Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.

Data: 2017-02-17 09:41:59
Autor: Marcin G.
Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.
Mam nieużywane stary komputer z płytą LGA775. Zastanawiam się, czy go nie zmodernizować nieco.
Na znanym portalu aukcyjnym w miarę wydajny procesor LGA775, czyli Core 2 Quad Q9650 kosztuje ok. 350 zł, natomiast przystosowany do tej podstawki Xeon X5450 - 120 - 140 zł, Xeon X5450 - 170 zł.
Mam kilka pytań:
1. Gdzie jest haczyk?
2. Może ktoś instalował takiego Xeona w płycie z LGA775 i podzieli się wrażeniami?
3. Czy box-owy zestaw chłodzący z Core 2 Duo będzie wystarczający do takiego Xeona, czy trzeba zakupić inne chłodzenie?
4. Czy te Xeony wspierają technologię Intel Virtualization for Directed I/O (VT-d), bo z poniższego porównania parametrów wynika, że Q9650 tak, a Xeony nie wiadomo:
http://ark.intel.com/pl/compare/33087,35428,34446

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2017-02-17 11:12:54
Autor: Jacek Maciejewski
Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.
Dnia Fri, 17 Feb 2017 09:41:59 +0100, Marcin G. napisał(a):

1. Gdzie jest haczyk?

Kiedyś się zastanawiałem nad tym. Ale Xeony mają TDP rzędu 120 W przy 90
W dla C2Q. Dodatkowo Xeony mają niższą o 9 °C temp. dopuszczalną. Niezły
piecyk i ten hałas wiatraka....
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-17 22:08:07
Autor: knrdz
W dniu 17.02.2017 o 11:12, Jacek Maciejewski pisze:

Kiedyś się zastanawiałem nad tym. Ale Xeony mają TDP rzędu 120 W przy 90
W dla C2Q. Dodatkowo Xeony mają niższą o 9 °C temp. dopuszczalną. Niezły
piecyk i ten hałas wiatraka....

No to jeszcze masz Xeony E54xx, np E5450 (3GHz) z TDP 80W, odpowiednik C2Q Q9650 z TDP 95W. Na dobrych płytach i z przyzwoitym chłodzeniem ludzie jeszcze podkręcają je do 3.5-4GHz

Data: 2017-02-18 10:12:24
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 17 Feb 2017 22:08:07 +0100, knrdz napisał(a):

No to jeszcze masz Xeony E54xx, np E5450 (3GHz) z TDP 80W, odpowiednik C2Q Q9650 z TDP 95W. Na dobrych płytach i z przyzwoitym chłodzeniem ludzie jeszcze podkręcają je do 3.5-4GHz

No faktycznie i nawet jest kilka na Allegro w przyzwoitej cenie. Tylko
trzeba doliczyć jeszcze parę zł na tasiemkę modującą. Chyba się
zastanowię ponownie nad Xeonem choć nawet ten E5450 to 80 W w stosunku
do mojego C2D mającego 60 W. A cenię sobie bierne chłodzenie procka :)
Pocieszające jest że ten Xeon ma 67  °C dop. temp. obudowy.
Marcin, jak wymienisz procek, to napisz jakie rezultaty.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-18 11:55:46
Autor: Adam
[...]

(...)

Niektóre wodne są ciche.

Przykład: Corsair Cooling Hydro Series H70

Tu jego fotka:

http://www.vobis.pl/chlodzenie-wodne-corsair-cooling-hydro-series-h70-2-903921.html

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-18 14:37:02
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 18 Feb 2017 11:55:46 +0100, Adam napisał(a):

Przykład: Corsair Cooling Hydro Series H70

Po pierwsze, cena. Po drugie, w tę chłodnicę rodem z ferrai też trzeba
dmuchać więc mamy wiatrak, na dobitkę zewnętrzny. No i dochodzi cmokanie
pompki :) Jakoś nie wierzę w ciche wodne chłodzenie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-19 00:22:31
Autor: Adam
[...]

