Coraz głośniej nad ta trumną...

Data: 2009-09-20 12:53:33
Autor: matador
Coraz głośniej nad ta trumną...
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article446293/Ratownik_Po_cichu_wietrzylismy_sciane.html

#
Dlaczego wśród ofiar katastrofy w kopalni "Wujek Śląsk" są ratownicy górniczy? Czy pogłoski, że byli tam przed zapłonem metanu, by przewietrzyć ścianę są prawdziwe? Pytaliśmy o to już wczoraj. Dziś anonimowy ratownik przed kamerami telewizji TVS powiedział, że przed tragedią cztery zastępy jego kolegów wietrzyły po cichu feralną ścianę.
#

matador.

Data: 2009-09-20 12:58:13
Autor: raff
matador pisze:
[...]

Bajzel, bajzel, czyli standard w Polsce.

R.

Data: 2009-09-20 13:17:24
Autor: Tzva Adonai
Coraz głośniej nad ta trumną...
Bajzel, bajzel, czyli standard w Polsce.

Kononowicz chciał wprowadzić "ład i porządek".. Nie zagłosowałeś na niego, to
teraz do siebie miej pretensje...

http://www.youtube.com/watch?v=6SfNJifX2qg

Data: 2009-09-20 14:52:16
Autor: CYC

Użytkownik "matador" <matador@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h951nq$75t$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ratownicy gorniczy to gornicy przygotowani tak pod wzgledem ekwipunku , jak i predyspozycji oraz wyszkolenia do dzialania w warunach zagrozenia .
Normalnym  jest to , ze pracuja w kopalni jak wszyscy rowniez wtedy , kiedy nie ma tzw. akcji .
Oczywiscie najczesciej zatrudniani sa w poblizu miejsc w ktorych  poziom i prawdopodobienstwo zagrozenia sa najwieksze . To oczywista praktyka . Zadawanie wiec pytania dlaczego byli w rejonie jest absurdalne , byli bo rejon byl  zagrozony wybuchem lub zaplonem metanu i zaliczony do IV - najwyzszej kategorii zagrozenia .
Normalnym jest rowiez to, ze wyrobiska, ktore maja tendencje do wypelniania sie metanem lub CO2 sa przewietrzane z wieksza intensywnoscia i wtedy kiedy intensyfikuje sie wyplyw gazu , robia to ratownicy . Wzmozony wyplyw metanu moze nastapic w stosunkowo krotkim czasie . To zalezy od wielu czynnikow .
Falszowanie samych odczytow raczej jest niemozliwe  . Wchodzi w rachube natomiast pobieranie probek lub przekladanie metanomierzy w miejsce lepiej przewietrzne gdzie odczyt z natury rzeczy musi byc zaklamany . Metan jest gazem wybuchowym wtedy , kiedy stezenie jego jest wieksze niz 4,5 % i mniejsze 14 % , przy czym najsilniejszy ma miejsce przy stezeniu ok.10% . Kazda inna wartosc jego stezenia moze spowodowac tylko zaplon - wypalenie .
Nie sadze aby w ostatnim wypadku mial miejsce wybuch . Po wybuchu zbiera sie ludzkie szczatki do workow w luznych kawalkach i to nawet w odleglych od rejonu wybuchu miejscach , co jest o tyle oczywiste , ze czlowiek , czy dowolny  przedmiot znajdujacy sie w wyrobisku w ktorym nastapil wybuch metanu potraktowany jest jak pocisk w armatniej lufie . Pozatym efektem wybuchu metanu b.czesto jest nastepujacy po nim wybuch wtorny  pylu weglowego , co podwaja wyzwolona energie i skutki wybuchu a wyjscie z regionu staje sie wrecz niemozliwe . Atosfera pozbawiona jest wtedy tlenu calkowicie a wyrobisko wypelnione jest glownie CO ( tu przypomne , ze jeden oddech w atmosferze wypelninej 1% CO , najczesciej powoduje zgon )  . Rowniez temperatura jest znacznie wyzsza niz przy wypaleniu metanu .
Po takim " doswiadczeniu " nie ma szans na to aby ktokolwiek mogl wyjsc z rejonu w ktorym nastapil wybuch .
Jak wiemy niemal wszyscy zywi wyszli o wlasnych silach .
Biorac pod uwage powyzsze najprawdopodobniej nie byl to jednak wybuch a wypalenie .
Ciekawostka .
Kiedys tzw. metaniarze chodzili i wypalali gromadzacy sie w stropie wyrobisk mietan ( lzejszy od powietrza wlasnie tam sie glownie gromadzi ) i robili to cyklicznie nie czekajac aby nagromadzilo sie go wieksza ilosc i taka , ktora moglaby doprowadzic do wybuchu . Bylo to zajecie niebezpieczne ale dosc skuteczne i.................jedyne w ramach profilaktyki .

cyc

Data: 2009-09-20 15:41:52
Autor: matador
Coraz głośniej nad ta trumną.. .
Ciekawe...
Fedrowałeś kiedyś? Bardzo to kompetentne co napisałeś.

matador.

