Cofanie licznika....

Data: 2020-01-09 09:02:50
Autor: Marek
Cofanie licznika....
https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kierowcow,998735.html

Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli liczmik....

--
Marek

Data: 2020-01-09 08:32:49
Autor: Konopny
Cofanie licznika....
użytkownik Marek napisał:
https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kierowcow,998735.html

Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli liczmik....

Cofnij se licznik od prądu.

Data: 2020-01-09 20:36:21
Autor: z
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 17:32, Konopny pisze:
  Cofnij se licznik od prądu.

Bardzo dobre porównanie ;-)

Data: 2020-01-09 11:59:20
Autor: Konopny
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 20:36:23 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-01-09 o 17:32, Konopny pisze:
  Cofnij se licznik od prądu.
> Bardzo dobre porównanie ;-)

Ale ale, za gmyranie, ba podejrzenie gmyrania przy liczniku energii jest dużo wyższa kara i ciąganie po sądach niż za cofkę licznika w samochodzie.
Tyle że w pierwszym przypadku robi się w chu przedsiębiorstwo, a w drugim
przypadku szarego luda. U nas sa nawet jakie paski wykrywające
neodyma przy licznikach wody. Woda tańsza niż auto.

Data: 2020-01-09 22:56:18
Autor: Animka
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 20:59, Konopny pisze:
U nas sa nawet jakie paski wykrywające
neodyma przy licznikach wody. Woda tańsza niż auto.

Możesz coś więcej na ten temat napisać? Nie wiem co to neodym. Czy to jest coś takiego co wykryje złodzieja wody, albo oszusta co kombinuje w czyimś liczniku wody?

--
animka

Data: 2020-01-10 21:09:24
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 22:56, Animka pisze:
[...]

Neodymem nazywają bardzo silny magnes.
Niektórzy wynalazcy przykładali taki magnes do licznika wody lub prądu z zamiarem zatrzymania obrotów wirnika naliczającego impulsy.
Nie wiedzieli, że w środku licznika są umieszczone specjalne czujniki, które rejestrują takie niecne działania.

Data: 2020-01-10 21:14:34
Autor: u2
Cofanie licznika....
W dniu 10.01.2020 o 21:09, t-1 pisze:
[...]

taa

https://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczna_g%C3%B3rka

Data: 2020-01-10 21:28:45
Autor: Animka
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-10 o 21:09, t-1 pisze:
[...]

A więc to o to chodzi.
Gdzieś kiedyś czytalam, że taki magnes może spowodować odwrotny skutek, sporo jeszcze natłuc na licznik.

--
animka

Data: 2020-01-10 21:44:54
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-10 o 21:28, Animka pisze:

A więc to o to chodzi.
Gdzieś kiedyś czytalam, że taki magnes może spowodować odwrotny skutek, sporo jeszcze natłuc na licznik.

Też to słyszałem.
Stary licznik z tarczą, gdy był przyłożony magnes, podobno zwalniał lub nawet stawał.
Ale po usunięciu magnesu kręcił się bez opamiętania nawet bez obciążenia.

Data: 2020-01-10 22:48:08
Autor: Animka
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-10 o 21:44, t-1 pisze:
[...]

Namagesował się chyba.

--
animka

Data: 2020-01-12 11:37:47
Autor: Konopny
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 22:57:28 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> [...]

Możesz coś więcej na ten temat napisać? Nie wiem co to neodym. Czy to jest coś takiego co wykryje złodzieja wody, albo oszusta co kombinuje w czyimś liczniku wody?

Neodym to taki magnes który zatrzymuje liczniki. Swego czasu w pewnej wiosce PL
bodaj 1/5 mieszkańców z tego korzystała, później była afera.

I taki magnes musiał działać również na liczniki od wody/gazu, bo od kilku
lat na tych licznikach przyczepione są jakieś paski wykrywające
przyłożenie takiego magnesu.

http://www.growo-wodomierze.pl/oferta/akcesoria-wodomierzowe/metering/wskaznik-pola-magnetycznego.html

Data: 2020-01-10 09:39:45
Autor: z
Cofanie licznika....
Co za różnica? Tu oszust i tu oszust.

Data: 2020-01-09 09:32:21
Autor: ąćęłńóśźż
Cofanie licznika....
W celi razem z tymi, którym ktoś ściął drzewo na działce lub podrzucił śmieci.

-- -- -
że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli licznik.

Data: 2020-01-09 13:30:43
Autor: z
Cofanie licznika....

Dziękujcie za to zachodniej nowoczesnej UE.
Faszystowski zamordyzm leje się do Polski szeroką falą.

Data: 2020-01-09 13:35:17
Autor: Jacek Maciejewski
Cofanie licznika....
Dnia Thu, 9 Jan 2020 13:30:43 +0100, z napisał(a):

Dziękujcie za to zachodniej nowoczesnej UE.
Faszystowski zamordyzm leje się do Polski szeroką falą.

I pogadało se 3 durni :) A ja czwarty że zaszczycam to towarzystwo
uwagą.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-01-09 13:43:46
Autor: Olin
Cofanie licznika....
Dnia Thu, 9 Jan 2020 13:30:43 +0100, z napisał(a):

Dziękujcie za to zachodniej nowoczesnej UE.
Faszystowski zamordyzm leje się do Polski szeroką falą.

Złe to czasy, kiedy suweren nie może nawet cofnąć licznika.
Tak właśnie lucyferska UE odbiera nam uświęcone tradycją zwyczaje:
wywożenie śmieci do lasu, palenie węglem (najlepiej miałem) i chędożenie
ministrantów przez dobrodzieja.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-09 14:42:09
Autor: Wiesiaczek
Cofanie licznika....
W dniu 09.01.2020 o 13:43, Olin pisze:
[...]

Chcieliście demokracji no to ją macie! I tyle w temacie.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2020-01-09 15:26:07
Autor: z
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 13:43, Olin pisze:
[...]

Troszeczkę mylisz pojęcia. Rowery nie mają liczników, wspomniane odkurzacze, lodówki... Wystarczy rocznik i stan techniczny. Można mieć kilometry na niemieckiej autostradzie i kilometry w nauce jazdy. Co taka informacje komu daje?
Biurokracja się CIESZY że ma zajęcie. I tyle.

Data: 2020-01-09 08:12:58
Autor: rowerex
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 15:27:05 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

Troszeczkę mylisz pojęcia. Rowery nie mają liczników, wspomniane odkurzacze, lodówki... Wystarczy rocznik i stan techniczny.

Tak? To dlaczego w menu serwisowym TV są informacje na temat czasu pracy, ilości włączeń/wyłączeń, wykładkach softwaru i hardwaru itp? Lodówki są coraz bardziej skomputeryzowane - każde urządzenie które ma software ma też zwykle menu serwisowe z historią, i to z coraz bardziej szczegółową historią...

Tu i ówdzie mówi się o "programowanym" psuciu urządzeń przed upływem gwarancji - nawet jeśli to tylko "spiskowa teoria", to jest to technicznie możliwe za pomocą samego oprogramowania.

Stan techniczny widać na zewnątrz, można odpicować, wyszpachlować itp i sprzedać sprzęt jako niemal nowy, co to "stał na magazynie szczelnie zapakowany" - i dopiero dane z menu serwisowego mogą pokazać prawdę co do rzeczywistego "przebiegu" - oczywiście o ile ktoś tych danych nie "skoryguje" przed sprzedażą - ale jeśli ktoś zechce rozebrać agregat lodówki by zobaczyć jego stan techniczny, to życzę mu powodzenia...

To samo się tyczy wszelkich sterowników w samochodach - wszystkie zapisują i rejestrują swoją historię - niedługo w butach będziesz miał procesor z czujnikami zliczający ilość kroków, temperaturę, wagę użytkowania - jak przekroczysz wagę dopuszczalną dla buta, to stracisz gwarancję.

Zresztą UE może nakazać montowanie w butach systemów bezpieczeństwa dla pieszych, ostrzegających pieszych i ostrzegających kierowców, oczywiście ze śledzeniem ścieżki chodzenia przez GPS, Gallileo czy inny Glonass - "UE chroni, UE radzi, UE nigdy cię nie zdradzi"...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-01-09 20:32:32
Autor: z
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 17:12, rowerex@op.pl pisze:
Tak? To dlaczego w menu serwisowym TV są informacje na temat czasu pracy,

No i?  Wolny człowiek może skorzystać z takiej informacji.
Wie że ona całej prawdy nie mówi. Może być wskazówką

MOŻE a nie MUSI płacić za biurokrację licznikową.

[...]

Się zgadzam. UE może to zrobić pomimo rozumu logiki i większości demokratycznej. UE może zrobić najbardziej debilną głupotę.

Dlaczego może?

Bo jej na to pozwalamy ;-)

Data: 2020-01-09 16:11:57
Autor: Olin
Cofanie licznika....
Dnia Thu, 9 Jan 2020 15:26:07 +0100, z napisał(a):

Można mieć kilometry na niemieckiej autostradzie i kilometry w nauce jazdy. Co taka informacje komu daje?

Nabywcy używanego samochodu daje pojęcie czy był mniej, czy bardziej
intensywnie używany. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-09 17:48:40
Autor: Irokez
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 15:26, z pisze:

[...]

W czasach gdy silnik VW TSI wytrzymuje maksymalnie 300 tysięcy kilometrów a projektowana wytrzymałość auta to 7 lat lub 150k km, przekręcanie w Polskiej patologiczej już sytuacji komisów samochodowych z 250k km do 150k km ma już znaczenie. Bo klient kupując takie auto musi po 5 miesiącach kiedy dobija do magicznych 300k km wymieniać silnik na nowy.

To nie czasy gdy silnik wytrzymywał milion. Teraz nie opłaca się takich robić.

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/w-volkswagenie-golfie-14-tsi-po-300-tys-km-rozsypal-sie-silnik/lsx56y0

--
Irokez

Data: 2020-01-09 20:35:09
Autor: z
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 17:48, Irokez pisze:

To nie czasy gdy silnik wytrzymywał milion. Teraz nie opłaca się takich robić.

Ale nadal nie jest to wyrocznia bo jeżdżą te samochody z większymi przebiegami.
To tylko wskazówka za którą kierowcy są zmuszani płacić

ALE...

Jeśli już musimy z tym żyć to dobrze by było egzekwować tą biurokrację i ścigać oszustów licznikowych.

Socjalizm tak ma. Nie poradzisz ;-)

Data: 2020-01-10 09:40:40
Autor: Wiesiaczek
Cofanie licznika....
W dniu 09.01.2020 o 20:35, z pisze:
[...]

Dlatego należy wracać do socjalizmu.
Ty preferujesz system złodziejski?

Data: 2020-01-13 20:03:35
Autor: nie ma emaila
Cofanie licznika....
Fri, 10 Jan 2020 09:40:40 +0100, w <qv9da8$r04$1@gioia.aioe.org>, Wiesiaczek
<ciotkazielinska@vp.pl> napisał(-a):

> Socjalizm tak ma. Nie poradzisz ;-)

Dlatego należy wracać do socjalizmu.
Ty preferujesz system złodziejski?

Czyli jaki? Feudalizm?

Data: 2020-01-13 20:18:25
Autor: u2
Cofanie licznika....
W dniu 13.01.2020 o 20:03, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
[...]

ta

Data: 2020-01-09 19:59:48
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

Gdyby było tak jak mowisz to oszusci nie cofaliby liczników...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2020-01-09 20:26:35
Autor: z
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 16:11, Olin pisze:
Nabywcy używanego samochodu daje pojęcie czy był mniej, czy bardziej
intensywnie używany.

Przeczytaj dokładnie na co odpowiadasz

A jeśli już to dlaczego akurat to dotyczy tylko pojazdów?

Twój komputer powinien mieć licznik (homologowany oczywiście i certyfikaowany dyrektywami) Miałbyś wiedzę ...

Ale czy na pewno? Wiedziałbyś czy był dobrze serwisowany/czyszczony/ czy wymieniano na czas płyny i filtry. Czy procesor był przegrzewany...

Życie jest bardziej skomplikowane niż myśli sobie wyznawca licznika. ;-)

Data: 2020-01-10 11:16:20
Autor: Olin
Cofanie licznika....
Dnia Thu, 9 Jan 2020 20:26:35 +0100, z napisał(a):

A jeśli już to dlaczego akurat to dotyczy tylko pojazdów?

Twój komputer powinien mieć licznik (homologowany oczywiście i certyfikaowany dyrektywami)

Mój komputer akurat mało się przemieszcza, chyba że uwzględnić ruch wirowy
Ziemi i jej obieg wokół Słońca.
Nie ma obowiązku zwracania uwagi na stan licznika i nikt nie każe Ci tego
robić. Rozumiem, że jesteś zwolennikiem wolności, więc dlaczego oburzasz
się, że inni są zainteresowani tym parametrem?

Miałbyś wiedzę ...

Normalny człowiek coś wie, albo nie wie. 'Manie' wiedzy to efekt zmagań Mniej niż Zera z językiem polskim, co bardzo
spodobało się suwerenowi, bo w jego mniemaniu nobilituje.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-10 22:04:03
Autor: z
Cofanie licznika....
Co innego zmuszanie a co innego możliwość posługiwania się takim urządzeniem.

Zauważasz pewną subtelną różnicę?

Data: 2020-01-09 18:40:32
Autor: Sonn
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 13:30, z pisze:

Dziękujcie za to zachodniej nowoczesnej UE.
Faszystowski zamordyzm leje się do Polski szeroką falą.

Sprzedam ci VW Golfa, rocznik 1990, przebieg 60 000. Cena 20.000. Auto prawie nieużywane przez te lata. Teściowa tylko do kościoła i na zakupy do Dino jeździła. Kupisz? Licznik wcale, a wcale nie był cofany. Żebym tak na miejscu trupem padł jak był cofany...

--
Sonn

Data: 2020-01-09 19:20:17
Autor: u2
Cofanie licznika....
W dniu 09.01.2020 o 18:40, Sonn pisze:
[...]

niemiecki syn handluje:)))))))))

Data: 2020-01-09 23:36:48
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-09 09:02, Marek wrote:
https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kierowcow,998735.html

Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli
liczmik....

Jak narazie pewnie nie bo do końca(?) kwietnia można było sobie cofać legalnie więc ci bardziej 'ogarnięci' dają sobie radę.

A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania, więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

Za to co się człowiek spoci i nabiega jak podczas badania lub kontroli ktoś się machnie o cyferkę to jego.

Data: 2020-01-10 00:03:55
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 09.01.2020 o 23:36, m4rkiz pisze:
On 2020-01-09 09:02, Marek wrote:
[...]

Cofanie licznika nigdy legalne nie było. Ponieważ stan licznika ma
realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające), więc
przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko nikt
tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania,
więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci
swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

No ale dalej, to będzie tylko  do pierwszego badania technicznego.

Za to co się człowiek spoci i nabiega jak podczas badania lub kontroli
ktoś się machnie o cyferkę to jego.

Tu jest inne "słabe ogniwo". Stwierdzenie zmiany (cofnięcia najczęściej)
licznika, to jedno. Wykrycie sprawcy - to drugie. To wcale nie musi być
oczywiste. O ile wykazanie, ze sprzedający z cofniętym licznikiem
samochód oszukuje kupującego i jego ukaranie już było trudne, to
ustalenie, kto i w którym momencie cofnął licznik już jest bardzo trudne.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-10 18:59:46
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Piszesz o dwóch rzeczach jakby to była jedna...
Bo to ze sprzedac ze zmnienionym przebiegiem i zatajeniem prawdziwego to było oszustwo to jasne.
Ale czy cofniecie tylko dla siebie rzeczywiście było karalne?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2020-01-10 20:41:53
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-10 00:03, Robert Tomasik wrote:
Cofanie licznika nigdy legalne nie było.

Oczywiście że było. Sam cofałem.

Ponieważ stan licznika ma
realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające), więc
przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko nikt
tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

Słowo klucz - sprzedaży.

Drugie słowo klucz - ewentualnie. Ja teścia informowałem że auto ma przebieg nieustalony jak kupował moje E39 z przebiegiem coś koło 60kkm (po moim zakupie okazało się że każdy moduł miał inne wartości z zakresu 160-280kkm). A to co za nie zapłacił nie pokryło nawet połowy moich inwestycji w to auto bo zapłacił tyle co za założenie gazu i dwa komplety dobrych opon.

[...]

Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

A interfejs umożliwiający korektę raz na miesiąc w domu do niektórych modeli kosztuje tyle co pół litra. Więc to walka z góry przegrana.

Data: 2020-01-10 21:23:00
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 10.01.2020 o 20:41, m4rkiz pisze:

[...]

Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)

A interfejs umożliwiający korektę raz na miesiąc w domu do niektórych
modeli kosztuje tyle co pół litra. Więc to walka z góry przegrana.

No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
interfejs, to może to cienko się skończyć.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-11 10:25:32
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-10 21:23, Robert Tomasik wrote:
Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w
CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

to i tak nikt do niczego nie dojdzie bo od momentu podpisania w DE umowy na której mamy stan 300kkm auto zazwyczaj:

- zostaje na godziny\dni na placu na którym stało
- jest transporowane przez 'kogoś' do Polski
- trafia do jakiegoś warsztatu, na detailing etc.
- zostaje postawione w komisie (nierzadko u osoby trzeciej)
- i dopiero stamtąd po ogarnięciu kompletu papierów (tłumaczenia etc.) ktoś zabierze je na przegląd - myślę że typowo jest to dobry tydzień podczas którego z autem ma kontakt dobre 10 osób nierzadko nieznanych nawet z nazwiska.

I o ile dojście jakiegoś odszkodowania od sprzedawcy czy zwrócenie mu auta nie będzie trudne bo to przecież on zyskuje na cofnięciu licznika (przy czym pojawienie się z takim problemem po dłuższym czasie i tak spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

[...]

Nie mówię że nie, ale wątpię czy skala problemu pośród aut zarejestrowanych w kraju przekracza 1 procent pojazdów. Jeżeli już to mogę się założyć że największy udział mają dostawczaki i ciągniki na międzynarodówce.

No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
interfejs, to może to cienko się skończyć.

interfejs służy do wielu różnych rzeczy, możliwość zmiany przebiegu to jedna z kilkudziesięciu - kilkuset funkcji

Nie znam się na temacie inaczej niż amatorsko ale wydaje mi się że jedynym faktycznym rozwiązaniem problemu jest połączenie baz danych o pojazdach (łącznie z przebiegiem z przeglądów z ASO) z całej UE, inaczej to próba rozwiązania problemu tam gdzie go nie ma za pomocą środków które sa zupełnie niewystarczające.

Data: 2020-01-12 11:33:30
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 11.01.2020 o 10:25, m4rkiz pisze:

[...]

Nie chciałbym się tu szerzej publicznie rozwodzić, tym nie mniej jesteś
w błędzie. Udowodnienie takiego procederu konkretnej osobie jest możliwe. >
[...]

No właśnie przeanalizowałem wczoraj i całkiem sporo jest pojazdów
poleasingowych przykładowo.

[...]

Najprościej byłoby wprowadzić dyrektywę, że te liczniki mają być
zabezpieczone. W kasach fiskalnych daje się to rozwiązać jakoś.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-12 12:56:20
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:
[...]

teoretycznie wszystko jest możliwe, w praktyce jeżeli sterownik nie loguje kiedy było ostatnie programowanie a programujący ma komputer zabezpieczony całodyskowym szyfrowaniem (chociaż wątpie żeby te programy cokolwiek logowały na lokalna maszyne) to można sobie co najwyzej uprawdopodobnić ale nie dowieść

Data: 2020-01-12 18:23:52
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 12.01.2020 o 12:56, m4rkiz pisze:

[...]

No jeszcze możesz wezwać na pomoc lotnictwo USA i obłożyć warsztat
napalmem poprawiając jakąś bombą paliwowopowietrzną, ale zapewniam Cię,
ze w praktyce mało który mechanik jest tak zapobiegliwy :-D

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-12 13:02:54
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:
Najprościej byłoby wprowadzić dyrektywę, że te liczniki mają być
zabezpieczone. W kasach fiskalnych daje się to rozwiązać jakoś.

tylko tam w przytłaczającej większości przypadków suma podatku jest jedno, dwu czy maksymalnie trzycyfrowa a przy samochodzie zysk zaczyna się od czterocyfrowego a nierzadko opiera się o pięć cyfr więc i chęci inne

Data: 2020-01-12 18:28:18
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 12.01.2020 o 13:02, m4rkiz pisze:
On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:
[...]

Błądzisz. VAT plus dochodowy, to ponad 40% obrotu

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-12 20:38:59
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-12 18:28, Robert Tomasik wrote:
[...]

mówię o jednym paragonie

jakie sumy ty, ja, ktokolwiek inny widuje na paragonach?
czterocyfrowe zdarzają mi się raz-dwa w roku

pozostaje problem ze stanami magazynowymi, konieczność liczenia wszystkiego dokładnie etc.

już prościej wstawić sobie "coś" co drukuje "paragony" niż kombinować z zafiskalizowaną kasą - znam takie przypadki ze stacji paliw 15+ lat temu

zresztą zaraz wchodzą kasy pseudoonline więc możliwości się kończą, nikt nie będzie żadnego MITM rzeźbił żeby nie płacić vatu od bułek ;)

Data: 2020-01-12 20:55:13
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 12.01.2020 o 20:38, m4rkiz pisze:

[...]

Ale pamięć fiskalna zabezpiecza cały utarg, a nie jedne bułki. Więc
przykład cokolwiek mało z tematem powiązany.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-11 13:26:43
Autor: Kris
Cofanie licznika....
No i jak mechanik wykryje >cofnięcie, a Policja w  >przeszukaniu znajdzie interfejs, to może to cienko >się skończyć.
Jak Pan Władza podczas kontroli drogowej zobaczy że z przebiegiem coś nie tak to od razu przeszukanie u kierowcy?
Ps
Interfejs?w do aut mam 6 r?żnych aktualnie. Coś mi grozi za ich posiadanie?

Data: 2020-01-11 23:22:10
Autor: RadoslawF
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-11 o 22:26, Kris pisze:

[...]

Zarzuty od prokuratora.
I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-13 11:47:40
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-11 o 23:22, RadoslawF pisze:

Zarzuty od prokuratora.
I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.

Pozdrawiam

Właśnie to dowodzi, ze nie. Posiadanie interfejsów nie jest przestępstwem samoistnym.
Dokąd nie zgwałcisz lub przekręcisz to posiadasz bez sankcji.

Data: 2020-01-13 12:10:38
Autor: J.F.
Cofanie licznika....
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qvhhs7$14km$1@gioia.aioe.org...
[...]

Mnie to wyglada na zamiar/czynienie przygotowan :-)

J.

Data: 2020-01-13 16:47:09
Autor: RadoslawF
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-13 o 12:10, J.F. pisze:

[...]

Jak sobie przypomnę oskarżenia o zamiar zabójstwa dla jadących
pod wpływem zakładam że można się spodziewać najwyższych zarzutów.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-13 16:08:16
Autor: Olin
Cofanie licznika....
Suweren potrafi:

"Od 1 stycznia, kiedy weszły w życie nowe przepisy o kontroli ruchu
drogowego, policjanci zatrzymują kolejnych kierowców z cofniętymi
licznikami w swoich samochodach. W powiecie nowotarskim w ciągu ostatnich
kilku dni mundurowi ujawnili cztery auta, w których aktualny stan przebiegu
był niższy, od tego z ostatnich badań technicznych pojazdu.

Rozbieżności co do stanu przebytych kilometrów wahały się od kilku do nawet
kilkuset tysięcy kilometrów.

Tak było podczas kontroli drogowej, przeprowadzonej w niedzielę. Drogomierz
w skodzie wskazywał ponad 150 tysięcy kilometrów mniej niż podczas
ostatniego badania technicznego pojazdu. Kierowca oświadczył, że nic na ten
temat nie wie, ponieważ pojazd jest własnością jego znajomego. Teraz
policjanci wyjaśniają, jak doszło do rozbieżności wskazań liczników i kto
jest za to odpowiedzialny.

Rekordzistą jest jednak na razie kierowca złapany 8 stycznia na A4 w
miejscowości Targowisko. Jego pojazd marki Iveco na drogomierzu wskazywał
5802 kilometry, podczas gdy w Centralnej Ewidencji Pojazdów widniała
liczba... 37 1246 km. Dane te pochodziły w dodatku z 2017 r., kiedy to
samochód był poddany ostatniemu badaniu technicznemu.

W tym wypadku również kierowca oświadczył, że właścicielem auta jest jego
kolega. Wyjaśnianiem sprawy zajmuje się Komisariat Policji w
Niepołomicach."

https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25593508,cofnal-licznik-w-samochodzie-o-375-tys-km-zlapala-go-policja.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-13 20:59:55
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik Olin kuku@adres.w.stopce ...

