Cofanie liczników będzie przestępstwem

Data: 2011-03-16 10:35:03
Autor: to
Cofanie liczników będzie przestępstwem
begin JaromirD
Tak się tylko zastanawiam: jak zakażą, będą musieli karać za
przekroczenie zakazu, a żeby karać, będą musieli udowodnić. Jak można
udowodnić cofnięcie licznika.

Pomijam, już fakt dziwnych poglądów pana Wrony - żeby rozwiązać problem,
wystarczy zakazać.

Typowy dziennikarski bełkot. ;)

A rozwiÄ…zanie problemu jest powszechnie znane -- wpisywanie przebiegu podczas badania technicznego w SKP.

Data: 2011-03-16 12:54:32
Autor: AL
W dniu 2011-03-16 11:35, to pisze:
[...]

dokladnie tak i nic wiecej - zadnych ustaw, etc.

Dodatkowo, taka baza powinna byc dostepna nieodplatnie dla wszystkich obywateli - no i uzgadniana nie po numerze rejestracyjnym a numerze VIN auta.

Najprostsze rozwiazania sa najskuteczniejsze - po co mam komus udowadniac, ze skrecil licznik i sie z nim sadzic - po prostu przed zakupem sprawdze sobie w bazie stan faktyczny i albo bede zainteresowany autem, albo podziekuje i tyle.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-16 13:01:37
Autor: Mariusz Wozniak
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ilq8dp$crv$1@inews.gazeta.pl...
A rozwiÄ…zanie problemu jest powszechnie znane -- wpisywanie przebiegu
podczas badania technicznego w SKP.

dokladnie tak i nic wiecej - zadnych ustaw, etc.

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem technicznym?

X.

Data: 2011-03-16 13:13:04
Autor: AL
W dniu 2011-03-16 13:01, Mariusz Wozniak pisze:
[...]

sumienie?

a tak na serio, to bedzie to upierdliwe, ze nie kazdemu sie bedzie chcialo.
90% o ile nie wiecej mysli o tym przed sprzedaza dopiero.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-16 13:41:49
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Konsekwentnie, od pierwszego roku uĹĽytkowania auta (na gwarancji)?
No, bo cofać tylko po okresie gwarancji, to będzie dość dziwnie
wyglądało, jeśli przebiegi nagle spadną... nawet lamera to zastanowi.
Poza tym cofać co roku to i pamiętać trzeba, i koszty wyższe.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-03-16 16:31:35
Autor: Excite
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Dnia 16-03-2011 o 13:41:49 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury>  napisał(a):
No, bo cofać tylko po okresie gwarancji, to będzie do¶ć dziwnie
wygl±dało, je¶li przebiegi nagle spadn±... nawet lamera to zastanowi.

I co z tego zastanowienia wyniknie ? Teraz też cofanie liczników dla  wprowadzenia w bł±d kupuj±cego jest nielegalne i również wiele przebiegów  jest zastanawiaj±cych ale to bez znaczenia je¶li nie można oszusta ukarać.

Data: 2011-03-16 15:32:30
Autor: Kamil
napisał(a):
[...]

I wlasnie przez takie podejscie, rynek w polsce nie zmienia sie od lat i jeszcze dlugo nie bedzie normalny.

Kamil

Data: 2011-03-16 16:57:48
Autor: Kuba \(aka cita\)
Cofanie liczników będzie przestępstwem

Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:ilql6e$qtg$1inews.gazeta.pl...
napisał(a):
[...]

zmienia sie zmienia i to bardzo...
Jeszcze 3-4 lata temu sprzedac 3 letni samochód z przebiegiem wyższym niż 120tys km bylo praktycznie niemozliwe.
Dzi¶ mozna spotkać przebiegi rzędu 160 tys km i je¶li samochód jest serwisowany a stan nie budzi w±tpliwo¶ci, to auto da sie sprzedać.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-03-17 02:28:13
Autor: Excite
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci
I wlasnie przez takie podejscie, rynek w polsce nie zmienia sie od lat i jeszcze dlugo nie bedzie normalny.

Moje podej¶cie wy¶miewa tworzenie prawa tylko dla formalno¶ci. Prawo musi być tak skonstruowane aby dało się je egzekwować. Co z tego że kto¶ się zdziwi patrz±c na w±tpliwy przebieg ? Nic.

Data: 2011-03-17 08:59:09
Autor: Arek
W dniu 2011-03-17 02:28, Excite pisze:
[...]

Dlatego ogólna dostępna baza z przebiegami jest lepsza niż prawo. Bo będzie po prostu działać.

A.

Data: 2011-03-17 11:19:19
Autor: Kamil
On 17/03/2011 01:28, Excite wrote:
> [...]
> być tak skonstruowane aby dało się je egzekwować. Co z tego że kto¶ się
> zdziwi patrz±c na w±tpliwy przebieg ? Nic.

