Core i7

Data: 2009-05-03 23:35:01
Autor: Oniet
Core i7
Tym razem sprawa procka do desktopu: Dlaczego i7-920 i i7-940 mają tylko 8 MB
cache? Poprzednie (Penryn?) miały po 12 MB cache!

Jakie jest wasze zdanie, co lepsze:
Penryn z 12 MB cache
Core i7 z 8 MB cache

zakładając że oba mają ten sam zegar. Aplikacje to AutoCAD i 3ds MAX (rendering). Wiem że Penryny współpracują z ddr2, a i7 z ddr3. Ale pod penryna płyty są dużo
tańsze.

Co lepsze ?

Oniet

Data: 2009-05-04 06:50:48
Autor: ggs
Core i7
Oniet wrote:
Tym razem sprawa procka do desktopu: Dlaczego i7-920 i i7-940 mają
tylko 8 MB cache? Poprzednie (Penryn?) miały po 12 MB cache!

Tak łeb w łeb tego za bardzo nie mozna porównywać.
 W Penrynie  mówisz o cache L2  w  i7 to cache L3.

Jakie jest wasze zdanie, co lepsze:
Penryn z 12 MB cache
Core i7 z 8 MB cache

zakładając że oba mają ten sam zegar. Aplikacje to AutoCAD i 3ds MAX
(rendering).

Zobacz sam :
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=4601-10

*
Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

Data: 2009-05-04 08:43:16
Autor: Oniet
Core i7
Oniet wrote:
> [...]

Tak łeb w łeb tego za bardzo nie mozna porównywać.
 W Penrynie  mówisz o cache L2  w  i7 to cache L3.

Niby tak, budowa jest inna. Core i7 ma też HT.

Dobry link, akurat jest MAX. Dzieki!

Oniet

Data: 2009-05-05 12:52:01
Autor: Doxent
Core i7
Wiem że Penryny współpracują z ddr2, a i7 z ddr3. Ale pod penryna płyty są dużo
tańsze.

Co lepsze ?

moim zdaniem szkoda kasy na i7 zwłaszcza, że osiągi nie są aż tak bardzo rosnące wraz ze wzrostem ceny. Jak na razie i7 to daleka pieśń przy tych cenach. Traktuje je jako takie sobie nowum tak jak pierwsze P4 (423) 9 lat temu gdy chodziły tylko z pamięciami Rambus. Sprzęt  bynajmniej nie do ludu przy obecnych zaporowych cenach.

Data: 2009-05-05 18:19:08
Autor: Oniet
Core i7
> [...]

moim zdaniem szkoda kasy na i7 zwłaszcza, że osiągi nie są aż tak bardzo rosnące wraz ze wzrostem ceny. Jak na razie i7 to daleka pieśń przy tych cenach. Traktuje je jako takie sobie nowum tak jak pierwsze P4 (423) 9 lat temu gdy chodziły tylko z pamięciami Rambus. Sprzęt  bynajmniej nie do ludu przy obecnych zaporowych cenach.

Niby tak, ale pamięci DDR3 staniały (pamieci DDR2 drożeją), płyty pod core i7 są
już po 600 zł (najtańsze), no i socket przyszłościowy. Te linki z egielda, które
ktoś tu pokazał wyraźnie wskazują, że i7 jest sporo szybsze od Phenoma x4 i
starszych Quad core Intela. Poza tym dobrze się podkręcają.

Oniet

Data: 2009-05-05 21:45:00
Autor: Łukasz 'Maly' Ostrowski
Core i7
On Tue, 05 May 2009 18:19:08 +0200, Oniet wrote:
moim zdaniem szkoda kasy na i7 zwłaszcza, <ble ble ble>

[...]

Nie słuchaj, pewnie Kolega Doxent hula jeszcze na 486 ;), niedawno
kupiłem zestawik:
Core i7 920, lata na stockowej częstotliwości,
3x 1gb DDR3 Kingstona,
na Gigabyte EX58-UD4

I polecam. Wszystko zap*** aż miło, od użytków, przez gry =].

A że za jakość i wydajność trzeba zapłacić, to chyba nic
nowego? ;). Ale zapłacisz raz i przez dluższa chwile
masz potencjalna platformę żeby nie zmieniać za 6 miesięcy
wszystkiego od myszki po MoBo ;).

--
Pozdrawiam,
Łukasz 'Maly' Ostrowski.      http://maly.nemo.pl/

Data: 2009-05-05 22:13:02
Autor: Oniet
Core i7
> [...]
> starszych Quad core Intela. Poza tym dobrze się podkręcają.

Nie słuchaj, pewnie Kolega Doxent hula jeszcze na 486 ;)

No ja hulam na 486 SX - 25 MHz i mi coś Crysis nie odpala. Chociaż Prince of
Persia chodzi jak ta lala.

kupiłem zestawik:
Core i7 920, lata na stockowej częstotliwości,

no ja chciałbym podkręcić go.

3x 1gb DDR3 Kingstona,

Myślę o 12 GB - 6 x 2

na Gigabyte EX58-UD4

A że za jakość i wydajność trzeba zapłacić, to chyba nic
nowego? ;).

Zapłacić OK, byleby nie przepłacić !

Oniet

Data: 2009-05-06 21:42:02
Autor: Łukasz 'Maly' Ostrowski
Core i7
On Tue, 05 May 2009 22:13:02 +0200, Oniet wrote:
kupiłem zestawik:
Core i7 920, lata na stockowej częstotliwości,

no ja chciałbym podkręcić go.

Mi tam bez kręcenia odpowiada temperatura,
głośność wiatrakowania i wydajność, więc
zostawiłem stockowo.

3x 1gb DDR3 Kingstona,
Myślę o 12 GB - 6 x 2

Nie brałem pod uwage większej ilości niż 3Gb, nie planowałem i nie planuje 64-bitowego
os'a.

A że za jakość i wydajność trzeba zapłacić, to chyba nic
nowego? ;).

Zapłacić OK, byleby nie przepłacić !

Zapłacenie == Przepłacenie imo :).

Data: 2009-05-05 22:40:24
Autor: Doxent
Core i7
Nie słuchaj, pewnie Kolega Doxent hula jeszcze na 486 ;), niedawno

akurat E8600@3.33 4GB DDR2 XP SP3 Prof.
4 rdzenie i tak by się tylko pałętały więc nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba

Core i7