Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.

Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.

Data: 2010-11-07 15:54:43
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:

Stad teÂż dalsze pytania - czy znajdzie siĂŞ jakiÂś grupowy szpec ktĂłry poda
zalety/wady ukÂładu Common Rail wzglĂŞdem PompowtryskĂłw (oprĂłcz tego, iz
iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Zalety CR
- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika), dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
- mniejsze obciążenia dynamiczne dla układu rozrządu napędzającego pompę WC w porównaniu z napędem pompowtryskiwaczy.

Tolerancja na marne paliwo - podobna.
Wrażliwość na marną obsługę - podobna.

To auta z silnikami sterowanymi ukÂładem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
majÂą auta na pompowtryskach).
Pompowtryski TDI
Cała reszta oznaczeń z (TDI włącznie) to Common Rail - mówię o obecnych nowych silnikach.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-11-07 14:57:27
Autor: Waldek Godel
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

że co???????????
Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)

Wrażliwość na marną obsługę - podobna.


Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-07 16:09:33
Autor: J.F.
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
On Sun, 7 Nov 2010 14:57:27 +0000,  Waldek Godel wrote:
Wrażliwość na marną obsługę - podobna.

Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.

Glowice czy tylko walek ? A daje sie jeszcze wymienic koncowki wtryskow, czy juz tylko cale
[pompo/CR] wtryskiwacze ?

No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
rozkreca sie ja mozolnie.

J.

Data: 2010-11-09 21:49:48
Autor: jerzu
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
On Sun, 07 Nov 2010 16:09:33 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
rozkreca sie ja mozolnie.


Mogę Ci podesłać manuala serwisowego do dilników CR Renaulta, 180
stron. Mnie się nie chciało szukać.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-11-07 18:42:09
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

że co???????????
Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)

Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
- Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:
- ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania,
- zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu,
- szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie).


Wrażliwość na marną obsługę - podobna.


Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.

Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa"



--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-11-16 10:28:10
Autor: J.F.
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w
Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
- Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:

Hm, 4mm^3 ... przy 2000rpm i 4 cylindrach to juz bedzie 16cm^3 na minute, litr na godzine, mam nadzieje ze po rozgrzaniu spada :-)

J.

Data: 2010-11-07 16:10:40
Autor: J.F.
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
On Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100,  Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
Zalety CR
- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika), dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.

Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ? J.

Data: 2010-11-07 15:12:56
Autor: Waldek Godel
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):

Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?

Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-07 16:34:35
Autor: J.F.
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
On Sun, 7 Nov 2010 15:12:56 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):
Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?

Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.

Tam oprocz krzywki jest jeszcze kabelek.

Mozna miec tylko watpliwosci co do zakresu mozliwych katow pompowania.

J.

Data: 2010-11-07 17:38:01
Autor: Bugatti
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
UĹźytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w wiadomości:

Zalety CR
- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze spalania,

Wtrysk pilotowy nie może zawirowywać powietrze - on ma za zadanie lepiej wymieszać ON z powietrzem poprzez wstępne pogrzanie przestrzeni spalania.
Żaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wcześniej przez kąt usadowienia zaworu i kanału ssącego i ich kształt....(już nie mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym)

1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

Jest jeden wtrysk główny (maininjection)

dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący

Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właśnie redukuje NOx, poprawia cichobieżność (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje wibracje ukł. krobowo-tłokowego.

temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.

Temperaturę spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. Zaś przed nim jest afterinjection, który dopala cząstki stałe

(*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczą najczęściej silników CR II generacji.


Pozdr.

--
Bugatti

Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona