Cofanie liczników będzie przestępstwem

Data: 2011-03-17 00:03:22
Autor: kogutek
Cofanie liczników będzie przestępstwem
JaromirD <rydberg@q2.pl> napisał(a):
http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-bedzie-
przestepstwem.html

"W kodeksie karnym znajdzie siÄ&#65533; nowy typ oszustwa â&#65533;&#65533; przestawianie wskaĹşnika
 przebiegu samochodu podczas jego sprzedaĹźy Zbigniew Wrona, wiceminister sprawiedliwoĹ&#65533;ci, odpowiedziaĹ&#65533; na interpelacjÄ&#65533; posĹ&#65533;a Krzysztofa Brejzy w sprawie walki z procederem cofania licznikĂłw samochodowych. PoseĹ&#65533; przedstawiaĹ&#65533; negatywne skutki procederu faĹ&#65533;szowania wskazaĹ&#65533; licznikĂłw pojazdĂłw mechanicznych i pytaĹ&#65533;, czy resort dopuszcza moĹźliwoĹ&#65533;Ä&#65533; zmiany prawa w tej sprawie.
Wiceminister zapowiedziaĹ&#65533; wprowadzenie do kodeksu karnego nowego typu przestÄ&#65533;pstwa oszustwa â&#65533;&#65533; wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie cofania licznikĂłw podczas sprzedaĹźy auta
. ZwrĂłciĹ&#65533; takĹźe uwagÄ&#65533;, Ĺźe systemowym rozwiÄ&#65533;zaniem tego problemu mogĹ&#65533;oby by
Ä&#65533; wpisywanie przebiegu pojazdu do dowodu rejestracyjnego podczas kaĹźdego przeglÄ&#65533;du technicznego lub wprowadzanie wskazania licznika np. do bazy CEPiK. Podobne rozwiÄ&#65533;zania funkcjonujÄ&#65533; m.in. w Szwecji i Holandii.
Zbigniew Wrona podaĹ&#65533; przykĹ&#65533;ady rozwiÄ&#65533;zaĹ&#65533; w sprawie zwalczania procederu cofania licznikĂłw aut przyjÄ&#65533;te w innych krajach. Tak np. we Francji jest to zakazane. W Niemczech penalizowane sÄ&#65533; zachowania polegajÄ&#65533;ce na wytwarzaniu nieprawdziwych danych dotyczÄ&#65533;cych m.in. liczby dokonanych przez urzÄ&#65533;dzenie pomiarĂłw.
Opracowane przepisy regulujÄ&#65533;ce kary za umyĹ&#65533;lne zachowania polegajÄ&#65533;ce na modyfikacji wskazaĹ&#65533; licznika trafiÄ&#65533; do Komisji Kodyfikacji Prawa Karnego.
ZaniĹźanie wskazaĹ&#65533; licznika pojazdu najczÄ&#65533;Ĺ&#65533;ciej podejmowane jest w celu wprowadzenia nabywcĂłw w bĹ&#65533;Ä&#65533;d co do faktycznego przebiegu samochodu, a ten jest jednym z istotnych elementĂłw wpĹ&#65533;ywajÄ&#65533;cych na ocenÄ&#65533; stanu technicznego pojazdu."

Tak siÄ&#65533; tylko zastanawiam: jak zakaĹźÄ&#65533;, bÄ&#65533;dÄ&#65533; musieli karaÄ&#65533; za przekroczeni
e zakazu, a Ĺźeby karaÄ&#65533;, bÄ&#65533;dÄ&#65533; musieli udowodniÄ&#65533;. Jak moĹźna udowodniÄ&#65533; cofniÄ
&#65533;cie licznika.

Pomijam, juĹź fakt dziwnych poglÄ&#65533;dĂłw pana Wrony - Ĺźeby rozwiÄ&#65533;zaÄ&#65533; problem, wystarczy zakazaÄ&#65533;.
Jaki rzad takie pzrepisy. A kto każe pzrestawiać w czasie sprzedaży. Przed
sprzedażą można. Można równeiż nie dopuścić do tego zeby licznik pokazywal
rzeczywistą ilośc kilometrow. Teraz to proste. Kiedyś linki, plomby w nowych
samochodach na linkach. A teraz impulsator i kabelek. To można podzielić ilośc
impulso pzrez dwa, a jak ktoś ma kaprys to przez cztery albo dziesieć. Układ
dzielacy można zmieścić w tak malych gabarytach ze praktycznie w jakąs typową
wtyczkwejdzie. W dupę będą mogli pocalować. Jedyne na co trzeba uważać przy
takim roziązaniu to że jak na szybkościomierzu 50 to w realu wiecej. Genialne
rozwiązanie dla tych co kupili nowe samochody. Dluższa gwarancja jak zależna
od przebiegu. Przestawiać licznik w moim samochodzie to ja mogę sobie
codziennie i mnie w dupę mogą pzrez papierek cmoknąć i leszcze laskę zrobić.
Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu może być przestępstwem. --

