Coraz mniej rowerzystów

Data: 2018-12-06 12:27:00
Autor: andrzej.ozieblo
Coraz mniej rowerzystów
Rowerzystów niewielu, ale trochę ich jednak jeździ. 3/4 młodych (z mojego punktu widzenia :)) ale i trochę starych 60+. A Kraków, rozkopany, w przedłużających się remontach, zakorkowany, nadaje się idealnie do przemieszczania rowerowego. Nawet w obecnych temperaturach ok. 0 st. Dla mnie, notorycznego rowerzysty, sytuacja jest idealna. :)

Data: 2018-12-17 12:23:29
Autor: P. KoFi
Coraz mniej rowerzystów
Jak Kraków i rower to tylko Rowerowe kondominium
https://www.youtube.com/watch?v=7RwASdA4LSU
Fajny kanal :)))

Data: 2019-01-18 05:57:11
Autor: Olivander
Coraz mniej rowerzystów
W dniu czwartek, 6 grudnia 2018 21:27:03 UTC+1 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:
Rowerzystów niewielu, ale trochę ich jednak jeździ.
Niestety, przyczyny bywają i  (nie poruszałem tego od razu, by bieżączka nie przywaliła głównego tematu):
goo.gl/DhHZon
Ta śmierć była blisko i niemal równoczesna z zamordowaniem prezydenta  Adamowicza, a została szybko wyszydzona i zapomniana. Państwo stanowczo depcze trolli politycznych, ale na roweraków wręcz wypada modnie pluć. Komentarze pod artykułem - porażają. I wszystkie są legalne, a jedynie portal cenzuruje (imho nielegalnie i hgw na jakich kryteriach), ale Państwo ma gdzieś, że hoduje morderców, rok w rok zabijających tysiące ludzi, byle dygnitarze nie  byli zagrożeni. Więc zimą nas mniej.

Data: 2019-01-18 12:29:21
Autor: andrzej.ozieblo
Coraz mniej rowerzystów
W dniu piątek, 18 stycznia 2019 14:57:13 UTC+1 użytkownik Olivander napisał:

[...]

Mimo wszystko nie porównywałbym obu śmierci. Prezydenta zabił nawiedzony kryminalista, tu zginął człowiek z powodu.... prawdopodobnie obojga: rowerzysty i kobiety. Trudno mi stwierdzić kto bardziej zawinił. Jako codzienny rowerzysta, nie pchałbym się z rowerem na taka trasę. Ale nie znam sytuacji więc się zbyt mocno nie wypowiadam.

Przeglądnąłem komentarze. Są jakie są. Jedne głupie, drugie takie sobie. Trafiają się też rozsądne. Swoją droga dziwię się kierowcom atakującym rowerzystów. Przecież każdy taki rowerzysta na drodze to jeden samochód mniej, czyli dla samochodziarzy lepiej. Powinni to docenić. Jakoś zapominają, że prawie każdy dorosły człowiek w tym kraju, w tym notoryczni rowerzyści, samochód posiada i od czasu do czasu go używa. Nie zdają sobie też sprawę, że dla doświadczonego i ostrożnego rowerzysty rower jest zdecydowanie wydajniejszym środkiem transportu w mieście niż samochód. I w sumie dość bezpiecznym przy zachowaniu pewnych warunków.

Jeżdżę rowerem codziennie, nawet w śniegi. Ale przyznam, że w pracy bywam czasem jedynym rowerzystą, dodajmy mocno starszym. W cieplejszym sezonie dojeżdża wielu.

Data: 2019-01-20 21:58:23
Autor: tom
Coraz mniej rowerzystów
Dnia 18.01.2019 andrzej.ozieblo@gmail.com <andrzej.ozieblo@gmail.com> napisał/a:
[...]

Myślę, ze Ci komentujący w internetach uważają rowerzystów za biedaków, których nie stać na samochód.
Czyli za gorszych, bo biedniejszych. A jak gorszych, to takich z którymi mozna się mniej liczyć.
I to o czym piszesz nie mieści im się się w głowie, że można wybrać inny srodek transportu niż
samochód.

Dobre jest to, że takie postawy spotkać łatwiej w sieci niż w życiu.

--
Tomek Kańka

Data: 2019-01-20 19:20:29
Autor: ń
Coraz mniej rowerzystów
Gdy jadę samochodem i po zmroku widzę jedno błyskające światełko na jezdni (białe naprzeciwko lub czerwone przede mną), to pierwsza odruchowa myśl "co to za wariat" zanim refleksja przecież godzinę temu ja sam tak...
Do jeżdżenia rowerem są chodniki!!!
(brak emotikonu z uwagi na fatalny koniec)

-- -- -

Data: 2019-01-20 14:22:25
Autor: Olivander
Coraz mniej rowerzystów
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 19:20:30 UTC+1 użytkownik ń napisał:
[...]
1.
Zdarzenie miało miejsce po świcie, w świetle dnia, światełkologia, odblaskologia itp -ogie - są nie na temat.

2.
Tam nie ma chodników. To jezdnie bez pobocz, po bokach ściany, jak tunel. Alternatywne trasy są dłuższe i nielegalne (m.in. trzeba użyć chodnik), i policja ściga, a piesi ich szczują.

3. Tak masz rację, m.in. policyjne ściganie chodnikowców zabiło kolejnego rowerzystę. Nie pierwszego, nie ostatniego. Dlatego od zawsze postuluję, żeby każdy policjant miał obowiązek osobiście odbywać część patroli na rowerze. Np. co czwarty, co poąty, kwestia dyskusji. Selekcja naturalna dokona reszty.

Szczególnie drogówce by się przydało. Nie wierzę, że da się im poszerzyć horyzonty inaczej niż przemocą. To może się odbyć tylko na rozkaz, sami z siebie nie zrezygnują z wygody i ciepełka. Ale w końcu kiedyś się zdarzy polityk z jajami, który im to nakarze. Więc trzeba drążyć temat, by był stale w obiegu, bo politycy nie są ani dość bystrzy, ani dość odważni, by to samodzielnie wymyślić. Musi któremuś możnemu (dowolnego koloru) ktoś bliski zginąć pod kołami i wtedy trzeba mu podstawić pod nos tę receptę, wykorzystać chwilę wkurzenia, chwilę gotowości do przeciwstawienia się motomotłochowi. Może to będzie jutro, a może to będzie tak odległa przyszłość, że już nas wszystkich nie będzie, ale bez tego policja będzie miała coraz więcej krwi na rękach.

Data: 2019-01-21 00:23:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Coraz mniej rowerzystów
-- Więc trzeba drążyć temat, by był stale w obiegu, bo politycy nie są ani dość bystrzy, ani dość odważni, by to samodzielnie wymyślić. Musi któremuś możnemu (dowolnego koloru) ktoś bliski zginąć pod kołami i wtedy trzeba mu podstawić pod nos tę receptę, wykorzystać chwilę wkurzenia, chwilę gotowości do przeciwstawienia się motomotłochowi. niestety obecni lokatorzy nie rokuja, sami sieja spustoszenie na drogach a rower kojarzy im sie wywrotowo :-)

Data: 2019-01-21 13:34:07
Autor: cytawa
Coraz mniej rowerzystów
Olivander pisze:

[...]

Dlatego twierdze, ze w sytuacji gdy nie stwarzalo sie zagrozenia, np. wolna jazda, brak duzego ruchu pieszego, nie wolno przyjmowac mandatu. Niech policja oddaje sprawe do sadu. Sam slyszalem jak premier Morawiecki mowil, ze prawo sie nie liczy, bo liczy sie interes spoleczny. Idzmy wiec tym tropem.

Jan Cytawa

Data: 2019-01-22 01:07:13
Autor: tom
Coraz mniej rowerzystów
Dnia 21.01.2019 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał/a:

[....] Sam slyszalem jak premier Morawiecki mowil, ze prawo sie nie liczy, bo liczy sie interes spoleczny. [...]

To AFAIRC mówił Kornel Morawiecki, ojciec premiera. Nie zmienia to skandaliczności wypowiedzi.

--
Tomek Kańka

Data: 2019-01-22 04:14:41
Autor: Olivander
Coraz mniej rowerzystów
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 02:07:14 UTC+1 użytkownik tom napisał:
Dnia 21.01.2019 cytawa napisał/a/o:
> [....] Sam slyszalem jak premier Morawiecki > mowil, ze prawo sie nie liczy, bo liczy sie interes spoleczny. [...]
To AFAIRC mówił Kornel Morawiecki, ojciec premiera. Nie zmienia to skandaliczności wypowiedzi.

(na marginesie - odbrązawiajmy nie pomijając nikogo, np. siebie: Stary Morawiecki, choć swoje cojones miał, nigdy nie był orłem sprytu emocjonalnego, nawet za styropianowych czasów. No i ten nepotyzm... Styropianowcy w ogóle się żarli od początku, ale w obliczu wspólnego wroga, dbali o to by z aliantów nie robić wrogów. Gdy wspólnego wroga zabrakło, wielu, po wszystkich stronach, straciło umiar. Chyba wszyscy mieliśmy i mamy dysfunkcyjnych rodziców, stąd tak powszechny brak wychowania i "zewnątrzsterowność".)

Sprawa ma standardowy cd. https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Specjalna-komisja-bada-smierc-rowerzysty-n131073.html na policję nie liczę, ale może ktoś ich przypilnuje?

Data: 2019-01-22 13:05:36
Autor: ń
Coraz mniej rowerzystów
Oczywiście, że są na temat, ponieważ jeżdżenie bez lampek nawet w dzień a już szczególnie po jezdni powinno być karalne.
Niektórzy dostają najwyższy wymiar :-(((

-- -- -