Coraz wiecej oszustow

Data: 2011-07-20 15:35:08
Autor: u2
Coraz wiecej oszustow
....nie tylko na psp. Nie ma jeszcze rapportu ministra Millera nt zamachu
smolenskiego, ale jest rapapport Millera nt piratow i oszustow :

http://di.com.pl/news/39217,1,0,Raport_MSWiA_Coraz_mniej_piratow_coraz_wiecej_oszustow.html

"Oszuści panoszą się w cyberprzestrzeni

Przestępstwom w cyberprzestrzeni poświęcono rozdział 14 liczący zaledwie
8 str., chociaż – prezentując raport – wiceszef MSWiA Adam Rapacki
podkreślał: Na pewno ten rodzaj przestępczości to przestępczość
przyszłości. Mamy tu duże pole do działań.

Z raportu możemy się dowiedzieć, że w ubiegłym roku wszczęto 27.883
postępowania o oszustwa w cyberprzestrzeni i stwierdzono 742
przestępstwa. Ponadto 19.635 wszczętych postępowań dotyczyło dokonanych
w sieci oszustw gospodarczych – w tej kategorii stwierdzono 1254
przestępstwa. Wszczęto także 7879 postępowań o oszustwa za pośrednictwem
mediów (m.in. z wykorzystaniem publikowanych w internecie ogłoszeń) i
stwierdzono 11.646 przestępstw.

Według autorów raportu istotne zagrożenie w 2010 r. stanowiły również
czyny z art. 267 § 1–3 (nielegalne uzyskanie dostępu do informacji).
Policja wszczęła w tym zakresie 1194 postępowania oraz stwierdziła 160
przestępstw.

Politycy – forsując rozwiązania takie, jak blokowanie stron WWW –
chętnie posługują się argumentem, iż wspomoże to zwalczanie pornografii
dziecięcej, dlatego warto zwrócić uwagę na skalę tego zjawiska w
polskiej cyberprzesteni. Z raportu wynika, że w 2010 r. wszczęto:

    281 postępowań z art. 202 § 3 k.k. (rozpowszechnianie pornografii z
udziałem małoletnich, związanej z prezentowaniem przemocy lub
posługiwaniem się zwierzęciem), stwierdzono 19 przestępstw;
    218 postępowań z art. 202 § 4 i 4a (utrwalanie i przechowywanie
pornografii z udziałem małoletnich poniżej 15 lat), stwierdzono 13
przestępstw;
    129 postępowań art. 202 § 2 (udostępnienie pornografii małoletnim
poniżej 15 lat), stwierdzono 5 przestępstw.

Omawiając podstawowe trendy w zakresie cyberzagrożeń, autorzy raportu
wymieniają: rozpowszechnienie się szkodliwego oprogramowania używanego
do kradzieży danych finansowych, komputerowe przestępstwa kryminalne
oraz ataki ukierunkowane będące przejawem szpiegostwa komputerowego.

Uważny czytelnik bez trudu zauważy, że ta część raportu MSWiA jest w
dużej mierze skróconą wersją „Raportu o stanie bezpieczeństwa
cyberprzestrzeni RP w 2010 r.” przygotowanego w maju przez Rządowy
Zespół Reagowania na Incydenty Komputerowe CERT.GOV.PL (zob. link
poniżej). W końcowym akapicie możemy przeczytać, że w celu poprawy
sytuacji należy dążyć do stworzenia ram organizacyjno-prawnych oraz
systemu skutecznej koordynacji i wymiany informacji w zakresie zagrożeń
w cyberprzestrzeni poprzez wdrożenie „Rządowego programu ochrony
cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej”."

Data: 2011-07-20 16:02:35
Autor: Leprechaun
Coraz wiecej oszustow

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e26d98e$0$2504$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ty jesteś 1-wszym oszustem. Małym, zakłamanym draniem!

BomBel

Data: 2011-07-20 19:03:42
Autor: [He®Sk]
Coraz wiecej oszustow
On Wed, 20 Jul 2011 16:02:35 +0200, "Leprechaun"
<polityczne.brudy@pralnia.tw> wrote:

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:4e26d98e$0$2504$65785112news.neostrada.pl...
> ...nie tylko na psp. Nie ma jeszcze rapportu ministra Millera nt zamachu
> smolenskiego, ale jest rapapport Millera nt piratow i oszustow :

> [...]

Ty jeste 1-wszym oszustem. Maym, zakamanym draniem!

BomBel

 u2 to taki pajac. cos powie, poskacze z radosci.

--

"Nieprawd jest, jakoby Internet by ziemi niczyj

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drg poprawi sie sam !

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Data: 2011-07-20 16:41:22
Autor: Ireneusz 'Neko' Miler
Coraz wiecej oszustow
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał

...nie tylko na psp.

Kto oszukuje na psp ?

Data: 2011-07-20 17:33:41
Autor: stevep
Coraz wiecej oszustow
Dnia 20-07-2011 o 16:41:22 Ireneusz 'Neko' Miler <miglce@_bez_spamu_wp.pl>  napisa(a):

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa

...nie tylko na psp.

Kto oszukuje na psp ?
Racdzej kto psuje powietrze?

--
stevep
Uywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-07-20 17:42:32
Autor: u2
Coraz wiecej oszustow
W dniu 2011-07-20 16:41, Ireneusz 'Neko' Miler pisze:
Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa

...nie tylko na psp.

Kto oszukuje na psp ?

A tacy rozni podszywacze, ze nie wspomne o wrazej razwietce, ktora za
garsc srebrnikow oczernia kogo popadnie :)

Coraz wiecej oszustow