1b4ocdvu1u4ax.com...
> [...]

>I tylko dlatego aby dobrze punto sprzedac? ;)

Jego czas na sprzedaż już upłynął, więc zostanie dla syna.

Oh, wpakujesz syna do "jeżdżącego złoma"?

Ja nie.
Ale zapewne sam wejdzie.
A do złomowatości zabraknie jeszcze kilku miesięcy.

Data: 2011-03-19 13:58:13
Autor: Cavallino
> [...]

Jego czas na sprzedaż już upłynął, więc zostanie dla syna.

Oh, wpakujesz syna do "jeżdżącego złoma"? To nieludzkie.

Nieludzki to Ty jesteś, bo sprowokowałeś swoim gadaniem, że naprawdę stał się złomem.
Spsuł się znaczy, kontrolka wtrysku się świeci, pali na dwa gary, komputer u mechanika sygnalizuje awarię pierwszej cewki, ale cewka jest dobra (sprawdzone na kilka sposobów z zamianą miejscami i nową cewką włącznie).
Ma ktoś koncepcję co jeszcze po drodze do cewki mogło się zepsuć co daje taki rezultat?

Data: 2011-03-20 01:36:07
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-19 13:58, Cavallino pisze:

Ma ktoś koncepcję co jeszcze po drodze do cewki mogło się zepsuć co daje
taki rezultat?

Taki rezultat może chyba dać też zwarcie na świecy lub przewodzie WN cylindra 1 lub 4.

Jeżeli to nie strona WN, to przed cewką jest jedynie wiązka elektryczna którą cewka połączona jest z ECU - do sprawdzenia kabelki.

Jak padło coś w stopniu wyjściowym ECU, to takie komputery nie kosztują dużo na Allegro.
Kupić najlepiej komputer z wyłączonym immobiliserem, bo inaczej będzie trzeba kodować immobiliser.

Data: 2011-03-20 09:56:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d854bf6$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie - prąd w ogóle nie dochodzi do cewki, a zamiana przewodów i cewek nie powoduje zmiany rezultatu - dalej uszkodzone jest to samo.

Jeżeli to nie strona WN, to przed cewką jest jedynie wiązka elektryczna którą cewka połączona jest z ECU - do sprawdzenia kabelki.

Logiczne.
Ale z tego co się dowiedziałem, szanse że to kabelek są niewielkie.
Pewnie więc padła centralka wtrysku, co ponoć w Punto jest częstą awarią i skutkuje właśnie takimi rezultatami.

Więc teraz pytanie - naprawiają ktoś te centralki w Poznaniu?

Jak padło coś w stopniu wyjściowym ECU, to takie komputery nie kosztują dużo na Allegro.

Nie kosztują wiele mniej niż naprawa centralki, a niektóre 3 razy więcej.
Czyli od 200 do 850 zł.
Naprawa jednego toru to 250 zł.
Nieststey dochodzi do tego koszt kuriera, czyli 2*50 zł.

Kupić najlepiej komputer z wyłączonym immobiliserem, bo inaczej będzie trzeba kodować immobiliser.

No tak, ale jak kupisz na allegro, to szansa że kupisz uszkodzoną jest równie duża jak na to że kupisz dobrą, a nawet jeśli dobrą, to moja trzy dni temu też była dobra.

Data: 2011-03-20 21:12:41
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-20 09:56, Cavallino pisze:

[...]

Brakuje + czy -?

Bo plus jest wspólny dla obu cewek i jeżeli brakuje go w jednej, to padł kabelek.
Minus każda cewka ma swój i podłączony jest bezpośrednio do komputera (też łatwo sprawdzić czy to nie kabelek).

Nie kosztują wiele mniej niż naprawa centralki, a niektóre 3 razy więcej.

A co to dokładnie za Punto?
Bo tak jak patrzę to te popularne to 100-150zł.

Ja do 1.2 16V kupiłem za 100zł, sprzedałem również za tyle jak mi już nie był potrzebny.

[...]

Ale jest też duża szansa że kupisz komputer nie z tej padającej serii.

A u siebie naprawisz jeden tor, a drugi pewnie też obciążony wadą jest na wykończeniu.

Data: 2011-03-20 21:21:32
Autor: Cavallino
[...]

A czort wie, ja nietechniczny jestem, więc znam sprawę z zeznań mechaniora.

Nie kosztują wiele mniej niż naprawa centralki, a niektóre 3 razy więcej.

A co to dokładnie za Punto?

Najzwyklejsze PII 1.2 8V.

Bo tak jak patrzę to te popularne to 100-150zł.

Mówisz o tych z dopiskiem "sprzedaję jako uszkodzone"? ;-)

[...]

Jak duża?

A u siebie naprawisz jeden tor, a drugi pewnie też obciążony wadą jest na wykończeniu.

No i dlatego pewnie naprawie oba za 350.
Już nie mówiąc o tym, że jak wezmę fakturę to wyjdzie tyle zo z allegro centralka niewiadomego pochodzenia i bez gwarancji.

Data: 2011-03-21 19:26:11
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-20 21:21, Cavallino pisze:

Bo tak jak patrzę to te popularne to 100-150zł.

Mówisz o tych z dopiskiem "sprzedaję jako uszkodzone"? ;-)

No np. taki: (bo w Punto 2 to to chyba jest komputer):
http://allegro.pl/komputer-centralka-grande-punto-500-1-2-8v-i1479305010.html

Już nie mówiąc o tym, że jak wezmę fakturę to wyjdzie tyle zo z allegro
centralka niewiadomego pochodzenia i bez gwarancji.

Od tego gościa z linka kupowałem już jakieś części mechaniczne z samochodów które on rozbiera - faktura była i gwarancja niby też (ale nie korzystałem, więc nie wiem jak z realizacją).

W sumie faktycznie naprawa od razu obu torów może być lepszym pomysłem, bo zapłacisz 200zl więcej, ale będziesz miał raz że spokój, dwa że nie pamiętam jak w Punto 2 był zrobiony immobiliser.

Data: 2011-03-21 15:20:11
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników b?dzie przest?pstwem
Sat, 19 Mar 2011 13:58:13 +0100, w
<4d84a865$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
> [...]

>Oh, wpakujesz syna do "jeżdżącego złoma"? To nieludzkie.

Nieludzki to Ty jesteś, bo sprowokowałeś swoim gadaniem, że naprawdę stał się złomem.

To już nic więcej nie będę pisał, co napiszę to potem masz lawetę :X.

Data: 2011-03-21 17:23:04
Autor: Cavallino
> [...]

się złomem.

To już nic więcej nie będę pisał, co napiszę to potem masz lawetę :X.

Tym razem lawety nie było, dwa gary pracują, szkoda że tylko dwa.
Ale pomysł masz dobry, przestań krakać, bo się spełnia.

Data: 2011-03-16 17:01:29
Autor: kogutek
> [...]
>>
> Gdyby nie było tych o 5% tańszych to te rodzime były by o 30% droższe.

Czyli kosztowałyby tyle, ile auta w podobnym stanie w każdym kraju?
Te auta w podobnym stanie w innych krajach są zdecydowanie tańsze. Bo ktoś je
kupuje i przywozi do Polski i sprzedaje z zyskiem. Cofanie liczników to
margines. Ale wrzeszczy się na to w Polsce bo Polak z natury jest oszustem i
zlodziejem i wszędzie widzi tych co chcą go okraść. W tych innych krajach
ludzie rożnią się tym ze widzą wszędzie samych oszustów co nie wyklucza że
mogą być ostrożni. Bylą niedawno statystyka, ktoś na grupie dał linka.
Wynikało z niej ze przeciętny niemiec  mający samochód robi rocznie niecale 20
tysięcy.To jak ktoś kupuje 8 letni samochód z przebiegiem 150 tysięcy to on ma
tyle ile może mieć. A ze zaczną się z nim klopoty. Silnik będzie bral olej,
coś się co chwila będzie psulo. To nie znaczy że licznik byl cofnięty a z tego
że teraz samochody popularne robi się na 200 tysięcy przebiegu. Oczywiście
robi się i samochody co więcej wytrzymują, ale to wedlug mnie moze być kilka
procent rynku. Mozliwy do uzyskania przebieg jest skorelowany z przewidywanym
czasem użytkowania. Nikt nie zrobi samochodu co zostanie wymieniony na nowy po
8 latach i przy przeciętnym przebiegu w granicach 20 tysięcy będzie mial
mechanizmy wytrzymujace 3 razy tyle, bo nikogo na to zwyczajnie nie stać. --

Data: 2011-03-16 20:03:04
Autor: m
W dniu 2011-03-16 18:01, kogutek pisze:

Te auta w podobnym stanie w innych krajach są zdecydowanie tańsze.

czy do tych krajów zaliczają się też Niemcy?

Bo ktoś je
kupuje i przywozi do Polski i sprzedaje z zyskiem.

ciekawe skąd się biorą te auta z małymi przebiegami w nienagannym stanie i do tego za małe pieniądze. na autoscout ich nie widać. czyżby handlarze mieli dojście do niemieckich samarytan? :)

Cofanie liczników to margines.

zartujesz? :)

Data: 2011-03-16 16:33:07
Autor: Kuba
W dniu 2011-03-16 14:20, FAN pisze:
[...]

A problem jest tu taki, ze ludzie maja do wyboru:
- atrakcyjna cena, niski przebieg -> samochód ok tylko na pierwszy rzut oka
- atrakcyjna cena i wysoki udokumentowany przebieg -> trup na pierwszy rzut oka, ale z drugiej strony wiadomo czego można się spodziewać
- wysoka cena i niski udokumentowany przebieg - samochód ok na pierwszy i drugi rzut oka

a większość kupuje samochody na pierwszy rzut oka. zachęceni są do tego atrakcyjna cena i niskim przebiegiem, a jeżeli auto dodatkowo się świeci jak psu jajca to większość jest po prostu wniebowzięta - a takich aut - wypicowanych na handel, z kręconym licznikiem - jest na rynku najwięcej.

Data: 2011-03-16 15:59:33
Autor: Jarek Andrzejewski
On Wed, 16 Mar 2011 11:29:53 +0100, JaromirD <rydberg@q2.pl> wrote:

[...]

kolejny przykład tego, że ustawodawca (właściwie: rząd) uważa, że
wystarczy uchwalić przepis, aby wszyscy byli szczęśliwi i żyło się
dostatniej.
Przecież przestępstwo oszustwa już teraz jest spenalizowane.

Pomijam, już fakt dziwnych poglądów pana Wrony - żeby rozwiązać problem, wystarczy zakazać.

dziwne? Od szefa się uczy :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-16 18:18:33
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Dokładnie - typowy przykład urzędniczego sposobu myślenia.

Data: 2011-03-16 16:59:58
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisał w wiadomości news:ilq3f3$fm6$1news.onet.pl...
Pomijam, już fakt dziwnych poglądów pana Wrony - żeby rozwiązać problem,
wystarczy zakazać.

tak naprawde to w czym problem, zeby w czasie przeglądu technicznego wpisać przebieg i dlaczego mialoby to byc "dziwne"?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-16 18:43:37
Autor: JaromirD
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi - Twoja odpowiedĹş nie bardzo przystaje do cytatu.
Dziwne dla mnie jest to, że według pana Wrony samo zapisanie wprost zakazu cofania liczników rozwiąże problem. Jakoś zakazy kradzieży, oszustwa, morderstwa, itp. nie rozwiązały problemu ich występowania. A co do wpisywania, to nie widzę przeszkód. Rzecz w tym, że bez nakazu ludzie nie będą się na to godzić, a jeśli SKP wpisze to następnym razem pojadą gdzie indziej.

Data: 2011-03-16 21:27:20
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisał w wiadomości news:ilqssd$3dh$1news.onet.pl...
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

no dobra, ale przepis będzie chyba troche szerszy, niż zacytowany fragment gazety.
Można (należy?) więc zakładać, ze jesli będzie moga o zapisywaniu przebiegu podczas przeglądu to na podstawie ustawy, podobnie z niefortunnym zformułowaniem "przed sprzedażą", ktore tu moze być tylko dziennikarskim skrótem.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-16 21:46:03
Autor: JaromirD

Kuba (aka cita) wrote:

[...]

dziennikarskim skrĂłtem.

Masz rację. To co napisała gazeta, to jedno, a jakie będzie prawo, to drugie. Ale w świetle ostatnich - i nie tylko - działań legislacyjnych rządu (ustawa zakazująca hazardu w internecie, próba przeforsowania rejestru stron niedozwolonych, czy ustawa medialna), można niestety sądzić, że na zakazach się skończy.

Data: 2011-03-17 18:19:43
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisał w wiadomości news:ilr7ig$hta$1news.onet.pl...
[...]

mimo wszystko chciałbym (wolałbym) być optymistą... w koncu inaczej po kiego grzyba w ogole życ, zwlaszcza, ze w 2012r będzie koniec swiata ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-17 23:35:10
Autor: kogutek
Kuba \(aka cita\) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):

UĹźytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:ilq3f3$fm6$1news.onet.pl...
> Pomijam, juĹź fakt dziwnych poglÄ&#65533;dĂłw pana Wrony - Ĺźeby rozwiÄ&#65533;zaÄ&#65533; problem
,
> wystarczy zakazaÄ&#65533;.

tak naprawde to w czym problem, zeby w czasie przeglÄ&#65533;du technicznego wpisaÄ&#65533; przebieg i dlaczego mialoby to byc "dziwne"?

Chociażby w tym ze narusza prawo do prywatności właściciela pojazdu. Takie
dane mogą być wykorzystane niekoniecznie dla dobra ludzi. Na dodatek są nikomu
do niczego nie potrzebne.  --

Data: 2011-03-18 10:55:34
Autor: Kamil
On 17/03/2011 23:35, kogutek wrote:
[...]

Żartujesz, prawda?

Kamil

Data: 2011-03-18 11:34:05
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-18 00:35, kogutek pisze:
[...]

To jeszcze nic, napisze Ci coś że padniesz więc lepiej usiądź wygodnie przed czytaniem...
Jak kupisz sobie samochód to będziesz musiał na nim wozić tablice rejestracyjne - to dopiero zamach na prywatność.

Data: 2011-03-18 14:57:02
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Thu, 17 Mar 2011 23:35:10 +0000 (UTC), w <ilu5re$oer$1@inews.gazeta.pl>,
"kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(-a):

> tak naprawde to w czym problem, zeby w czasie przeglÄ&#65533;du technicznego wpisaÄ&#65533; > przebieg i dlaczego mialoby to byc "dziwne"?
> Chociażby w tym ze narusza prawo do prywatności właściciela pojazdu.

Bez żartów.
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany, to przebieg odczyta sobie zaglądając przez
szybkę do auta (no dobra, to teraz coraz trudniejsze).

Na dodatek są nikomu
do niczego nie potrzebne.

A to akurat bzdura.

Data: 2011-03-17 00:03:22
Autor: kogutek
JaromirD <rydberg@q2.pl> napisał(a):
http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-bedzie-
przestepstwem.html

