Contax Aria i migawka

Data: 2009-07-27 07:37:33
Autor: drmoriarty
Contax Aria i migawka
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam contaxa arię i bardzo sobię
chwaliłbym ten stan, gdyby nie pewien problem. Zdarza mi się to już
kolejny raz w ciągu ostatnich tygodni, mianowicie potrafi się zaciąć
migawka w momencie próby jej wyzwolenia. Sprawa powraca do normy po
wyciągnięciu na kilkanaście minut baterii ale byłoby miło znać
przyczynę problemu. Baterie wydają się dobre, ważne do 2014 tego a
wiele rolek sprzęt nie zrobił.

pozdrawiam
Sławek

Data: 2009-07-27 16:44:23
Autor: Piotr Keplicz
Contax Aria i migawka
drmoriarty:

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam contaxa arię i bardzo sobię
chwaliłbym ten stan, gdyby nie pewien problem. Zdarza mi się to już
kolejny raz w ciągu ostatnich tygodni, mianowicie potrafi się zaciąć
migawka w momencie prĂłby jej wyzwolenia. Sprawa powraca do normy po
wyciągnięciu na kilkanaście minut baterii ale byłoby miło znać
przyczynę problemu. Baterie wydają się dobre, ważne do 2014 tego a
wiele rolek sprzęt nie zrobił.

Sprawdzasz aby na nówkach sztukach? Świeży komplet do podstawa w takiej sytuacji.

..pk.

Data: 2009-07-27 08:10:48
Autor: drmoriarty
Contax Aria i migawka
On 27 Lip, 16:44, Piotr Keplicz <kepl...@bigfoot.com> wrote:
drmoriarty:

> [...]
> wiele rolek sprzęt nie zrobił.

Sprawdzasz aby na nówkach sztukach? Świeży komplet do podstawa w takiej

No nie, jutro sprawdzę. Aparat kupiłem 3 miesiące temu z informacją że
ma nowe baterie. Ale nic nie mówi że są w kiepskim stanie a wg
instrukcji powinien oznajmić stan baterii.

Data: 2009-07-27 20:37:24
Autor: Maciek
Contax Aria i migawka
Użytkownik drmoriarty napisał:
No nie, jutro sprawdzę. Aparat kupiłem 3 miesiące temu z informacją że
ma nowe baterie. Ale nic nie mówi że są w kiepskim stanie a wg
instrukcji powinien oznajmić stan baterii.

Wiesz, kupienie nowej baterii i przetestowanie w ten sposób aparatu jest tańsze, niż wizyta w serwisie. O ile nie masz miernika napięcia i nie zmierzysz baterii pod obciążeniem.
Sprawdź też, może masz ślady po wylanym elektrolicie z baterii. O ile w Twoim aparacie są inne baterie, niż litowe, bo te raczej nie wylewają. Zły skorodowany styk może ograniczyć płynący prąd.
Nie mam innych pomysłów.
Maciek

Data: 2009-07-27 22:17:37
Autor: Jerzy
Contax Aria i migawka
[...]

Gratuluję nabytku :) Niestety opisujesz najczęstszy problem, który spotyka Arię.
Aparat zawiesza wewnętrzny system antyprzepięciowy (czy jak to się nazywa) i
albo ten problem masz, albo nie. Ja też go mam i po prostu się przyzwyczaiłem. Trochę pomagają świeże baterie, ale też nie zawsze. Pamiętam z grup dyskusyjnych
contaxa że nie było na to mocnych, serwis też raczej nic nie pomoże.
BTW w Polsce autoryzowanym serwisem była Żytnia (Canon), ale nie mam o nich
najlepszego zdania. Kiedyś za 700 zł chcieli mi usunąć "usterkę", że aparat nie
zwijał sam filmu - a to jedna z PIĘCIU funkcji użytkownika, oznaczona przeze
mnie naklejką na spodzie :)
Cóż, nie pocieszyłem Cię zapewne. Sam bardzo cenię ten korpus, ale jak mam
zrobić np. zdjęcia ślubne, biorę inny. Pozdrawiam!

Jerzy --
http://ujerzego.pl/
http://www.korex.net.pl/

Data: 2009-07-28 02:23:30
Autor: drmoriarty
Contax Aria i migawka
On 27 Lip, 22:17, "Jerzy" <jerzynekWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

mnie naklejką na spodzie :)
Cóż, nie pocieszyłem Cię zapewne. Sam bardzo cenię ten korpus, ale jak mam

Dziękuję za odpodwiedź. Gdzieś mi przewinęła się w sieci podobna
kwestia ale nie potrafiłem ponownie odszukać. No cóż, trzeba będzie z
kozą żyć bo ładna bestia i poręczna taka. Zwłaszcza że wyjęcie baterii
pomaga. Ech elektronika... na szczęście wesel nie robię:)
pozdrawiam
Sławek

Contax Aria i migawka