Widziałem kilka różnych układów chłodzenia wodnego.

Wiatraki kręciły się tak, że można było liczyć śmigła. Przy mniejszym obciążeniu stały. Pompki nie słyszałem.
Ale to były kompy u klientów, nie zwracałem uwagi na chłodzenie.

A może duży Hot-Pipe z niskoobrotowymi wentylatorami?

Albo komp do innego pomieszczenia i łączyć się z nim jakimś  thin clientem lub komputerem AIO. Ale skoro piszesz o cenie, to chyba takie rozwiązanie nie dla Ciebie.

Ewentualnie komp za ścianę i przełożyć kable - już tak widywałem.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-21 08:33:19
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1912zrxflweq3$.z6hhamgu1ry8.dlg@40tude.net...
Marcin, jak wymienisz procek, to napisz jakie rezultaty.

Nie wiem czy się zdecyduję. Jak trzeba będzie jeszcze dokupić chłodzenie i kilka innych rzeczy, to może to się przestać opłacać.
Mam boxowe chłodzenie do Pentium DulaCore E2160 , ale nie wiem czy pasuje i czy będzie wystarczające dla takiego Xeona. Jeżeli odpowiednio wydajne ma kosztować tyle co Xeon, to chyba lepiej kupić gotowego polizingowca.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2017-02-17 22:28:39
Autor: BUNIEK
[...]

Nie każda płyta desktopowa rozpozna XEONA a co za tym idzie nie będzie to działać.

Tak naprawdę są to podstawki 771 i wymagają moda na płycie głównej
http://overclock.pl/forum/threads/10782-771-775-mod-czyli-Xeon-zamiast-Core-2-Quad

To powoduje ze cena jest taka niska.

Co do VT-d to nie wiem - a z ciekawości co będziesz chciał ćwiczyć ze o to pytasz ?

BUNIEK

Data: 2017-02-21 08:36:50
Autor: Marcin G.
Użytkownik "BUNIEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o87pu7$d3c$1@usenet.news.interia.pl...

Nie każda płyta desktopowa rozpozna XEONA a co za tym idzie nie będzie to działać.

Moja podobno obsłuży takie Xeony z odpowiednim BIOS-em.

Co do VT-d to nie wiem - a z ciekawości co będziesz chciał ćwiczyć ze o to pytasz ?

Już doczytałem, że emulator do Android Studio tego nie wymaga, ale może kiedyś bym jakiegoś Linuxa (brrr) zwirtualizował.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2017-02-17 23:00:34
Autor: knrdz
W dniu 17.02.2017 o 09:41, Marcin G. pisze:

2. Może ktoś instalował takiego Xeona w płycie z LGA775 i podzieli się
wrażeniami?

Mam E5440 podkręconego do 3.4GHz (więcej niż 400FSB nie wytrzymuje moja płyta Gigabyte P35-S3 przy obsadzonych 4 slotach pamięci). 10-letni komputer ciągle da się używać, choć bliżej mu wydajnością do współczesnych i3, niż czterordzeniowców. Boli też ograniczenie tego chipsetu do max 4x2GB DDR2. Moja płyta ma tylko część kondensatorów polimerowych, parę miesięcy po upgrade z C2D na tego Xeona musiałem większość dużych elektrolitów wymienić, bo nagle komputer zaczął się wieszać, znikały napędy itp.

3. Czy box-owy zestaw chłodzący z Core 2 Duo będzie wystarczający do takiego
Xeona, czy trzeba zakupić inne chłodzenie?

Zależy pewnie który - przy C2D E4300 był tak ze 2 razy wyższy niż przy Wolfsdale'ach i do tego miał miedziany rdzeń. Taki pewnie poradziłby sobie i z czterordzeniowcem, choć cicho by raczej nie było. Nie próbowałem, u mnie chłodzi jakiś Silentiumpc z 12-centymetrowym wiatrakiem, nawet pod obciążeniem ma mniej niż 1000RPM.

CPU-Z pokazuje tylko VT-x

Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.