"W kodeksie karnym znajdzie siÄ&#65533; nowy typ oszustwa â&#65533;&#65533; przestawianie wskaĹşnika
 przebiegu samochodu podczas jego sprzedaĹźy Zbigniew Wrona, wiceminister sprawiedliwoĹ&#65533;ci, odpowiedziaĹ&#65533; na interpelacjÄ&#65533; posĹ&#65533;a Krzysztofa Brejzy w sprawie walki z procederem cofania licznikĂłw samochodowych. PoseĹ&#65533; przedstawiaĹ&#65533; negatywne skutki procederu faĹ&#65533;szowania wskazaĹ&#65533; licznikĂłw pojazdĂłw mechanicznych i pytaĹ&#65533;, czy resort dopuszcza moĹźliwoĹ&#65533;Ä&#65533; zmiany prawa w tej sprawie.
Wiceminister zapowiedziaĹ&#65533; wprowadzenie do kodeksu karnego nowego typu przestÄ&#65533;pstwa oszustwa â&#65533;&#65533; wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie cofania licznikĂłw podczas sprzedaĹźy auta
. ZwrĂłciĹ&#65533; takĹźe uwagÄ&#65533;, Ĺźe systemowym rozwiÄ&#65533;zaniem tego problemu mogĹ&#65533;oby by
Ä&#65533; wpisywanie przebiegu pojazdu do dowodu rejestracyjnego podczas kaĹźdego przeglÄ&#65533;du technicznego lub wprowadzanie wskazania licznika np. do bazy CEPiK. Podobne rozwiÄ&#65533;zania funkcjonujÄ&#65533; m.in. w Szwecji i Holandii.
Zbigniew Wrona podaĹ&#65533; przykĹ&#65533;ady rozwiÄ&#65533;zaĹ&#65533; w sprawie zwalczania procederu cofania licznikĂłw aut przyjÄ&#65533;te w innych krajach. Tak np. we Francji jest to zakazane. W Niemczech penalizowane sÄ&#65533; zachowania polegajÄ&#65533;ce na wytwarzaniu nieprawdziwych danych dotyczÄ&#65533;cych m.in. liczby dokonanych przez urzÄ&#65533;dzenie pomiarĂłw.
Opracowane przepisy regulujÄ&#65533;ce kary za umyĹ&#65533;lne zachowania polegajÄ&#65533;ce na modyfikacji wskazaĹ&#65533; licznika trafiÄ&#65533; do Komisji Kodyfikacji Prawa Karnego.
ZaniĹźanie wskazaĹ&#65533; licznika pojazdu najczÄ&#65533;Ĺ&#65533;ciej podejmowane jest w celu wprowadzenia nabywcĂłw w bĹ&#65533;Ä&#65533;d co do faktycznego przebiegu samochodu, a ten jest jednym z istotnych elementĂłw wpĹ&#65533;ywajÄ&#65533;cych na ocenÄ&#65533; stanu technicznego pojazdu."

Tak siÄ&#65533; tylko zastanawiam: jak zakaĹźÄ&#65533;, bÄ&#65533;dÄ&#65533; musieli karaÄ&#65533; za przekroczeni
e zakazu, a Ĺźeby karaÄ&#65533;, bÄ&#65533;dÄ&#65533; musieli udowodniÄ&#65533;. Jak moĹźna udowodniÄ&#65533; cofniÄ
&#65533;cie licznika.

Pomijam, juĹź fakt dziwnych poglÄ&#65533;dĂłw pana Wrony - Ĺźeby rozwiÄ&#65533;zaÄ&#65533; problem, wystarczy zakazaÄ&#65533;.
Jaki rzad takie pzrepisy. A kto każe pzrestawiać w czasie sprzedaży. Przed
sprzedażą można. Można równeiż nie dopuścić do tego zeby licznik pokazywal
rzeczywistą ilośc kilometrow. Teraz to proste. Kiedyś linki, plomby w nowych
samochodach na linkach. A teraz impulsator i kabelek. To można podzielić ilośc
impulso pzrez dwa, a jak ktoś ma kaprys to przez cztery albo dziesieć. Układ
dzielacy można zmieścić w tak malych gabarytach ze praktycznie w jakąs typową
wtyczkwejdzie. W dupę będą mogli pocalować. Jedyne na co trzeba uważać przy
takim roziązaniu to że jak na szybkościomierzu 50 to w realu wiecej. Genialne
rozwiązanie dla tych co kupili nowe samochody. Dluższa gwarancja jak zależna
od przebiegu. Przestawiać licznik w moim samochodzie to ja mogę sobie
codziennie i mnie w dupę mogą pzrez papierek cmoknąć i leszcze laskę zrobić.
Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu może być przestępstwem. --

Data: 2011-03-17 09:00:22
Autor: masti
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Dnia pięknego Thu, 17 Mar 2011 00:03:22 +0000 osobnik zwany kogutek
wystukał:

zrobić. Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu może
być przestępstwem.

to IMHO juĹź jest

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-03-17 09:48:00
Autor: kogutek
Cofanie liczników będzie przestępstwem
masti <gone@to.hell> napisał(a):
Dnia piÄ&#65533;knego Thu, 17 Mar 2011 00:03:22 +0000 osobnik zwany kogutek
wystukaĹ&#65533;:

> zrobiÄ&#65533;. Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu moĹźe
> byÄ&#65533; przestÄ&#65533;pstwem.

to IMHO juĹź jest

Wiem ze jest. I jak zaips który już jest nie działą to nowy też cudownie nie
zadziala. Puszczanie pary w gwizdek. Zajęli by się czymś pożytecznym bo nie
chce mi się im placić za coś co nie będzie dzialalo. Dali by policji troche
pieniędzy na sprawdzenie komisow i sprowadzaczy aut pod kątem zaniżonych
przebiegów bo wylapanie indyidualnych sprzedawców swoich samochodow jest
raczej malo realne. Ale tego nie zrobią. Bo nie mają kasy. Dopisaie czegoś na
papierze nie jest kosztowne ale daje dobry efekt przy wyborach. Tacy my dobrzy
dla was jestśmy, nawet o oszustach kręcocyvh liczniki dla was pomyśleliśmy.
Glosujcie na nas. I bydlo się nabierze po raz kolejny. Już się abralo. Sporo
tutaj wpisów ze super i niech wisują przebiegi do dowodow rejestracyjnych. --

Data: 2011-03-17 12:12:13
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 09:48:00 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
[...]

Bo to akurat ukrocilo by troche ten proceder, w odroznieniu od zmian
KK, ktore wcale nie sa potrzebne. Potrzeba to zapisywac stany licznika
gdzies, niekoniecznie w DR.

A pamietasz swiadectwa oryginalnosci ? Nie pamietasz ? To znak ze to
co napisales powyzej nie zawsze dziala.

J.

Data: 2011-03-17 14:27:47
Autor: BaX
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Glosujcie na nas. I bydlo się nabierze po raz kolejny. Już się abralo. Sporo
tutaj wpisów ze super i niech wisują przebiegi do dowodow rejestracyjnych.

A co Ci to przeszkadza żeby wpisywali? Skoro taką bzdure jak wymiane /nie zgubienie tylko wymiane/ uszkodzonej tablicy rej. wpisują i do DR i karty pojazdu

Data: 2011-03-17 17:46:53
Autor: kogutek
BaX <bax@_klub.chip.pl> napisał(a):
> [...]

A co Ci to przeszkadza żeby wpisywali? Skoro taką bzdure jak wymiane /nie zgubienie tylko wymiane/ uszkodzonej tablicy rej. wpisują i do DR i karty pojazdu
mnie nie zalezy bo nie jezdze na przeglady to i wpisac nie bedzie co i komu.
przez ponad 30 lat jak mam pj mialem ponad 10 damochodow. Ale tylko raz mialem
z pzrebiegiem jdnocyfrowym. I to był najgoszy zakup jaki zrobilem w tej
materii. Pytanie o przebieg bylo ostatnim jakie decydowalo czy samochód kupię
albo nie kupię. Jak odpicujesz starego człowieka to on będzie dalej stary
tylko że odpicoany. Z samochodem tak samo. Jak zużyty to jeśli się ktoś zna to
oceni na ile zużyty. Niedawno ktoś z rodziny kupowal samochod. Nawybieral się
i w końcu pyta ktory kupić. Wszedlęm na allegro i wybralem mu jeszcze inny 12
letnią Mazdę 323 ze 160 tysiacami przebiegu. Słysze no co ty na pewno kręcony.
Pojechaliśmy obejrzeć. Odpalił, przejechalsmy się po dziurach. Kupił. Auto
sprowadzone. Wyrobił polskie papiery. Zrobił nim z 15 tysiecy. Olej i klocki
wymienił. Pojeżdzi nim praktycznie bezkosztowo jeszcze z 5 lat. Przebieg w
wypadku tego samochodu byl bez zznaczenia. Wiadomo było odrazu że nie będzie
maly i raczej przy końcu możliwości eksploatacyjnych. Za żelazo zaplącił 4200
zlotych + koszt zarejestrowania. Wszysko inne co z nim oglądalem było ze dwa
razy droższe i ze dwa razy w goszym stanie technicznym. Przebieg ma niewielkie
znaczenie przy kupnie używanego samochodu. Liczy się tylko stan techniczny.
Sprzedawca mazdy był zdziwiony ze nie padło ani razu pytanie o przebieg. Nawet
się sptał dlaczego. To mu powiedzialem ze samochod jest w stanie technicznym
jak by mial ze 150 tysiecy. Pomylilem się o 10 tysiecy. Auta nie kupje się
patrzac na roczik i przebieg a patrzac na stan techniczny. --

Data: 2011-03-17 09:21:18
Autor: BaX
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu może być przestępstwem.

Taaa, już widzę jak przy sprzedaży mówisz gościowi, że na liczniku to on ma 150kkm ale w praktyce ma ze 350kkm bo dla zabawy sobie cofałeś licznik.

Data: 2011-03-17 09:52:24
Autor: kogutek
> [...]

Taaa, już widzę jak przy sprzedaży mówisz gościowi, że na liczniku to on ma 150kkm ale w praktyce ma ze 350kkm bo dla zabawy sobie cofałeś licznik.
To mój problem co powiem. Rzad niech się zajmie emeryturami żeby byly wyższe,
energetyką bo prądu zabrakie, slużbą zdrowia bo będziemy zdychali na katar, budowaniem drog.  A nie tym jakiego koloru papierem mam sobie w czwartki dupę
wycierać. --

Data: 2011-03-17 12:07:56
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 09:52:24 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
To mój problem co powiem. Rzad niech się zajmie emeryturami żeby byly wyższe,

I tu jest maly problem - wyzsze emerytury to wysza skladka, czyli
mniejsze zarobki. Ewentualnie wyzsze inne podatki - chcesz wysoka emeryture, benzyne po 6zl i 50% podatek rejestracyjny ? Dunczycy placa 180% i sa zadowoleni :-)

energetyką bo prądu zabrakie,

To znow maly problem - elektrownie w Unii sa chyba prywatne.

slużbą zdrowia bo będziemy zdychali na katar, budowaniem drog.

nie bedziemy, bo katar nieleczony przechodzi po tygodniu.

Ale tu popieram - w tych dziedzinach sa karygodne zaniedbania.

J.

Data: 2011-03-17 13:13:08
Autor: andrzej
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilslko$p03$1inews.gazeta.pl...

Rzad niech się zajmie emeryturami żeby byly wyższe,
energetyką bo prądu zabrakie, slużbą zdrowia bo będziemy zdychali na katar,
budowaniem drog.

Mylisz przyczyny ze skutkiem.
Powyższe problemy istnieją właśnie dlatego, że rząd się nimi zajmuje.

--
andrzej

Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.pl

Data: 2011-03-17 14:25:07
Autor: BaX
> [...]

150kkm ale w praktyce ma ze 350kkm bo dla zabawy sobie cofałeś licznik.

Czyli rozumiem, że poinformujesz przyszłego nabywcę, że przebieg faktyczny to nie tyle co na liczniku tylko 2x więcej.

Data: 2011-03-17 11:28:21
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 09:21:18 +0100,  BaX wrote:
[...]

Licznik sie popsul i wstawiles inny.
Ale w umowie i ogloszeniu wpisano 350 kkm i koniec zarzutow.

J.

Data: 2011-03-17 04:05:35
Autor: Iguan007
Cofanie liczników bedzie przestepstwem

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:ilq3f3$fm6$1news.onet.pl...
http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-bedzie-

Tak sie tylko zastanawiam: jak zakaza, beda musieli karac za przekroczenie
zakazu, a zeby karac, beda musieli udowodnic. Jak mozna udowodnic cofniecie
licznika.

Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym dealerom/komisom. Czy da sie to udowodnic? Pewnie nie zawsze ale da sie. I chodzi o to zeby oszust wiedzial ze nawet jesli 1/100 sie wyda to moze miec powaznie konsekwencje. Jesli zobaczylbym moj samochod (w komisie/ogloszeniu) z mniejszym przebiegiem niz go sprzedalem to nie wahalbym sie zglosic tego na policje. Uwazam ze cwaniactwo nalezy tepic a nie uznawac za norme. W panswtach gdzie to funkjonuje jakos udaje sie zlapac kombinatorow:
http://www.couriermail.com.au/news/queensland/fair-trading-warns-car-buyers-on-odometer-tampering/story-e6freoof-1225805900417

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-16 20:13:38
Autor: JaromirD
Cofanie licznik�w bedzie przestepstwem
Iguan007 wrote:

[...]

Niesolidnym, czyli jakim? Bo samo słowo "niesolidny" jest bardzo nieprecyzyjne. To po pierwsze. Po drugie: skoro piszesz, że da się udowodnić konkretnemu sprzedawcy modyfikację stanu licznika, to napisz też jak. Pytam z czystej ciekawości bo się nie znam i po prostu nie wiem. Co do konsekwencji, to można karać nawet śmiercią za cofnięcie licznika, problem w tym że trzeba mieć kogo karać (czyli znowu: mieć delikwenta i umieć mu to udowodnić). Nie chodzi o uznawanie cwaniactwa za normę, tylko o myślenie, że samo zakazanie rozwiąże problem, czyli kolejną radosną twórczość ustawodawcy i kolejny martwy przepis.

Data: 2011-03-17 05:48:56
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message
Niesolidnym, czyli jakim? Bo samo slowo "niesolidny" jest bardzo
nieprecyzyjne.

Takim ktorzy sprzedaja samochod z nizszym przebiegiem niz go kupili. Mowimy
o "kreceniu" licznikow, myle sie?

To po pierwsze. Po drugie: skoro piszesz, ze da sie udowodnic
konkretnemu sprzedawcy modyfikacje stanu licznika, to napisz tez jak.

Dokladnie tak jak napisalem wczesniej. Przeciez sprzedajac samochod
wpisujesz jego przebieg w umowie. Jesli widzisz ze kupujacy sprzedaje go za
rok z nizszym przebiegem to raczej licznik sie sam nie przekrecil.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-16 21:08:49
Autor: JaromirD
Iguan007 wrote:

[...]

Sam widzisz, że niesolidny można różnie rozumieć. Jak dla mnie odnosi się to raczej do jakości usługi niż do cofania liczników. To raczej oszustwo.

Co do Twojego sposobu, to przeglądasz ogłoszenia szukając swojego poprzedniego samochodu (lub nawet swoich poprzednich samochodów)? I jak znajdziesz, składasz doniesienie na policję? Bo niby skąd można wiedzieć, że kupujący sprzedaje samochód, który kupił od Ciebie?

Data: 2011-03-17 18:03:55
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:ilr5cp$8mv$1news.onet.pl...

Co do Twojego sposobu, to przegladasz ogloszenia szukajac swojego
poprzedniego samochodu (lub nawet swoich poprzednich samochodów)? I jak
znajdziesz, skladasz doniesienie na policje? Bo niby skad mozna wiedziec, ze
kupujacy sprzedaje samochód, który kupil od Ciebie?

