Data: 2010-11-07 10:05:39 | |
Autor: J.F. | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
On Sun, 7 Nov 2010 09:40:10 +0100, "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>
Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie). Hm, chyba nie jest. Tez maja tam elektroniczne sterowanie. Ogolnie wiadomo ze diesel wymaga po pierwsze wysokiego cisnienia wtrysku, ktore zapewnia lepsze odparowanie paliwa, oraz precyzyjnego sterowania dawkami. I VW najwyrazniej osiagalo wystarczajaco dobre parametry w praktyce, mimo ze p-w maja drobra wade - z natury rzeczy cisnienie jest dostepne tylko przez czesc cyklu pracy, potem tloczek nie jest naciskany. A reszta od wykonania zalezy. Klienta nie interesuje teoria, tylko ile auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana. No i co ile trzeba je wymieniac :-) Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?. Mysle ze podobnie. No chyba ze zamiast zapychania dziurek we wtryskiwaczach bedzie zapychanie pompy. To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach). Literek zabraknie. J. |
|
Data: 2010-11-10 00:03:59 | |
Autor: R2r | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
W dniu 2010-11-07 10:05, J.F. pisze:
[...] Klienta nie interesuje teoria, tylko ileSĹYSZAĹEĹ róşnicÄ miÄdzy PW a CR? ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|