[...]

Moze iveco ma tak jak ducato ze licznik staje po 400kkm i własciciel wyzerował licznik? Moze zrobił to w 2019 roku?

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2020-01-13 23:43:54
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 22:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Może iveco ma tak jak ducato ze licznik staje po 400km i właściciel wyzerował licznik? Może zrobił to w 2019 roku?

Tak się zastanawiam
Mam teraz na liczniku ok 250tys i gdyby nagle ten licznik uległ awarii to aby nie zostać przestępcą powinienem zaprzestać jazdy i licznik wymienić. Jaka procedura?
-wymieniam na inny(ze stanem np 150tys) i daje na stację diagnostyczna
-co diagnosta wpisze w cepik? 250tys ze starego czy 150tys z nowego?
Logicznym by było aby wpisał 250tys ale wtedy podczas kolejnej kontroli jest kłopot bo na liczniku 160tys a w cepik 250tys. Oczywiście do wyjaśnienia ale czy tak od razu podczas kontroli to się wyjaśni czy jednak auto na parking policyjny? A jak licznik w aucie padnie w ten sposób że nic z niego nie da się odczytać? To co wtedy wpisze diagnosta po wymianie licznika?

Data: 2020-01-14 13:08:19
Autor: Olin
Cofanie licznika....
Dnia 13 Jan 2020 20:59:55 GMT, Budzik napisał(a):

Moze iveco ma tak jak ducato ze licznik staje po 400kkm i własciciel wyzerował licznik? Moze zrobił to w 2019 roku?

Jeden dobrodziej odkrył "samoistne kasowanie" licznika:
https://wyborcza.pl/7,155287,25584663,przekrecona-polska-jazda.html

"Na kolejny przykład radykalnego obniżenia wskazań drogomierza natknęła się
bełchatowska drogówka w aucie VW Golf, które w czasie kontroli miało na
liczniku 63 tys. przejechanych kilometrów, podczas gdy podczas badań
technicznych było to 350 tys. km. Kierowca tego samochodu podał
humorystyczne wyjaśnienie. Tłumaczył, "że stan licznika prawdopodobnie
uległ samoistnemu skasowaniu"."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-14 05:04:27
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 13:08:21 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

Jeden dobrodziej odkrył "samoistne kasowanie" licznika:
https://wyborcza.pl/7,155287,25584663,przekrecona-polska-jazda.html

Redaktorek z wyborczej kilkoma kliknięciami mógł zweryfikować ten przypadek
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1986266.html#9466292

Data: 2020-01-14 15:10:51
Autor: Olin
Cofanie licznika....
Dnia Tue, 14 Jan 2020 05:04:27 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Redaktorek z wyborczej kilkoma kliknięciami mógł zweryfikować ten przypadek
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1986266.html#9466292

Czyli linia obrony gotowa.

Data: 2020-01-14 06:21:18
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 15:11:32 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
Dnia Tue, 14 Jan 2020 05:04:27 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> Redaktorek z wyborczej kilkoma kliknięciami mógł zweryfikować ten przypadek
> [...]

To chyba oczywiste
W golfach problem od dawna znany że licznik się zeruje po 300tys km, w niektórych fiatach zatrzymuje się na 400tys km itp. Takich rzeczy jest więcej.
Durne prawo ktoś wymyślił to takie sytuacje będą.
Obawiam się tylko ze teraz takiego golfa co to mu się licznik(nie z winy kierowcy) wyzerował po 300tys km będą kilka miechów na parkingu policyjnym trzymać do wyjaśnienia.

Data: 2020-01-18 02:58:06
Autor: Konopny
Cofanie licznika....
W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 15:21:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
Durne prawo ktoś wymyślił to takie sytuacje będą..

To nie durne prawo tylko policaje cymbały bez szkoleń.

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-licznik-cofniety-o-300-tys-km-a-jednak-nie,nId,4251967

Data: 2020-01-14 06:23:11
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 15:11:32 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

Czyli linia obrony gotowa.

Jesteś może w stanie napisać po kiego właściciel kilkunastoletniego zapewne golfa maiłaby świadomie skręcać licznik o 300tys km?

Data: 2020-01-14 18:14:43
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-14 o 15:23, Kris pisze:
[...]

Bo z 450 tyś na liczniku kupią tylko złomiarze a o Golfa ze stanem 150 tys. od emeryta co tylko do kościoła jeździł, nabywcy będą się bili.

Data: 2020-01-15 04:14:24
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 18:14:40 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

Bo z 450 tyś na liczniku kupią tylko złomiarze a o Golfa ze stanem 150 tys. od emeryta co tylko do kościoła jeździł, nabywcy będą się bili.

23letniego golfa to kupią albo złomiarze w cenie złomu albo pasjonaci marki.
Jeśli ci pierwsi to stan licznika im wisi i powiewa jeśli ci drudzy to będą zwracać uwagę na milion innych rzeczy a nie stan licznika.

Data: 2020-01-15 13:10:54
Autor: Olin
Cofanie licznika....
Dnia Tue, 14 Jan 2020 18:14:43 +0100, t-1 napisał(a):

[...]

Nie mam nic dodania. T-1 odpowiedział za mnie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-16 00:25:52
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 14.01.2020 o 14:04, Kris pisze:

[...]

Przyczyn wskazywania innego, niż spodziewany stanu licznika może być
szereg, a tylko niektóre z nich są powiązane z celowym i bezprawnym
działaniem człowieka. Pomysł ze ściganiem cofania licznika nie do końca
został moim zdaniem przez ustawodawcę przemyślany. Wrzucono to w
rozdział, w którym wszystkie przestępstwa są ścigane w formie śledztwa,
czyli decyzje podejmuje prokurator. Pasowałoby zabezpieczyć jakoś
dowody, czyli zholować samochód? Oględziny na miejscu, to będzie jedynie
stwierdzeniem, że licznik pokazuje inaczej, niż powinien.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-16 07:08:46
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 00:25:56 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
Pasowałoby zabezpieczyć jakoś
dowody, czyli zholować samochód? Oględziny na miejscu, to będzie jedynie
stwierdzeniem, że licznik pokazuje inaczej, niż powinien.

Czyli zapomnij właścicielu o samochodzie bo po 3 latach "zabezpieczenia" na policyjnym parkingu tylko kłopot będzie ze zezłomowaniem auta.