Bo np. oddam samochod do komisu i wiem ze to moj samochod.Albo poznam samochod z ogloszenia. Chodzi o to zeby oszust wiedzial ze dajac ogloszenie z przekrecony licznikiem ryzykuje. Nawet jesli w 99% przypadkach mu sie uda to przecietny (rozsadny) Kowalski nie bedzie ryzykowal klopotow z sadem dla kilku zlotych. I o to w tym wszystkim chodzi.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 18:47:51
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:40638376.QD3pYiva4L159753...
Co oddasz do komisu jak wcześniej sprzedałeś ten samochód Kowalskiemu? To
Kowalski go odda, a ty nie będziesz wiedział gdzie i kiedy. Możesz przez
przypadek ten samochód zauważyć i może będzie Ci się chciało zajść do komisu
i go obejrzeć. Kowalski może też samochód np. przemalować i wtedy już nic
nie zobaczysz. Chyba że masz tyle wolnego czasu i hobbystycznie zwiedzasz
okoliczne komisy.
To samo jest z ogłoszeniami. Możesz monitorować kilka stron internetowych
czy sprawdzać słupy ogłoszeniowe w Twojej miejscowości ale normalnie nikt
raczej nie będzie się tak bawił, tym bardziej, że może to trwać kilka lat. W
końcu nie wiesz kiedy Kowalski będzie chciał sprzedać samochód.

Tak jak wyraznie na dyskusji poczatku zaznaczylem - nie ma 100% sposobu na wylapanie oszustow. Wiec nie probuj mi tlumaczyc dlaczego kogos maja nie zlapac. Chodzi o to ze nie masz 100% pewnosci ze samochod ktoremu przekrecisz licznik nie trafi na poprzedniego wlasiciela czy zapis z wyzszym przebiegiem w serwisie. Powiedz szczerze, ryzykowabys zaplacenie kary powiedzmy 10tys i wpis do akt dla marnego zysku z przekrecenia licznika? Ja nie.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 20:44:22
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:56538974.ETGTGInFJr159753...
Bardzo proszę, nie odwracaj kota ogonem. Pytałem, jak można udowodnić
konkretnemu sprzedawcy cofnięcie licznika. Zacząłeś pisać o komisach i

1.Oddaje samochod do komisu. Na drugi dzien ide go z ciekowosci zobaczyc i widze ze ma 100tys km mniej.
2.Sprzedaje samochod Kowalskiemu, za rok widze przypadkiem ogloszenie "mojego" samochodu z 100tys mniej
3.Pracuje jako mechanik w serwisie danej marki i przyjezdza gosc ktory wlasnie kupil okazyjnie samochod.Patrze w papiery i samochod byl u nas serwisowany mial 3x tyle ile na liczniku
4.Jestem wlascicielem komisu i wraca do mnie samochod ktory sprzedalem i ma mniej  km niz wtedy kiedy ja go sprzedalem
5.Kupilem samochod od pierwszego wlasciciela i pojechalem do autoryzowanego serwisu a tam maja historie tego samochodu z 300tys wiekszym przebiegiem.
6. Znajomy kupil samochod (tylko 20 tys km!) ktory ja znalem jako auto akwizytora jezdzace 24/godz na dobe. Zglaszamy podejrzenie przestepstwa i okazuje sie ze firma leasingowa wyprzedala to auto z przebiegiem 500000km, kupcem byl pan x ktory sprzedal auto mojemu znajomemu. W umowie maja 20 tys km.

Jestes pewny ze zadne z powyzszych nie moze sie zdarzyc i nie mozna udowodnic przestepstwa?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 14:44:09
Autor: BaX
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
Problem polega na tym, że choć sam zaznaczasz niecałkowitą skuteczność
Twojego pomysłu, to ode mnie wymagasz pewności. Wymienione przypadki mogą
się oczywiście zdarzyć, ale częstotliwość ich występowania będzie zbyt mała
żeby można było je stosować do likwidowania POWSZECHNEGO procederu.

Wystarczy, że na 100 uwalą konkretnie na konkretną kase i konsekwencje 5-10, wystarczy żeby reszte śmiecia dosyć konkretnie zmyć z widoku. Oczywiście część zejdzie do podziemia ale część zniknie bo już nikt nie będzie się oficjalnie ogłaszał, więc i dostęp klientów 'z ulicy' będzie znikomy. A komisy samochodowe powinny mieć kontrole z urzędu podobne do tych które robi skarbówka po firmach.

Przykład z podwórka, pewna firma sprzedała drugiej firmie /komis samochodowy/ swoje samochody, służbówki, przebiegi po 300-400kkm, wszystko legal na FV z książkami itd. Po miesiącu dzwoni klient który odkupił od pośrednika jeden z samochodów z przebiegiem pod 200kkm. Powinni temu @#$@ z komisu spalić bude w pizdu, a jemu jajca urwać na żywca.

Data: 2011-03-17 17:55:55
Autor: kogutek
[...]

Pierdolicie Hipolicie. Firma wypożyczająca samochody spzredaje je przy dużo
niższych przebiegach. Typowe auta trzymają krotko i jak przekroczą 150 tysiecy
to idą pod młotek. Chyba że to ciężarowa Scania byla. Wtedy zwracam honor.
Żaden akwizytor nie jest w stanie robić przez dwa i poł roku po 1000
kilometrów dziennie. --

Data: 2011-03-18 05:32:29
Autor: Iguan007

"kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:ilthvb$ck4$1inews.gazeta.pl...

[...]

