Cofanie liczników bedzie przestepstwem

Data: 2011-03-17 04:05:35
Autor: Iguan007
Cofanie liczników bedzie przestepstwem

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:ilq3f3$fm6$1news.onet.pl...
http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-bedzie-

Tak sie tylko zastanawiam: jak zakaza, beda musieli karac za przekroczenie
zakazu, a zeby karac, beda musieli udowodnic. Jak mozna udowodnic cofniecie
licznika.

Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym dealerom/komisom. Czy da sie to udowodnic? Pewnie nie zawsze ale da sie. I chodzi o to zeby oszust wiedzial ze nawet jesli 1/100 sie wyda to moze miec powaznie konsekwencje. Jesli zobaczylbym moj samochod (w komisie/ogloszeniu) z mniejszym przebiegiem niz go sprzedalem to nie wahalbym sie zglosic tego na policje. Uwazam ze cwaniactwo nalezy tepic a nie uznawac za norme. W panswtach gdzie to funkjonuje jakos udaje sie zlapac kombinatorow:
http://www.couriermail.com.au/news/queensland/fair-trading-warns-car-buyers-on-odometer-tampering/story-e6freoof-1225805900417

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-16 20:13:38
Autor: JaromirD
Cofanie licznik�w bedzie przestepstwem
Iguan007 wrote:

[...]

Niesolidnym, czyli jakim? Bo samo słowo "niesolidny" jest bardzo nieprecyzyjne. To po pierwsze. Po drugie: skoro piszesz, że da się udowodnić konkretnemu sprzedawcy modyfikację stanu licznika, to napisz też jak. Pytam z czystej ciekawości bo się nie znam i po prostu nie wiem. Co do konsekwencji, to można karać nawet śmiercią za cofnięcie licznika, problem w tym że trzeba mieć kogo karać (czyli znowu: mieć delikwenta i umieć mu to udowodnić). Nie chodzi o uznawanie cwaniactwa za normę, tylko o myślenie, że samo zakazanie rozwiąże problem, czyli kolejną radosną twórczość ustawodawcy i kolejny martwy przepis.

Data: 2011-03-17 05:48:56
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message
Niesolidnym, czyli jakim? Bo samo slowo "niesolidny" jest bardzo
nieprecyzyjne.

Takim ktorzy sprzedaja samochod z nizszym przebiegiem niz go kupili. Mowimy
o "kreceniu" licznikow, myle sie?

To po pierwsze. Po drugie: skoro piszesz, ze da sie udowodnic
konkretnemu sprzedawcy modyfikacje stanu licznika, to napisz tez jak.

Dokladnie tak jak napisalem wczesniej. Przeciez sprzedajac samochod
wpisujesz jego przebieg w umowie. Jesli widzisz ze kupujacy sprzedaje go za
rok z nizszym przebiegem to raczej licznik sie sam nie przekrecil.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-16 21:08:49
Autor: JaromirD
Iguan007 wrote:

[...]

Sam widzisz, że niesolidny można różnie rozumieć. Jak dla mnie odnosi się to raczej do jakości usługi niż do cofania liczników. To raczej oszustwo.

Co do Twojego sposobu, to przeglądasz ogłoszenia szukając swojego poprzedniego samochodu (lub nawet swoich poprzednich samochodów)? I jak znajdziesz, składasz doniesienie na policję? Bo niby skąd można wiedzieć, że kupujący sprzedaje samochód, który kupił od Ciebie?

Data: 2011-03-17 18:03:55
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:ilr5cp$8mv$1news.onet.pl...

Co do Twojego sposobu, to przegladasz ogloszenia szukajac swojego
poprzedniego samochodu (lub nawet swoich poprzednich samochodów)? I jak
znajdziesz, skladasz doniesienie na policje? Bo niby skad mozna wiedziec, ze
kupujacy sprzedaje samochód, który kupil od Ciebie?

Bo np. oddam samochod do komisu i wiem ze to moj samochod.Albo poznam samochod z ogloszenia. Chodzi o to zeby oszust wiedzial ze dajac ogloszenie z przekrecony licznikiem ryzykuje. Nawet jesli w 99% przypadkach mu sie uda to przecietny (rozsadny) Kowalski nie bedzie ryzykowal klopotow z sadem dla kilku zlotych. I o to w tym wszystkim chodzi.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 18:47:51
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:40638376.QD3pYiva4L159753...
Co oddasz do komisu jak wcześniej sprzedałeś ten samochód Kowalskiemu? To
Kowalski go odda, a ty nie będziesz wiedział gdzie i kiedy. Możesz przez
przypadek ten samochód zauważyć i może będzie Ci się chciało zajść do komisu
i go obejrzeć. Kowalski może też samochód np. przemalować i wtedy już nic
nie zobaczysz. Chyba że masz tyle wolnego czasu i hobbystycznie zwiedzasz
okoliczne komisy.
To samo jest z ogłoszeniami. Możesz monitorować kilka stron internetowych
czy sprawdzać słupy ogłoszeniowe w Twojej miejscowości ale normalnie nikt
raczej nie będzie się tak bawił, tym bardziej, że może to trwać kilka lat. W
końcu nie wiesz kiedy Kowalski będzie chciał sprzedać samochód.