Data: 2011-03-17 09:00:22
Autor: masti
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Dnia pięknego Thu, 17 Mar 2011 00:03:22 +0000 osobnik zwany kogutek
wystukał:

zrobić. Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu może
być przestępstwem.

to IMHO juĹź jest

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-03-17 09:48:00
Autor: kogutek
Cofanie liczników będzie przestępstwem
masti <gone@to.hell> napisał(a):
Dnia piÄ&#65533;knego Thu, 17 Mar 2011 00:03:22 +0000 osobnik zwany kogutek
wystukaĹ&#65533;:

> zrobiÄ&#65533;. Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu moĹźe
> byÄ&#65533; przestÄ&#65533;pstwem.

to IMHO juĹź jest

Wiem ze jest. I jak zaips który już jest nie działą to nowy też cudownie nie
zadziala. Puszczanie pary w gwizdek. Zajęli by się czymś pożytecznym bo nie
chce mi się im placić za coś co nie będzie dzialalo. Dali by policji troche
pieniędzy na sprawdzenie komisow i sprowadzaczy aut pod kątem zaniżonych
przebiegów bo wylapanie indyidualnych sprzedawców swoich samochodow jest
raczej malo realne. Ale tego nie zrobią. Bo nie mają kasy. Dopisaie czegoś na
papierze nie jest kosztowne ale daje dobry efekt przy wyborach. Tacy my dobrzy
dla was jestśmy, nawet o oszustach kręcocyvh liczniki dla was pomyśleliśmy.
Glosujcie na nas. I bydlo się nabierze po raz kolejny. Już się abralo. Sporo
tutaj wpisów ze super i niech wisują przebiegi do dowodow rejestracyjnych. --

Data: 2011-03-17 12:12:13
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 09:48:00 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
[...]

Bo to akurat ukrocilo by troche ten proceder, w odroznieniu od zmian
KK, ktore wcale nie sa potrzebne. Potrzeba to zapisywac stany licznika
gdzies, niekoniecznie w DR.

A pamietasz swiadectwa oryginalnosci ? Nie pamietasz ? To znak ze to
co napisales powyzej nie zawsze dziala.

J.

Data: 2011-03-17 14:27:47
Autor: BaX
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Glosujcie na nas. I bydlo się nabierze po raz kolejny. Już się abralo. Sporo
tutaj wpisów ze super i niech wisują przebiegi do dowodow rejestracyjnych.

A co Ci to przeszkadza żeby wpisywali? Skoro taką bzdure jak wymiane /nie zgubienie tylko wymiane/ uszkodzonej tablicy rej. wpisują i do DR i karty pojazdu

Data: 2011-03-17 17:46:53
Autor: kogutek
BaX <bax@_klub.chip.pl> napisał(a):
> [...]

