Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.

Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.

Data: 2010-11-07 15:25:10
Autor: Przembo
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości news:ib5omg$fv8$1usenet.news.interia.pl...
W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz "Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano pompowtrysków.
<http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/2cf
2146003ab7e05/945cba68d669d2c2?lnk=raot>
Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
tylko  w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek Daniluk).

Ciekawe co by wynikło z tego sprawdzenia, Mercedes nie kupował silników VW :)

Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.

Oba systemy są bardziej wrażliwe od VP, to jest pewne.

To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach).

Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

Pozdr

Data: 2010-11-07 17:11:40
Autor: Bugatti
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości:

Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.

Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).

Pozdr

Pozdr.


--
Bugatti

Data: 2010-11-07 18:01:35
Autor: Przembo
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:ib6i7p$kl0$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze raz...

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
itd.), z  CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).


Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...

Pozdr

Data: 2010-11-07 18:18:21
Autor: Bugatti
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości:

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze raz...

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie bagaźnika od oznaczeń kodowych silnika.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
itd.), z  CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).


Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...

Endriu spytał:
"(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach"

a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI NIE da się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc zrobiłeś Endriowi wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to co odróźnia ten silnik od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia _kodowe_ silnika (które podałem ripsotując na twój post) a nie miłosierny napis TDI.

Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o oznaczenie kodowe.

Pozdr

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-11-07 19:53:08
Autor: Przembo
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:ib6m4p$nf6$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:
Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości:
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie
TDI, a  te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest
tylko  symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest
diesel) który  jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie
silnika. I ten symbol  nie mówi o tym jaka jest moc tego
silnika...czerwone TD, DI, TDI to  internetowe _bajki_ nie mówiące o
tym ile ma PS.
To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku
VW  są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl
jeszcze  raz...
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie
bagaźnika  od oznaczeń kodowych silnika.

A o coś innego mogło chodzić? Cytat z pierwotnego posta:
"JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI"

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
itd.), z  CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
Endriu spytał:
"(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach"
a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI
NIE da  się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc
zrobiłeś Endriowi  wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to
co odróźnia ten silnik  od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia
_kodowe_ silnika (które  podałem ripsotując na twój post) a nie
miłosierny napis TDI.
Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o oznaczenie kodowe.

Może masz i racje że o to mu chodziło, tylko trzeba jeszcze ten kod pozyskać, z dokumentami jest różnie, w polskim DR brak danych, a szukanie numerów silnika z lustereczkiem nie zawsze jest proste. Lepiej wiedzieć czego się w danych latach spodziewać i jak rozróżnić poszczególne silniki.

Pozdr

Data: 2010-11-07 20:08:56
Autor: Karolek
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:


Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
zawsze są to silniki VW),

Nie zawsze.
Nie tylko VW stosuje/stosowalo PD.

w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

W przypadku VW to tak.

--
Karolek

Data: 2010-11-10 00:00:38
Autor: R2r
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
zawsze są to silniki VW)
A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2010-11-09 23:07:19
Autor: Waldek Godel
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-10 00:00:49
Autor: Czarek Daniluk
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
On 10 Lis, 00:07, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

> A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
> Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

Od niedawna - ładują 2,0 TDI i na dodatek jeszcze te felerne wersje z
wycierającym się napędem pompy oleju :D Kolega kupił takiego Jeep
Compass i wymieniał motor bo się zatarł był :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-11-10 00:22:03
Autor: R2r
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
W dniu 2010-11-10 00:07, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR) ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser, Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to nie CR.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2010-11-09 23:24:49
Autor: Waldek Godel
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:22:03 +0100, R2r napisał(a):

3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR) ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser, Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to nie CR.

VW, VM, co za różnica, klient i tak to łyknie
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-10 00:32:15
Autor: R2r
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
W dniu 2010-11-10 00:07, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
http://www.autowizja.pl/page.php?323

"SILNIK, UKŁAD JEZDNY

Pod maską Dodge'a znajdujemy dwulitrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny. Po amerykańskim samochodzie spodziewalibyśmy się raczej sześciocylindrowego benzyniaka z "automatem", ale z myślą o rynkach europejskich koncern Chryslera przygotowuje modele w kooperacji z producentami z Europy. Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, jest to dobrze znana jednostka 2.0 TDI od Volkswagena, tu oznaczona jako CRD. Jego parametry - 140 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego..."

Zapewniam, że to rozwiązanie istnieje nie od wczoraj. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2010-11-09 23:43:10
Autor: Waldek Godel
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a):

Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
http://www.autowizja.pl/page.php?323

tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-10 00:48:33
Autor: R2r
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
W dniu 2010-11-10 00:43, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a):

Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
http://www.autowizja.pl/page.php?323

tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?

Nie tylko Avenger, ale - jeśli pamiętasz - ja nie o tym, lecz o tym, że nieprawdą jest, że "Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI".

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2010-11-10 20:00:44
Autor: Przembo
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
*R2r* w wiadomości news:4cd9d295$0$22810$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
zawsze są to silniki VW)
A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

Dzięki za czujnośc, choć za szybko uciąłeś, dalej pisałem też o Fordzie i Mitsu :) Wiem, że VAGowskie diesle są w innych markach... niech będzie że miało być "niemal zawsze" zamiast "zawsze" :)

Pozdr

Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona