Contador zdyskwalifikowany!

Data: 2012-02-06 03:26:49
Autor: Wilk
Contador zdyskwalifikowany!
Po ciągnącej się od 2010 sądowej farsie - wreszcie sprawiedliwości
stało się zadość i Alberto Contador dostał 2 lata dyskwalifikacji oraz
odebrano mu zwycięstwo z TdF w 2010 oraz Giro w 2011. Szkoda tylko, że
te dwa lata liczą się od 2010, co oznacza, że może startować już w
sierpniu 2012. Ale najważniejsze - wyrok pokazał, że nie ma równych i
równiejszych - i nawet najlepszy kolarz ostatnich lat nie wykręcił się
sianem z dopingowej wpadki, a jego kłamstwa i poparcie hiszpańskiej
federacji - na nic się zdały

http://www.cyclingnews.com/news/cas-sanction-contador-with-two-year-ban-in-clenbuterol-case
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-02-06 06:02:17
Autor: tadek
On 6 Lut, 12:26, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
[...]

to kto w takim razie jest zwycięzcą TdF 2010 i Giro 2011?  T.zn. kto
był 2 w tych wyścigach?

Data: 2012-02-06 09:44:52
Autor: Andrzej Wisniewski
On 6 Lut, 15:02, tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

to kto w takim razie jest zwycięzcą TdF 2010 i Giro 2011?  T.zn. kto

W TdF Andy Schleck.

Pozdr,
A.

Data: 2012-02-07 12:02:56
Autor: ziemo
W dniu 2012-02-06 15:02, tadek pisze:
[...]

I dodatkowe pytanie, kogo to jeszcze obchodzi? ;) (to odnośnie winnego i tych drugich)

--
Ziemo

Data: 2012-02-07 05:31:24
Autor: Wilk
On 7 Lut, 12:02, ziemo <no@email> wrote:

I dodatkowe pytanie, kogo to jeszcze obchodzi? ;) (to odnośnie winnego i
tych drugich)

Wiadomo, że takie zwycięstwo przy "zielonym stoliku" to nie to samo co
na trasie. Ale np. medaliści olimpijscy złapani na dopingu muszą
oddawać swoje medale; tutaj też wyniki Contadora zostaną wymazane;
gorzej, że kasy zarobionej na kontraktach i reklamie już raczej nie
zwróci.

A ta cała farsa wynikła z chorego układu sił na styku międzynarodowa
federacja (UCI) a federacja krajowa (hiszpańska). UCI go
zdyskwalifikowała szybko, czego hiszpańska nie uznała - w efekcie
czego dalej sobie jeździł. W większość dyscyplin sportowych - nie do
pomyślenia; np. jak UEFA czy FIFA zdyskwalifikuje polskiego piłkarza -
to PZPN nie ma nic do gadania.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-02-07 15:58:35
Autor: lady.mutant@mutants.com
W dniu 07.02.2012 14:31, Wilk pisze:
[...]

przecież organizatorzy TdF są ponad UCI nie mówiąc
o Hiszpanach więc w czym był problem? Rassmussen został wywalony
z TdF mimo, że nic u niego nie wykryto a z tego co pamiętam
powodem było to iż 2 razy uniknął kontroli (co było dozwolone
w regulaminach UCI) -- wygrał Contador...

W większość dyscyplin sportowych - nie do
pomyślenia; np. jak UEFA czy FIFA zdyskwalifikuje polskiego piłkarza -
to PZPN nie ma nic do gadania.

sprawa Contadora była dęta -- naprawdę nie jest tak że każdy
dopingowicz musi być za wszelką cenę ukarany.  Nadgorliwość często
zamienia się w farsę...

-- lm

Data: 2012-02-07 08:10:06
Autor: Wilk
Contador zdyskwalifikowany!
On 7 Lut, 15:58, "lady.mut...@mutants.com" <lady.mut...@mutants.com>
wrote:

[...]

Nie to nie było dozwolone, Rasmussena złapano na KŁAMSTWIE - podał
inne miejsce pobytu, niż gdzie był faktycznie, dzięki czemu uniknął
kontroli w okresie przygotowawczym - i za to go wywalono z Touru, co
mu skutecznie złamało karierę (na całe szczęście). A to, że
organizatorzy poszczególnych wyścigów są ponad UCI (oczywiście nie do
końca jest to prawda, ale i wiele w tym racji) - to jest właśnie chora
sytuacja, dużo klarowniej jest gdy wszystkie sprawy dyscyplinarne są
rozstrzygane w jednym miejscu i owa decyzja tej instancji jest
ostateczna, a nie każdy sobie rzepkę skrobie.

sprawa Contadora była dęta -- naprawdę nie jest tak że każdy
dopingowicz musi być za wszelką cenę ukarany.  Nadgorliwość często
zamienia się w farsę...