Tak jak wyraznie na dyskusji poczatku zaznaczylem - nie ma 100% sposobu na wylapanie oszustow. Wiec nie probuj mi tlumaczyc dlaczego kogos maja nie zlapac. Chodzi o to ze nie masz 100% pewnosci ze samochod ktoremu przekrecisz licznik nie trafi na poprzedniego wlasiciela czy zapis z wyzszym przebiegiem w serwisie. Powiedz szczerze, ryzykowabys zaplacenie kary powiedzmy 10tys i wpis do akt dla marnego zysku z przekrecenia licznika? Ja nie.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 20:44:22
Autor: Iguan007
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:56538974.ETGTGInFJr159753...
Bardzo proszę, nie odwracaj kota ogonem. Pytałem, jak można udowodnić
konkretnemu sprzedawcy cofnięcie licznika. Zacząłeś pisać o komisach i

1.Oddaje samochod do komisu. Na drugi dzien ide go z ciekowosci zobaczyc i widze ze ma 100tys km mniej.
2.Sprzedaje samochod Kowalskiemu, za rok widze przypadkiem ogloszenie "mojego" samochodu z 100tys mniej
3.Pracuje jako mechanik w serwisie danej marki i przyjezdza gosc ktory wlasnie kupil okazyjnie samochod.Patrze w papiery i samochod byl u nas serwisowany mial 3x tyle ile na liczniku
4.Jestem wlascicielem komisu i wraca do mnie samochod ktory sprzedalem i ma mniej  km niz wtedy kiedy ja go sprzedalem
5.Kupilem samochod od pierwszego wlasciciela i pojechalem do autoryzowanego serwisu a tam maja historie tego samochodu z 300tys wiekszym przebiegiem.
6. Znajomy kupil samochod (tylko 20 tys km!) ktory ja znalem jako auto akwizytora jezdzace 24/godz na dobe. Zglaszamy podejrzenie przestepstwa i okazuje sie ze firma leasingowa wyprzedala to auto z przebiegiem 500000km, kupcem byl pan x ktory sprzedal auto mojemu znajomemu. W umowie maja 20 tys km.

Jestes pewny ze zadne z powyzszych nie moze sie zdarzyc i nie mozna udowodnic przestepstwa?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 14:44:09
Autor: BaX
Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
Problem polega na tym, że choć sam zaznaczasz niecałkowitą skuteczność
Twojego pomysłu, to ode mnie wymagasz pewności. Wymienione przypadki mogą
się oczywiście zdarzyć, ale częstotliwość ich występowania będzie zbyt mała
żeby można było je stosować do likwidowania POWSZECHNEGO procederu.

Wystarczy, że na 100 uwalą konkretnie na konkretną kase i konsekwencje 5-10, wystarczy żeby reszte śmiecia dosyć konkretnie zmyć z widoku. Oczywiście część zejdzie do podziemia ale część zniknie bo już nikt nie będzie się oficjalnie ogłaszał, więc i dostęp klientów 'z ulicy' będzie znikomy. A komisy samochodowe powinny mieć kontrole z urzędu podobne do tych które robi skarbówka po firmach.

Przykład z podwórka, pewna firma sprzedała drugiej firmie /komis samochodowy/ swoje samochody, służbówki, przebiegi po 300-400kkm, wszystko legal na FV z książkami itd. Po miesiącu dzwoni klient który odkupił od pośrednika jeden z samochodów z przebiegiem pod 200kkm. Powinni temu @#$@ z komisu spalić bude w pizdu, a jemu jajca urwać na żywca.

Data: 2011-03-17 17:55:55
Autor: kogutek
[...]

Pierdolicie Hipolicie. Firma wypożyczająca samochody spzredaje je przy dużo
niższych przebiegach. Typowe auta trzymają krotko i jak przekroczą 150 tysiecy
to idą pod młotek. Chyba że to ciężarowa Scania byla. Wtedy zwracam honor.
Żaden akwizytor nie jest w stanie robić przez dwa i poł roku po 1000
kilometrów dziennie. --

Data: 2011-03-18 05:32:29
Autor: Iguan007

"kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:ilthvb$ck4$1inews.gazeta.pl...

[...]

To byl przyklad. Wiec zmien sobie powyzsze na 150tys. jesli wolisz. To czy firma leasingowa sprzedaje z przebiegiem 500 czy 100 tys jest tutaj zupelnie nieistotne.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 21:10:21
Autor: Iguan007

"JaromirD" <rydberg@q2.pl> wrote in message news:6845762.JB12E5kfvZ159753...
[...]