Prawo juz jest i nie dziala, a takie bazy w wielu krajach funkcjonuja bardzo dobrze, skoro samochody z tych krajow dopiero po przekroczeniu polskiej granicy traca polowe z licznika.

Sam zreszta niejeden samochod sprawdzalem w ten sposob i jeszcze nigdy sie nie nacialem na historie rodem z PMSu.

Kamil

Data: 2011-03-16 14:53:21
Autor: elmer radi radisson
On 2011-03-16 13:01, Mariusz Wozniak wrote:

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem
technicznym?

To jeszcze bys musial zadbac o bardziej konsekwentne "zacieranie
sladow", bo chociazby wiele serwisow zapisuje sobie przebieg
powierzonego auta. Ot chocby dla konfrontacji w przypadkach reklamacji naprawy/wymiany. Wiec chocby raz w roku wymiana oleju, podjechanie
nabic klime.. i juz zostaja slady do ktorych ktos moze dotrzec. A teraz
jest wiekszy ped na ewidencjonowanie danych i dane numery moga zaczac
pojawiac sie w roznych ciekawych bazach (a przeciez numery nadwozia
to nie jest chroniona "dana osobowa").
Czyli krecenie gala rozciaga sie potencjalnie na skale taka, ze kretacz
bedzie musial popasc w paranoje i byc moze przemysli czy mu sie to oplaca.

--

memento lorem ipsum

Data: 2011-03-16 18:14:46
Autor: G Nowak
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Czyli krecenie gala rozciaga sie potencjalnie na skale taka, ze kretacz
bedzie musial popasc w paranoje i byc moze przemysli czy mu sie to

No i co z tego? Przeciez zmiana przebiegu przy uzyciu kabla za 40 zeta trwa 15 sekund. Mozna zrobic przed kazda wizyta w warsztacie.

--
Pozdr

Data: 2011-03-16 20:45:25
Autor: Irokez
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomości news:ilqun0$1qo$1inews.gazeta.pl...
[...]

W czym? w takie Alfie na przykład? w AR156 JTD jaki miałem na przykład próba ingerencji kończy się zatrzymaniem lub wyzerowaniem licznika w kompie :)
Po prostu trzeba będzie omijać panzerwageny bo tam faktycznie minut pięć i nawet nie widać.
Ja tak robię i na razie trzecie auto (francuz, alfa i toyota) gdzie nikt nic nie grzebał i fajnie się jeździ.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-03-16 23:22:41
Autor: elmer radi radisson
On 2011-03-16 19:14, G Nowak wrote:

No i co z tego? Przeciez zmiana przebiegu przy uzyciu kabla za 40 zeta
trwa 15 sekund. Mozna zrobic przed kazda wizyta w warsztacie.

Padnie Ci samochod na miescie, i miedzy dzwonieniem po assistance albo kogos znajomego ze sznurkiem do zjechania na warsztat bedziesz dzwonil
po dowiezienie laptopa z kablem, bo to w koncu najwazniejsze?

--

memento lorem ipsum

Data: 2011-03-17 11:20:19
Autor: Kamil
On 16/03/2011 18:14, G Nowak wrote:
[...]

I pani Halinka, która kupiła samochód żeby do pracy jeździć i dzieci odwozić do szkoły będzie tak robiła, czy raczej zrobi to handlarz, który od pani Halinki kupi ten samochód po 7 latach?

Kamil

Data: 2011-03-16 15:17:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-03-16, Mariusz Wozniak <mariusz@xanth_eu_.org> wrote:

dokladnie tak i nic wiecej - zadnych ustaw, etc.

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem technicznym?

Zdecydowana większo¶ć kręcenia liczników to handlarze, nie wła¶ciciele.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-18 01:56:07
Autor: BearBag
Cofanie liczników będzie przestępstwem

Zdecydowana większo¶ć kręcenia liczników to handlarze, nie wła¶ciciele.

Bzdura, proceder jest tak samo modny u handlarzy jak i u zwyklych. Nie
prowadze statystyk ale cofniety licznik u pierwszego wlasciciela
powoli staje sie norm±. Tylko w ich przypadku nie można juz zwalić na
poprzedniego własciciela bo takiego nie było.

Data: 2011-03-17 16:48:01
Autor: Robert Rędziak
Cofanie liczników będzie przestępstwem
On Wed, 16 Mar 2011 13:01:37 +0100, Mariusz Wozniak
<mariusz@xanth_eu_.org> wrote:

Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem technicznym?

 Czas i koszt operacji. Poza tym umówmy się: cofaj± głównie
 handlarze.

 Inna rzecz: co np. z wymian± licznika (bo szlag stary trafił, bo
 nowy ma co¶, czego nie ma stary, itp, etc)?

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Cofanie liczników będzie przestępstwem