Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Cofanie licznika....

Cofanie licznika....

Data: 2020-01-09 23:36:48
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-09 09:02, Marek wrote:
https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kierowcow,998735.html

Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli
liczmik....

Jak narazie pewnie nie bo do końca(?) kwietnia można było sobie cofać legalnie więc ci bardziej 'ogarnięci' dają sobie radę.

A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania, więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

Za to co się człowiek spoci i nabiega jak podczas badania lub kontroli ktoś się machnie o cyferkę to jego.

Data: 2020-01-10 00:03:55
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 09.01.2020 o 23:36, m4rkiz pisze:
On 2020-01-09 09:02, Marek wrote:
https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kierowcow,998735.html


Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli
liczmik....

Jak narazie pewnie nie bo do końca(?) kwietnia można było sobie cofać
legalnie więc ci bardziej 'ogarnięci' dają sobie radę.

Cofanie licznika nigdy legalne nie było. Ponieważ stan licznika ma
realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające), więc
przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko nikt
tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania,
więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci
swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

No ale dalej, to będzie tylko  do pierwszego badania technicznego.

Za to co się człowiek spoci i nabiega jak podczas badania lub kontroli
ktoś się machnie o cyferkę to jego.

Tu jest inne "słabe ogniwo". Stwierdzenie zmiany (cofnięcia najczęściej)
licznika, to jedno. Wykrycie sprawcy - to drugie. To wcale nie musi być
oczywiste. O ile wykazanie, ze sprzedający z cofniętym licznikiem
samochód oszukuje kupującego i jego ukaranie już było trudne, to
ustalenie, kto i w którym momencie cofnął licznik już jest bardzo trudne.


--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-10 18:59:46
Autor: Budzik
Cofanie licznika....
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

https://tvn24bis.pl/moto,99/cofanie-licznika-policja-kontroluje-kie
rowcow,998735.html

Rozumiem, że więzienia się powoli zapełniają takimi, co cofnęli
liczmik....

Jak narazie pewnie nie bo do końca(?) kwietnia można było sobie
cofać legalnie więc ci bardziej 'ogarnięci' dają sobie radę.

Cofanie licznika nigdy legalne nie było. Ponieważ stan licznika ma
realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające),
więc przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko
nikt tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

Piszesz o dwóch rzeczach jakby to była jedna...
Bo to ze sprzedac ze zmnienionym przebiegiem i zatajeniem prawdziwego to było oszustwo to jasne.
Ale czy cofniecie tylko dla siebie rzeczywiście było karalne?


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE

Data: 2020-01-10 20:41:53
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-10 00:03, Robert Tomasik wrote:
Cofanie licznika nigdy legalne nie było.

Oczywiście że było. Sam cofałem.

Ponieważ stan licznika ma
realny wpływ na wartość pojazdu (są nawet wzory to uwzględniające), więc
przy każdej sprzedaży dochodziło ewentualnie do oszustwa. Tylko nikt
tego w praktyce od wielu lat nie ścigał.

Słowo klucz - sprzedaży.

Drugie słowo klucz - ewentualnie. Ja teścia informowałem że auto ma przebieg nieustalony jak kupował moje E39 z przebiegiem coś koło 60kkm (po moim zakupie okazało się że każdy moduł miał inne wartości z zakresu 160-280kkm). A to co za nie zapłacił nie pokryło nawet połowy moich inwestycji w to auto bo zapłacił tyle co za założenie gazu i dwa komplety dobrych opon.

A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania,
więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci
swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

No ale dalej, to będzie tylko  do pierwszego badania technicznego.

Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

A interfejs umożliwiający korektę raz na miesiąc w domu do niektórych modeli kosztuje tyle co pół litra. Więc to walka z góry przegrana.

Data: 2020-01-10 21:23:00
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 10.01.2020 o 20:41, m4rkiz pisze:


A co do zasady problem i tak najistotniejszy jest podczas sprowadzania,
więc dojdzie dodatkowa umowa na słupa podczas trwania której auto straci
swoje 100 tysięcy i dalej będzie jak jest.

No ale dalej, to będzie tylko  do pierwszego badania technicznego.

Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w
CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)

A interfejs umożliwiający korektę raz na miesiąc w domu do niektórych
modeli kosztuje tyle co pół litra. Więc to walka z góry przegrana.

No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
interfejs, to może to cienko się skończyć.


--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-11 10:25:32
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-10 21:23, Robert Tomasik wrote:
Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w
CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

to i tak nikt do niczego nie dojdzie bo od momentu podpisania w DE umowy na której mamy stan 300kkm auto zazwyczaj:

- zostaje na godziny\dni na placu na którym stało
- jest transporowane przez 'kogoś' do Polski
- trafia do jakiegoś warsztatu, na detailing etc.
- zostaje postawione w komisie (nierzadko u osoby trzeciej)
- i dopiero stamtąd po ogarnięciu kompletu papierów (tłumaczenia etc.) ktoś zabierze je na przegląd - myślę że typowo jest to dobry tydzień podczas którego z autem ma kontakt dobre 10 osób nierzadko nieznanych nawet z nazwiska.