Data: 2009-09-20 15:44:47
Autor: raff
matador pisze:
Ciekawe...
Fedrowałeś kiedyś? Bardzo to kompetentne co napisałeś.

matador.

O dziwo.

Pierwsze cos kompetentnego, co wyprodukowal Cyc.

R.

Data: 2009-09-20 17:57:59
Autor: CYC

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w wiadomości news:h95bl5$bmh$1news.onet.pl...
matador pisze:
[...]

Rozumiem , ze Twoje kompetencje rozszerzaja sie na " caloksztalt " ?.
Mowiac krotko,  jestes taki omnibus , ktory zna sie , na medycynie , na gornicwie , na polityce  czy astronomii.
Zal mi Cie synek . Masz pewnie w zyciu przesrane .............jak kazden glupek .

cyc

Data: 2009-09-20 18:07:41
Autor: raff
[...]

Tak, tak, Cyc, mam przesrane.

Wlasnie tak. Erudyto ty. Specu nasz od ortografii.

R.

Data: 2009-09-20 18:14:42
Autor: raff
Jarek - akwizytor z Jasnej Góry pisze:
Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał
Tak, tak, Cyc, mam przesrane.

No dokończ: jak każdy głupek.

Przemek

Jak kazdy glupek Przemek

R.

Data: 2009-09-20 18:23:34
Autor: raff
Coraz głośniej nad ta trumną.. .
Jarek - akwizytor z Jasnej Góry pisze:
Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w

Jak kazdy glupek Przemek

To nie mnie Cyc tak ocenił, tylko ciebie. Zresztą miał rację.

Przemek

:*

R.

Data: 2009-09-21 08:23:27
Autor: CYC

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w wiadomości news:h95kut$1v7$1news.onet.pl...
[...]

Oczywiscie , ze tego glupka raffa , multispecjalistycznego "geniusza" .
Typowy przedstawiciel PiSowszczyzny . Ciekawy czy tez konus . Umyslowy napewno ale w sensie doslownym bo tam prawie wszyscy tacy jacys niedorosnieci .

cyc

Data: 2009-09-21 08:33:37
Autor: Prawusek

"CYC" <ja@ja.pl> wrote in message news:h97653$61n$1news.onet.pl...

> [...]

Typowy przedstawiciel PiSowszczyzny . Ciekawy czy tez konus . Umyslowy
napewno ale w sensie doslownym bo tam prawie wszyscy tacy jacys

Nadymasz się silikonowo?!

Data: 2009-09-21 08:55:58
Autor: CYC

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:h977da$4gs$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

Typowy przedstawiciel PiSowszczyzny . Ciekawy czy tez konus . Umyslowy
napewno ale w sensie doslownym bo tam prawie wszyscy tacy jacys

buzi , synku .

cyc

Data: 2009-09-21 09:09:42
Autor: Prawusek

"CYC" <ja@ja.pl> wrote in message news:h97822$amc$1news.onet.pl...

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości

> Nadymasz się silikonowo?!

buzi , synku .

cyc

Jaki synku, nie poznajesz mnie cyculeńku? :-))))

Data: 2009-09-22 00:41:09
Autor: Andrzej Kokakolski
raff <trytytyty13@autograf.pl> napisał(a):
matador pisze:
> Ciekawe...
> Fedrowałeś kiedyś? Bardzo to kompetentne co napisałeś.

O dziwo.

Pierwsze cos kompetentnego, co wyprodukowal Cyc.

Na temat Niemcow i zagrozenia ze strony Niemiec tez nieglupio pisze.
I to chyba wszystko...

AK

Data: 2009-09-22 13:13:35
Autor: CYC

matador pisze:
> [...]

Pierwsze cos kompetentnego, co wyprodukowal Cyc.

Na temat Niemcow i zagrozenia ze strony Niemiec tez nieglupio pisze.

Mysle , ze kazden w mojej grupowej " tworczosci " znajdzie cos dla siebie . Tematycznie jest rozlegla  :) .Tak to juz jest , ze jesli jednemu cos odpowiada to innemu wrecz przeciwnie . Tak samo jest z prezentowanymi tutaj opiniami  .

cyc

Data: 2009-09-22 14:13:55
Autor: raff

matador pisze:
[...]

Cycu..., sluchaj... a nie juz nic, nic

Jakbys mogl w temacie watku umieszczac info kiedy piszesz cos z sensem, a nie te bzdziny co zwykle...

R.

Coraz głośniej nad ta trumną...