Data: 2020-01-16 08:19:40
Autor: Tomasz Kaczanowski
Cofanie licznika....
[...]

A w sumie wystarczyłoby, gdyby rejestrze pojazdu była wzmianka, ze wartość się zmieniła, tak, że albo była ręczna ingerencja w stan licznika, albo  po prostu przejechane zostało więcej niż standardowo licznik zliczyć potrafi. Bawienie się w ściganie i wyjaśnianie, uważam za przerost formy nad treścią.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-01-16 09:43:29
Autor: cyklista
Cofanie licznika....
Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

bo tak naprawdę przecież o tą formę chodziło a nie o rzeczywiste rozwiązanie problemu

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-01-16 16:45:46
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....

[...]

Moim zdaniem powinna być kara ADMINISTRACYJNA za nieuprawnioną
ingerencję w drogomierz. Powiedzmy 1 zł/km płaci właściciel pojazdu plus
wp0is w dowodzie rejestracyjnym, że do wskazań drogomierza dodać należ
tyle i tyle kilometrów. Przy okazji kluczowym jest wpisywanie stanu
licznika w umowę kupna-sprzedaży. Próba ustalenia, kto "kręcił korbką"
nie dość, że trudna, to w praktyce niczego nie rozwiązuje, bo właściciel
- który najczęściej jest zleceniodawcą i osobą zainteresowaną - staje
się niemal pokrzywdzonym.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-16 10:04:30
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 16:46:15 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

I tak z automatu decyzja administracyjna 300tys zł miałby zapłacić właściciel 23 letniego golfa3 z powodu tego ze w tych autach licznik się zeruje po 300km?

Data: 2020-01-16 19:59:59
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Tak to jest jak sie mysli kategoriami "karac karac" zamiast probowac zastanowic sie na czym polega prawdziwy problem i go rozwiazac.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2020-01-16 21:40:40
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
Tomasik napisał:

[...]

Następny :-) NIEUPRAWNIONĄ ingerencję. Powinna być procedura na zmianę.
Przykładowo, jak chcesz zmienić, to jedziesz na Okręgową Stacj ę
Diagnostyczną i wbijają, ze dnia .... cofnięto licznik o 400 tyś. km. I
tyle.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-16 21:59:58
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
[...]

A jak zatrzymaja pomiedzy zmiana a zgłoszeniem?
Czy naprawde problemem jest to ze ktos ma niekonsekwentne wskazania drogomierza?

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2020-01-16 23:29:30
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 16.01.2020 o 22:59, Budzik pisze:

[...]

Ponieważ nie przyjęto żadnej procedury, to trudno mi powiedzieć, czy ją
naruszono.

Czy naprawde problemem jest to ze ktos ma niekonsekwentne wskazania drogomierza?

Ustawodawca zajął takie stanowisko.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-17 16:59:56
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
[...]

Piekne.
Ale ja cie nie pytam, jakie sa procedury tylko co ci mowi zdrowy rozsadek.

Czy naprawde problemem jest to ze ktos ma niekonsekwentne wskazania
drogomierza?

Ustawodawca zajął takie stanowisko.

Znowu - ja cie nie pytam co "mysli" ustawodawca.
Ja cie pytam co ty myslisz? Znaczy bardziej jak powinno być, a tylko troche jak jest!

Data: 2020-01-17 23:36:11
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 17.01.2020 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

Że nie wiem, co facet powinien zrobić, bo nie napisano. Jak w
rozporządzeniu będzie, że przykładowo warsztat dokonuj.ący koreksty ma
dokonać wpisu drogą elektroniczną do CEPIK, zanim wypuści pojazd, to nie
da się go złapać pomiędzy cofnięciem, a wpisem.

[...]

Osobiście uważam, ze cofanie licznika jest oszustwem. Z tym, że czasem
usiłowaniem w przyszłości :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-18 09:59:55
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
[...]

 Czyli samemu sobie juz tego na podwórku nie bedzie mozna wymienic?
A wszystkie warsztaty beda musiały miec podłączenie do cepiku, loginy etc?
nie uwazasz ze znowu z armaty do much?

[...]

A kogo sie oszukuje wymieniajac niedziałajacy licznik na inny, kóry ma mniejszy przebieg bo taki sie akurat kupiło?

Niby mowi sie ze najgorsze jest okłamywanie samego siebie...

Problemem nie jest to ze ktos jezdzi starym sprinterem który zamiast dwóch milionów ma milion na liczniku bo tu nie ma zadnej szkody!
Problemem sa tylko oszustwa w momencie sprzedazy! I to nalezało karac!

I nikt mi tego nie musi napisac zebym to rozumiał.

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2020-01-18 12:33:36
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 18.01.2020 o 10:59, Budzik pisze:

Czyli samemu sobie juz tego na podwórku nie bedzie mozna wymienic?

Teraz też nie można.

A wszystkie warsztaty beda musiały miec podłączenie do cepiku, loginy etc?

A wszystkie warsztaty cofają liczniki?

nie uwazasz ze znowu z armaty do much?

Zdecydowanie nie. Zwłaszcza, że nie sądzę, by zapotrzebowanie na legalne
cofanie licznika było jakieś szczególnie duże.

Osobiście uważam, ze cofanie licznika jest oszustwem. Z tym, że
czasem usiłowaniem w przyszłości :-)

A kogo sie oszukuje wymieniajac niedziałajacy licznik na inny, kóry ma mniejszy przebieg bo taki sie akurat kupiło?

Przyszłego nabywcę pojazdu. Przecie ż ten sam efekt osiągniesz, jak po
wymianie znajdzie się o tym wzmianka w dowodzie rejestracyjnym.

Niby mowi sie ze najgorsze jest okłamywanie samego siebie...

Ty przykładowo się okłamujesz, że cofanie licznika nie ma znaczenia. To
ciekawe po co to robią?

Problemem nie jest to ze ktos jezdzi starym sprinterem który zamiast dwóch milionów ma milion na liczniku bo tu nie ma zadnej szkody!

Nie ma. Jego sprawa.

Problemem sa tylko oszustwa w momencie sprzedazy! I to nalezało karac!

Też tak uważam.

I nikt mi tego nie musi napisac zebym to rozumiał.

?

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-18 20:59:53
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Czyli samemu sobie juz tego na podwórku nie bedzie mozna wymienic?

Teraz też nie można.

Ze co?

