Coraz gorsze widoki...

Data: 2020-11-18 00:56:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Coraz gorsze widoki...
W Millennium straciłem widok na me karty -- tak kredytowe, jak i debetową...
Pewnie dlatego, że jest noc, ale w pokoju jest jasno, ;) więc, dlaczego?...
Próba zaalarmowania też nie dała dobrego rezultatu -- też błąd...

Wcześniej nie powiodło się zapłacenie za utrzymanie mieszkania...

Zaalarmowanie powiodło się. :)
Przynajmniej tyle...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-11-18 04:18:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Coraz gorsze widoki...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb46336$0$511$65785112@news.neostrada.pl

W Millennium straciłem widok na me karty -- tak kredytowe, jak i debetową...
Pewnie dlatego, że jest noc, ale w pokoju jest jasno, ;) więc, dlaczego?...
Próba zaalarmowania też nie dała dobrego rezultatu -- też błąd...

Widoki powróciły, ale okazało się, że szmal z AliExpress (za kiepskie
oczko) wrócił do CA, nie do Mille... Oczko już przerobiłem i nieco
przetestowałem -- po 7 minutach osiąga 70°C, startując z 22°C a po
15 minutach dobija kresu, jakim jest 78°C... W okolicach 70°C jest
zależność jakaś taka:

 +10°C to żywotność/2
 -10°C to żywotność*2

Do WC jak znalazł... Do łazienki -- trochę gorzej...
Na dodatek to pomiary na otwartej przestrzeni, zaś w WC
i w łazience mam zamknięte przestrzenie okołooczętowe...

Sprzedawca zakpił -- dając:
 - cieniuteńką, pękniętą obudowę zasilacza
 - 3W zamiast 7W (to świeci tak, jakby nie świeciło wcale)
 - jedna sprężyna nie jest zbyt ;) sprężysta (trzeba mocno
   odprostować obie sprężyny, by włożyć oczko -- po takim
   odprostowaniu, sprężyna nie chce wracać...)
 - miękką obudowę oczka (trzeba uważać, by nie zdeformować
   palcami, a przeca po bokach są wkręty mocujące wnętrze
   do reszty, którymi (po ściśnięciu tejże reszty) kaleczy
   się plastykowe reflektory)
 - jeden z uchwytów jednej sprężyny był zgięty (niby wyprostowanie
   nie jest trudne, ale kilka zgięć -- i mocowanie odłamie się...)
 - wyraził smutek ;) i poprosił o fotki
 - ale gdy fotki wysłałem, ,,nie mógł ode mnie odbierać informacji''...

To już drugie gratisowe (jeśli nie liczyć mych przeróbek i fotek
oraz reklamacji) oczko... Pierwsze świeci w łazience i grzeje się
znacznie mocniej... To oczko teraz leży na podłodze i być może
zostanie wstawione do WC... (w WC mam biały sufit podwieszony,
zaś do łazienki pasują ,,srebrne'', bo są tam kafelki...)

Raczej 10W na te oczęta to za wiele -- ale nie mam LEDek 7W czy 5W...
[chlip, chlip...] Jeśli łazienkowe szybko przepali się, zapewne dam
tam 7W... (najpierw kupię) Ale być może poświeci 10 lat...

Ostatecznie zapewne i tak wstawię (przynajmniej do łazienki) tasiemki
wodoodporne na 12V... Oczętom dałem przewody ochronne -- tak zwane
uziemienia... Oraz przewody w teflonowej izolacji...

-=-

Kupiłbym oczka bez LEDek, gdyby były...
Lub (być może) same radiatory średnicy 41mm...

Zamierzam LEDkami rozświetlić oba mieszkania...
Najlepsze chyba wydają się tasiemki... Łatwe w montażu,
łatwe w sterowaniu, nie przegrzewają się, dowolnie długie...
Na AC12V są całkiem bezpieczne... Wprawdzie DC12V potrafi
zabić człowieka, ale dopiero w specyficznych warunkach...
(ponoć zupełnie bezpieczne DC to 6V -- więc chyba 5V
z akumulatorków do prysznica można wstawić... o ile
ściemniacz nie podbije napięcia...)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-11-18 10:25:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Coraz gorsze widoki...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb49282$0$557$65785112@news.neostrada.pl

[...]

start; na obu termometrach mam 21.8°C
m:ss            m:ss
1:34    42°C    1:50
2:30    52°C    2:56
3:48    62°C    4:28
6:33    72°C    8:11
~15m   78.7°C  76.3°C    max/stabilnie
dwa termometry w radiatorze

po wystygnięciu mam na jednym termometrze: 21.6°C, 21.7°C lub 21.8°C
a na drugim -- 21.8°C lub 21.9°C

sondy obu termometrów są wewnątrz żeberek radiatora, dopchnięte do końca...
jedna jest luźna, druga jest ściśnięta żeberkami...

złączone razem -- dają ten sam wynik lub nieco rozbiezny...

-=-
jeden termometr (cieplejszy, lewy) w radiatorze
m:ss
0:00    22°C start
2:18    52°C
3:35    62°C
5:05    67°C
5:40    70°C
6:30    72°C
~11m    76.5°C
~15m    77°C  max/stabilnie

-=-

[...]

Mogę dać ;) zabezpieczenie termiczne.
(takimi właśnie mierzę teraz tempriczer)
Nastawiam dwie temperatury (Tn i Tw) graniczne i zasilanie jest:
 - włączane, gdy temperatura sondy spadnie do Tn
 - wYłączane, gdy temperatura sondy wzrośnie do Tw
aby tempriczer na sondzie była w przedziale Tn i Tw...

Sprzedawca zakpił -- dając:
Sprzedawca oczka zakpił -- nie sprzedawca termostatu...
Sprzedawca termostatu zapomniał ;) o przylutowaniu jednego
przewodu i pomieszał ;) sondy tak, że oba termometry wskazywały
różnie, póki nie przełożyłem sond miejscami... Kupiłem dwa
takie termostaty u dwóch różnych sprzedawców za dwie różne
ceny... Przewód był luźny w droższym...

Gdy pokazywały różnie, było mi trochę smutno, ale na szczęście
wpadłem na pomysł przełożenia sond miejscami -- efekt jest
doskonały!!! Za tak duże (11pln_z_groszami i 13pln_z_groszami)
trudno oczekiwać czegoś doskonalszego...

Teraz do mnie przysłał spamerski m@il...

To już drugie gratisowe (jeśli nie liczyć mych przeróbek i fotek
oraz reklamacji) oczko... Pierwsze świeci w łazience i grzeje się
znacznie mocniej... To oczko teraz leży na podłodze i być może

To oczko, czyli wyżej opisane/omierzone, ostatnie, niedawno otrzymane...

-=-

Banki?... Jeśli w listopadzie raz zapłaciłem kartą z CA i dwa razy
dostałem zwrot zapłaty, muszę kolejny raz zapłacić? Może muszę jeszcze
co najmniej dwa razy zapłacić?... Trzeba jak najszybciej pozbyć się
konta w CA.... Konta matki -- swoje zamknąłem dość dawno, by nie
przeszkadzało... (trzeba lać i płacić co miesiąc...)

Z matki kontem najpierw były problemy z założeniem, ale widać było wyraźnie,
że bankowi zależało... Później matka znienacka trafiła pod nożyce ze swym
biodrem, więc nie mogła iść do marmuru a CA na **wiele** moich próśb słanych
via ST nie odpowiadał... Wreszcie dostałem możliwość podania nrów kont do
opłacania ,,mediów'', za co CA obiecał 5% promocyjnej cofki... Ale zanim tę
możliwość dostałem, czas Promocji już cykał -- jak okazało się po kilku
miesiącach, cykał nieubłaganie...

CA nie uznał reklamacji -- nie przesunął startu Promocji tak, by dać
możliwość uzyskania pełnej cofki -- do pełni zabrakło około 40 pln
z dwóch miesięcy... Tedy ;) z CA na kilka lat mam spokój...

Z moim kontem (nie tylko z Promocją) też były problemy, ale ja przynajmniej mogę chodzić...

M2M za założenie konta matki także nie zapłacił... (za założenie mojego -- także)

Jak na razie -- łatwiej z Chińczykami prowadzić interesy niż z niektórymi Polakami...

Gdyby nie AliExpress i Biedronka (z jej >>jednego dnia do 6 sztuk na jedną kartę
'Moja Biedronka'<<) miałbym problem z wystukaniem potrzebnej liczby płaceń, a na
domiar złego Biedronka potrafi dać promocyjne ceny (mleka czy soku) w ostatnim dniu
miesiąca... BTW -- Biedronka mogłaby wreszcie dać tanie mleko... [może Glapiński tak
mocno przeciąży G3411 dodrukiem szmalu, że mleko zdrożej?... chlip, chlip...]

--