Napisalem, cytuje, "nie ma 100% sposobu na wylapanie oszustow". Przypominam ze mowimy o wprowadzeniu zmian do KODEKSU KARNEGO. Zapis o karalnosci kradziezy tez zjawiska zlodziejstwa nie wyeliminuje. Co nie znaczy ze nie powinno byc ono  karalne. I taka sama logike stosuje przy oszustwach z licznikami. Calkiem tego cwaniactwa nie wyeliminujemy co nie znaczy ze nie powinno byc karalne.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 02:11:17
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Thu, 17 Mar 2011 04:05:35 +1000, Iguan007 napisał(a):

Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby
jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym
dealerom/komisom.
Znaczy sie, najpierw trzeba bedzie takie pozwolenia wydawac? Poglo Ciebie :( Malo to koncesji i innych pierdol mamy?
Lepszym sposobem byloby pelne zalegalizowanie publicznie dostepnej bazy danych takich ludzi, co robia walki. Kazdy moglby sobie sprawdzic.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-17 18:07:04
Autor: Iguan007
"Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> wrote in message news:lm3858-l9i.ln1news.yarross.net.pl...
Dnia Thu, 17 Mar 2011 04:05:35 +1000, Iguan007 napisal(a):

[...]

Przeciez komisy musza miec pozwolenie na prowadzenie dzialnosci gospodarczej. Moim zdaniem zabieranie takiego pozwolenie oszustom byloby sensowna kara.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 15:03:30
Autor: Jarek Andrzejewski
Cofanie liczników bedzie przestepstwem
On Thu, 17 Mar 2011 18:07:04 +1000, "Iguan007"
<iguan007@poczta.onet.pl> wrote:

Przeciez komisy musza miec pozwolenie na prowadzenie dzialnosci

Ależ skąd. Od 20 z górą lat nie ma takiej potrzeby.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-18 05:37:57
Autor: Iguan007
"Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> wrote in message news:q454o614ui15o69sa308d2t9g8socmtqns4ax.com...
On Thu, 17 Mar 2011 18:07:04 +1000, "Iguan007"
<iguan007@poczta.onet.pl> wrote:

Przeciez komisy musza miec pozwolenie na prowadzenie dzialnosci

Ależ skąd. Od 20 z górą lat nie ma takiej potrzeby.

No dobtrze, nie mieszkam w PL i moze czegos nie wiem ale naprawde moge sobie otworzyc komis bez pozwolenia na dzialanosc gospodarcza? Ciezko mi w to uwierzyc.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-17 20:44:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "Iguan007" <iguan007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iltnuu$tfc$1news.onet.pl...
[...]

Nie ma czegoś takiego jak pozwolenie.
Poza specjalnymi branżami w rodzaju wydobywania surowców.

Data: 2011-03-17 20:54:43
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 20:44:55 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Ale i tak trzeba pojsc do urzedu, zlozyc wniosek, i poczekac na ...
rejestracje ?
Poza specjalnymi branżami w rodzaju wydobywania surowców.

Albo handel alkoholem.

J.

Data: 2011-03-18 09:10:21
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-03-17 20:37, Iguan007 pisze:
[...]

Generalnie, działalność gospodarczą się zgłasza, a nie występuje o pozwolenie.

Data: 2011-03-18 18:48:30
Autor: Iguan007

"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:ilv41d$318g$1news2.ipartners.pl...
[...]

Przeciez juz teraz sad moze orzec zakaz prowadzenia dzialalnosci. Dlaczego nie mozna tego rozciagnac na komis-oszusta,?

http://www.prawoupadlosciowe.pl/zakaz-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej/

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-03-18 14:58:20
Autor: radekp@konto.pl
Cofanie liczników bedzie przestepstwem
Fri, 18 Mar 2011 18:48:30 +1000, w <ilv698$3e2$1@news.onet.pl>, "Iguan007"
<iguan007@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Przeciez juz teraz sad moze orzec zakaz prowadzenia dzialalnosci. Dlaczego nie mozna tego rozciagnac na komis-oszusta,?

Można, ale teraz wchodzimy w zagadnienie niewydolnego prawa w PL.

A i tak założy sobie komis następny na matkę.

Data: 2011-03-18 15:25:01
Autor: J.F.
On Fri, 18 Mar 2011 14:58:20 +0100,  radekp@konto.pl wrote:
[...]

Ale po co na matke - na slupa spod krzaka, znikna potem auta i gotowka
... "szef zabral".

J.

Data: 2011-03-18 21:49:18
Autor: Jarek Andrzejewski
Cofanie liczników bedzie przestepstwem
On Fri, 18 Mar 2011 18:48:30 +1000, "Iguan007"
[...]

no i? Czym innym jest pozwolenie na rozpoczęcie DG a czym innym
sądowoy zakaz podejmowania DG.
Czujesz różnicę?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-19 08:02:44
Autor: Iguan007
"Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> wrote in message news:v8h7o6dttnlihaem8jtmffv1ad40ft8jr74ax.com...
[...]

W pierwszym poscie napisalem, cytuje "Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym dealerom/komisom".Wiec ja mowie o zamykaniu, a nie otwieraniu DG.

Pozdrawiam,
Iguan

Cofanie liczników bedzie przestepstwem