Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Continental Race King - coś nie tak

Continental Race King - coś nie tak

Data: 2020-04-26 23:54:45
Autor: Jacek G.
Continental Race King - coś nie tak
Kupiłem ok. miesiąc temu 2 opony Continental Race King 26x2.0 (drutówki). Przy zakładaniu na obręcz okazało się, że opona z dużym trudem weszła jedną krawędzią na obręcz, natomiast drugiej krawędzi nijak nie mogłem założyć, nawet przy pomocy łyżek (jedną nawet połamałem). Potem miałem też spory kłopot, żeby zdjąć tę jedną krawędź opony z obręczy. Potem próbowałem też z inną obręczą i też nie dałem rady. Obręcze to Alexrims Ace 18 i Accent Offrider.
Na szczęście (po konsultacji ze sklepem) tę nieużywaną oponę udało się zwrócić, a tę, która co nieco katowałem zareklamować. Tu muszę pochwalić sklep - rowerek.pl, bo bez problemów zwrócił mi kasę za obie opony.
Czy mieliście podobne problemy z Continentalami, czy może trafiłem na takie egzemplarze?
W każdym razie tym razem zamówiłem Shwalbe Smart Sam 2,1, założyłem bez problemu  i zrobiłem już dwie wycieczki - wczoraj po lasach w okolicach Kuźni Raciborskiej, dzisiaj nieco trudniejszą po Jurze. I jestem bardzo zadowolony - po asfalcie idą lekko i cicho, a na jurajskich piachach też zadziwiająco dobrze dają radę.
--
Jacek G.

Data: 2020-04-27 09:02:23
Autor: borsuk
Continental Race King - coś nie tak
W dniu 2020-04-26 o 23:54, Jacek G. pisze:

Czy mieliście podobne problemy z Continentalami, czy może trafiłem na takie egzemplarze?
Nie, zakładałem w zeszłym roku takie same opony Continental Race King 26x2.0 na 3 różne obręcze (dwie 18 i jedna 24). Fakt, że wchodzą ciężko i musiałem użyć 2 łyżek.

Data: 2020-04-27 16:58:29
Autor: Piotr Rogoza
Continental Race King - coś nie tak
W dniu Sun, 26 Apr 2020 23:54:45 +0200, uzytkownik Jacek G. napisal:

Kupiłem ...
A nie są tubeready czy jakoś tak? Miałem kiedyś podobnie z innymi oponami. Na grupie dodatkowo ktoś mi pokazał, ze nie tak nakładałem oponę na obręcz. Na środku obręczy umiejscow oponę i wówczas może łatwiej będzie wchodziła lub schodziła. Swoją starą oponę się pozbyłem bo pomimo tych zabiegów mega ciężko wchodziła.


--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2020-04-27 19:58:27
Autor: Jacek G.
Continental Race King - coś nie tak
W dniu 2020-04-27 o 18:58, Piotr Rogoza pisze:
W dniu Sun, 26 Apr 2020 23:54:45 +0200, uzytkownik Jacek G. napisal:

Kupiłem ...
A nie są tubeready czy jakoś tak?
Raczej nie. To jest ta oponka:
https://rowerek.pl/product-pol-21787-Opona-Continental-Cross-King-26x2-0-50-559-drutowka-2019.html

Miałem kiedyś podobnie z innymi
oponami. Na grupie dodatkowo ktoś mi pokazał, ze nie tak nakładałem oponę
na obręcz. Na środku obręczy umiejscow oponę i wówczas może łatwiej
będzie wchodziła lub schodziła.
Znam tę metodę, ale nie poskutkowała. Zresztą bałem się, że nawet jak ją jakimś cudem wcisnę w domu, to przy awarii w terenie może być niezły kanał.
A tak przy okazji wrzuciłem właśnie zdjęcia z ostatnich kilku wypadów, jakby ktoś chciał sobie obejrzeć:
http://www.jginter.pl/Relacje/Wiosna%202020/index.html
--
Jacek G.

Data: 2020-04-28 08:16:47
Autor: ąćęłńóśźż
Continental Race King - coś nie tak
Ale smarowałeś ranty jakimś mydłem gumiarskim?


-- -- -
jak ją jakimś cudem wcisnę

Data: 2020-04-28 08:27:03
Autor: borsuk
Continental Race King - coś nie tak
W dniu 2020-04-28 o 08:16, ąćęłńóśźż pisze:
Ale smarowałeś ranty jakimś mydłem gumiarskim?


Czego to ludzie nie wymyślą? :)
Trzeba użyć 2 łyżek jednocześnie, w pewnym odstępie (dobranym empirycznie) od siebie. Jedną łyżką nie da rady.

Data: 2020-04-29 06:36:35
Autor: Paweł B
Continental Race King - coś nie tak
W dniu niedziela, 26 kwietnia 2020 23:54:49 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
Kupiłem ok. miesiąc temu 2 opony Continental Race King 26x2.0 (drutówki). Przy zakładaniu na obręcz okazało się, że opona z dużym

Miałem tylko że 29 x 2.20 zdejmowałem jedną łyżka a zakładem już bez, opony wytrzymały ostrej jazdy ponad 5k km.

Paweł B

Data: 2020-04-30 14:25:13
Autor: ąćęłńóśźż
Continental Race King - coś nie tak
Już mi kilka opon strzeliło przy ujemnych spasowaniach "mała obręcz, duża opona" - dętka wyrywała się bokiem pomiędzy stopką opony a rantem obręczy (nawet przy uznanej reklamacji koszty dętek w plecy) jednocześnie odrywając fragment stopki od opony, więc z dwojga złego lubiłbym takie "za ciasne" opony (też mam jeden taki zestaw).
Ranty obręczy bywają różne, w jednych obręczach mam ranty ostre jak krawędź stalowej blachy, zdejmowanie opony z tego jest na krawędzi odcięcia stopki jak nożem.
Skoro samochodowi gumiarze używają mydła, to rowerowi także mogą.

Continental Race King - coś nie tak

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona