Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.

Data: 2017-02-17 23:00:34
Autor: knrdz
Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.
W dniu 17.02.2017 o 09:41, Marcin G. pisze:

2. Może ktoś instalował takiego Xeona w płycie z LGA775 i podzieli się
wrażeniami?

Mam E5440 podkręconego do 3.4GHz (więcej niż 400FSB nie wytrzymuje moja płyta Gigabyte P35-S3 przy obsadzonych 4 slotach pamięci). 10-letni komputer ciągle da się używać, choć bliżej mu wydajnością do współczesnych i3, niż czterordzeniowców. Boli też ograniczenie tego chipsetu do max 4x2GB DDR2. Moja płyta ma tylko część kondensatorów polimerowych, parę miesięcy po upgrade z C2D na tego Xeona musiałem większość dużych elektrolitów wymienić, bo nagle komputer zaczął się wieszać, znikały napędy itp.

3. Czy box-owy zestaw chłodzący z Core 2 Duo będzie wystarczający do takiego
Xeona, czy trzeba zakupić inne chłodzenie?

Zależy pewnie który - przy C2D E4300 był tak ze 2 razy wyższy niż przy Wolfsdale'ach i do tego miał miedziany rdzeń. Taki pewnie poradziłby sobie i z czterordzeniowcem, choć cicho by raczej nie było. Nie próbowałem, u mnie chłodzi jakiś Silentiumpc z 12-centymetrowym wiatrakiem, nawet pod obciążeniem ma mniej niż 1000RPM.

4. Czy te Xeony wspierają technologię Intel Virtualization for Directed I/O
(VT-d), bo z poniższego porównania parametrów wynika, że Q9650 tak, a Xeony
nie wiadomo:
http://ark.intel.com/pl/compare/33087,35428,34446

CPU-Z pokazuje tylko VT-x

Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.