A wszystkie warsztaty beda musiały miec podłączenie do cepiku,
loginy etc?

A wszystkie warsztaty cofają liczniki?

A kto mowi o cofaniu? Mowimy o wymianie zepsutego na działajacy - prosta usługa która zapewne kazdy warsztat wykona bez problemu.

[...]

ROTFL
Wiesz ze narazasz sie na kpiny w temacie gwałtów...?

Niby mowi sie ze najgorsze jest okłamywanie samego siebie...

Ty przykładowo się okłamujesz, że cofanie licznika nie ma znaczenia.
To ciekawe po co to robią?

Ale odpowiedz juz dostałes - liczniki ulegaja awariom, producenci nie przewiduja pewnych sytuacji, wypuszczaja buble ktore staja po przejechaniu okreslonego dystansu etc.

[...]

No to nie rozumiem dlaczego bronisz obecnych przepisów.
Przeciez wystarczyłoby samo wpisywanie stanu licznika do cepisu podcza kontroli.
Jezeli kilometry sie nie zgadzaja to kazdy kupujacy bedzie to od razu widział w cepiku.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-01-19 00:37:43
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 18.01.2020 o 21:59, Budzik pisze:

[...]

Cóż ja Ci poradzę :-)

[...]

Co to ma wspólnego z cofaniem licznika?

[...]

Czemu bronię? Przepis, jak przepis. Osobiście uważam, że należałoby
wprowadzić procedurę odnotowywania zmian tego licznia i karać za jej
niestosowanie. Sam przepis karny w obecnym kształcie jest trudny do
realizacji w praktyce.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-19 00:03:03
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 00:38:27 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Czemu bronię? Przepis, jak przepis. Osobiście uważam, że należałoby
wprowadzić procedurę odnotowywania zmian tego licznia i karać za jej
niestosowanie.

Ale tak było. Diagnosta miał obowiązek wpisywać stan licznika podczas przeglądu.
Więc po co jakąś kolejną procedurę wprowadzać

Data: 2020-01-19 10:46:16
Autor: RadoslawF
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-19 o 09:03, Kris pisze:

[...]

Żeby ci policja samochodu ne zabrała na trasie jako dowód rzeczowy
bo sobie zegary wymieniłeś. I taka procedura nawet jest.
Ale jak to z fachowcami z grup internetowych dyskutują ci
którzy najmniej wiedzą.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-19 15:49:20
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 19.01.2020 o 09:03, Kris pisze:

[...]

Żeby karać sprawców - tak zakładam. mim zdaniem prościej ścigać
właściciela administracyjnie, niż gościa "z korbką".

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-19 08:00:00
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
[...]

o kur...
Ma to tyle ze w jednej chwili masz na liczniku pincet a za chwile 150...
Miałes to wytłumaczone we fragmencie ktory wyciałes...

[...]

ach, no tak. Kiedys mowili ze wykonywali tylko rozkazy...

Osobiście uważam, że należałoby
wprowadzić procedurę odnotowywania zmian tego licznia i karać za jej
niestosowanie.

Jak miałaby wygladac taka procedura?

Sam przepis karny w obecnym kształcie jest trudny do
realizacji w praktyce.

No własnie. Przy okazji zrobi kłopot niewinnym ludziom. Prawo nie powinno tak wygladac i tak działac! Powinno rozwiazywac problem a nie tworzyc kolejny!

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2020-01-19 15:47:55
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 19.01.2020 o 09:00, Budzik pisze:

o kur...
Ma to tyle ze w jednej chwili masz na liczniku pincet a za chwile 150...
Miałes to wytłumaczone we fragmencie ktory wyciałes...

Nie ma zakazu mienia mniej kilometrów, niż się miało. Zakazane jest
cofanie. Stwierdzenie, że się ma mniej, niż się miało daje podstawy do
podejrzeń, że ktoś cofnął licznik, ale to wymaga udowodnienia w
postępowaniu.

Czemu bronię? Przepis, jak przepis.
ach, no tak. Kiedys mowili ze wykonywali tylko rozkazy...

Bo żołnierz jest od wykonywania rozkazów.

Osobiście uważam, że należałoby
wprowadzić procedurę odnotowywania zmian tego licznia i karać za jej
niestosowanie.
Jak miałaby wygladac taka procedura?

Już tu pisałem. Na dobrą sprawę najprościej, to warsztat, który to
zrobił wpisuje w dowód rejestracyjny cofnięcie licznika (jest miejsce na
adnotacje), zaś pierwszy uprawniony (kontrola drogowa, nbadanie
techniczne albo osobista wizyta w Wydziale Komunikacji, jak ktoś chce)
wprowadza to do CEPiK.

[...]

Nie powinno. Ale co ja mogę?! :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-19 19:59:58
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
[...]

To takie łatwe powiedziec.
To troche tak jak ostatnio sie mocno wzbraniałes przed tym zeby rowerzysta porysował ci auto chociaz ironicznie probowałem ci wtedy powiedziec ze zgłosisz na policje to go złapią...
Co z tego ze ktos okaze sie niewinny jak mu na pol roku auto zabiora i narobia klopotów?

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/kontrole-licznikow-przebiegu-nowe-
przepisy-kara-za-cofniecie-licznika/412jg3h

juz nawet policja widzi ze coś z tymi przepisami jest nie ten tego...

Czemu bronię? Przepis, jak przepis.
ach, no tak. Kiedys mowili ze wykonywali tylko rozkazy...

Bo żołnierz jest od wykonywania rozkazów.

ojapierodole

[...]

Czyli wracaja wszystkie moje watpliwości czyli to ze:
- majac złe wskazania drogomierza nie robie nikomu krzywdy a panstwo mnie sciga
- nie moge sobie sam wymienic
- kazdy warsztat musi miec dostep do cepiku

Tyle komplikacji tylko po to zeby nadal nie rozwiazac problemu...

[...]

Mozesz powiedziec: do dupy to prawo, powinno wygladac tak i tak. Jako policjant bede codziennie truł dupe mojemu przełozonemu zeby on truł dupe swojemu przełozonemu zeby komendant pisał do posłów zeby zmienili ten bubel!
Zamiast tego piszesz: prawo jak prawo...

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2020-01-20 14:51:14
Autor: mrbluesky.pl
Cofanie licznika....
Data: 2020-01-16 23:42:28
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 21:41:00 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
[...]