To byl przyklad. Wiec zmien sobie powyzsze na 150tys. jesli wolisz. To czy firma leasingowa sprzedaje z przebiegiem 500 czy 100 tys jest tutaj zupelnie nieistotne.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 21:10:21
Autor: Iguan007

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:6845762.JB12E5kfvZ159753...
[...]

Napisalem, cytuje, "nie ma 100% sposobu na wylapanie oszustow". Przypominam ze mowimy o wprowadzeniu zmian do KODEKSU KARNEGO. Zapis o karalnosci kradziezy tez zjawiska zlodziejstwa nie wyeliminuje. Co nie znaczy ze nie powinno byc ono  karalne. I taka sama logike stosuje przy oszustwach z licznikami. Calkiem tego cwaniactwa nie wyeliminujemy co nie znaczy ze nie powinno byc karalne.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 02:11:17
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Thu, 17 Mar 2011 04:05:35 +1000, Iguan007 napisał(a):

Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby
jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym
dealerom/komisom.
Znaczy sie, najpierw trzeba bedzie takie pozwolenia wydawac? Poglo Ciebie :( Malo to koncesji i innych pierdol mamy?
Lepszym sposobem byloby pelne zalegalizowanie publicznie dostepnej bazy danych takich ludzi, co robia walki. Kazdy moglby sobie sprawdzic.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-17 18:07:04
Autor: Iguan007
"Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> wrote in message news:lm3858-l9i.ln1news.yarross.net.pl...
Dnia Thu, 17 Mar 2011 04:05:35 +1000, Iguan007 napisal(a):

[...]

Przeciez komisy musza miec pozwolenie na prowadzenie dzialnosci gospodarczej. Moim zdaniem zabieranie takiego pozwolenie oszustom byloby sensowna kara.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 15:03:30
Autor: Jarek Andrzejewski
Cofanie liczników bedzie przestepstwem
On Thu, 17 Mar 2011 18:07:04 +1000, "Iguan007"
<iguan007@poczta.onet.pl> wrote:

Przeciez komisy musza miec pozwolenie na prowadzenie dzialnosci

Ależ skąd. Od 20 z górą lat nie ma takiej potrzeby.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-18 05:37:57
Autor: Iguan007
"Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> wrote in message news:q454o614ui15o69sa308d2t9g8socmtqns4ax.com...
On Thu, 17 Mar 2011 18:07:04 +1000, "Iguan007"
<iguan007@poczta.onet.pl> wrote:

Przeciez komisy musza miec pozwolenie na prowadzenie dzialnosci

Ależ skąd. Od 20 z górą lat nie ma takiej potrzeby.

No dobtrze, nie mieszkam w PL i moze czegos nie wiem ale naprawde moge sobie otworzyc komis bez pozwolenia na dzialanosc gospodarcza? Ciezko mi w to uwierzyc.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 20:44:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "Iguan007" <iguan007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iltnuu$tfc$1news.onet.pl...
[...]

Nie ma czegoś takiego jak pozwolenie.
Poza specjalnymi branżami w rodzaju wydobywania surowców.

Data: 2011-03-17 20:54:43
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 20:44:55 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Ale i tak trzeba pojsc do urzedu, zlozyc wniosek, i poczekac na ...
rejestracje ?
Poza specjalnymi branżami w rodzaju wydobywania surowców.

Albo handel alkoholem.

J.

Data: 2011-03-18 09:10:21
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-03-17 20:37, Iguan007 pisze:
[...]

Generalnie, działalność gospodarczą się zgłasza, a nie występuje o pozwolenie.

Data: 2011-03-18 18:48:30
Autor: Iguan007

"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:ilv41d$318g$1news2.ipartners.pl...
[...]

Przeciez juz teraz sad moze orzec zakaz prowadzenia dzialalnosci. Dlaczego nie mozna tego rozciagnac na komis-oszusta,?

http://www.prawoupadlosciowe.pl/zakaz-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej/

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-18 14:58:20
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników bedzie przestepstwem
Fri, 18 Mar 2011 18:48:30 +1000, w <ilv698$3e2$1@news.onet.pl>, "Iguan007"
<iguan007@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Przeciez juz teraz sad moze orzec zakaz prowadzenia dzialalnosci. Dlaczego nie mozna tego rozciagnac na komis-oszusta,?

Można, ale teraz wchodzimy w zagadnienie niewydolnego prawa w PL.

A i tak założy sobie komis następny na matkę.

Data: 2011-03-18 15:25:01
Autor: J.F.
On Fri, 18 Mar 2011 14:58:20 +0100,  radekp@konto.pl wrote:
[...]

Ale po co na matke - na slupa spod krzaka, znikna potem auta i gotowka
... "szef zabral".

J.

Data: 2011-03-18 21:49:18
Autor: Jarek Andrzejewski
Cofanie liczników bedzie przestepstwem
On Fri, 18 Mar 2011 18:48:30 +1000, "Iguan007"
[...]

no i? Czym innym jest pozwolenie na rozpoczęcie DG a czym innym
sądowoy zakaz podejmowania DG.
Czujesz różnicę?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-19 08:02:44
Autor: Iguan007
"Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> wrote in message news:v8h7o6dttnlihaem8jtmffv1ad40ft8jr74ax.com...
[...]

W pierwszym poscie napisalem, cytuje "Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym dealerom/komisom".Wiec ja mowie o zamykaniu, a nie otwieraniu DG.

Pozdrawiam,
Iguan

Cofanie liczników będzie przestępstwem