Bzdura, Contadora po prostu złapano na dopingu, koniec kropka. I
powinien jak wszyscy za to odpowiadać. Tłumaczenia, że zjadł zatrute
mięso (w procesie zeznawał nawet sprzedawca) - są śmiechu warte. Gdyby
to nie był Contador, tylko przeciętny kolarz - dostałby
dyskwalifikację natychmiast. A nie jest to pierwszy smród dopingowy,
który się za nim ciągnie, kolarstwo bez takiego oszusta spokojnie się
obejdzie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-02-07 16:58:19
Autor: whitey
On 07/02/12 16:10, Wilk wrote:
kolarstwo bez takiego oszusta spokojnie się
obejdzie

ze niby wszyscy czysci i tylko Albercik klamie?

--
whitey

Data: 2012-02-07 17:43:04
Autor: lady.mutant@mutants.com
wrote:

[...]

hmmm... zgodnie z regulaminem mógł uniknąć w ten sposób do dwóch razy
kontroli za trzecim razem było to traktowane jak doping.
Czy kłamał czy nie-- co to za różnica z p. widzenia regulaminu?
Tam nie było nic o intencjach...

[...]

Ale nie odpowiadał i w tym problem. Było zakończyć sprawę
w sensownym czasie a nie doprowadzać do takiej szopki.

Tłumaczenia, że zjadł zatrute
mięso (w procesie zeznawał nawet sprzedawca) - są śmiechu warte.

Dla ciebie. Ale widocznie dla komisji odwoławczych
i organizatorów TdF nie

kolarstwo bez takiego oszusta spokojnie się
obejdzie.

Zależy jakie. Mnie od dłuższego czasu niespecjalnie pasjonuje TdF
-- wyścig rozstrzygany nie w 3 tygodnie ale w kilka lat...

-- lm

Data: 2012-02-07 09:05:23
Autor: Wilk
Contador zdyskwalifikowany!
On 7 Lut, 17:43, "lady.mut...@mutants.com" <lady.mut...@mutants.com>
wrote:

[...]

Nie żartuj, kontroli może uniknąć, ale z powodu jakiegoś wypadku
losowego, zapomniał zawiadomić, że będzie tu i tu itd. A nie, że facet
podaje że jedzie bodajże do Meksyku (jak pamiętam) - a w tym czasie
trenuje gdzie indziej. Ta furtka jest na wypadek zwykłego przypadku, a
nie w pełni świadomej próby ominięcia kontroli. Rasmussen niczego nie
zapomniał, on w pełni świadomie oszukał władze kolarskie i trenując
bez nadzoru nadopingował się tak skutecznie, że zaczął rządzić nawet
na TdF

Ale nie odpowiadał i w tym problem. Było zakończyć sprawę
w sensownym czasie a nie doprowadzać do takiej szopki.

To już jest inna sprawa, oczywiście, że była to szopka, a wynikała jak
pisałem - ze słabej władzy UCI, która nie ma ostatecznej władzy w tej
mierze, którą krajowe federacje czy organizatorzy największych
wyścigów mogą podważać (i podważają); w piłce nożnej sytuacja nie do
pomyślenia.

Dla ciebie. Ale widocznie dla komisji odwoławczych
i organizatorów TdF nie

Organizatorzy TdF tu akurat wiele nie zawinili. Przecież był rok że
Contadora nie dopuścili na start bez żadnych dowodów. W tym przypadku
uznali, że skoro nie ma prawomocnej dyskwalifikacji - to może jechać.
Winna była przede wszystkim hiszpańska federacja, która za swoim asem
stała murem.

Zależy jakie. Mnie od dłuższego czasu niespecjalnie pasjonuje TdF
-- wyścig rozstrzygany nie w 3 tygodnie ale w kilka lat...

Takich sytuacji na szczęście nie ma wielu, a czy Ci się to podoba czy
nie - to jednak najważniejszy wyścig w sezonie, jedno z najbardziej
prestiżowych wydarzeń nie tylko w kolarstwie, ale i w całym sporcie. W
kolarstwie po prostu się bardzo ostro z dopingiem walczy, stąd
trafiają się takie akcje. Długo to trwało - ale jednak nawet Contador
zobaczył że nie może oszukiwać bezkarnie, w ostatnich latach jednak
coraz mniej jest takich wpadek, walka z dopingiem przynosi jednak
pewne efekty.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-02-07 18:28:19
Autor: lady.mutant@mutants.com
W dniu 07.02.2012 18:05, Wilk pisze:

wrote:
  walka z dopingiem przynosi jednak
pewne efekty.

moim zdaniem przynosi duże efekty. Co widać po stylu jazdy faworytów
i nad czym m.in. ubolewają nie widzieć czemu komentatorzy polskiego ES. Z jednej strony bezlitośnie i werbalnie piętnujący doping, ale
jednocześnie z żalem wspominający jak to się dawniej `ofensywnie'
jeździło (na innej benzynie).
Można by sobie wszakże darować ambicje ukarania każdego, zwłaszcza
porównując kolarstwo do innych dyscyplin nie ma takiej potrzeby.

--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-02-08 11:48:03
Autor: szaman (Baker)
On 02/07/2012 06:28 PM, lady.mutant@mutants.com wrote::

Można by sobie wszakże darować ambicje ukarania każdego, zwłaszcza
porównując kolarstwo do innych dyscyplin nie ma takiej potrzeby.

Nie można. Będzie wtedy pokusa 'a może się uda'....

sz

Data: 2012-02-08 15:17:30
Autor: lady.mutant@mutants.com
W dniu 08.02.2012 11:48, szaman (Baker) pisze:
[...]

dla takich inkwizytorów mam pomysł:

zamiast czarna, biała lista. Wstrzelić delikwentowi (przy wydawaniu licencji) w język czipa monitorującego co ten je + lista dozwolonych substancji... 100% czystości, a tych co zdobyli tytuł przed
wprowadzeniem systemu na wszelki wypadek zdyskwalifikować en masse...

-- lm

Data: 2012-02-10 11:13:46
Autor: ziemo
W dniu 2012-02-08 11:48, szaman (Baker) pisze:
[...]

Przeciętny odbiorca oglądacz kolarstwa i tak wie, że prawie wszystkim im się udaje i nawet jak się trochę myli to co za różnica. No chyba że mu to robi różnicę, to zmienia kanał na piłkę kopaną czy rzucaną i oszukuje się dalej.

--
Ziemo

Data: 2012-02-08 09:09:47
Autor: cytawa
lady.mutant@mutants.com pisze:

sprawa Contadora była dęta -- naprawdę nie jest tak że każdy
dopingowicz musi być za wszelką cenę ukarany. Nadgorliwość często
zamienia się w farsę...

Mam dokladnie podobne odczucia.
Mi sie to wszystko kupy nie trzyma. Clenbuterol, jak pisza, sluzy do dlugotrwalego wspomagania w celu utrzymania wagi. Contador byl wielkorotnie negatywnie badany jako lider i jako zwyciezca etapow. W koncu wykryli u niego slady (na pograniczu bledu pomiaru) jakiegos zwiazku. Z tego co czytalem ten zwiazek nie ma dzialania doraznego, wiec zysk w tym dniu byl zaden. A skoro nie wykrywali tego wczesniej wiec nalezy domniemywac, ze wczesniej nie bral.

Swoja droga bardzo latwo komus podsunac cos zabronionego w jedzeniu. Kiedys byly dopuszczalne stezenia. Kofeine czy teine np. bral prawie kazdy (w postaci kawy czy herbaty). To bylo dozwolone i niegrozne. Grozne bylo branie kofeiny z ampulek. Zdarzaly sie smiertelne przypadki z przemeczenia tlumionego przez doping.

Poza tym poltora roku po wykryciu sprawy to nieco przydlugo. Ten fakt swiadczy o tym, ze sprawa nie byla oczywista do konca.

Jan Cytawa

Data: 2012-02-08 11:16:47
Autor: zino
On Wed, 08 Feb 2012 09:09:47 +0100, cytawa wrote:

[...]

To poczytaj jeszcze o teorii z przetoczeniem krwii co miały potwierdzić ślady plastyfikatorów. Czyli pobrał konserwy, gdy zrzucał wagę i przetoczył w dzień przerwy.

Pozdr,

Andrzej

--
There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can
"overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people

Data: 2012-02-08 14:20:57
Autor: cytawa
  zino pisze:

To poczytaj jeszcze o teorii z przetoczeniem krwii co miały potwierdzić
ślady plastyfikatorów. Czyli pobrał konserwy, gdy zrzucał wagę i przetoczył
w dzień przerwy.

Moze i tak bylo. Ale i tak MZ pozostaje mnostwo watpliwosci. Sam poziom zwiazku byl sladowy.
Absolutnie nie bronie dopingowiczow. Ja bym w ogole zakazal podawania czegokolwiek dozylnie. W koncu jaki to problem techniczny oczyscic (pod katem substancji zakwaszajacych powysilkowo) krew w jakims aparacie do dializy. Czy to jest doping czy nie? Nie podaje sie przeciez nic do organizmu. Przez wiele lat kolarzom podawali roznosci poprzez kroplowke. Calkiem legalnie. Juz w 70 latach po kazdym etapie kolarze lezeli i wplywala im do zyl "czysta" glukoza ;).
Z drugiej strony to jest naprawde wysilek niesamowity i kazdy szuka sposobow aby skrocic i zintesyfikowac odpoczynek.

Powinny byc dosyc ostre dopuszczalne poziomy znanych substancji wspomagajacych.

Jan Cytawa

Data: 2012-02-08 15:49:09
Autor: Fabian
On 08.02.2012 14:20, cytawa wrote:
zino pisze:

[...]

Zabroniono juĹź jakichkolwiek iniekcji.

Fabian.

Data: 2012-02-08 14:51:29
Autor: whitey
zino pisze:

[...]

Moze niesmaczny dowcip, ale zawsze mozna kogos choergo wziasc do ekipy.
Np na raka?

--
whitey

Data: 2012-02-07 18:19:54
Autor: roman
Contador zdyskwalifikowany!
Dostał kare 2,5 mln.ojro

--
Wyslano z Jastarni
http://www.Augustyna.pl

Data: 2012-02-07 12:19:00
Autor: tadek
Contador zdyskwalifikowany!
On 7 Lut, 19:19, roma...@gazeta.pl (roman) wrote:
Dostał kare 2,5 mln.ojro

--
Wyslano z Jastarnihttp://www.Augustyna.pl
lub El Medanohttp://www.SurfMedano.com

i to jest najważniejsza informacja. Będzie musiał oddać to co zarobił
przez te 2 lata , Być może zakończy karierę i kasy nie odda

Data: 2012-02-08 09:33:54
Autor: Fabian
On 07.02.2012 21:19, tadek wrote:
[...]

Dostał karę. Obojętnie co zrobi, będzie musiał ją zapłacić. Zakończenie kariery coś by zmieniło?

Pytanie czy będzie musiał zwrócić nagrody z wyścigów, taki TDF to 450 tyś euro.

Fabian.

Data: 2012-02-08 13:16:46
Autor: rmikke
Contador zdyskwalifikowany!
Dnia Wed, 08 Feb 2012 09:33:54 +0100, Fabian naskrobaďż˝/a:

On 07.02.2012 21:19, tadek wrote:
On 7 Lut, 19:19, roma...@gazeta.pl (roman) wrote:
Dostaďż˝ kare 2,5 mln.ojro

--
Wyslano z Jastarnihttp://www.Augustyna.pl
lub El Medanohttp://www.SurfMedano.com

i to jest najwa�niejsza informacja. B�dzie musia� odda� to co zarobi�
przez te 2 lata , By� mo�e zako�czy karier� i kasy nie odda

Dosta� kar�. Oboj�tnie co zrobi, b�dzie musia� j� zap�aci�.
Zako�czenie
kariery co� by zmieni�o?

No chyba tak, co mu moze UCI zrobic, jak nie zechce placic? Nie dopuscic do
wyscigow?

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-02-08 15:51:06
Autor: Fabian
On 08.02.2012 14:16, rmikke wrote:
[...]

W Polsce do sądu i do komornika później. Myślę, że w innych krajach są podobne możliwości.

Fabian.

Data: 2012-02-08 15:50:03
Autor: rmikke
Contador zdyskwalifikowany!
Dnia Wed, 08 Feb 2012 15:51:06 +0100, Fabian naskrobaďż˝/a:

[...]

Ja tam nie wiem, co trzeba podpisac, zeby dostac licencje, wiec moze i masz
racje.
Jesli podpisywal cos o mocy umowy cywilnej i w tym czyms zawarte jest
uprawnienie UCI do nalozenia takiej kary.

Ale nawet jesli, to moze byc ciezko udowodnic przed sadem, ze rzeczywiscie taka
kara sie nalezy. Mysle, ze moze sie procesowac ad defecatem mortem, a potem
jeszcze dlugo nie dac z siebie sciagnac tego, co udalo sie wyprocesowac.

Data: 2012-02-08 17:52:05
Autor: lady.mutant@mutants.com
Contador zdyskwalifikowany wygrał Scarponi
W dniu 06.02.2012 12:26, Wilk pisze:
Po ciągnącej się od 2010 sądowej farsie - wreszcie sprawiedliwości
stało się zadość...

http://en.wikipedia.org/wiki/Michele_Scarponi

bohater afery http://en.wikipedia.org/wiki/Operaci%C3%B3n_Puerto_doping_case

i to by było na tyle, a wierzący w tzw. sprawiedliwość hmm...
naiwni są?

-- lm

Contador zdyskwalifikowany!