Coraz gorsze oceny parlamentu

Data: 2010-08-13 15:58:28
Autor: Marek Czaplicki
Coraz gorsze oceny parlamentu
,-- -- [  ]
| 27 proc. Polaków pozytywnie ocenia pracę posłów, 56 proc. negatywnie;
działalność Senatu podoba się 32 proc. ankietowanych, 41 proc. ją
krytykuje - wynika z sondażu CBOS. Z władz samorządowych zadowolonych jest
68 proc. Polaków, niezadowolonych - 22 proc. | Sondaż pokazuje, że w ciągu miesiąca pogorszyły się oceny działalności
parlamentu. Zmalał odsetek ankietowanych dobrze oceniających pracę posłów
(o 4 punkty, do 27 proc.), a zwiększył się odsetek tych, którzy mają o niej
negatywne zdanie (o 5 punktów, do 56 proc.).
`-- --
http://www.rp.pl/artykul/17,521933.html
szkoda tylko, że badanie nie informuje kto spośród wypowiadających się w
badaniach, czynnie uczestniczy w  wyborach. nie zmienia to jednak faktu, że
notownia parlamentu jako całości dołują, że gorzej to już chyba nie może
być.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-13 07:10:11
Autor: DJ MC Donald Musk
Coraz gorsze oceny parlamentu
On 13 Sie, 15:58, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
,-- -- [  ]
> [...]
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

bedzie, niestety...
niech PO jeszcze troche "poreformuje" a juz na kaczora nie da sie
zwalic....

Data: 2010-08-13 16:31:34
Autor: Marek Czaplicki
Coraz gorsze oceny parlamentu
DJ MC Donald Musk w piątek, 13 sierpnia 2010 16:10 pisze, na grupie
pl.soc.polityka:
bedzie, niestety...
niech PO jeszcze troche "poreformuje" a juz na kaczora nie da sie
zwalic....
obyś był złym prorokiem. ale wg mnie nie ma tego złego co by na dobre nie
wyszło. może w końcu nasi "kochani wybrańcy" przejmą się trochę swoim, nie
wizerunkiem jaki starają się kreować, ale obrazem jaki mają w
społeczeństwie i opiniami na swój temat. --
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-13 16:41:49
Autor: u2
W dniu 2010-08-13 16:10, DJ MC Donald Musk pisze:
bedzie, niestety...
niech PO jeszcze troche "poreformuje" a juz na kaczora nie da sie
zwalic....

Nie ściemniaj. Właśnie brak reform prowadzi do rekordowej dziury
budżetowej i rekordowego długu publicznego.

Data: 2010-08-13 16:47:52
Autor: Marek Czaplicki
u2 w piątek, 13 sierpnia 2010 16:41 pisze, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

mowa jest o notowaniach i popularności naszego parlamentu. on co prawda
uchwala budżet, ale za finanse państwa odpowiada rząd.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-08-13 16:50:43
Autor: u2
Coraz gorsze oceny parlamentu
mowa jest o notowaniach i popularności naszego parlamentu. on co prawda
uchwala budżet, ale za finanse państwa odpowiada rząd.

Skoro parlament uchwala budżet to rząd tylko go wykonuje.

Data: 2010-08-13 07:54:55
Autor: DJ MC Donald Musk
On 13 Sie, 16:50, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> mowa jest o notowaniach i popularności naszego parlamentu. on co prawda
> uchwala budżet, ale za finanse państwa odpowiada rząd.

Skoro parlament uchwala budżet to rząd tylko go wykonuje.

nie ma co sie spierac o kompetencje rzadu i parlamentu. PO ma
wiekszosc w sejmie, prezydent z PO. PO odpowiada za wszystko!

Data: 2010-08-13 17:02:29
Autor: u2
W dniu 2010-08-13 16:54, DJ MC Donald Musk pisze:
Skoro parlament uchwala budżet to rząd tylko go wykonuje.
nie ma co sie spierac o kompetencje rzadu i parlamentu. PO ma
wiekszosc w sejmie, prezydent z PO. PO odpowiada za wszystko!

W dodatku pełobanda chce przejąc samorządy w najbliższych wyborach
samorządowych. Już teraz dużo zależy od łaski decydentów z pełobandy.
Komuna powraca.

Data: 2010-08-13 17:10:54
Autor: Marek Czaplicki
u2 w piątek, 13 sierpnia 2010 16:50 pisze, na grupie pl.soc.polityka:
Skoro parlament uchwala budżet to rząd tylko go wykonuje.
wszystko polega na tym, że dla ustawy budżetowej Sejm jest
tylko "uchwalającym". nie bierze więc odpowiedzialności za jego wykonanie
bo nie ustanawia lecz uchwala. nie uchwalenie ustawy budżetowej skutkuje
Konstytucja Art. 225.
Jeżeli w ciągu 4 miesięcy od dnia przedłożenia Sejmowi projektu ustawy
budżetowej nie zostanie ona przedstawiona Prezydentowi Rzeczypospolitej do
podpisu, Prezydent Rzeczypospolitej może w ciągu 14 dni zarządzić skrócenie
kadencji Sejmu. a że za ustanowienie, treść i wykonanie odpowiedzialnośc ponosi
Konstytucja Art. 221.
Inicjatywa ustawodawcza w zakresie ustawy budżetowej, ustawy o prowizorium
budżetowym, zmiany ustawy budżetowej, ustawy o zaciąganiu długu publicznego
oraz ustawy o udzielaniu gwarancji finansowych przez państwo przysługuje
wyłącznie Radzie Ministrów.
więc to od rządu wymaga się odpowiedzialności za to co przedkłada i
Konstytucja Art. 226.
   1. Rada Ministrów w ciągu 5 miesięcy od zakończenia roku budżetowego
przedkłada Sejmowi sprawozdanie z wykonania ustawy budżetowej wraz z
informacją o stanie zadłużenia państwa.
   2. Sejm rozpatruje przedłożone sprawozdanie i po zapoznaniu się z opinią
Najwyższej Izby Kontroli podejmuje, w ciągu 90 dni od dnia przedłożenia
Sejmowi sprawozdania, uchwałę o udzieleniu lub o odmowie udzielenia Radzie
Ministrów absolutorium.