Ale że kto cofa ten licznik wtedy?
Pracownik stacji diagnostycznej?

Data: 2020-01-17 23:38:03
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 17.01.2020 o 08:42, Kris pisze:
[...]

Przykładowo. Albo warsztat ma uprawnienia do wysyłania korekty do CEPIK.
Albo ma obowiązek wysłać sam takie zgłoszenie i oczywiście może się
okazać że wysłał, ale jeszcze nie odnotowali, ale wysłanie musi być
zanim opuści pojazd. Albo mają obowiązek wbić pieczątkę w adnotacje
urzędowe, że cofnęli licznik. Możliwości jest z tuzin.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-18 12:36:48
Autor: Kris
Cofanie licznika....
Przykładowo. Albo warsztat ma uprawnienia do wysyłania >korekty do CEPIK.
Licencje jakieś proponujesz czy byle warsztat ma mieć dostęp do cepik?
Bo jak byle jaki to działalność na słupa i wpis że Twoje auto ma kręcony licznik. Dowcip taki;)

Data: 2020-01-19 00:39:13
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 18.01.2020 o 21:36, Kris pisze:
[...]

Teraz też w ramach dowcipu mogą komuś wpisać mniejszy stan licznika.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-19 00:01:00
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 00:39:17 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Teraz też w ramach dowcipu mogą komuś wpisać mniejszy stan licznika.

Diagnosta albo policjant

Data: 2020-01-16 17:59:59
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
[...]

I jak trafisz takiego własciciela fiata ducato któremu stanał licznik na 400kkm i conał na zero zeby miec znowu sprawny licznik to mu 400kpln przywalisz?
wow...

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2020-01-16 21:38:27
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 16.01.2020 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

NIEUPRAWNIONĄ ingerencję, a nie każdą ingerencję.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-16 23:40:56
Autor: Kris
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 21:38:31 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> NIEUPRAWNIONĄ ingerencję, a nie każdą ingerencję.

I w drodze decyzji administracyjnej kto miałby weryfikować czy błędny stan licznika to w nieupewniona ingerencja czy co innego?

Data: 2020-01-17 09:18:35
Autor: Tomasz Kaczanowski
Cofanie licznika....

[...]

tylko stwierdzanie, czy była uprawiona czy nie zajmuje niepotrzebnie czas i w sumie nic nie daje. Dlatego moim zdaniem wystarczyłby wpis, że nie należy ufać wskazaniom, bo była ingerencja/przekręcenie się licznika. Wszystko. Można ew pomyśleć, jeśli byłby łatwy w obsłudze system o zgłaszaniu takiego faktu i ew karom, gdy takiego zgłoszenia nie będzie. Nadmierna komplikacja moim zdaniem niczemu nie służy, a co najwyżej generuje niepotrzebnie problemy.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2020-01-17 16:59:56
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@poczta.onet.pl ...

[...]

Dokładnie. Odnotowanie ze był taki i taki stan i juz.
Jezeli gosc bedzie jezdził autem az je zezłomuje to nikomu krzywdy nie zrobi, jak bedzie sprzedawał i zatai fakt to po pierwsze wtedy jest jakas szkoda, a po drugie kupujacy sobie spojrzy w cepik i juz bedzie wiedział ze ma do czynienia z szemranym autem.

Ale po akcji z pijanymi rowerzystami chyba juz nikt nie ma watpliwości ze ani policji ani ustawodawy nie zalezy na rozsadnym ząłatwianiu spraw...

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2020-07-16 18:45:23
Autor: Marek
Cofanie licznika....
On Mon, 13 Jan 2020 16:08:16 +0100, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:
W tym wypadku również kierowca oświadczył, że właścicielem auta jest jego
kolega. Wyjaśnianiem sprawy zajmuje się Komisariat Policji w
Niepołomicach."

Minęło pół roku i co wyjaśnili?

--
Marek

Data: 2020-07-16 18:48:38
Autor: u2
Cofanie licznika....
W dniu 16.07.2020 o 18:45, Marek pisze:
[...]

osobom postronnym nie udziela się żadnych informacji, nie jesteś stroną w sprawie, nie masz dostępu do akt sprawy

Data: 2020-01-16 19:46:38
Autor: Robert Wańkowski
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 09:02, Marek pisze:
więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli liczmik....

A co z tymi co licznik ku przodowi podkręcą? :-)

Robert

Data: 2020-01-16 19:59:58
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik Robert Wańkowski robwan@wp.pl ...

więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli liczmik....

A co z tymi co licznik ku przodowi podkręcą? :-)

Ciezko bedzie wykryc :)
No chyba ze masz licznik co sie zeruje po 400kkm i przekrecisz z 399kkm w przód to wtedy... to ja juz nie wiem czy przekrecasz w przód czy w tył ;-
DDDD

Ale w sumie trzeba władzy pogratulowac ze kolejna sprawe udało się załatwic na zasadzie wylewania dziecka z kapiela! :-P

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2020-01-18 22:02:55
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 09:02, Marek pisze:
https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kierowcow,998735.html Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli liczmik....

Bardzo wysokie sankcje za to przestępstwo wskazują zgodnie ze spiskową teorią na ukryty cel wprowadzenia Przepisu.
Bowiem oprócz publikowanego celu zmiany Prawa, istnieje zazwyczaj cel ukryty, ważniejszy od pierwszego.
Otóż uważam, że jest prawdopodobne, iż posiadanie przez Fiskusa bazy danych stanów liczników samochodów, pozwoli jeszcze bardziej kontrolować rynek paliwowy, podobno opanowany przez mafie paliwowe.
A więc, czy nie ma przemytu benzyny, czy olej opałowy nie jest przerabiany na napędowy itp.
Oczywiście w tej chwili chodzi tylko o poziom statystyki, czy już opanowano problem czy jeszcze można cisnąć. Następnym krokiem zwiększania kontroli, co narzuca się jako oczywista oczywistość, będzie obowiązek podawania stanu licznika na stacji benzynowej przy tankowaniu Pozwoli to zejść z kontrolą paliwa do poziomu kierowcy i samochodu.
Obym się mylił.

Data: 2020-01-19 07:59:59
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

Pozwoli to zejść z kontrolą paliwa do poziomu kierowcy i samochodu.
Obym się mylił

W sumie ciekawa teoria - znajac apetyt urzedników na dane wszelkiego rodzaju - mozesz miec racje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Cofanie licznika....