A co Ci to przeszkadza żeby wpisywali? Skoro taką bzdure jak wymiane /nie zgubienie tylko wymiane/ uszkodzonej tablicy rej. wpisują i do DR i karty pojazdu
mnie nie zalezy bo nie jezdze na przeglady to i wpisac nie bedzie co i komu.
przez ponad 30 lat jak mam pj mialem ponad 10 damochodow. Ale tylko raz mialem
z pzrebiegiem jdnocyfrowym. I to był najgoszy zakup jaki zrobilem w tej
materii. Pytanie o przebieg bylo ostatnim jakie decydowalo czy samochód kupię
albo nie kupię. Jak odpicujesz starego człowieka to on będzie dalej stary
tylko że odpicoany. Z samochodem tak samo. Jak zużyty to jeśli się ktoś zna to
oceni na ile zużyty. Niedawno ktoś z rodziny kupowal samochod. Nawybieral się
i w końcu pyta ktory kupić. Wszedlęm na allegro i wybralem mu jeszcze inny 12
letnią Mazdę 323 ze 160 tysiacami przebiegu. Słysze no co ty na pewno kręcony.
Pojechaliśmy obejrzeć. Odpalił, przejechalsmy się po dziurach. Kupił. Auto
sprowadzone. Wyrobił polskie papiery. Zrobił nim z 15 tysiecy. Olej i klocki
wymienił. Pojeżdzi nim praktycznie bezkosztowo jeszcze z 5 lat. Przebieg w
wypadku tego samochodu byl bez zznaczenia. Wiadomo było odrazu że nie będzie
maly i raczej przy końcu możliwości eksploatacyjnych. Za żelazo zaplącił 4200
zlotych + koszt zarejestrowania. Wszysko inne co z nim oglądalem było ze dwa
razy droższe i ze dwa razy w goszym stanie technicznym. Przebieg ma niewielkie
znaczenie przy kupnie używanego samochodu. Liczy się tylko stan techniczny.
Sprzedawca mazdy był zdziwiony ze nie padło ani razu pytanie o przebieg. Nawet
się sptał dlaczego. To mu powiedzialem ze samochod jest w stanie technicznym
jak by mial ze 150 tysiecy. Pomylilem się o 10 tysiecy. Auta nie kupje się
patrzac na roczik i przebieg a patrzac na stan techniczny. --

Data: 2011-03-17 09:21:18
Autor: BaX
Cofanie liczników będzie przestępstwem
Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu może być przestępstwem.

Taaa, już widzę jak przy sprzedaży mówisz gościowi, że na liczniku to on ma 150kkm ale w praktyce ma ze 350kkm bo dla zabawy sobie cofałeś licznik.

Data: 2011-03-17 09:52:24
Autor: kogutek
> [...]

Taaa, już widzę jak przy sprzedaży mówisz gościowi, że na liczniku to on ma 150kkm ale w praktyce ma ze 350kkm bo dla zabawy sobie cofałeś licznik.
To mój problem co powiem. Rzad niech się zajmie emeryturami żeby byly wyższe,
energetyką bo prądu zabrakie, slużbą zdrowia bo będziemy zdychali na katar, budowaniem drog.  A nie tym jakiego koloru papierem mam sobie w czwartki dupę
wycierać. --

Data: 2011-03-17 12:07:56
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 09:52:24 +0000 (UTC),  kogutek wrote:
To mój problem co powiem. Rzad niech się zajmie emeryturami żeby byly wyższe,

I tu jest maly problem - wyzsze emerytury to wysza skladka, czyli
mniejsze zarobki. Ewentualnie wyzsze inne podatki - chcesz wysoka emeryture, benzyne po 6zl i 50% podatek rejestracyjny ? Dunczycy placa 180% i sa zadowoleni :-)

energetyką bo prądu zabrakie,

To znow maly problem - elektrownie w Unii sa chyba prywatne.

slużbą zdrowia bo będziemy zdychali na katar, budowaniem drog.

nie bedziemy, bo katar nieleczony przechodzi po tygodniu.

Ale tu popieram - w tych dziedzinach sa karygodne zaniedbania.

J.

Data: 2011-03-17 13:13:08
Autor: andrzej
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilslko$p03$1inews.gazeta.pl...

Rzad niech się zajmie emeryturami żeby byly wyższe,
energetyką bo prądu zabrakie, slużbą zdrowia bo będziemy zdychali na katar,
budowaniem drog.

Mylisz przyczyny ze skutkiem.
Powyższe problemy istnieją właśnie dlatego, że rząd się nimi zajmuje.

--
andrzej

Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.pl

Data: 2011-03-17 14:25:07
Autor: BaX
> [...]

150kkm ale w praktyce ma ze 350kkm bo dla zabawy sobie cofałeś licznik.

Czyli rozumiem, że poinformujesz przyszłego nabywcę, że przebieg faktyczny to nie tyle co na liczniku tylko 2x więcej.

Data: 2011-03-17 11:28:21
Autor: J.F.
On Thu, 17 Mar 2011 09:21:18 +0100,  BaX wrote:
[...]

Licznik sie popsul i wstawiles inny.
Ale w umowie i ogloszeniu wpisano 350 kkm i koniec zarzutow.

J.

Cofanie liczników będzie przestępstwem