Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.

Data: 2017-09-14 11:37:03
Autor: miumiu
Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.

Użytkownik "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl> napisał w wiadomości news:58a6b756$0$643$65785112news.neostrada.pl...
Mam nieużywane stary komputer z płytą LGA775. Zastanawiam się, czy go nie zmodernizować nieco.
Na znanym portalu aukcyjnym w miarę wydajny procesor LGA775, czyli Core 2 Quad Q9650 kosztuje ok. 350 zł, natomiast przystosowany do tej podstawki Xeon X5450 - 120 - 140 zł, Xeon X5450 - 170 zł.
Mam kilka pytań:
1. Gdzie jest haczyk?
2. Może ktoś instalował takiego Xeona w płycie z LGA775 i podzieli się wrażeniami?
3. Czy box-owy zestaw chłodzący z Core 2 Duo będzie wystarczający do takiego Xeona, czy trzeba zakupić inne chłodzenie?
4. Czy te Xeony wspierają technologię Intel Virtualization for Directed I/O (VT-d), bo z poniższego porównania parametrów wynika, że Q9650 tak, a Xeony nie wiadomo:
http://ark.intel.com/pl/compare/33087,35428,34446

Pozdrawiam,
Marcin G.

Jesli ktos nie robi fotorealistcznych animacji w 3D gdzie każda sekunda zaoszczędzona na klatce przekłada się na jeden dzień oszczędności w renderingu to taki XEON w zupełności normalnemu człowiekowi wystarczy do wszystkiego.

Ja upgradowałem sobie C2D E8400 3GHz @ 4,25GHZ do XEON E5450 3GHz @ 3,85GHZ i różnica jest taka że wszelkie obliczenia wielowątkowe są proporcjonalnie szybsze. Jednowątkowe wolniejsze, bo nie dało się podkręcić wyżej ze względu na temperaturę. Zauważalne jest to, że poprzednio gdy procesor chodził pełną parą ciężko uruchamiał się kolejny program/proces. Teraz o wiele szybciej uruchamia się kolejny program.

Moja platforma to ASUS P5Q3 deluxe, 12GB DDR3 (2x2+2x4), SSD 250GB na SATA2, cooler Scythe Mugen.

Overclocking nie jest tak wydajny jak z C2D, ale tragedii nie ma. Ten moj XEON (SLBBM Costa Rica) max chodzi na 4GHz, ale za bardzo się grzeje (80st C), więc daję mu 3,85GHz i przy obciążeniu ma 65st C (temp zew 20st C). VCore podniesziony na 1,30V, VRam z normalnych 1,65V na 1,80V. Oczywiście potrzebny jest konkretny cooler, o boxowym można zapomnieć, bo da radę jedynie na nominalnych ustawieniach uciągnąć ten procesor.

Oczywiście trzeba bylo zmodyfikować sobie bios poprzez wgranie mikrokodów. Gotowy bios do mojej plyty znaleziony w necie nie dzialal, wiec musialem najnowszy bios producenta zmodyfikowalem sam. Instrukcję jak to zrobić łatwo znalezc w necie.

Patrząc na watomierz to całość ciągnie średnio ok 20W więcej prądu niż poprzednio.

Nie jestem jakimś wyjadaczem, i na moje potrzeby ten upgrade za 75zł wystarczy mi na ladnych parę lat :)

Pzdr

Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.