Data: 2010-11-07 15:54:43 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:
Stad teÂż dalsze pytania - czy znajdzie siĂŞ jakiÂś grupowy szpec ktĂłry podaZalety CR - MoĹźliwoĹÄ bardziej subtelnego ksztaĹtowania przebiegu spalania wtrysk wielokrotny - np. wstÄpny zawirowujÄ cy powietrze w komorze spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zaleĹźnie np. od obciÄ Ĺźenia silnika), dotrysk redukujÄ cy tlenki azotu i czasem uruchamiany koĹcowy podnoszÄ cy temperaturÄ spalin aby wypaliÄ sadze z filtra czÄ stek staĹych. DziÄki temu silnik ma ĹagodniejszÄ pracÄ, i jest bardziej elastyczny. - mniejsze obciÄ Ĺźenia dynamiczne dla ukĹadu rozrzÄ du napÄdzajÄ cego pompÄ WC w porĂłwnaniu z napÄdem pompowtryskiwaczy. Tolerancja na marne paliwo - podobna. WraĹźliwoĹÄ na marnÄ obsĹugÄ - podobna. To auta z silnikami sterowanymi ukÂładem Common Rail ?. (Jakie oznaczeniaPompowtryski TDI CaĹa reszta oznaczeĹ z (TDI wĹÄ cznie) to Common Rail - mĂłwiÄ o obecnych nowych silnikach. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2010-11-07 14:57:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika), że co??????????? Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc) Wrażliwość na marną obsługę - podobna. Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-07 16:09:33 | |
Autor: J.F. | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
On Sun, 7 Nov 2010 14:57:27 +0000, Waldek Godel wrote:
Wrażliwość na marną obsługę - podobna.Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć Glowice czy tylko walek ? A daje sie jeszcze wymienic koncowki wtryskow, czy juz tylko cale [pompo/CR] wtryskiwacze ? No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec rozkreca sie ja mozolnie. J. |
|
Data: 2010-11-09 21:49:48 | |
Autor: jerzu | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
On Sun, 07 Nov 2010 16:09:33 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi Mogę Ci podesłać manuala serwisowego do dilników CR Renaulta, 180 stron. Mnie się nie chciało szukać. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-11-07 18:42:09 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH": - Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów: - ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania, - zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu, - szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie). Wrażliwość na marną obsługę - podobna. Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa" -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2010-11-16 10:28:10 | |
Autor: J.F. | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w
Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH": Hm, 4mm^3 ... przy 2000rpm i 4 cylindrach to juz bedzie 16cm^3 na minute, litr na godzine, mam nadzieje ze po rozgrzaniu spada :-) J. |
|
Data: 2010-11-07 16:10:40 | |
Autor: J.F. | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
On Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
Zalety CR Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ? J. |
|
Data: 2010-11-07 15:12:56 | |
Autor: Waldek Godel | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):
Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ? Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-11-07 16:34:35 | |
Autor: J.F. | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
On Sun, 7 Nov 2010 15:12:56 +0000, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a): Tam oprocz krzywki jest jeszcze kabelek. Mozna miec tylko watpliwosci co do zakresu mozliwych katow pompowania. J. |
|
Data: 2010-11-07 17:38:01 | |
Autor: Bugatti | |
Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
UĹźytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisaĹ w wiadomoĹci:
Zalety CR Wtrysk pilotowy nie moĹźe zawirowywaÄ powietrze - on ma za zadanie lepiej wymieszaÄ ON z powietrzem poprzez wstÄpne pogrzanie przestrzeni spalania. Ĺťaden ukĹad wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze spalania_ jest zawirowywane przez róźne ksztaĹty denka tĹoka a wczeĹniej przez kÄ t usadowienia zaworu i kanaĹu ssÄ cego i ich ksztaĹt....(juĹź nie mĂłwie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym) 1-2 wtryski zasadnicze (zaleĹźnie np. od obciÄ Ĺźenia silnika), Jest jeden wtrysk gĹĂłwny (maininjection) dotrysk redukujÄ cy tlenki azotu i czasem uruchamiany koĹcowy podnoszÄ cy Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on wĹaĹnie redukuje NOx, poprawia cichobieĹźnoĹÄ (moje ulubione sĹowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje wibracje ukĹ. krobowo-tĹokowego. temperaturÄ spalin aby wypaliÄ sadze z filtra czÄ stek staĹych. TemperaturÄ spalin podwyĹźsza 5 faza wtrysku czyli postinjection. ZaĹ przed nim jest afterinjection, ktĂłry dopala czÄ stki staĹe (*) Te 5 dawek wtrysku ktĂłre opisaĹem dotyczÄ najczÄĹciej silnikĂłw CR II generacji. Pozdr. -- Bugatti |