Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej p³ycie

Data: 2012-05-12 19:49:04
Autor: nolina
Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej p³ycie
Hej
Czy istnieje p³yta która ma mo¿liwo¶æ obs³u¿enia procesora Core 2 Duo (LGA775)
i procesor z serii Core-i?
Dziêki za info.

Data: 2012-05-12 17:46:15
Autor: Szymon von Ulezalka
On May 12, 8:49 pm, "nolina " <nolina.WYT...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

zwazywszy na fakt, ze owe nowsze procki wymagaja innej podstawki- to
nie, takiej mozliwosci nie ma. plyty dwuprocesorowe praktycznie zawsze
(niech mnie ktos poprawi jesli sie myle) maja takie same sockety dla
wszystkich prockow.

Data: 2012-05-15 07:37:45
Autor: Mirek Ptak
Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej p³ycie
Dnia 2012-05-13 02:46,  *Szymon von Ulezalka* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1829
:)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-05-15 04:53:43
Autor: Szymon von Ulezalka
Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej p³ycie
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1829
:)

a, to w takim razie cofam swoja wypowiedz :)
jestem ciekaw, swoja droga, ilu ludzi uzywalo takiego "potworka" :)

szymon

Data: 2012-05-15 18:33:55
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-13 02:46, Szymon von Ulezalka wrote:
[...]

Taka jest praktyka dyktowana rzeczywistym zapotrzebowaniem rynku (co oczywiscie nie znaczy, ze nie mozna stworzyc hybrydy 1155/775)

S± np. p³yty, które obs³uguj± DDR2+DDR3, gdzie DDR3 obs³ugiwane jest przez uk³ady w procesorze, a DDR2 zapewne przez zewnêtrzny uk³ad. Takie czy inne formy przej¶ciowych p³yt g³ównych zawsze siê pojawia³y, najmniej dot. obs³ugi procesorów (bo to i najwiêcej zmian w konstrukcji). No Chyba, ¿e procesory by³y de facto kompatybilne, ró¿ni³y siê wy³±cznie podstawkami to temat jest inny, przy 775/1155 to nie tylko kwestia samej podstawki.

Data: 2012-05-13 12:24:38
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-12 21:49, nolina wrote:
Hej
Czy istnieje p³yta która ma mo¿liwo¶æ obs³u¿enia procesora Core 2 Duo (LGA775)
i procesor z serii Core-i?

Nie, architektura procesorów jest inna, Core i-x zawiera w sobie kontroler pamiêci, grafika to przy okazji.

Sprawd¼ na wiki na jakie gniazda s± procesory Core-i - nie ma tam 775

Core2Duo (LGA7750 i Core-i w jednej p³ycie