I o ile dojście jakiegoś odszkodowania od sprzedawcy czy zwrócenie mu auta nie będzie trudne bo to przecież on zyskuje na cofnięciu licznika (przy czym pojawienie się z takim problemem po dłuższym czasie i tak spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)

Nie mówię że nie, ale wątpię czy skala problemu pośród aut zarejestrowanych w kraju przekracza 1 procent pojazdów. Jeżeli już to mogę się założyć że największy udział mają dostawczaki i ciągniki na międzynarodówce.

No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
interfejs, to może to cienko się skończyć.

interfejs służy do wielu różnych rzeczy, możliwość zmiany przebiegu to jedna z kilkudziesięciu - kilkuset funkcji

Nie znam się na temacie inaczej niż amatorsko ale wydaje mi się że jedynym faktycznym rozwiązaniem problemu jest połączenie baz danych o pojazdach (łącznie z przebiegiem z przeglądów z ASO) z całej UE, inaczej to próba rozwiązania problemu tam gdzie go nie ma za pomocą środków które sa zupełnie niewystarczające.

Data: 2020-01-12 11:33:30
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 11.01.2020 o 10:25, m4rkiz pisze:

I o ile dojście jakiegoś odszkodowania od sprzedawcy czy zwrócenie mu
auta nie będzie trudne bo to przecież on zyskuje na cofnięciu licznika
(przy czym pojawienie się z takim problemem po dłuższym czasie i tak
spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek
że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

Nie chciałbym się tu szerzej publicznie rozwodzić, tym nie mniej jesteś
w błędzie. Udowodnienie takiego procederu konkretnej osobie jest możliwe. >
Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.
Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)
Nie mówię że nie, ale wątpię czy skala problemu pośród aut
zarejestrowanych w kraju przekracza 1 procent pojazdów. Jeżeli już to
mogę się założyć że największy udział mają dostawczaki i ciągniki na
międzynarodówce.

No właśnie przeanalizowałem wczoraj i całkiem sporo jest pojazdów
poleasingowych przykładowo.

No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
interfejs, to może to cienko się skończyć.

interfejs służy do wielu różnych rzeczy, możliwość zmiany przebiegu to
jedna z kilkudziesięciu - kilkuset funkcji

Nie znam się na temacie inaczej niż amatorsko ale wydaje mi się że
jedynym faktycznym rozwiązaniem problemu jest połączenie baz danych o
pojazdach (łącznie z przebiegiem z przeglądów z ASO) z całej UE, inaczej
to próba rozwiązania problemu tam gdzie go nie ma za pomocą środków
które sa zupełnie niewystarczające.

Najprościej byłoby wprowadzić dyrektywę, że te liczniki mają być
zabezpieczone. W kasach fiskalnych daje się to rozwiązać jakoś.


--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-12 12:56:20
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:
W dniu 11.01.2020 o 10:25, m4rkiz pisze:

I o ile dojście jakiegoś odszkodowania od sprzedawcy czy zwrócenie mu
auta nie będzie trudne bo to przecież on zyskuje na cofnięciu licznika
(przy czym pojawienie się z takim problemem po dłuższym czasie i tak
spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek
że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

Nie chciałbym się tu szerzej publicznie rozwodzić, tym nie mniej jesteś
w błędzie. Udowodnienie takiego procederu konkretnej osobie jest możliwe. >

teoretycznie wszystko jest możliwe, w praktyce jeżeli sterownik nie loguje kiedy było ostatnie programowanie a programujący ma komputer zabezpieczony całodyskowym szyfrowaniem (chociaż wątpie żeby te programy cokolwiek logowały na lokalna maszyne) to można sobie co najwyzej uprawdopodobnić ale nie dowieść

Data: 2020-01-12 18:23:52
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 12.01.2020 o 12:56, m4rkiz pisze:

teoretycznie wszystko jest możliwe, w praktyce jeżeli sterownik nie
loguje kiedy było ostatnie programowanie a programujący ma komputer
zabezpieczony całodyskowym szyfrowaniem (chociaż wątpie żeby te programy
cokolwiek logowały na lokalna maszyne) to można sobie co najwyzej
uprawdopodobnić ale nie dowieść

No jeszcze możesz wezwać na pomoc lotnictwo USA i obłożyć warsztat
napalmem poprawiając jakąś bombą paliwowopowietrzną, ale zapewniam Cię,
ze w praktyce mało który mechanik jest tak zapobiegliwy :-D

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-12 13:02:54
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:
Najprościej byłoby wprowadzić dyrektywę, że te liczniki mają być
zabezpieczone. W kasach fiskalnych daje się to rozwiązać jakoś.

tylko tam w przytłaczającej większości przypadków suma podatku jest jedno, dwu czy maksymalnie trzycyfrowa a przy samochodzie zysk zaczyna się od czterocyfrowego a nierzadko opiera się o pięć cyfr więc i chęci inne

