Coraz więcej szkół w stolicy z etyką

Data: 2011-10-17 18:43:22
Autor: Przemysław W
Coraz więcej szkół w stolicy z etyką
PRZEGLĄD PRASY. Dwukrotnie wzrosła liczba szkół w Warszawie, w których prowadzone są w tym roku zajęcia z etyki. Nauczyciele mówią, że rodzice są świadomi swoich praw i domagają się takich lekcji - informuje "Życie Warszawy".

233 szkoły publiczne w stolicy (o 102 więcej niż w ubiegłym roku) organizują lekcje etyki - wynika z danych stołecznego Biura Edukacji. Oznacza to, że uczniowie 40 proc. placówek mają realny wybór.

Co dziesiąta szkoła publiczna idzie nawet dalej i całkowicie rezygnuje z nauczania religii. A prywatne i społeczne czasami wręcz wprowadzają obowiązkową etykę, choć tak jak religia jest przedmiotem dobrowolnym.
Statystyki Biura Edukacji potwierdzają, że zainteresowanie etyką wzrasta wraz z wiekiem uczniów - zajęcia z tego przedmiotu są m.in. w 72 ogólniakach, 71 gimnazjach, 25 technikach i 51 podstawówkach. Biuro nie ma jednak danych, ilu uczniów uczęszcza na te lekcje.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114906,10468469,Coraz_wiecej_szkol_w_stolicy_z_etyka.html

Mam nadzieję, że tak będzie w całej Polsce!

Przemek

--

"Fundusz Kościelny został ustanowiony w złych czasach PRL jako rekompensata
za odebrane mienie. Myślałem, że skoro Kościół odzyskuje mienie, to ten Fundusz

Data: 2011-10-17 18:45:36
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j7hlvc$nla$1news.onet.pl...
[...]

Zastanawiam się nad twoją otwartą wojną z KK. Czyżbyś pracował w Faktach i Mitach?

BomBel

Data: 2011-10-17 19:07:50
Autor: Grzegorz Z.
Leprechaun napisał:

[...]

Obaj pracujemy.

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych

Data: 2011-10-17 13:15:07
Autor: J-23
On 17 Paź, 19:07, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Leprechaun napisał:

> Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pi...@op.pl> napisał w wiadomości

> Zastanawiam się nad twoją otwartą wojną z KK. Czyżbyś pracował w Faktach i
> Mitach?

Obaj pracujemy.

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych
tarapatach. John Steinbeck

ja tez pracuje

Data: 2011-10-17 22:18:47
Autor: u2
W dniu 2011-10-17 22:15, J-23 pisze:
[...]

No to zaspiewajcie wszyscy trzej razem, w imie ojca, syna i ducha
swietego amen :)

Data: 2011-10-17 13:33:57
Autor: J-23
On 17 Paź, 22:18, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> ja tez pracuje

No to zaspiewajcie wszyscy trzej razem, w imie ojca, syna i ducha
swietego amen :)

"sam se spiewaj"

Data: 2011-10-17 19:19:24
Autor: Przemysław W
Coraz więcej szkół w stolicy z etyką

Użytkownik "Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisał

Zastanawiam się nad twoją otwartą wojną z KK. Czyżbyś pracował w Faktach i Mitach?

BomBel

Skoro wprowadzenie etyki do szkół nazywasz otwartą wojną z krk, to nauczanie religii w salkach katechetycznych (wybudowanych za pieniądze rodziców), powinieneś nazwać otwartą wojną ze szkołą.

Przemek

Data: 2011-10-17 19:25:52
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j7ho2u$ul3$1news.onet.pl...

[...]

To szkoły nam kosmici wybudowali?

Data: 2011-10-17 21:58:13
Autor: Przemysław W
Coraz więcej szkół w stolicy z etyką
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał

To szkoły nam kosmici wybudowali?

Szkoły wybudowaliśmysobie sami i do dzisiaj są wykorzystywane w tym celu w jakim zostały wybudowane. Salki katechetyczne to nic innego tylko kolejny przekręt czarnych. Z tego co sobie przypominam to religia została wyprowadzona ze szkół około 1960 roku i do połowy lat osiemdziesiątych nauka religii odbywała się w kościołach. Potem ktoś wpadł na pomysł żeby budować salki i spowrotem wprowadzić religię do szkół, a w salkach robić kasę.

Przemek

Data: 2011-10-17 22:18:18
Autor: Kaczysta
[...]

W znanych mi kilku szkołach wprowadzono etykę (wynikało to m.in. z mniejszej ogólnej ilości godzin - mniej uczniów, cięcia etatów). Jak pokazało życie - na zajęcia z etyki (mimo, że uczeń i jego rodzice mają zadecydować: religia lub etyka) uczęszcza gastka uczniów - reszta nie chodzi ani na religię ani na etykę - po prostu znaleźli sobie wygodne rozwiązanie uzyskania trzech wolnych lekcji w tygodniu.
AZ

Coraz więcej szkół w stolicy z etyką