Cofanie licznika....

Data: 2020-01-09 08:32:49
Autor: Konopny
Cofanie licznika....
użytkownik Marek napisał:
https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kierowcow,998735.html

Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli liczmik....

Cofnij se licznik od prądu.

Data: 2020-01-09 20:36:21
Autor: z
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 17:32, Konopny pisze:
  Cofnij se licznik od prądu.

Bardzo dobre porównanie ;-)

Data: 2020-01-09 11:59:20
Autor: Konopny
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 20:36:23 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-01-09 o 17:32, Konopny pisze:
  Cofnij se licznik od prądu.
> Bardzo dobre porównanie ;-)

Ale ale, za gmyranie, ba podejrzenie gmyrania przy liczniku energii jest dużo wyższa kara i ciąganie po sądach niż za cofkę licznika w samochodzie.
Tyle że w pierwszym przypadku robi się w chu przedsiębiorstwo, a w drugim
przypadku szarego luda. U nas sa nawet jakie paski wykrywające
neodyma przy licznikach wody. Woda tańsza niż auto.

Data: 2020-01-09 22:56:18
Autor: Animka
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 20:59, Konopny pisze:
U nas sa nawet jakie paski wykrywające
neodyma przy licznikach wody. Woda tańsza niż auto.

Możesz coś więcej na ten temat napisać? Nie wiem co to neodym. Czy to jest coś takiego co wykryje złodzieja wody, albo oszusta co kombinuje w czyimś liczniku wody?

--
animka

Data: 2020-01-10 21:09:24
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-09 o 22:56, Animka pisze:
[...]

Neodymem nazywają bardzo silny magnes.
Niektórzy wynalazcy przykładali taki magnes do licznika wody lub prądu z zamiarem zatrzymania obrotów wirnika naliczającego impulsy.
Nie wiedzieli, że w środku licznika są umieszczone specjalne czujniki, które rejestrują takie niecne działania.

Data: 2020-01-10 21:14:34
Autor: u2
Cofanie licznika....
W dniu 10.01.2020 o 21:09, t-1 pisze:
[...]

taa

https://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczna_g%C3%B3rka

Data: 2020-01-10 21:28:45
Autor: Animka
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-10 o 21:09, t-1 pisze:
[...]

A więc to o to chodzi.
Gdzieś kiedyś czytalam, że taki magnes może spowodować odwrotny skutek, sporo jeszcze natłuc na licznik.

--
animka

Data: 2020-01-10 21:44:54
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-10 o 21:28, Animka pisze:

A więc to o to chodzi.
Gdzieś kiedyś czytalam, że taki magnes może spowodować odwrotny skutek, sporo jeszcze natłuc na licznik.

Też to słyszałem.
Stary licznik z tarczą, gdy był przyłożony magnes, podobno zwalniał lub nawet stawał.
Ale po usunięciu magnesu kręcił się bez opamiętania nawet bez obciążenia.

Data: 2020-01-10 22:48:08
Autor: Animka
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-10 o 21:44, t-1 pisze:
[...]

Namagesował się chyba.

--
animka

Data: 2020-01-12 11:37:47
Autor: Konopny
Cofanie licznika....
W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 22:57:28 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> [...]

Możesz coś więcej na ten temat napisać? Nie wiem co to neodym. Czy to jest coś takiego co wykryje złodzieja wody, albo oszusta co kombinuje w czyimś liczniku wody?

Neodym to taki magnes który zatrzymuje liczniki. Swego czasu w pewnej wiosce PL
bodaj 1/5 mieszkańców z tego korzystała, później była afera.

I taki magnes musiał działać również na liczniki od wody/gazu, bo od kilku
lat na tych licznikach przyczepione są jakieś paski wykrywające
przyłożenie takiego magnesu.

http://www.growo-wodomierze.pl/oferta/akcesoria-wodomierzowe/metering/wskaznik-pola-magnetycznego.html

Data: 2020-01-10 09:39:45
Autor: z