Data: 2020-01-12 18:28:18
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 12.01.2020 o 13:02, m4rkiz pisze:
On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:
Najprościej byłoby wprowadzić dyrektywę, że te liczniki mają być
zabezpieczone. W kasach fiskalnych daje się to rozwiązać jakoś.

tylko tam w przytłaczającej większości przypadków suma podatku jest
jedno, dwu czy maksymalnie trzycyfrowa a przy samochodzie zysk zaczyna
się od czterocyfrowego a nierzadko opiera się o pięć cyfr więc i chęci inne

Błądzisz. VAT plus dochodowy, to ponad 40% obrotu

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-12 20:38:59
Autor: m4rkiz
Cofanie licznika....
On 2020-01-12 18:28, Robert Tomasik wrote:
tylko tam w przytłaczającej większości przypadków suma podatku jest
jedno, dwu czy maksymalnie trzycyfrowa a przy samochodzie zysk zaczyna
się od czterocyfrowego a nierzadko opiera się o pięć cyfr więc i chęci inne

Błądzisz. VAT plus dochodowy, to ponad 40% obrotu

mówię o jednym paragonie

jakie sumy ty, ja, ktokolwiek inny widuje na paragonach?
czterocyfrowe zdarzają mi się raz-dwa w roku

pozostaje problem ze stanami magazynowymi, konieczność liczenia wszystkiego dokładnie etc.

już prościej wstawić sobie "coś" co drukuje "paragony" niż kombinować z zafiskalizowaną kasą - znam takie przypadki ze stacji paliw 15+ lat temu

zresztą zaraz wchodzą kasy pseudoonline więc możliwości się kończą, nikt nie będzie żadnego MITM rzeźbił żeby nie płacić vatu od bułek ;)

Data: 2020-01-12 20:55:13
Autor: Robert Tomasik
Cofanie licznika....
W dniu 12.01.2020 o 20:38, m4rkiz pisze:

tylko tam w przytłaczającej większości przypadków suma podatku jest
jedno, dwu czy maksymalnie trzycyfrowa a przy samochodzie zysk zaczyna
się od czterocyfrowego a nierzadko opiera się o pięć cyfr więc i
chęci inne
Błądzisz. VAT plus dochodowy, to ponad 40% obrotu
mówię o jednym paragonie

Ale pamięć fiskalna zabezpiecza cały utarg, a nie jedne bułki. Więc
przykład cokolwiek mało z tematem powiązany.


--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-11 13:26:43
Autor: Kris
Cofanie licznika....
No i jak mechanik wykryje >cofnięcie, a Policja w  >przeszukaniu znajdzie interfejs, to może to cienko >się skończyć.
Jak Pan Władza podczas kontroli drogowej zobaczy że z przebiegiem coś nie tak to od razu przeszukanie u kierowcy?
Ps
Interfejs?w do aut mam 6 r?żnych aktualnie. Coś mi grozi za ich posiadanie?

Data: 2020-01-11 23:22:10
Autor: RadoslawF
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-11 o 22:26, Kris pisze:

No i jak mechanik wykryje >cofnięcie, a Policja w  >przeszukaniu znajdzie
interfejs, to może to cienko >się skończyć.
Jak Pan Władza podczas kontroli drogowej zobaczy że z przebiegiem coś nie tak to od razu przeszukanie u kierowcy?
Ps
Interfejs?w do aut mam 6 r?żnych aktualnie. Coś mi grozi za ich posiadanie?

Zarzuty od prokuratora.
I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.


Pozdrawiam

Data: 2020-01-13 11:47:40
Autor: t-1
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-11 o 23:22, RadoslawF pisze:

Zarzuty od prokuratora.
I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.


Pozdrawiam

Właśnie to dowodzi, ze nie. Posiadanie interfejsów nie jest przestępstwem samoistnym.
Dokąd nie zgwałcisz lub przekręcisz to posiadasz bez sankcji.

Data: 2020-01-13 12:10:38
Autor: J.F.
Cofanie licznika....
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qvhhs7$14km$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2020-01-11 o 23:22, RadoslawF pisze:
Zarzuty od prokuratora.
I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.

Właśnie to dowodzi, ze nie. Posiadanie interfejsów nie jest przestępstwem samoistnym.
Dokąd nie zgwałcisz lub przekręcisz to posiadasz bez sankcji.

Mnie to wyglada na zamiar/czynienie przygotowan :-)

J.

Data: 2020-01-13 16:47:09
Autor: RadoslawF
Cofanie licznika....
W dniu 2020-01-13 o 12:10, J.F. pisze:

Zarzuty od prokuratora.
I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.

Właśnie to dowodzi, ze nie. Posiadanie interfejsów nie jest przestępstwem samoistnym.
Dokąd nie zgwałcisz lub przekręcisz to posiadasz bez sankcji.

Mnie to wyglada na zamiar/czynienie przygotowan :-)

Jak sobie przypomnę oskarżenia o zamiar zabójstwa dla jadących
pod wpływem zakładam że można się spodziewać najwyższych zarzutów.


Pozdrawiam

Cofanie licznika....

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona